Montako kertaa joudut käymään vessassa yöllä? Jos olet saanut höylä- tai vastaavan hoidon, niin onko se auttanut?
Miehen pissahätä yöllä
46
429
Vastaukset
- O - O
Ellei tästä käynnisty keskustelua, suosittelen googlettamaan esim. "eturauhanen vaiva".
Tässä yksi linkki: http://www.miesklinikka.com/kysymys-ja_keskustelupalsta/aikaisemmat_vastaukset/virtsa-ja_eturauhasongelmat/
Ehkä voisit kirjoittaa sinne omia kysymyksiä.
Kohtalotovereita saattaa löytyä myös ihan läheltäsi, jos otat asian puheeksi. Vanhuus ei tule yksin, vaikka noita vaivoja kuuluu olevan myös nuorilla miehillä.
Toivottavasti et pahastu "keskusteluun" puuttumistani. - meeriamanda
Kaverilleni luin kyssärisi... sanoi et riippuu siitä miten paljon bissee juot?
Vaan oikeesti iltaisin vähällä nesteellä niin ei tarvi yöllä heräillä ´tiputtelemaan´. - Ei höylätty
Niinhän se on. Oletan, että tällaisia sivustoja ei paljoa miehiset uroot lueskele, vaan tämä on enimmäkseen naisväen viihdettä. Tällaisiin monia miehiä vaivaaviin juttuihin löytynee tietysti parempiakin sivuja muualta. Mutta jos täällä miespuolisiakin aktiiveja löyyy, niin voin kertoa itse käyväni aina noin klo 04 - 05 välillä asioimassa ja nukun sen jälkeen rauhassa klo 10:een asti. Menen unipuille joskus 23 - 01 välillä.
- Tähän on tultu.
Melkein samma häär. Illalla puoli nukahtamispilleriä, petiin puolen yön maissa ja kusihätään (?) herätys noin kello 4. Tulee suunnilleen lusikallinen tai vähän enemmän. Uutta unta ei tule, ei ainakaan ilman pilleriä. Joskus väkisinmakaan jonkin aikaa, joskus nousen lukemaan (kerrostalo; en häiriköi naapureita yöllä). Joskus saattaa iltapäivällä nukuttaa vietävästi, jolloin 10-15 minuutin vuodelepo (ilman unta) helpottaa.
Tullut / mennyt pikkuhiljaa tähän. Normaalia?
Hauskaa, että naiset vastaavat miesten vaivoihin :D
- ////
Niin, meillä naisilla sanotaan olevan hoivatarve. Vastaisin minäkin, jos asiasta jotain tietäisin.
//// kirjoitti:
Niin, meillä naisilla sanotaan olevan hoivatarve. Vastaisin minäkin, jos asiasta jotain tietäisin.
Totta tämäkin.
Naisten hoivatarve tuntuu joskus ylittävän sopivaisuuden rajat.
Miehetkin ovat ihmisiä ja aikuisia, eivätköhän he, tiedä miten toimia ?
Kuinka monen miehen näette kommentoivan naisten vaivoihin ?- meeriamanda
Miten niin hauskaa? Mehän niistä miehistämme huolta pidämme...rakkaudella :)
- tiinaex...
meeriamanda kirjoitti:
no montas kertaa omas käy pisulla yöllä... ja jos käy useesti niin mitä oot ajatellu tehdä asialle ;)))))
- meeriamanda
tiinaex... kirjoitti:
no montas kertaa omas käy pisulla yöllä... ja jos käy useesti niin mitä oot ajatellu tehdä asialle ;)))))
Leikkaukse, sädetyksen jälkeen ... ei pissuilla yöllä käy!
- tiinaex...
meeriamanda kirjoitti:
Leikkaukse, sädetyksen jälkeen ... ei pissuilla yöllä käy!
kumminkin loistavaa että saat kaiken tämän jälkeen pitää huolta rakkaastasi.
- meeriamanda
tiinaex... kirjoitti:
kumminkin loistavaa että saat kaiken tämän jälkeen pitää huolta rakkaastasi.
Niin.... mutta... pelko on minun riesa...toki käy säännöllisest tarkistuksissa, mut syäpä ei ketään unohda... se iskee justiinsa silloin kun uskaltaa ´hymyillä´ .. tajuat kai?
- tiinaex...
meeriamanda kirjoitti:
Niin.... mutta... pelko on minun riesa...toki käy säännöllisest tarkistuksissa, mut syäpä ei ketään unohda... se iskee justiinsa silloin kun uskaltaa ´hymyillä´ .. tajuat kai?
kyllä tajuan... elämä on...
meeriamanda kirjoitti:
Eikö ne ole täysiä ihmisiä, täydellä järjellä?
Eikä mitään holhouksenalaisia puolijärkisiä?
Ihan oikeasti täytyy minun sanoa, rakkaus ja yhteenkuuluvaisuus ovat hienoja asioita, mutta toisen täysi-ikäisen ihmisen holhoaminen, ei ole tervettä ?- * * *
babegoya kirjoitti:
Ihan oikeasti täytyy minun sanoa, rakkaus ja yhteenkuuluvaisuus ovat hienoja asioita, mutta toisen täysi-ikäisen ihmisen holhoaminen, ei ole tervettä ?Holhous ja hoiva ovat kaksi täysin eri asaa.
Itse omilla aivoillaan ajattelevaa ei holhota.
Hoivata voi rakastaan tarvittaessa, hoivaa voi antaa
hoivahenkilöstökin. babegoya kirjoitti:
Totta tämäkin.
Kuinka monen miehen näette kommentoivan naisten vaivoihin ?Ihmisillä, erityisesti näin vanhoilla kuin me, on monenlaisia käsityksiä sopivaisuudesta ja sen rajoista.
Usein miesten on huomattavasti helpompi keskustella monista asioista nais- kuin mieskavereittensa kanssa. Itse olen valmis keskustelemaan melkein mistä tahansa ihmiselämään liittyvästä asiasta asiallisesti, yleisesti tai luottamuksellisesti, melkein kenen kanssa tahansa.
Tällä viikolla olen kuullut yllättäen sairauksiin liittyviä asioita kolmelta kaverilta, joista vain yksi on nainen.
Keskusteltiin yhden miespuolisen ystäväni pidätysongelmista. Hän kertoi, että niitä on ollut jo jonkin aikaa ja hän on menossa lääkäriin, eikä ollut vielä kehdannut muuten puhua asiasta kenellekään. Käytiin yhdessä marketissakin katselemassa inkontinenssisuojia. Nyt tiedän jotain niistäkin.;)
Toinen tuttu soitti toiselta puolelta Suomea ja kertoi pelkäävänsä eturauhassyöpää. Hänet oli kutsuttu pikaisesti johonkin toimenpiteeseen, kun hän vasta odotteli yhden tutkimuksen tuloksia. Lopulliset tulokset selviävät kuulemma vasta toimenpiteen jälkeen.
Ehkä poikien kanssa käydyt keskustelut antoivat sysäyksen katsoa tännekin ja yrittää sysätä keskustelua käyntiin. (Hoivasuhdetta minulla ei ole kumpaankaan em. miehistä.)- meeriamanda
babegoya kirjoitti:
Ihan oikeasti täytyy minun sanoa, rakkaus ja yhteenkuuluvaisuus ovat hienoja asioita, mutta toisen täysi-ikäisen ihmisen holhoaminen, ei ole tervettä ?Sinua kukaan on koskaan rakastanut , yli 20vuotta? Holhoomisesta ei ole kysymys, vaan rakkaudesta, omasta aarteesta... sääli ettet ole tälläistä kokenut ?
- * * *
meeriamanda kirjoitti:
Sinua kukaan on koskaan rakastanut , yli 20vuotta? Holhoomisesta ei ole kysymys, vaan rakkaudesta, omasta aarteesta... sääli ettet ole tälläistä kokenut ?
Mitä vanhemmaksi olen elänyt, sen tärkeämmäksi rakkauden osamuodoksi on tullut hoivakin.
Nyt tietenkin joku neropatti sanoo, ettei ole olemassakaan rakkautta, on vain läheisriippuvuus.
Olkoon mikä vain, mutta kun rakastaa, siihen mahtuu kaikki.
Ikään kuin nuoruudenmuotoinen rakkaus olisi ainut oikea.
Minusta se muuttuu, kuin me ihmisetkin. - neuvoja..
//// kirjoitti:
Vastaanpa naisena ja sh. hoitajana. Miehen ( miksei naisenkin) on hyvä opettaa rakkoaan kestämään painetta. Tämä on myös urologien mielipide ja neuvo.
Jos käy vähän väliä "varmuuden vuoksi " rakon tyhjennyksellä rakko oppii aika pian siihen "ohjelmaan" eikä kestä pitempää aikaa, kun tulee taas tarve tyhjentää se vähäinenkin määrä. Toki nautitut nesteen määrät vaikuttavat myös tyhjennystarpeeseen. - neuvoja..
neuvoja.. kirjoitti:
Vastaanpa naisena ja sh. hoitajana. Miehen ( miksei naisenkin) on hyvä opettaa rakkoaan kestämään painetta. Tämä on myös urologien mielipide ja neuvo.
Jos käy vähän väliä "varmuuden vuoksi " rakon tyhjennyksellä rakko oppii aika pian siihen "ohjelmaan" eikä kestä pitempää aikaa, kun tulee taas tarve tyhjentää se vähäinenkin määrä. Toki nautitut nesteen määrät vaikuttavat myös tyhjennystarpeeseen.Ja tuossa mm neuvoa ko asiasta.
http://www.menaiset.fi/artikkelit/hyva-olo/terveys/art2311-Ala-pissaa-varmuuden-vuoksi-.html - Lady Tena
babegoya kirjoitti:
Totta tämäkin.
Kuinka monen miehen näette kommentoivan naisten vaivoihin ?@babegoya
Kyllähän täällä miehet kommentoi löysää vaginaa, halutonta naista yms.
- prostata
Vaikuttavat tekijät: Illan juominen ja aamun naiminen.
Iltaiset nestemäärät, muutkin kuin olut, vaikuttaa seuraavan yön juoksuihin.
Normaalisti käyn kerran yössä. Joskus vetelen sikeitä yhtäjaksoisesti aamuun.
Sukupuolisen aktiivisuuden vaikutus on hitaampaa ja pitempiaikaista.
Useammin kuin kerran viikossa tapahtuvalla ponnistelulla tuntuu olevan 68-vuotisen ukon eturauhaseen turvottava vaikutus.
Ei ole höyläilty mutta rentouttavan ja supistavan pillerin tarjoilen rauhaselleni päivittäin. - tiinaex...
jestas näitä juttuja täällä nykyään =))))
- ////
Meinaatko aloitusta? Sehän on realismia.
Oli vaikka provo, mutta on tämän ikäisten kiusa.
Minulla ei ole eturauhasta, vaan kaksi isompaa rauhasta ylempänä. - tiinaex...
//// kirjoitti:
Meinaatko aloitusta? Sehän on realismia.
Oli vaikka provo, mutta on tämän ikäisten kiusa.
Minulla ei ole eturauhasta, vaan kaksi isompaa rauhasta ylempänä.onhan se tietysti vakava vaiva mutta... olishan tolle asialle oma palstansakkin siellä vois saada paremmin vertaistukea.
- ////
tiinaex... kirjoitti:
onhan se tietysti vakava vaiva mutta... olishan tolle asialle oma palstansakkin siellä vois saada paremmin vertaistukea.
Minusta tässä saluunassa ei kohdella asiakkaita yhtäläisesti. Joillekin annetaan hymyillen oikeus kirjoittaa mitä naurettavimmista asioista, ja toisille vinoillaan milloin mistäkin. (kuka tykkää mistäkin)
Minuun mahtuu aihe kuin aihe.
Tulipahan perjantai-illan saarnahetki. Ei yleensä meuhkaa.
Alan katsomaa lätkää.
Amen. - tiinaex...
//// kirjoitti:
Minusta tässä saluunassa ei kohdella asiakkaita yhtäläisesti. Joillekin annetaan hymyillen oikeus kirjoittaa mitä naurettavimmista asioista, ja toisille vinoillaan milloin mistäkin. (kuka tykkää mistäkin)
Alan katsomaa lätkää.
Amen.saahan tosta kirjoittaa mutta en voinu olla kirjoittamatta kun luin aloituksen... mullekkin kelpaa yleensä mikä vaan mutta viime päivinä on ollu vähän sellasia aloituksia ettei osaa niihin oikeen mitään vastatakkaan varmaan pitäs pitää taukoo mukavaa lätkäiltaa en oo koskaan kattonu enkä kato tälläkään kertaa.
- ////
tiinaex... kirjoitti:
saahan tosta kirjoittaa mutta en voinu olla kirjoittamatta kun luin aloituksen... mullekkin kelpaa yleensä mikä vaan mutta viime päivinä on ollu vähän sellasia aloituksia ettei osaa niihin oikeen mitään vastatakkaan varmaan pitäs pitää taukoo mukavaa lätkäiltaa en oo koskaan kattonu enkä kato tälläkään kertaa.
Katson sen aikaa kun ukko on lietsussa.
Nyt alkaa. //// kirjoitti:
Alan katsomaa lätkää.
Amen.Sinulle ///////
Puhut asiaa
Silloinkin jos jotain sanotaan se on sellasta,lyönkö heinällä juttua.
Minäkin haluaisin keventää syräntäni siitä miten sää miinan tukanleikkuu järkytti aamuista rauhaani,mut uskallanko,oikein arvattu en uskalla.- ////
koti-kiusattu kirjoitti:
Sinulle ///////
Puhut asiaa
Silloinkin jos jotain sanotaan se on sellasta,lyönkö heinällä juttua.
Minäkin haluaisin keventää syräntäni siitä miten sää miinan tukanleikkuu järkytti aamuista rauhaani,mut uskallanko,oikein arvattu en uskalla.k/k
Onko Miina mennyt leikkaamaan lettinsä? Hällä se on ollut niin pitkä ja paksu. Ihan kuin minullakin parhaimpina aikoinani.
Kunhan ei Mette tee samaa hommaa.
Kamala puhekone tuo Mertaranta, alkaa hengästyttämään pelkkä hänen äänensä kuuleminen. Puhuu melkein ymmätämättömän nopeasti. Miten ihminen voi noin tehdä.
Ei glider in sitten millään. //// kirjoitti:
k/k
Onko Miina mennyt leikkaamaan lettinsä? Hällä se on ollut niin pitkä ja paksu. Ihan kuin minullakin parhaimpina aikoinani.
Kunhan ei Mette tee samaa hommaa.
Kamala puhekone tuo Mertaranta, alkaa hengästyttämään pelkkä hänen äänensä kuuleminen. Puhuu melkein ymmätämättömän nopeasti. Miten ihminen voi noin tehdä.
Ei glider in sitten millään.Minä kun olen hassuna hullunpulkkaan niin punapäät on mulle kauneuren ilmentymiä.
Olin jotenkin pahoillani asiast vaik ei miinan lettiasiat mulle kuulukkaan.- ////
koti-kiusattu kirjoitti:
Minä kun olen hassuna hullunpulkkaan niin punapäät on mulle kauneuren ilmentymiä.
Olin jotenkin pahoillani asiast vaik ei miinan lettiasiat mulle kuulukkaan.Mutta näkyy sitäkin enemmän. Miina on jollainlaila iloisen pikkutytön näköinen. Pirtsakka meteorologi.
Sinuakaan ei taida lätkä kiihottaa? - k/k
//// kirjoitti:
Mutta näkyy sitäkin enemmän. Miina on jollainlaila iloisen pikkutytön näköinen. Pirtsakka meteorologi.
Sinuakaan ei taida lätkä kiihottaa?Aivan järjetöntä kohellusta,isot äijät hakkaa kepeillään mustaa kumilätkää verenmaku suussa.
Taas ollaan voittajia etukäteen.
Meikäläinen on yksilöurheilija, en tiimi tyyppejä.
Suosikkina kaik lajit mis yksinäinen tekijä voi näyttää oman osamisensa.
Niin ja muistaessani sanon et ei yhtään lätkähallia Suomeen ennenkuin vanhusten asiat on kunnos. - ////
k/k kirjoitti:
Aivan järjetöntä kohellusta,isot äijät hakkaa kepeillään mustaa kumilätkää verenmaku suussa.
Niin ja muistaessani sanon et ei yhtään lätkähallia Suomeen ennenkuin vanhusten asiat on kunnos.En ole aikoihin lätkää katsellut. Jaksoin katsoa ekan erän. Kiintiö täynnä pitkäksi aikaa.
Suussaan verenmaku, ei hampaita. :))
Harvinaisen samaa mieltä, eikä myöskään taidemuseoita.
Kun kerran on ihmisiä, joilla on varaa maksaa pastellipiirrustuksesta
lähes 100 miljoonaa euroa, on heillä varmaan varaa maksaa itsekin rakennuksensa. - meeriamanda
k/k kirjoitti:
Aivan järjetöntä kohellusta,isot äijät hakkaa kepeillään mustaa kumilätkää verenmaku suussa.
Niin ja muistaessani sanon et ei yhtään lätkähallia Suomeen ennenkuin vanhusten asiat on kunnos.Voi kauhistuksen kanaan jalaat... ja kun mä elän jääkiekkopeleissä melki vatta hermoillani... kukin tavallaan, mut meitä ´urheiluhullujakin´ on...naisissakin.. ;)
- ////
meeriamanda kirjoitti:
Voi kauhistuksen kanaan jalaat... ja kun mä elän jääkiekkopeleissä melki vatta hermoillani... kukin tavallaan, mut meitä ´urheiluhullujakin´ on...naisissakin.. ;)
Määkin olin entisessä elämässäni. Ihan hullu.
- xczv cxvcb
//// kirjoitti:
Määkin olin entisessä elämässäni. Ihan hullu.
kerta tuossa 4 maissa aamulla pisulla ja kerta pimppaa vaimolta viikossa on semmoinen tasanen 63 vuotiaan malen tahti..alkaas toi isku hiukan harveta,mutta ok..
- tiinaex...
xczv cxvcb kirjoitti:
kerta tuossa 4 maissa aamulla pisulla ja kerta pimppaa vaimolta viikossa on semmoinen tasanen 63 vuotiaan malen tahti..alkaas toi isku hiukan harveta,mutta ok..
mää ainakin olisin voinu elää ilman totakin tietoa mutta näinhän se on ollu aina sanonta mikä pitää paikkansa siitä puhe mistä puute ja sitä paitsi sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta...
- Tasaneikäyonnenlahja
xczv cxvcb kirjoitti:
Kyllä sen näkee naamasta ku n lakkaa saamasta.
Tai nykyjään kyllä saisi, helpostikin, vaan kun ei enää pysty eikä kykene...
- Tässä apu tiputuksee
Monilla on ongelmana se, että vessassa käynnin jälkeen viimeiset tipat tippuvat kuitenkin lahkeeseen. Siihen auttaa todella hyvin se, että suihkun/tiputuksen loppumisen jälkeen painaa vielä "välilihan" kohdalta, jolloin virtsaputkesta ruiskahtaa loput nesteet pois.
TOIMII, eikä ole sen jälkeen jälkitiputusta! - Joo kyllä
olisi pitänyt tosiaan viimeyönäkin käydä ainakin kerran, mut käänsin kylkeä ja se oli siinä. Klo 10 oli pakko jo nousta sängystä ja kyllä vehe oli miehekkään iso ja epänormaalissa asennossa.
No saahan se nykyään olla jo paljon lepotilassa ja muutenkin rauhassa.- ihihimettelen
Onko sinulla erektio ja pissahätä samanlaisia?
- Joo kyllä
ihihimettelen kirjoitti:
Onko sinulla erektio ja pissahätä samanlaisia?
Kai tuo asia olisi ehkä tutkittava ensin, että voisin antaa tieteellisen vastauksen.
Ja osaako tämä meidän terveydenhoitokaan valaisemaan asiasta sen paremmin kun EKG-käyrää ? - ihihimettelen
Joo kyllä kirjoitti:
Kai tuo asia olisi ehkä tutkittava ensin, että voisin antaa tieteellisen vastauksen.
Ja osaako tämä meidän terveydenhoitokaan valaisemaan asiasta sen paremmin kun EKG-käyrää ?Mars lekurille, heti kun pääset!!
Vaikka itse en vastenmielisempää paikkaa tiedäkään.
- ..
Pari, kolme kertaa yössä täytyy käydä.
- Poti Tunttari
Käyn aina kun kusettaa. Onneksi herään siihen. Olen sopivassa iässä saamaan eturauhas-syövän ja olen kahdesti käynyt ultraäänitutkimuksessa. Syöpää ei ole kuitenkaan vielä onneksi löytynyt. Mutta johonkinhan sitä joskus on kuoltava.
Ei tästä mitään lohtua saa, mutta vastasin kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5581874Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18917- 89904
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101816Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2737- 63715
- 68705
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65543