Klapikone

Klaussi 1

Mistä lisätään klapikoneeseen öljyä? Bell 7 ton.

15

9420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerasdfzxc
      • Kiitos, niin ajattelinkin, kuinka paljon luulet sinne menevän ja voiko kone olla vaakatasossa kun täytän? Olisiko 0-40 öljy hyvä?


      • Eedenistä itään
        klaussi1 kirjoitti:

        Kiitos, niin ajattelinkin, kuinka paljon luulet sinne menevän ja voiko kone olla vaakatasossa kun täytän? Olisiko 0-40 öljy hyvä?

        Myynnissä on klapikonetta varten omaa öljyä. Itse laitoin joskus moottoriöljyä. Ohjekirjasta näkee tarvittavan öljyn määrän. Kone pitää tietenkin olla pystyssä täytön ajan.


      • kelkkaisä
        Eedenistä itään kirjoitti:

        Myynnissä on klapikonetta varten omaa öljyä. Itse laitoin joskus moottoriöljyä. Ohjekirjasta näkee tarvittavan öljyn määrän. Kone pitää tietenkin olla pystyssä täytön ajan.

        saako tuohon kyseiseen klapikoneeseen (bell, turbo 7) varaosia...? Meni tuo sähkömoottorin katkaisin rikki (sormella painettava katkaisin)....Vai voiko tuon katkaisimen ohittaa, ettei tarvitse etusormea kuluttaa....? (välillä on katkaisin jäänyt pohjaan ja klapienteosta on tullut puolet helpompaa kun toinen käsi on vapaana pöllien nostelua varten( toki omat riskinsä siinäkin))


      • Jussi 1
        kelkkaisä kirjoitti:

        saako tuohon kyseiseen klapikoneeseen (bell, turbo 7) varaosia...? Meni tuo sähkömoottorin katkaisin rikki (sormella painettava katkaisin)....Vai voiko tuon katkaisimen ohittaa, ettei tarvitse etusormea kuluttaa....? (välillä on katkaisin jäänyt pohjaan ja klapienteosta on tullut puolet helpompaa kun toinen käsi on vapaana pöllien nostelua varten( toki omat riskinsä siinäkin))

        Varaosia löytyy ,,


      • Millaista ööliä?
        Eedenistä itään kirjoitti:

        Myynnissä on klapikonetta varten omaa öljyä. Itse laitoin joskus moottoriöljyä. Ohjekirjasta näkee tarvittavan öljyn määrän. Kone pitää tietenkin olla pystyssä täytön ajan.

        Mistä tuollaista klapikoneöljyä saa?
        Eikö traktoreissa käytettävä hydr.öljy käy?


      • Jan
        Jussi 1 kirjoitti:

        Varaosia löytyy ,,

        Varaosiako löytyy. Mistä niitä löytyy?


      • Kaitsu3
        Jussi 1 kirjoitti:

        Varaosia löytyy ,,

        Meni kytkin jumiin ja sulake palaa. Saako jostakin ostaa uuden kytkimen tuohon Bell klapikoneeseen
        Terv. Kaitsu


      • Jussi 1 kirjoitti:

        Varaosia löytyy ,,

        Mistä painokytkintä voisi tiedustella?


    • ycuvbionjpkålö¨ä

      Moottoriöljykin käy, tai sitten hydrauliöljy , lue lisää öljyputelin selosteessa

    • AMMATTISAUHURI

      Itse ostin 20l.Kannun traktorivaraosa liikkestä joutui
      Tilamaan öljyn viskositeetti on eri kuin tratorinhydraliikkaöljyssä.
      Käytä vain mitä ohjekirja kertoo

    • asfasfasfafagagagaag

      Turbo 7:n käyttökatkaisin kuluu vähitellen loppuun, se on 2-napainen. Itse tilasin netistä toisen, ihan samanlaista en löytänyt mutta lähes saman, piti vain jousi vängetä sivusta niin, ettei se lukinnut sitä pohjaan. Virrankesto pitää tietysti olla sama.

      Jos kävelee sähkö tai elektroniikka-liikkeeseen niin tilaavat kyllä varmaan uuden mallikappaleen pohjalta. Kannattaa ostaa ainakin kaksi kerralla niin on varalla.

      Hydrauliikka-halkaisijaan soveltuu hydrauliikka öljy.

      • Konerobotti

        omassa turbo 7:ssa on kyllä 4-napainen katkaisija


      • Samuelännä
        Konerobotti kirjoitti:

        omassa turbo 7:ssa on kyllä 4-napainen katkaisija

        Tarkoitin painokytkin


    • hydrauliöljy

      Laita Bell Turbo 7 ton klapikoneeseen HYDRAULIÖLJYÄ T-22 ( Esim. Shell Tellus T-22 )
      ÄLÄ käytä muuta viskositteettia kuin T-22.

      Oli vaikea löytää T-22 laatua niinpä tilasin Saksasta koko patterin T22,T32;T48,T68 á20litraa. eikä ollut pahan kallista.
      Kumma kun ammattilaisetkin sekoilee voitelun perusteissa. Moottoriöljyä ei saa laittaa koneisiin, jossa ei ole öljykiertoa ja suodatinta niinkuin autonmoottoreissa. Ideana on että moottoriöljyn liuotin (detergentti) pitää paskat öljyssä eikä päästä niitä laskeutumaan kammion pohjalle, vaan ne joutuvat suodattimeen. Pienemmissä työkoneissa, sorvissa esimerkiksi voi olla karalaatikossa roiskevoitelu ja painevoitelu muualle, mutta yleensä ei öljynsuodatusta, vaan paskat laskeutuu laatikon pohjalle.
      Nykyään koneiden toleranssit tehdään niin tiukoiksi, että öljyn oltava just' mitä insinööri on suunnitellut.

      Kaiva esille klapikoneen manuska ( tai katso netistä) omat jekkunsa öljynvaihdossa. Minulla on vinssi liiterin katossa niin sitä on helppo kieputella.
      Varaosista en myyjän, K-Raudan, varaan en paljon laskisi.
      Bell s.r.l. on elossa ja toimii Bolognan lähellä Reggio Emilian kaupungissa Italiassa. Klapikoneille löytyy kansainvälinen tuki sieltä voi kysyä osia: www.bell.it (italia,saksa,englanti,ranska- kielillä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe