yksin matkalle

yksin matkalle?

miksei vieläkään tänä päivänä ymmärretä yksin matkustavien arvoa? hinnat huipussaan ja kuvitellaan meidän maksavan kahden edestä. olen maksanut, mutta nyt riittää! pitäkää matkanne/hinnoittelunne. en rahoita enää.

4

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesä tulee

Mietin itse ihan samaa. Mieleni tekisi kovasti ulkomaille. Minne päin ja milloi haluaisit mennä??

• sinkku myös

Kannattaa harrastaa kaupunkimatkailua ja niitä kaupunkeja joista löytyy hotelleja joissa on myös yhden hengen huoneita. Esim. Portugalin Portossa voi 1hh saada 20 eurolla/yö. Viikon yöpyminen siis 140e, ei paha. Lennot voi olla joskus jopa halvemmat kuin porukalla koska yksin voit hyödyntää varausjärjestelmän "täky"hinnan.

• Matkapaketin voi tänä päivänä koota ihan itse kaikkine elementteineen mukaanlukien kenttäkuljetukset ja opastukset. Huonehintoja voi tarkastella eri varausportaaleista. Niistä selviää, mikä on yhden hengen ja kahden hengen huoneen hinnan ero. Näissä portaaleissa on myös tarjoushintoja. Toki aina on syytä tarkistaa, millä hinnalla hotelli itse vuokraa huoneita. Esim haulla airport transfer ja paikan nimi löytyy yrittäjiä, jotka ovat erikoistuneet lentokenttäkuljetuksiin. Jotkut näistä yrittäjistä tarjoavat myös opastettuja retkiä englanniksi. Joskus tällaiset kuljetuspalvelut, etenkin paikalliset matkatoimistot, toimivat yhteistyössä hotellien kanssa. Matkailijaa odottaa tällöin kyyti lentokentällä samaan tapaan kuin valmismatkan ostajaakin. Jos palvelun tarjoaa paikallinen matkatoimisto, se käsittää myös pienen tietopaketin. Näin homma toimii Portugalissa.

Huippusesongin aikana huoneet saattavat omatoimimatkailijalle olla kalliita, mutta tämä toki riippuu hotellin käyttöasteesta, mikä taas on yhteydessä suhdanteisiin, jotka säätelevät matkailuvirtoja. Suomalainen matkatoimisto saattaa myydä valmismatkoja edullisella hinnalla elokuulle, joka eteläisemmässä Euroopassa on huippusesonkia.

• Mitä ihmettelemistä?

No ne menee joilla on siihen varaa! Itse tykkään välillä matkustella vailla mitään kompromisseja, toisinaan seurassakin on ihan mukavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      156
      5819
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      84
      3273
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      100
      1831
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      124
      1190
    5. Montako naista

On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1124
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      65
      1111
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      78
      993
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      58
      990
    9. Rekkautumispakko olisi hyvä...

Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      159
      865
    10. Olet edelleen uskomaton

Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      865
    Aihe