Mitä minun pitäisi tehdä norwichinterrierini kanssa, jotta saisin sen uimaan? Se pelkää vettä kovasti, esimerkiksi jos sen kanssa haluaa mennä sillan yli se lyö jarrut pohjaan eikä suostu liikkumaan, ja se pitää kantaa sillan yli. Jos olemme lenkillä, ja yritän saada sitä hyppäämään ojan yli, se lyö jarrut pohjaan ja sen kanssa pitää itse hypätä ojan yli. Jos sen kanssa yrittää mennä järven rantaan (meillä on pieni pläntti omaa rantaa) vaikka ei edes yrittäisi saada sitä menemään veteen, se ei suostu tulemaan viittä metriä lähemmäksi rantaa. Laiturille menoa se ei edes uskalla ajatella.
olisiko hyviä neuvoja?
koiran uittaminen
9
95
Vastaukset
ihanaa ku trollaatte täälä ;)
ei mut oikeesti ku haluan et seki vois nauttia tästä toisenlaisesta elementistä ;(
en välitä jos haluaa tuoda tyhmyytensä julkisesti esille niin mikäs siinä ;)
- just joo, lisää näit
Olet itse tehnyt virheen. MIKSI olet opettanut, että kannat sen ojan tmv yli ? MIKSI olet kantanut sen sillan yli ?
Mieti ittekses omia virheitäs, älä kysele täältä.
Koira on erittäin lpooginen. Se tajuaa, että kun kerran tehdään näin, niin sitten tehdään AINA näin.
Yksinkertaista, erittäin. - Myy-Pikkuinen
Ehkäpä.
- Rimi
Kokeile jollakin herkulla palkita toista. Piskuisin askelin eteenpäin. Esim se silta. Ota iso pussi lihapullia mukaan. Jokaisella askeleella eteenpäin palkitse sitä. Kehu iloisella äänellä ja palkitse. Ota itse rauhallisesti ja asenteella "mailmassa ei ole mitään niin ihanaa kuin sillan ylitys" ja sitten sillalle. Koirusi vaistoaa myös sinusta. Kun alat miettimään sillan ylityksen "hankaluutta", se vaistoaa sen. Ja myös tämän takia voi jarrutella. Kyllä tuosta varmasti pääsee eroon.
Mitä uimiseen tulee, minulla oli 10 v koira joka ei mennyt veteen. Jos juoksunen narttu meni veteen, jääräpääni jäi odottamaan rannalle "tulet kyllä takaisin". Eli kaikki ei vain tykkää uida.
Tsemppiä ja iloisia harjoittelu hetkiä! :)
- --------------------
Ei kait, kun palkitset sitä väärässä kohtaa. Olet tähän asti palkinnut siitä, kun se EI TYULE veden lähelle. Mieti hei omaa käytöstäs.
Minulla ei ole kokemusta koirasta joka pelkää vettä, mutta Pikkulikka ei kyllä tykännyt nuorena yhtään vedestä. Se oppi tykkäämään uimisesta toisen koiran esimerkkiä seuraamalla, kun meillä hoidossa ollut koira oli taas oikea vesipeto. :) Se aloitti polskimalla toisen koiran perässä kaikkein suurimmat ja ihanimmat kuralätäköt, ja niin se vaan lopulta meni järveenkin sen perässä ja siitä lähtien myös itsekseen kuumina päivinä.
Eli jos on tuttavapiirissä uimisesta ja vesileikeistä tykkäävä koira niin voisiko se olla apuna veteen tottumisessa. Ja omistaja tietysti veteen myös. :)
Sillankin yli saattaa olla helpompi mennä ensin jonkun perässä.juu kiitos teille aion koittaa tota uimista mun kaverin koiran avulla ja sillan ylitystä myös harjoittelen :) kiitos paljon :D!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens1263579EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt2252558Kesäaika on normaaliaika...
...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul2141995Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta561839Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b531202Tulen hulluksi hänestä
Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu671017Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva20960- 109889
Koulussa puukotus
Tapuli kaupungissa, ollaanhan me maailman onnellisin kansa. Voi puhäjysäys.. millä mittarilla onnellisuus on mitattu,, p28835Ensimmäinen kuukausi palkatatta
Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty73798