Työttömän arki käy voimille!

Naima_

Irtisanouduin paskaduunista n. kuukausi sitten. Oli pirun tylsää hommaa, enkä jaksanut tehdä sitä. Koskaan en ole pitkään tehnyt töitä, masennustaustaa, ollut pitkiä sairaslomia sekä opintojen loppuun viemistä. Jotenkin ajattelin, että parempi olla hajottamatta päätään töissä, josta ei nauti mutta nyt tämä tekemättömyys alkaa käydä voimille.

Kaikki päivät on samanlaisia. Herään joskus 8-11 aikaan, makaan sängyssä, roikun netissä, katson telkkaria ja syön yksinäisyyteen. Tapaan kyllä kavereita, nyt tullut istuttua puistoissa, kun on ollut ihana ilma, oltua viihteellä ja perusmeininkiä mutta silloinkin inohottava levottomuus-ahdistus on koko aika läsnä. Ei pysty nauttimaan asioista.

Kova halu olisi tehdä jotain mutta toisaalta mikään ei kiinnosta eikä huvita ja ahdistaa vaan kaikki. Elämä tuntuu paskalta. Olen 25-vuotias yksineläjä, ammatti on väärältä alalta, pyrin kouluun ensi syksynä.

Miten te jaksatte näitä päiviä? Työhakemuksiakaan ei voi koko ajan jaksaa vääntää. Plaaaaah.

5

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin

      Herään seiskan maissa, viimeistään kympiltä meen takas maate. Heräilen "eloon" ehkä kahden maissa. Siirryn sohvalle löffäileen ja odotteleen kahvin tippumista. Availen tietsikan, selailen kaikkee jonninjoutavaa sivustoo. Hörin kahvia ja juoksen tupakalla. Mietin, kukahan tai keltähän kehtaisin tänään pummia vähä rahaa. Tai meniskö keräilee pulloja, jaanii..siellähän on lunta monta senttiä. Ei ole kunnon varustusta lähteä ulkoilemaan, lenkkareissa jäätyy. Hyvää joulua, niille joille se ilmestyy!

    • arkinen_rutiini

      Näin: saatan herätä ysiltä, laitan läppärin päälle ,viimeistään puoli kymmeneltä uudestaan nukkumaan.
      Puolilta päivin kömmin ylös, nettiradio päälle, arkena kömmin postilaatikolleni hakemaan postit.
      Noin klo 13-14 käyn kaupassa jos tarvetta on
      Loppupäivä kuluu nettiä selaillessa näin talvella, kesällä pörrään skootterillani.

      Hyvää Joulua myös kaikille minun puolestani.

    • JK9POOO

      NINKÖ

    • kopkop9987

      On tää vidumaista. Itse kun jäin YT:lle, ja vaikka palkkakin juoksi puoli vuotta, niin ei jaksanut tehdä oikein mitään muuta kun nettailla ja pörrärä kesällä fillarilla. Nyt ei viitti edes mennä ulos kun on niin liukasta ja kylmää. Pas.kamaista.

    • arkinen_rutiini

      Onneksi työkyvyttömyyseläkkeeni alkaa 1.6. ja tulot sitä myötä tuplaantuvat ja eläkeläisalennukset avautuvat. :) Veroprosenttikin tälle vuodelle 1%.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe