Kissanpentumme tykkää juoda vettä akvaarion syöttöaukosta. Mietiskelin vain että onkohan se ihan terveellistä, kun akvaariossa on levää ja kotiloita & niiden munia... Pitäisikö tukkia koko aukko jotenkin? En mielellään tukkisi koska se ei ole taas hyväksi kaloille ja kasveille. Kiitos jos joku osaa antaa asiallisen mielipiteensä.
Kissa ja akvaario
6
152
Vastaukset
- Ehdotuss
Laita verkkoa siihen päälle :) Esimerkiksi kanaverkkoa, tai voihan siihen laittaa jonkun ritilänkin päälle.
- RaksuPaksu
Hyvä idea muuten mutta luulen että sitten kisuli vaan repisi sitä verkkoa ja tuhoaisi hampaansa/kyntensä/akvaarion... :(
Entäs jos kokeilisit kissakarkotetta? :) Voisiko sitä jotenkin suihkia siihen akvaarion ympärille, jottein kissa menisi ja joisi sitä vettä? Kannattaa ainakin kokeilla toimisiko :)
- 14
Kissan luontaiseen ravintoon kuuluvat pikkujyrsijät ja niiden sulattamiseen kissan vatsassa on aika räväkät vatsahapot. Jyrsijöissä on enemmän ja pahempia taudinaiheuttajia kuin normaalissa akvaariovedessä. Ehkä kissan ei kannata antaa juoda akvaariosta silloin, kun sinne on jouduttu kaatamaan lääkitystä kaloille.
Minusta tässä monien kissojen pyrkimyksissä juoda akvaariovettä näkyy se, että usein toistettu ohje "kissalla pitää olla saatavilla tuoretta vettä" ei pidä paikkaansa. Monet kissat pitävät enemmän seisoneesta vedestä kuin vasta hanasta otetusta ja akvaario voitaa vesikupin 6-0. - kissapojat
Mites olisi sellainen metalliverkko? Kissa ei saisi revittyä sitä ja vesi saisi olla rauhassa.
Itse olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että vedestä tuskin on haittaa nim.omaan tujujen vatsahappojen takia. Meidän kissat eivät koskekaan vesikupin raikkaaseen veteen, vaan juovat mielummin bambu-kasvien ruukuista, vessanpöntöstä, tiskialtaan likavedestä (jossa saattaa olla jo tiskiainettakin >. - RaksuPaksu
Kiitos kaikille vastauksista! On ainakin vähän huojentuneempi olo, ettei se ehkä ole niin vaarallista kisulille hörppiä akvaariovettä. Kissakarkote (eläinkaupasta ostettu kallis tökötti) ei tepsi kun noin minuutin ja sitten ei kolli ole moksiskaan. Aine haiseekin mieheni mielestä niin kamalalle , että meinasi aina perheriita tulla kun suihkuttelin karkotetta... :D
Hyvä pointti tuo, ettei kissa välttämättä juo juuri hanasta laskettua, kylmää vettä. Olen tämän itsekin huomannut. Pitääkin olla vaihtamatta ukkelin vettä niin hysteerisesti! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959