Nukutteko päiväunia?

Rekkakuski.

Nukutteko päiväunia silloin, kun on siihen mahdollisuus?
Minusta ainakin tuntuu, että kaikkinainen väsyminen on kyllä selvästi lisääntyt nyt iän myötä.

9

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kun keikuskelen

Ei ei ei, kahdeksan kertaa ei. En nuku Koskaan päivällä.
      Se ei sovi minulle laisinkaan. Pää tulee kipiäksi, enkä herää kunnolla koko iltana.
      Joskus oon nukahtanut vahingossa, kun oon mennyt kirjaa lukemaan ja kolmasti kiroan, kun siitä sitten herään. Olo on kuin tyhjiöpakkauksessa, umpipäänä.

Nukun yön tooooosi sikeästi, n 6 tuntia ja se on siinä sitten.
      Kuulemma päiväunetkin oon lopettanut ihan pienenä vauvana.
      Kyllästyivät yrittämään minua nukkumaan ja luopuivat siitä hyvin aikaisin.

Vanhin poikani on tullut minuun, häntäkään en kertakaikkisesti saanut kirveelläkään nukkumaan päivällä.

• Cloetta---

Nukun, olen aina nukkunut. Kotiäitinä nukuin lasten kanssa päikkärit ja nyt vanhemmiten puolison kanssa köllötellään sekä lauantaina että sunnuntaina sellaiset puolen tunnin tirsat. Ja ollaan virkeitä!

• sitroen.

En nuku.
      Vuorotyössä ollessani joskus yritin nukkua varastoon. Kolminkertainenkaan nukahtamislääkeannos ei tehonnut yhtään...
      Nyt eläkeukkona nukun nukahtamispillerin puolikaalla neljä, joskus viisikin tuntia. Sen jälkeen turha yrittääkään. Joskus harvoin otan sitten toisen puolikaan ja nukun sillä ehkä kolme tuntia lisää.
      Joskus iltasella nukuttaa niin maan vietävästi. 10 minuuttia sängyssä tai sohvalla silmät kiinni niin siihen se väsy loppuu.
      Sitten haudassa on aikaa nukkua pitempäänkin... Olen muistavinani siltäkin ajalta jotakin, mutta saattaa se olla unta tai muuta harhaakin... Tiedäpä näistä...

• Vailla työpaikkaa

Otan päikkärit ruokailun jälkeen päivittäin n.20-30 min. En nuku kunnolla, vaan ruumis lepää rentona ja mieli keskittyy hengityksen ja sydämen tahtiin.
      Muutama vuosi sitten nukuin kunnolla päkkäreissä, kun oli silloin raskas työ. Joskus venähti kahteen tuntiin. Ei ollut kivaa. Se kostautui monissa eri asioissa.

• Edvard Karjalainen

Mie nukun 3 - 4 tuntia päivisin. Sitten kun herää, on tosi virkeä olo. Illalla sitten
      kymmenen maissa tutilullaa ja aamulla yhdeksältä nousen. Jospa sitä sais
      vähän otettua ennakkoa ikiunista. :)

• Makuuhaava_

Siis tuon mukaan nukut 14-15 tuntia vuorokaudessa! Ehditkö tekemään päivän aikana mitään vai tekeekö joku kaiken sun puolestasi? Ihan sairasta nukkumista. Ei sydän kauaa tuollaista makaamista kestä ja makuuhaavojahan tuossa tulee:/ Olen lukenut että ei pitäisi nukkua yliu 10 tuntia vuorokaudessa, eikä alle 6 tuntia. 7-8 tuntia on normaali aikuisen ihmisen unimäärä ja sä nukut kaksinkertaisen määrän.
        Liika nukkuminen on haitallista sydämelle.

http://www.duodecim.fi/kotisivut/sivut.koti?p_sivusto=640&p_navi=109559&p_sivu=63905

• unelias?

Olen nukkunut aina kun se on ollut mahdollista.

Haalaritöissä minulla oli eväät mukana. Silloisesta tunnin ruokatunnista ehti koisimaan 50-minuuttia.
      Oli pahuksen piristävää.

Valkokaulusvuodet olivat yhtä helvettiä koska koisimismahdollisuutta ei ollut.

Jo työttömyysjaksojen aikana pystyin palaamaan tuohon terveelliseen tapaan.
      Nyt eläkeläisenä urvahdan aina lounaan jälkeen vajaan tunnin.

• lisääntyy se väsyminen iän myötä.
      Ja muistikin näyttää heikkenevän :).
      Tarkistin juuri veroilmotuksen, vaan oli pirunmoinen etsiminen, ennen kun löysin sen esitäytetyn.
      Ei niin väliä, vaikka ei olisi löytynytkään. Olivat panneet kaksi reilun tonnin lisäverolappua. Kai täällä joku vahingoniloinen on, joka saa tuosta löydöksestä iloa tähän koleaan kevätpäivään.
      Mutta ei auta, saappaat jalkaan ja töppöstä toisen eteen. Elämä on lyhyt, varsinkin jäljellä oleva elämä. Ei ehdi nyt päiväunille.
      Unista puheenollen, viime yönä keskustelin unessa jonkun kanssa Alvar Aallosta.
      Unessa se onnistuu, hereillä ollessa en tiedä siitä herrasta kun nimen.

• En nuku päiväunia. Menen ajoissa nukkumaan n.klo 22 ja herään 5-6. Yöt nukun hyvin ja joskus päivällä unettaisi, mutta ei ole mahdollisuutta päippäreihin kun oon töissä.

Joskus jos meen iltaviettään tai johonkin myöhäisiin juhliin yritän ottaa päiväunet jos saan unenpäästä kiinni. Tää siksi kun olen hiton väsynyt klo 22.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      3030
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2722
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      56
      2506
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      31
      2447
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1998
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1529
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1522
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      75
      1470
    9. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1469
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1409
    Aihe