KESKUSLUKITUS REISTAA

apua pulassa

Mistä voisi johtua?
Keskuslukitus ei toimi kunnolla. Tuntuu että toimii kuin auto itse haluaa. Ostin autopulassani vuoden 98 mondeon, jossa aluksi kaikki toimi. Mutta hetken kuluttua ei ovet enää menekkään lukkoon vaikka yrittäisi laittaa. Ekaks menevät lukkoon mutta samalla sekunnilla ne avautuvat uudestaan. ihankuin joku ovi olisi auki, vaikka ei ole ja olen kokeillut laittaa ovet kiinni uudestaan ja ei vaan mene. Mistä voisi johtua? viisaammilta apua ongelmaan.

17

5462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f.mek.

      elppo juttu. keskuslukituksen ohjausyksikkö on rikki. vie auto korjaamolle.
      uusi maksaa noin 700 ekua, siis se yksikkö.

    • voortmän

      Vika voi olla myös kytkimissä, liitoksissa tai piuha poikki eli korjaus ei välttämättä maksa mitään muuta kuin vaivaa. Mennee verhoilujen purkuhommiksi, käy vaikka lainaamassa kirjastosta merkkikohtainen korjausopas niin saattaa helpottaa puuhastelua.

      Jossain Keski-Euroopassa tuon ikäinen Mondeo olisi jo joutunut paaliin, mutta toisin täällä käteisen Suomessa.

      • paaliton

        "Jossain Keski-Euroopassa tuon ikäinen Mondeo olisi jo joutunut paaliin, mutta toisin täällä käteisen Suomessa."

        Mitähän toi kommentti tarkottaa?
        Kaikki ei halua uudempaa autoa ollenkaan, esim itse osaan korjata oman autoni ja ton ikänen mondeo toimii vielä tosi hyvin kun pitää sen vaan kunnossa.


    • fordisti aina

      Otappa ovien etureunassa oleva kaapelinippu on kierteellä kiinni irti yksi kerrallaan ja koeta lukista aina välissä ovet toimii jos tuo vika ovi on pois toiminnasta sitten tutkimaan missä vika ei yleensä suuri.

      itseltä hajosi kaukosäädin ja asensin motonetin kaukoohjattavan asennussarjan tilalle ohjaamaan alkuperäisiä ovimoottoreita aikaa kului 2h minulla on varaosina kyseinen automalli ilmottele jos tarvit varaosaa ja muista kun irroitat sen moninapa pistokkeen ettet jätä sitä oven väliin itseasiassa ovea ei tarvi edes sulkea kun liitin on auki varaosina noita keskuslukituksia on kahta eri mallia ja eivät sovi keskenään.

    • mondeomies22

      mulla -01 1.8 125heppane mondeo ja keskuslukitus ei toimi lainkaan hantin ovessa ja takaovet menevät lukkoon mutta eivät aukea.
      Mikä avuksi?

      • Kokeile ottaaa akkun navat vähäks aikaan irti. mun nykyses mondeos korjaantu entisen omistajan mukaan silleen. 98. 2.0 zetec-e.


      • Auton ainoa harmi

        Ota sulake pois, niin ei lukot vaivaa. Kyllä ne ovet jaksaa manuaalisestikin avata :)

        Omassa autossa lukot temppuili talviaikana ja ei siihen auttanut muu kuin sulakkeen poisto. Uusia osia en viitsinyt ostaa, kun tiesin vian korjaantuvan kevätlämpimien aikaan.


    • Mondeojeejee

      Suosittelen ensin aina niin pätevää CRC hoitoa. Törötö sinne lukkoon joka raosta minkä löydät plus avaimenreiistä CRC:tä. Hoito suoritetaan parina päivä peräjälkeen ja illalla rukoillaan.

      Tällä halvalla hoidolla -97 Mondeoni vattuilevat lukot ovat ovat aina palanneet henkiin ja toimintaan.

      Järkevä selitys on tämä: Mikäli keskuslukko ei saa oven hilavitkuttimia kunnolla lukitusasentoon, se kiskaisee lukon auki. Jokin siellä hannaa sinulla vastaan ja se jokin on ruoste ja pa-ska

      • gutina

        Tämä korjausohje auttoi vaimon Focukseen. Talvella tilanne saattaa tietysti olla taas ihan toinen. Voortit on kyllä mielenkiintoisia kärryjä, osaavat yllättää omistajan...


    • hahhhaaaaaaaaaaa

      Ei motskussa mikään reistaa. Tää on PROVO..


      Hhhhhaaaaaaaaaaa

    • köf

      sun tunnistaa!2004 monsku

    • fomotoristi

      mulla on 03 1.8 mondeo jossa kuskin ovi jää välillä lukkoon kun muut toimii moitteettomasti keleistä riippumatta kaukosäätimellä
      mikä lie ongelmana
      olisko patteri loppu säätimestä

      • Mondeojeejee

        Ei siinä patterit auta, jos muut lukot toimii moitteetta. Lue tuosta ylempää CRC hoito-ohje ja kokeile ensin sitä.


      • luukko
        Mondeojeejee kirjoitti:

        Ei siinä patterit auta, jos muut lukot toimii moitteetta. Lue tuosta ylempää CRC hoito-ohje ja kokeile ensin sitä.

        kokeillaan mut kun sisältä painaa ovesta lukkoon toimii kiinni ja auki aivan moitteettomasti.. siis ovessa olevasta lukituspainikkeesta.. se minua ihmetyttää

        luulis jos paskaa tai muuta välissä ei toimis ovestakaan

        remppaa vain kaukosäätimestä

        myös avaimella ovesta kaikki toimii


    • köfffffffff

      Ei..eii

      Vaan oven kittiä putoaa joskus lukkopesään ja siitä vika johtuu.
      Motskuissa kun on kittivika.

      hihhhiiiiiii

    • Mondeojeejee

      Jo kaikki namiskat toimii avaimella ja auton sisältä, vaihda kaukosäätimen patteri.

      Se kaukosäätimen perä ei aukea näppivoimin. Sitä pitää tosissaan kammeta sopivalla meisselillä. Siellä takapuolella on kolo sitä varten. Itse nappiparisto on ikävän iso ja itse jouduin ajamaan Fordille löytääkseni sopivan patterin. Voisi olla nopeinta, että ajat suoraan Fordin huoltoon ja pyydät poikaa tiskillä vaihtamaan pariston.

      Minulla pariston ryytyminen ilmeni siten, että kaukosäädin muuttui lähisäätimeksi. Piti lopulta olla ihan auton vieressä, että säädin ylipäätään toimisi.

      • Mersureistaa

        Kellään tietoa kauanko auton keskuslukituksen korjaus maksimissaan kestää? Huomenna vienti korjaamolle olis edessä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe