Iskias+hieronta

sivussa kärsivä

Olen sivusta seurannut ystäväni tuskittelua selkänsä kanssa. Eiköhän liene kys. juuri Iskiaksesta.

No lääkäriinhän EI voi mennä, mies kun on...
Olen pyynnöstä hieroskellut kipeältä tuntuvia kohtia.Kuulemma "vähän auttaa". Ei kai tästä haittaakaan ole?
Ibumaxia kaikenlaisia salvoja on läträtty, mutta eipä niistä juuri taida apua olla?
Mitenkä voisin parhaiten auttaa ystävääni?
Löytyykö akupisteet helposti?
Onko hyviä nettisivuja aiheesta. Mitä minä löysin GOOGLESTA oli "aikaa ja lepoa jne...

Mitähän "velehon konsteja" keksisin. Haluan tosiaan auttaa YSTÄVÄÄNI, sillä hän on minulle erittäin tärkeä ja läheinen.

Muutenkin olisin kiitollinen kaikesta aiheeseen liittyvästä tiedosta.Olisi myös kiva(?) kuulla omakohtaisia kokemuksia tästä viheliäisetä vaivasta.

6

7716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli

      En ole pahimman iskiaskivun aikaan edes uskaltanut ajatella meneväni hierojalle, mutta myöhemmin hieronta on hellittänyt jumittuneita lihaksia. Kipua kun pyrkii vastustamaan aina joitakin lihaksia jännittämällä. Alkuperäinen syy kannattaa selvittää lääkärissä, niin sitten voi miettiä hoitokeinojakin paremmin. Toki ystävän apu kosketuksen muodossakin on hyväksi, sillä iskiaksen olen huomannut ärsyyntyvän pahasta mielestä. Ihmisellä kun kaikki pyrkii vaikuttamaan kaikkeen!

    • Helpottunut iskiaspotilas

      Minulla myös on iskias-kipuja ollut jo 12 vuotta -- kuvissa näkyy myös selkärangan vinous ja nyt se näkyi jo paljaalla silmälläkin.

      Odotin kivutonta kautta ja tilasin ajan kiropraktikolle. Kuin kohtalon iskusta samaisena aamuna tunsin enteilevän nivussäryn taas.

      Kiropraktikko käsitteli eli manipuloi selkärankaani ja kaularankaani (ilmeisesti, koska pääni kääntyy taas niin, että pystyn katsomaan taakseni kääntymättä koko kropallani itse:-)

      Selkä ei ole nyt ollut pitkään aikaan kipeä. Se nivussärky jäi siihen huoneeseen! Eli se ei edennyt mihinkään, vaan ilmeisesti se käsittely auttoi:-)

      Osta kaverille lahjakortti seuraavilla merkkipäivillä kiropraktikolle. Ei kehtaa olla käyttämättä. Nämä tosimiehet on siitä hassuja, että eivät suostu itse uhraamaan rahaa terveyteensä!

      • hieroja

        iskias vaiva,on kansan kieltä joka johtuu lannerangan, väleistä lähtevien hermo juurten pinne tilasta, joka säteilee jalkaan eri hermo juuret säteilevät eritavalla yleisin on 3 lannenikaman pinne tila, kehottaisin painelemaan suoli luun harjun vieruksen ja pitkien selkä lihasten vieressä on oikein hyviä triggereitä,joita voi painella sekä hangata jos asiakkaalla on jalka terä/terät voimakkaasti ulospäin kääntyneet "shaplin" niin puhutaan piriformis vaivasta joka on syvä lihas pakarassa heti hermon päällä. ja on reisiluun ulos kiertäjä lihas hankala selittää miten löydät sen kirjastoista löytyy anatomiasta kirjallisuutta sekä vaivasta yleensä asiakkaallasi on mahd välilevyn pullistumaa tai ahtaumaa rangan hermokanavassa


    • 3kk kärsitty

      itselläni iskias tuli kovan juoksulenkin jälkeen.
      kävin ensin lääkärillä sitten ortopedillä, molemmat kerrat aivan turhia. eilen kävin sitten urheiluhierojalla ja hän sanoi että vika ei ole nikamien välissä vaan aivan jumissa olevissa pakaralihaksissa ja alaselän lihaksissa jotka puristavat iskiashermoa joka säteilee lähinnä sääreen. etenkin ortopedillä käynti sapettaa vieläkin(ainoastaan hirmulasku 15 min käynnistä)
      hierojalta sain hyviä vinkkejä venyttelyyn ja lenkkareiden valintaan jne.

    • Mustepena

      Hierotuttakaa jalat ja ennen kaikkea pohkeet iskiaskipu katoaa. Tietenkin vaatii osaavan avaavan hierojan

      • Vikanikamienvälissä

        Jalat juu, mutta iskias-kipu johtuu välilevytyrästä, pullistumasta, ja välilevytyynyn neste valuu ulos ja koko pinne painaa hermoa/hermoja.
        Liikettä selkärankaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe