Matkalla Egyptiin. Neuvoja?

Hade

Olen menossa Kairoon kesäkuussa ja mieltäni askarruttaa muutama kysymys.

Ensinnäkin: kuulin jostakin, että viisumin voisi anoa ihan postitse kun tulostaa viisumihakemuksen ja lähettää postissa passikuvan ja vastauskuoren kera. Onko tämä totta? Itse asun aika kaukana Helsingistä, että tämä siksi askarruttaa. Lisäksi olen matkalla 3 kuukautta tai mahdollisesti jopa pidempään, etten viitsi lentokentältä viisumia hankkia ja uusia myöhemmin.

Sitten valuutta. Voiko rahaa vaihtaa jo Suomessa? Jos ei niin onko valuutanvaihtoputiikit auki mitenkä? Olen Egyptissä kolmen aikaan yöllä.

En ole sitten rokotteistakaan ihan varma. Ajattelin kyllä ihan terveysasemalta kysyä että ovatko tietoisia, mutta ehken nyt kuitenkaan. Parempi on olla hieman perillä asiasta ennen kuin menen typeriä kyselemään. Luultavasti jäykkäkouristus tarvitaan? Mitä muuta?

Muut neuvot ja vinkit ovat myös tervetulleita. En tiedä paljonko Egyptissä on lämpöä kesäkuussa, joten sitäkin ja suojakeinoja voi valaista. En pala mitenkään erityisen helposti (paitsi ehkä jossain 40 asteen helteessä), mutta olisi hyvä tietää mitä suojakeinoja itse suosittelette. Tavallista aurinkorasvaa vai jotain muuta?

7

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hade

      noniin tuo viisumiasia selvisi, mutta tietääkö kukaan Egyptinlähetystön osoitetta? oleilevatko yhä Itäinen Puistotie kakkosessa?

      • all inclusive

        Rahanvaihtokoneet ovat auki muistaakseni 10-20, mutta eurotkin käyvät suurimmassa osassa kaupoista.


      • all inclusive
        all inclusive kirjoitti:

        Rahanvaihtokoneet ovat auki muistaakseni 10-20, mutta eurotkin käyvät suurimmassa osassa kaupoista.

        Samoin ne toimivat aivan kuten suomessa, että visa electronillakin voi nostaa puntia.


    • Hade

      Kiitos vastauksestasi. (:
      Tällä hetkellä olen perillä viisumi-asioista ja rokotteista. Tosin viisumissa askarruttaa se että saako noihin kysymyksiin vastata suomeksi, vaikka paperi onkin arabiaksi, englanniksi ja ranskaksi? Vai pitääkö vastauskieli olla varmuudenvuoksi ihan englanniksi?

      Taidan kysellä aika huvittavia asioita, mutta sattuu olemaan ensimmäinen ulkomaanmatkani johon tarvitaan viisumi. :P

      • Amaalli

        Hei, mistä sen viisumin saa ja miten sen kanssa toimitaan?

        Oon ite lähössä ensi kertaa Egyptiin, ja mäkin olen nyt ihan epätietoisena. :/


      • jfdköa

        Suomen lähetystössä on kyllä sekä suomalainen toimistotyöntekijiä, että egyptiläinen. Voisin kuvitella, että jos menet toimistossa käymään, työntekijä voi auttaa sinua viisumihakemuksen täyttämisessä.


    • ninjaaaaaaaaa

      viisumi oli tosiaan helppo täyttää ja se näytetään sitten egyptissä kun lentokentälle pääset. miekkonen vilkaisee sitä ja iskee leiman passiisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe