Miksi jåkuivatuista suppilovahveroista tehty kastike kitkerää?

Kitkerä

Ostin kaverilta viime syksynä kuivattuja suppiloita ja olen tehnyt pariin otteeseen niistä pastakastiketta, josta on molemmilla kerroilla tullut todella kitkerää. Olen liottanut suppiloita reilut puoli tuntia ja valuttanut sienistä liotusveden pois hyvin. Sitten paistanut pannulla kyytipojaki ruokakermaa. Mistä kitkeryys voisi johtua? Itse pakastamistani suppiloista taas on tullut todella herkullista ruokaa, vaikka olen lukenut monesta paikkaa että pakastamisesta saattaa seurata kitkeryyttä. Teenkö siis jotakin väärin näiden kuivattujen suppiloiden suhteen vsi mistä tuo kitkeryys johtuu? Tiedän että dienet on kuivattu kuivurissa. Olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata :) kuivattuja sieniä olii vikka kuinka, mutta nyt ei tee militehdä niitä mittän, kun tulee pahanmakuista pöperöä :(

4

4030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kitkerä

Pahoittelut miljoonasta kirjoitusvirheestä :)

• hajut on

On mahdollista, että kuivatusvaiheessa sienet ovat "vetäneet" itseensä kuivatuspaikan hajua.

• näin tehden
    • kreetta-60

Taidat laittaa liikaa sieniä, muista että kourallinen kuivia on ainakin pari litraa tuoreita. Itse laitan ennen kuivattujen suppisten paistamista sen verran vaan vettä kuivattujen sienien päälle että turpoavat, ei jää mitään ylimääräistä vettä aromeineen pois kaadettavaksi. Pehmenneet suppikset paistan pannulla sipulin kera ja lisään kyytipojaksi mitä miloinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 48
      687
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      38
      653
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      634
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      619
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      42
      618
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37