Nukutteko päiväunia?

Rekkakuski.

Nukutteko päiväunia silloin, kun on siihen mahdollisuus?
Minusta ainakin tuntuu, että kaikkinainen väsyminen on kyllä selvästi lisääntyt nyt iän myötä.

9

189

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kun keikuskelen

Ei ei ei, kahdeksan kertaa ei. En nuku Koskaan päivällä.
      Se ei sovi minulle laisinkaan. Pää tulee kipiäksi, enkä herää kunnolla koko iltana.
      Joskus oon nukahtanut vahingossa, kun oon mennyt kirjaa lukemaan ja kolmasti kiroan, kun siitä sitten herään. Olo on kuin tyhjiöpakkauksessa, umpipäänä.

Nukun yön tooooosi sikeästi, n 6 tuntia ja se on siinä sitten.
      Kuulemma päiväunetkin oon lopettanut ihan pienenä vauvana.
      Kyllästyivät yrittämään minua nukkumaan ja luopuivat siitä hyvin aikaisin.

Vanhin poikani on tullut minuun, häntäkään en kertakaikkisesti saanut kirveelläkään nukkumaan päivällä.

• Cloetta---

Nukun, olen aina nukkunut. Kotiäitinä nukuin lasten kanssa päikkärit ja nyt vanhemmiten puolison kanssa köllötellään sekä lauantaina että sunnuntaina sellaiset puolen tunnin tirsat. Ja ollaan virkeitä!

• sitroen.

En nuku.
      Vuorotyössä ollessani joskus yritin nukkua varastoon. Kolminkertainenkaan nukahtamislääkeannos ei tehonnut yhtään...
      Nyt eläkeukkona nukun nukahtamispillerin puolikaalla neljä, joskus viisikin tuntia. Sen jälkeen turha yrittääkään. Joskus harvoin otan sitten toisen puolikaan ja nukun sillä ehkä kolme tuntia lisää.
      Joskus iltasella nukuttaa niin maan vietävästi. 10 minuuttia sängyssä tai sohvalla silmät kiinni niin siihen se väsy loppuu.
      Sitten haudassa on aikaa nukkua pitempäänkin... Olen muistavinani siltäkin ajalta jotakin, mutta saattaa se olla unta tai muuta harhaakin... Tiedäpä näistä...

• Vailla työpaikkaa

Otan päikkärit ruokailun jälkeen päivittäin n.20-30 min. En nuku kunnolla, vaan ruumis lepää rentona ja mieli keskittyy hengityksen ja sydämen tahtiin.
      Muutama vuosi sitten nukuin kunnolla päkkäreissä, kun oli silloin raskas työ. Joskus venähti kahteen tuntiin. Ei ollut kivaa. Se kostautui monissa eri asioissa.

• Edvard Karjalainen

Mie nukun 3 - 4 tuntia päivisin. Sitten kun herää, on tosi virkeä olo. Illalla sitten
      kymmenen maissa tutilullaa ja aamulla yhdeksältä nousen. Jospa sitä sais
      vähän otettua ennakkoa ikiunista. :)

• Makuuhaava_

Siis tuon mukaan nukut 14-15 tuntia vuorokaudessa! Ehditkö tekemään päivän aikana mitään vai tekeekö joku kaiken sun puolestasi? Ihan sairasta nukkumista. Ei sydän kauaa tuollaista makaamista kestä ja makuuhaavojahan tuossa tulee:/ Olen lukenut että ei pitäisi nukkua yliu 10 tuntia vuorokaudessa, eikä alle 6 tuntia. 7-8 tuntia on normaali aikuisen ihmisen unimäärä ja sä nukut kaksinkertaisen määrän.
        Liika nukkuminen on haitallista sydämelle.

http://www.duodecim.fi/kotisivut/sivut.koti?p_sivusto=640&p_navi=109559&p_sivu=63905

• unelias?

Olen nukkunut aina kun se on ollut mahdollista.

Haalaritöissä minulla oli eväät mukana. Silloisesta tunnin ruokatunnista ehti koisimaan 50-minuuttia.
      Oli pahuksen piristävää.

Valkokaulusvuodet olivat yhtä helvettiä koska koisimismahdollisuutta ei ollut.

Jo työttömyysjaksojen aikana pystyin palaamaan tuohon terveelliseen tapaan.
      Nyt eläkeläisenä urvahdan aina lounaan jälkeen vajaan tunnin.

• lisääntyy se väsyminen iän myötä.
      Ja muistikin näyttää heikkenevän :).
      Tarkistin juuri veroilmotuksen, vaan oli pirunmoinen etsiminen, ennen kun löysin sen esitäytetyn.
      Ei niin väliä, vaikka ei olisi löytynytkään. Olivat panneet kaksi reilun tonnin lisäverolappua. Kai täällä joku vahingoniloinen on, joka saa tuosta löydöksestä iloa tähän koleaan kevätpäivään.
      Mutta ei auta, saappaat jalkaan ja töppöstä toisen eteen. Elämä on lyhyt, varsinkin jäljellä oleva elämä. Ei ehdi nyt päiväunille.
      Unista puheenollen, viime yönä keskustelin unessa jonkun kanssa Alvar Aallosta.
      Unessa se onnistuu, hereillä ollessa en tiedä siitä herrasta kun nimen.

• En nuku päiväunia. Menen ajoissa nukkumaan n.klo 22 ja herään 5-6. Yöt nukun hyvin ja joskus päivällä unettaisi, mutta ei ole mahdollisuutta päippäreihin kun oon töissä.

Joskus jos meen iltaviettään tai johonkin myöhäisiin juhliin yritän ottaa päiväunet jos saan unenpäästä kiinni. Tää siksi kun olen hiton väsynyt klo 22.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      266
      9480
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      299
      6659
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      67
      1604
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1391
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      92
      1225
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1151
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1033
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      40
      852
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      746
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      741
    Aihe