Mistähän mahtaa tulla vihreä ripuli?
Söin antibioottikuurin alkuvuodesta viimeksi. Minulla oli joskus vihreää ripulia jo ennen sitä, sekä sen jälkeen ajoittain. Eli ripuli häviää välillä. Nyt aloitin 4 päivää sitten kuntoilun tosissani ja dieetin, jolloin syön normaalia ruokaa, mutta vähemmän sekä herkuttelu on jäänyt pois. Lääkityksenä syön Bisoprololia aamuisin rytmihäiriöiden estoon sekä aloitin vasta myös Kalsium tbl, koska en käytä juurikaan maitotuotteita enää. Joka aamu olen viime viikkoina ottanut myös maitohappobakteeritabletin, mutta sillä ei vaikutusta ripuliin. Voiko chlostridium tehdä niin että välillä on ripulia ja välillä ei. Ajoittain kärsin jopa ummetuksesta. Vai voiko myös ärtynyt suoli tehdä vihreää ripulia?
Vihreä ripuli
6
20460
Vastaukset
- Mikimi
joo ärtyneessä suolessa on vuorotellen monilla ripulia ja ummetusta. Voisi ajatella että se vihreä on sapen väriä, eli mahalaukun sisällön väriä, jos siis ruoka ei ehdi matkalla imeytyä suolistossa se tulee sen värisenä pois kun on mahassa ollut. Löysinpä muuten netistä tälläisenkin sivun http://www.greendiarrhea.org/, sen mukaan voi johtua antibiooteista tai ärtyneestä suolesta, mutta siis veikkaan että ruoka ei vaan ehdi imeytyä suolessa ja siksi on vihreää. Jos vaivaa niin voithan kysyä siitä lääkäriltä että johtuuko antibiooteista vai mistä? Voi myös johtua joistakin ruuista.
- .Pisterivi.
Vihreä uloste on sappipitoista, yleensä tarkoittaa sitä että suolisto toimii ihan liian nopeasti. Pelkkä ärtynyt suoli ei sitä aiheuta.
En rupea arvailemaan syitä, kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa.- mikimi
totta, mutta jos ärtyneessä suolessa on esim. pahempi ripulivaihe voi uloste olla vihertävääkin juuri siksi kun suoli toimii liian nopeasti eikä ehdi iemytymään suolistoon se "ruoka". Samaa mieltä olen, että jos olet niitä antibioottejakin syönnyt niin lääkäri varmasti osaa auttaa:)
- Ei antibioottia!
mikimi kirjoitti:
totta, mutta jos ärtyneessä suolessa on esim. pahempi ripulivaihe voi uloste olla vihertävääkin juuri siksi kun suoli toimii liian nopeasti eikä ehdi iemytymään suolistoon se "ruoka". Samaa mieltä olen, että jos olet niitä antibioottejakin syönnyt niin lääkäri varmasti osaa auttaa:)
..............B. Antibiootti=haitallisia bakteereita tappava, joka on hyvä, MUTTA kun se tappaa myöskin hyvät-tarpeelliset Probiootti bakteeritkin (mhb) joka Ei ole hyvä!
Kun penisilliini(=home-antibiootti) keksittiin vahingossa todettiin sen tappavan haitallisia bakteereita, mutta kenellekkään ei tullut mieleen se seikka, että se tappaa KAIKKI bakteerit, myöskin nämä tarpeelliset probiootti bakteerit!............
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/
- Sama juttu
Luin yhestä paikasta että vihreä ripuli yleensä tarkoittaa että kakka kulkee liian nopeesti elimistön läpi.
- Samatvaivat
Dietistä uupuu kuitu tai hydraatit jolloin suoliston vesi ei imeydy mihinkään ja kakka on ripulia. Ja tämä vihreä väri käytiinkin tässä vadtauksissa läpi aika monesti mutta vielä kerran..ruoka kulkeutuu liian nopeasti suoliston läpi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733