Rauhanturvaajan jäänti eläkkeelle

Eiju

haluaisin tietää sellasta että kun rauhanturvaaja haluaa eläkkeelle niin kuinka se tapahtuu?
eräs väittää niin että jonkun omaisista on pyydettävä komentajalta lupa eli siis anoa että kyseinen henkilö pääsee eläkkeelle?
onko se totta? onko käytäntö sama joka maassa?

12

6149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LH

Voi luoja... Toivottavasti tämä on provo, mutta vastaanpa kuitenkin.

Rauhanturvapalveluksesta kertyy eläkettä samalla tavalla kuin mistä tahansa muustakin virkasuhteesta. Omaisten ei tarvitse kysyä komentajalta lupaa, eli se ei ole totta. Rauhanturvatehtävistä ei käytännössä "jäädä eläkkeelle", koska yleensä siellä palvellaan huomattavasti ennen eläkeikää (yläikäraja miehistölle 45-v). Mikäli joku kuitenkin jäisi eläkkeelle RT-tehtävistä, niin hän saisi eläkettä täysin samalla tavalla kuin muutkin valtiolla palvelleet.

Ei tiedä muiden maiden käytäntöjä, mutta voin silti melkoisella varmuudella sanoa, että käytännöt eivät ole samanlaisia joka maassa....

• hah hahh hhhaaaa

Se on aika jännä muuten, kun jätkä on ollut just vuonna 1976 jossain Siinailla saunareissulla, niin se tituleeraa itseään koko elämänsä ajan rauhanturvaajaksi:) Heh.

• Anonyymi

Nonko semmoinen Faitteri,joka oli libanonissa,ja 2 kosovossa?

• Anonyymi

Molemmat ovat entisiä rauhanturvaajia. Itse olen entinen alokas jos tarvis. Preesens muodossa te ette ole rauhanturvaajia enkä minä alokas.

• Anonyymi

Kyllä se näin on vähän samalla tavalla kuin viiksien kasvatus lupa senkin voi komentaja antaa.

• Anonyymi

Jostain pykälistä löytyi roikkumaan jäänyt vanha määräys, jonka mukaan upseerin pitää pyytää komentajalta lupa avioliittoon. Noheva lentopoika Sat Lsto:ssa oli 1980 luvulla kuullut määräyksestä ja anoi komentajalta kirjallisesti avioliittolupaa. Lisäperusteena oli, että morsian on maanpuolustushenkinen.

• Anonyymi

Naapuri jäi Kelalta eläkkeelle siellä ilmoitettiin ettei enää makseta korvauksia ja tehtiin eläkepaperit sekä tarjottiin lämmin kädenpuristus ja kakkukahvit pitkä aikaisesta asiakkuudesta.

• Anonyymi

Minkä ikäisenä syyrian rauhan turvaaja pääsee eläkkeelle?

• Anonyymi

Syyrian ykn rauhanturvaaja eläkeikä?

• Anonyymi

Odotan vastausta!

• Anonyymi

Syyrian rauhanturvaajan eläkeikä

• Anonyymi

Ei pääse eläkkeelle ollenkaan, kun ryyppää itsensä hengiltä ennen eläkeikää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5720
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3566
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      117
      2789
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2488
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    6. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1839
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1616
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1530
    Aihe