Heippa kaikki kokeneemmat puutarhan hoitajat. Uuden kotimme eteen ja taakse istutettiin viime kesänä marja-aronian taimet. Ymmärsin niiden olevan kaksivuotiaita taimia. Nyt olen miettinyt, tuleeko minun pikin miten leikata niitä? Toiveena olisi suhteellisen suojaava ja tuuhea pensasaita, mutta tällä hetkellä taimien korkeus on vielä pieni (noin 40 cm). Teenkö niille jo nyt jotain vai vaikka vasta vuoden päästä? Ja mitä minun tulee niille tehdä :) ?
koristearonia pensasaitana
pensasaita
1
217
Vastaukset
- Eedenistä itään
Anna mieluummin kasvaa. Leikkaaminen on aina kasvia vahinkoittava toimenpide. Aroniasta tulee luonnostaan haarova, tuuhea ja leveä. Muotoonleikattua pensasaitaa aroniasta ei kannata yrittää. Aronia on vanhana aika kookas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017513
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?965379- 834997
- 1364374
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113120- 462752
- 522749
- 612357
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102314Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211900