Mistä lisätään klapikoneeseen öljyä? Bell 7 ton.
Klapikone
15
9420
Vastaukset
- qwerasdfzxc
Jos joku tämännäköinen niin väittäisin että päätyssä, männän alapuolella olevan pultin aukaisemalla löytyy öljyntäyttöreikä/öljytikku.
http://www.haveogparkcenter.dk/data/media/feb._2010_017.jpgKiitos, niin ajattelinkin, kuinka paljon luulet sinne menevän ja voiko kone olla vaakatasossa kun täytän? Olisiko 0-40 öljy hyvä?
- Eedenistä itään
klaussi1 kirjoitti:
Kiitos, niin ajattelinkin, kuinka paljon luulet sinne menevän ja voiko kone olla vaakatasossa kun täytän? Olisiko 0-40 öljy hyvä?
Myynnissä on klapikonetta varten omaa öljyä. Itse laitoin joskus moottoriöljyä. Ohjekirjasta näkee tarvittavan öljyn määrän. Kone pitää tietenkin olla pystyssä täytön ajan.
- kelkkaisä
Eedenistä itään kirjoitti:
Myynnissä on klapikonetta varten omaa öljyä. Itse laitoin joskus moottoriöljyä. Ohjekirjasta näkee tarvittavan öljyn määrän. Kone pitää tietenkin olla pystyssä täytön ajan.
saako tuohon kyseiseen klapikoneeseen (bell, turbo 7) varaosia...? Meni tuo sähkömoottorin katkaisin rikki (sormella painettava katkaisin)....Vai voiko tuon katkaisimen ohittaa, ettei tarvitse etusormea kuluttaa....? (välillä on katkaisin jäänyt pohjaan ja klapienteosta on tullut puolet helpompaa kun toinen käsi on vapaana pöllien nostelua varten( toki omat riskinsä siinäkin))
- Jussi 1
kelkkaisä kirjoitti:
saako tuohon kyseiseen klapikoneeseen (bell, turbo 7) varaosia...? Meni tuo sähkömoottorin katkaisin rikki (sormella painettava katkaisin)....Vai voiko tuon katkaisimen ohittaa, ettei tarvitse etusormea kuluttaa....? (välillä on katkaisin jäänyt pohjaan ja klapienteosta on tullut puolet helpompaa kun toinen käsi on vapaana pöllien nostelua varten( toki omat riskinsä siinäkin))
Varaosia löytyy ,,
- Millaista ööliä?
Eedenistä itään kirjoitti:
Myynnissä on klapikonetta varten omaa öljyä. Itse laitoin joskus moottoriöljyä. Ohjekirjasta näkee tarvittavan öljyn määrän. Kone pitää tietenkin olla pystyssä täytön ajan.
Mistä tuollaista klapikoneöljyä saa?
Eikö traktoreissa käytettävä hydr.öljy käy? - Jan
Jussi 1 kirjoitti:
Varaosia löytyy ,,
Varaosiako löytyy. Mistä niitä löytyy?
- Kaitsu3
Jussi 1 kirjoitti:
Varaosia löytyy ,,
Meni kytkin jumiin ja sulake palaa. Saako jostakin ostaa uuden kytkimen tuohon Bell klapikoneeseen
Terv. Kaitsu
- ycuvbionjpkålö¨ä
Moottoriöljykin käy, tai sitten hydrauliöljy , lue lisää öljyputelin selosteessa
- AMMATTISAUHURI
Itse ostin 20l.Kannun traktorivaraosa liikkestä joutui
Tilamaan öljyn viskositeetti on eri kuin tratorinhydraliikkaöljyssä.
Käytä vain mitä ohjekirja kertoo - asfasfasfafagagagaag
Turbo 7:n käyttökatkaisin kuluu vähitellen loppuun, se on 2-napainen. Itse tilasin netistä toisen, ihan samanlaista en löytänyt mutta lähes saman, piti vain jousi vängetä sivusta niin, ettei se lukinnut sitä pohjaan. Virrankesto pitää tietysti olla sama.
Jos kävelee sähkö tai elektroniikka-liikkeeseen niin tilaavat kyllä varmaan uuden mallikappaleen pohjalta. Kannattaa ostaa ainakin kaksi kerralla niin on varalla.
Hydrauliikka-halkaisijaan soveltuu hydrauliikka öljy.- Konerobotti
omassa turbo 7:ssa on kyllä 4-napainen katkaisija
- Samuelännä
Konerobotti kirjoitti:
omassa turbo 7:ssa on kyllä 4-napainen katkaisija
Tarkoitin painokytkin
- hydrauliöljy
Laita Bell Turbo 7 ton klapikoneeseen HYDRAULIÖLJYÄ T-22 ( Esim. Shell Tellus T-22 )
ÄLÄ käytä muuta viskositteettia kuin T-22.
Oli vaikea löytää T-22 laatua niinpä tilasin Saksasta koko patterin T22,T32;T48,T68 á20litraa. eikä ollut pahan kallista.
Kumma kun ammattilaisetkin sekoilee voitelun perusteissa. Moottoriöljyä ei saa laittaa koneisiin, jossa ei ole öljykiertoa ja suodatinta niinkuin autonmoottoreissa. Ideana on että moottoriöljyn liuotin (detergentti) pitää paskat öljyssä eikä päästä niitä laskeutumaan kammion pohjalle, vaan ne joutuvat suodattimeen. Pienemmissä työkoneissa, sorvissa esimerkiksi voi olla karalaatikossa roiskevoitelu ja painevoitelu muualle, mutta yleensä ei öljynsuodatusta, vaan paskat laskeutuu laatikon pohjalle.
Nykyään koneiden toleranssit tehdään niin tiukoiksi, että öljyn oltava just' mitä insinööri on suunnitellut.
Kaiva esille klapikoneen manuska ( tai katso netistä) omat jekkunsa öljynvaihdossa. Minulla on vinssi liiterin katossa niin sitä on helppo kieputella.
Varaosista en myyjän, K-Raudan, varaan en paljon laskisi.
Bell s.r.l. on elossa ja toimii Bolognan lähellä Reggio Emilian kaupungissa Italiassa. Klapikoneille löytyy kansainvälinen tuki sieltä voi kysyä osia: www.bell.it (italia,saksa,englanti,ranska- kielillä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504