Kissanpentumme tykkää juoda vettä akvaarion syöttöaukosta. Mietiskelin vain että onkohan se ihan terveellistä, kun akvaariossa on levää ja kotiloita & niiden munia... Pitäisikö tukkia koko aukko jotenkin? En mielellään tukkisi koska se ei ole taas hyväksi kaloille ja kasveille. Kiitos jos joku osaa antaa asiallisen mielipiteensä.
Kissa ja akvaario
6
159
Vastaukset
- Ehdotuss
Laita verkkoa siihen päälle :) Esimerkiksi kanaverkkoa, tai voihan siihen laittaa jonkun ritilänkin päälle.
- RaksuPaksu
Hyvä idea muuten mutta luulen että sitten kisuli vaan repisi sitä verkkoa ja tuhoaisi hampaansa/kyntensä/akvaarion... :(
Entäs jos kokeilisit kissakarkotetta? :) Voisiko sitä jotenkin suihkia siihen akvaarion ympärille, jottein kissa menisi ja joisi sitä vettä? Kannattaa ainakin kokeilla toimisiko :)
- 14
Kissan luontaiseen ravintoon kuuluvat pikkujyrsijät ja niiden sulattamiseen kissan vatsassa on aika räväkät vatsahapot. Jyrsijöissä on enemmän ja pahempia taudinaiheuttajia kuin normaalissa akvaariovedessä. Ehkä kissan ei kannata antaa juoda akvaariosta silloin, kun sinne on jouduttu kaatamaan lääkitystä kaloille.
Minusta tässä monien kissojen pyrkimyksissä juoda akvaariovettä näkyy se, että usein toistettu ohje "kissalla pitää olla saatavilla tuoretta vettä" ei pidä paikkaansa. Monet kissat pitävät enemmän seisoneesta vedestä kuin vasta hanasta otetusta ja akvaario voitaa vesikupin 6-0. - kissapojat
Mites olisi sellainen metalliverkko? Kissa ei saisi revittyä sitä ja vesi saisi olla rauhassa.
Itse olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että vedestä tuskin on haittaa nim.omaan tujujen vatsahappojen takia. Meidän kissat eivät koskekaan vesikupin raikkaaseen veteen, vaan juovat mielummin bambu-kasvien ruukuista, vessanpöntöstä, tiskialtaan likavedestä (jossa saattaa olla jo tiskiainettakin >. - RaksuPaksu
Kiitos kaikille vastauksista! On ainakin vähän huojentuneempi olo, ettei se ehkä ole niin vaarallista kisulille hörppiä akvaariovettä. Kissakarkote (eläinkaupasta ostettu kallis tökötti) ei tepsi kun noin minuutin ja sitten ei kolli ole moksiskaan. Aine haiseekin mieheni mielestä niin kamalalle , että meinasi aina perheriita tulla kun suihkuttelin karkotetta... :D
Hyvä pointti tuo, ettei kissa välttämättä juo juuri hanasta laskettua, kylmää vettä. Olen tämän itsekin huomannut. Pitääkin olla vaihtamatta ukkelin vettä niin hysteerisesti! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418