Återvänder

Ruotsinsuomalainen

Återvänder efter några dagar av nykenfikhet för att läsa inläggen och vill bara ställa en fråga: Vad har hänt?, vad i helsike håller ni på med? Det ser ju ut värre än på Karelska näset på 40-talet. Har kriget brutit ut? Vi håller på att planera flytt fr Sverige tillbaks till Finland men vet inte om jag vill...Jag lär få mitt så snart jag sparar ned inlägget. Hälningar från Sverigefinnen.

Palattuani sivustolle muutaman päivän tauon jälkeen haluasisin kysyä mitä te oiken touhuatte? Ihan sikahommaa...ei varmaan tartte enempää sanoa mitä meinaan, varmasti kohta saan minäkin oman osuuteni koska satun olemaan ruotsinsuomalainen...

8

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välkomna bara

      Ta det lugnt,inte är det så farligt som det ser ut.Det är bara någon stackare som måste rikta sitt illamående mot finlandssvenskarna och svenska språket.Vi är alltid ett tacksamt objekt.

      • tyvärr,tyvärr

        Vi här i Finland satsar tyvärr på öppen mentalvård för människor med psykiska problem,därför är samtalsforumen fulla med alla möjliga störda personer.


    • Nu hände det

      Verkar ha fått inlägg i mitt namn som jag registrerad. Roliga medmänniskor...

      • Rättning

        ...alltså inte registrerat.


      • antån
        Rättning kirjoitti:

        ...alltså inte registrerat.

        Den här typen måste ha fel i huvudet,stackarn.


      • eller hur ?
        antån kirjoitti:

        Den här typen måste ha fel i huvudet,stackarn.

        Bättre att dom härjar här ändå och inte misshandlar folk på gatorna.


    • Historia..

      Ja, det är i för sig bättre så. Denna person börjar skriva om saker där finlandssvenskarna faktiskt har varit med om och gett sin stora insats. Av misstag kom han in på kriget där mannerheim faktiskt spelade stor roll till finlands fördel. Det betyder ju att finlandssvenskarna är ett stort namn i historien och riktigt sagt är mannerheim hjälte för oss. En del av finsk historia och identitet. Vi är av samma slag; finskspråkiga och svenskspråkiga. Det är bara acceptera att Finland ser ut som det gör. Det pratas svenska här. Det går inte ändra det som har varit och ändrar man det framtida sviker man ju sina hjältar, historia och sitt fädernesland!

      • svenskspråkig

        Ibland får man tyvärr känslan av att vi inte passar in i Finlands historia.Både finsk och svenskspråkiga har ju sida vid sida byggt upp det här landet till vad det är idag.Det år så onödigt med löjliga språstrider.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1720
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1349
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1278
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      184
      1198
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1053
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1051
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe