Olisko Lapinlahden yliajajalla pokkaa vastata miltä tuntuu nyt?

suomen laki Q

Hävettääkö edes?

Ihme että perhe ei voi tulla julkisuuteen pyytämään anteeksi, ollaanko sitä niin kopeita, ettei edes anteeksi pyydetä, vaikka päälle ajellaan?

113

4042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4564576

      Suksi nyt vittuun, idiootti!

      • gdfgsdgf

        oletkos rattijuoppo kun pitää nuin tulistuu?

        kovasti taas kaikki tuntuu ymmärtävän yliajajaa ja lapinlahden papisto on kilvan voitelemassa ja virvoittamassa muijan sielua, mutta yliajettua ei muista enää mikään virallinen taho!!!


      • minä kysyn
        gdfgsdgf kirjoitti:

        oletkos rattijuoppo kun pitää nuin tulistuu?

        kovasti taas kaikki tuntuu ymmärtävän yliajajaa ja lapinlahden papisto on kilvan voitelemassa ja virvoittamassa muijan sielua, mutta yliajettua ei muista enää mikään virallinen taho!!!

        Minusta täällä kyllä on puhuttu vain rattijuopon syyttömien perheenjäsenten puolesta ,ekä rattijuopon puolesta.
        Niin että kannattaiskohan lukea tarkemmin ja kiihkoilla vähemmän.


      • box33

        Rattijuopon päivät luettu


      • Hölmöläiset

        Kaikkiin savolaasten tarkootus: niiren yliajo ja vitusti karkuu Karkkuun.


      • Anonyymi

        Oletko se todell sinä?!


    • Häpeä itse

      Ai että perhettä syyllistetään kun yksi sen jäsenistä on rattijuoppo ja ns. murhaaja. Eiköhän sillä rattijuopon perheellä ole ihan tarpeeksi paljon kestämistä kun rattijuoppo teki mitä teki. Syytä sitä yliajajaa äläkä hänen perhettään. Jälkeläiset saavat surra ja hävetä loppuikänsä mitä tämä yliajaja on tehdyt.

    • tuskin hävettää

      Perhe olisi varmaan voinut tehdä jotain...mutta kulisseja pitämällä ja ns. suojelemalla saa tätä aikaan.
      Pidän perhettä osasyyllisenä tapahtuneeseen, ei voi olla niin, että kukaan omassa perheessä ei ole ollut tietoinen ongelmista.
      Toivottavasti on tarpeeksi huono omatunto, tietenkään lapset ei ole voineet valita äitiään...joten ...valitettavaa
      Toivottavasti oikeus voittaa ja kys. henkilö saa oikeanlaisen tuomion.

      • onnellinen perhe

        lapsetkin olisi voineet polttaa poliisille juopon mutsin, nyt suojelivat loppuun saakka joten on oikein että syylklistetään - suojelivat rattijuoppoa ja nyt kuoli nuori lapsi!

        eipä taida perhettä edes hävettää kun ei ole pokkaa pyytää anteeksi tekoa julkisuudessa!!!


      • Lapinlahtelainen
        onnellinen perhe kirjoitti:

        lapsetkin olisi voineet polttaa poliisille juopon mutsin, nyt suojelivat loppuun saakka joten on oikein että syylklistetään - suojelivat rattijuoppoa ja nyt kuoli nuori lapsi!

        eipä taida perhettä edes hävettää kun ei ole pokkaa pyytää anteeksi tekoa julkisuudessa!!!

        Miten lapset jotka asuvat toisaalla voivat tietää milloin on promillet koholla ja milloin ei, vai oisko heidän pitäny nähdä tämä ennalta!


      • Hmmm....

        Tuumatkaapa jokainen ihan hiljaa omassa mielessä tilannetta että oma isä, äiti, sisko, veli, puoliso, lapsi tai ystävä olisi lähdössä kännissä rattiin. Moneltako löytyisi lopulta niin paljon henkistä kanttia että soittaisi poliisit. Isoon ääneen on helppo tuomita vaikka koko perhe, mutta miten todellakin toimisit itse samassa tilanteessa? Aika moni jättää tosipaikan tullen soittamatta, vaikka muuta antaa ymmärtää. Surullista.


      • syntikaatti
        Hmmm.... kirjoitti:

        Tuumatkaapa jokainen ihan hiljaa omassa mielessä tilannetta että oma isä, äiti, sisko, veli, puoliso, lapsi tai ystävä olisi lähdössä kännissä rattiin. Moneltako löytyisi lopulta niin paljon henkistä kanttia että soittaisi poliisit. Isoon ääneen on helppo tuomita vaikka koko perhe, mutta miten todellakin toimisit itse samassa tilanteessa? Aika moni jättää tosipaikan tullen soittamatta, vaikka muuta antaa ymmärtää. Surullista.

        Hmmm / Olet oikeassa.Hyvin harva näistäkin parjaajista ilmoittais oman perheenjäsenensä rattijuopumuksen.
        Mutta kun se on niin helppoa vainota puolustuskyvytöntä perhettä.
        Ajatelkaa nyt edes rikoksen tehneen lapsia.He taatusti saavat kärsiä
        täysin syyttöminä tapahtuneeseen lopun ikäänsä.Älkää lisätkö heidän
        taakkaa.

        Suuri suru on kummassakin perheessä.


      • näin ajattelen
        Lapinlahtelainen kirjoitti:

        Miten lapset jotka asuvat toisaalla voivat tietää milloin on promillet koholla ja milloin ei, vai oisko heidän pitäny nähdä tämä ennalta!

        Lapinlahdelta tulee sentään järjen ääntäkin.

        Itse kukanenkin vataa teoistaan,antakaa
        rattijuopon perheelle rauha.


      • kiukkunen äiti
        Lapinlahtelainen kirjoitti:

        Miten lapset jotka asuvat toisaalla voivat tietää milloin on promillet koholla ja milloin ei, vai oisko heidän pitäny nähdä tämä ennalta!

        En usko että lapset ovat enää mitään pieniä jos äitikin on yli 50v. Miehen olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin jotain eukä katsoa kun eukko humalassa ajelee,minä syytän ja raskaasti miestä jos sitä nyt on ollut vai onko samoilla asioilla .Anteeksi vaan jotain olisi pitänyt tehdä.Ei ajele meidän naapuri kun poltin yksi kesä ajattelin justiisa että sivullinen kohta kärsii ja minulla on huono omatunto kun tiesin enkä tehnyt mitään.


      • naapurikunnasta
        Hmmm.... kirjoitti:

        Tuumatkaapa jokainen ihan hiljaa omassa mielessä tilannetta että oma isä, äiti, sisko, veli, puoliso, lapsi tai ystävä olisi lähdössä kännissä rattiin. Moneltako löytyisi lopulta niin paljon henkistä kanttia että soittaisi poliisit. Isoon ääneen on helppo tuomita vaikka koko perhe, mutta miten todellakin toimisit itse samassa tilanteessa? Aika moni jättää tosipaikan tullen soittamatta, vaikka muuta antaa ymmärtää. Surullista.

        Itse kyllä soittaisin vielä suuremmalla syyllä poliisille jos ystävä/sukulainen lähtis humalassa ajamaan, koska en halua, että hän tapattas ittesä tai jonkun toisen.
        Niin ja olen näin tosiaan tehnytkin, kun en ole voinut itse estää ajamaan lähtemistä. Toivon, että muutkin ilmoittavat poliisille.
        Mut ymmärtääkseni, kun tämmöinen asia on tapahtunut,niin kyseessä ei ole murha eikä tappo, vaan olisikohan kuolemantuottamus, että yritetään puhua oikeilla termeillä.


      • Anonyymi
        Hmmm.... kirjoitti:

        Tuumatkaapa jokainen ihan hiljaa omassa mielessä tilannetta että oma isä, äiti, sisko, veli, puoliso, lapsi tai ystävä olisi lähdössä kännissä rattiin. Moneltako löytyisi lopulta niin paljon henkistä kanttia että soittaisi poliisit. Isoon ääneen on helppo tuomita vaikka koko perhe, mutta miten todellakin toimisit itse samassa tilanteessa? Aika moni jättää tosipaikan tullen soittamatta, vaikka muuta antaa ymmärtää. Surullista.

        Varmasti soittaisin, oli isä, äiti, sisko tai sen kummin kaima. Ja sinunkin pitäisi uskaltaa.


    • painetta

      Tuskin tuollainen M**** osaa edes katua tekojaan. Juovuksissa on ajeltu ennenkin luultavasti sama meno jatkuu.

      Mutta nyt ei enää kulissien pystyssä pitäminen auta. Koko Suomi tietää. Minäkin tiedän henkilön nimen vaikka en siellä asukkaan.

      • silmäsilmästä jne...

        Oletko ajatellut että perheessäsi voi sattua jotain kamalaa, vaikkapa joku tappaisi jonkun ja ihmiset tulisivat kivittämään sinua koska satut olemaan samasta perheestä kuin tekijä. Sinä et varmaan tiedä mitä siellä neljän seinän sisällä tapahtuu ja miltä tän rattijuopon perheestä tuntuu.

        Kyllä tämä rattijuoppo saa ansionsa mukaan, usko vaa. Mutta jos haluat mennä kivittämään niin mikä sinua estää. Kerätkää joukko ja menkää ja kivittäkää kuoliaaksi jos se vähänkin helpottaa.


      • näin on marjat

        Marja aika lähestyy ja metsät ovat marjoja pullollaan, kuulema mustikka kukkii hyvin...


    • 1539

      Perhekö ajoi päälle. Lakkaa syylistämästä perhettä, syyllistä ajajaa.

    • wfgiowjgioerd

      Perhehän ei ole mikään liikeyritys jonka PR-osasto esittää julkisuudessa lausuntoja edustamansa yrityksen nimissä. Jos jonkun on esitettävä anteeksipyyntö niin tekijän itse on se tehtävä.

    • pthyisentään

      Voi sanoa, että perhe on yksi osa syyllinen, varmaan jokainen perheessä on tiennyt / nähnyt mikä äiti on, mutta miksi ei olla puututtu?
      "suojelemalla" tehdään vaan hallaa...
      Alkoholismi on sairaus, joka pitää hoitaa ja lakiin vain pykälä, jos jää rattijuopumuksesta kiinni on pakollinen hoitoon meno, eikä lasketa kotiin ja lässynlässyn...
      Empä tunne sympatiaa rattijuopon perhettä kohtaan, ihan tieten tahtoen ovat tähän pisteeseen ajautuneet.

      • ajatelaa vähän

        En millään haluais uskoa,että ihmiset on nuin julmia.
        Syytetään koko perhettä, jos joku perheenjäsen on
        menetellyt rikollisesti,lapset ja imeväiset mukaan
        lukien.
        Heittäkää hyvät ihmiset pois tämmönen vainoaminen !!!!!!!!!!!


    • monta käräyttänyt

      Aika moni varmaan näki tyypin humalassa ratissa aikaisemminkin, mutta ei tehnyt ilmiantoa. Olisiko kannattanut,, tämäkin olisi voinut estyä, jos perhe tai muut tuttavat olisivat ennemmin puuttuneet humalaisen aikaisempiin edes ottamuksiin.

      • reippautta!

        Yes, tuli mieleen, että pääkaupunkiseudulla, kun bussikuski lauloi
        matkustajille, niin ... puolen tunnin kuluttua tulivat poliisit, ja puhalluttivat.
        Nollalukemat. Siis kuskin lauluesitys johtui siitä, että kuski oli hauska
        tyyppi.

        Hassua, että pääkaupunkiseudulla joku soittaa "rattijuoppousepäily"-soiton
        silloin, kun ajaja on täysin selvä, kun taas jossakin Lapinlajden korvessa
        ihmiset ovat niin velttoja, että eivät soita silloinkaan, kun aihetta olisi.


      • käräyttäjä

        naapuri lehdessä sanoi, että läheltäpiti tapauksia on ollut ennenkin, miksi kukaan ei puuttunut jos tiesivät?
        ihmetyttää, olisikohan kannattanut?


      • FI=stupid fuck
        käräyttäjä kirjoitti:

        naapuri lehdessä sanoi, että läheltäpiti tapauksia on ollut ennenkin, miksi kukaan ei puuttunut jos tiesivät?
        ihmetyttää, olisikohan kannattanut?

        nykysuomessahan ajatellaan aina että jokainen huolehtikoon omista asioistaan, jokainen on omillaan, jokainen on oman onnensa seppä jne. jarisarasvoiden keksimiä sloganeita...


    • Uudehko mersu

      Yksi parhaista autoista ajaa juovuksissakin.
      Mersu kulkee kuin juna suoralla tiellä.
      Mikäli mersulla pitää tehdä nopea väistöliike pellolle,
      joutuu kuski nopeasti kampeamaan ohjauspyörästä,
      koska mese mieluiten jatkaisi vakaata suoraan menoa pitkin tietä.

      Vaikuttaa siltä kuin kuski olisi sammunut penkkinsä.
      Auto olisi jonkun sadan metrin jälkeen ajautunut pientareelle.

      Osuiko auto ekaksi vai viimeksi tolppaan,
      siitä on kirjoitettu epäselvästi.
      Mikäli törmännyt ensin tolppaan,
      sen jälkeen kuski on ollut autossa enää matkustajana.

      Liian kova nopeus on myös tappava.
      Onnettomuudessa ensimmäisen törmäyksen jälkeen
      jatkuvassa kimmokkeessa kuski on enää matkustaja,
      jos sattuu lisää törmäyksiä, usein niissä tulee myös uhreja.

      Liika vauhtikin on usein kohtalokasta, ei aina viina.
      Jalankulkija-pyöräilijä on suojaton törmätessä lujaa liikkuvan
      peltipanssaroidun auton kanssa.

      • lahkot pois kirkosta

        Nyt, kun julki tullut näitä vanhoillislestadiolaisperheiden lastenhyväksikäyttötapauksia niin pitäiskö panna sitten koko perhe lusimaan tai kirkon jalkapuuhun, kun suojelevat perheen isiä ja muita lahkonmiehiä?


    • 10 v vankilaa

      Jos annat juopolle auton olet yhtä syyllinen rattijuoppouteen.

    • täysin sivullinen

      Mitä sinä hyvä ihminen meinaat ?
      Ei yliajajan perhe ole syyllistynyt yhtään mihinkään.
      Suuri on suru yliajajn perheellä myös ,ihan varmasti
      tapahtuneen johdosta.Sovitaanko niin,että heille
      annetaan rauha ?

    • muukalainen kaukaa

      Vai että perhe julkisuuteen ja pyytämään anteeksi ?

      Kyllä minun oikeustajuni sanoo niin, että syyllinen
      pyytää anteeksi, jopa omiltakin perheenjäseniltään
      aiheuttamaansa suurta surua.
      Ennen kaikkea tietysti lapsensa menettäneeltä perheeltä.

      Mutta miksi pitäisi meiltä sivullisilta esim täällä netissä
      pyydellä anteeksi ?

    • Vit*uuntunut

      Ala-arvoinen aloitus että syyllistetään koko perhe. Syyllisiä on tasan yksi, se yliajaja. On helppo tuomita kaikki kun ei satu ns. omalle kohdalle. Ja sitten se vasta olisikin mielenkiintoista, jos joku näiden tuomitsijoiden perheestä syyllistyisi vastaavaan, varmaan olisitte anteeksi pyytämässä, vai kuinka ? Annetaan perheen olla, heillä on varmasti ihan tarpeeksi vaikeaa muutenkin.

      • ärsyyntynyt puolusta

        Yliajajan puolustaja taidat olla, joko itse perhettä, tai joku lähiystävä, ei voi kuin ihmetellä, miten voidaan puolustella rattijuoppoa, joka on ajanut pikkutytön kuoliaaksi, mene itseesi ja mieti mitä itse olisit voinut tehdä tässä tilanteessa!


    • ei puolustella

      Kyllä on ihan aiheellista syyttää perhettä, eli miestä, hän on yksi osasyyllinen, mikä pistää muka "suojelemaan" rattijuoppoa, mikä olis suurinta rakkautta sitä rattijuoppoa kohtaan estää rattiin meno.

      Mutta sitä rakkautta ei vissiin ole ollut, niin myös muista välittämisestä ei ole tietoakaan.

      Kyllä minä ainakin, jos omasta perheestäni olisi kyse, estäisin varmasti rattiin menon tai jos en kerkeis, niin ilmoittaisin poliisille, sen verran rakastan perhettäni ja muita kanssa ihmisiä!

      Niin myös teen jos huomaan ihan kenen vaan kännisen menevän ajamaan tai yrittävän....
      JOKAISEN VELVOLLISUUTEEN KUULUU TEHDÄ ILMOITUS JOS EI PYSTY ESTÄMÄÄN JOS VÄLITTÄÄ YLEENSÄ MITÄ LIIKENTEESSÄ TAPAHTUU!

      • minä kun minä kun mi

        Kyllä MINÄ, kun MINÄ, Minä. Hädän hetkellä nämä MINÄ; MINÄ, huutajat pakenevat pensaikkoon.


    • hoh heijjaa!

      Ei se koko perhe tyttöjen päälle ajanut! Otahan jo järki käteen!

    • alko013

      Ei koko perhe ajanut vaan osa perheestä ja onhan sekin jotakin

    • rankkaa

      Mitä se anteeksipyyntö auttaa? Tehty mikä tehty, kummallakin osapuolella rankkaa,
      pitää vaan yrittää elämässä eteenpäin ja ottaa opiksi.
      Lapsille ehdottomasti pyöräilykypärät päähän ja valistusta miten ajetaan tiellä.

    • tf7y6tguh890o+

      Haistakaa v*ttu kaiki tuon perheen syyllistäjät ja ajatelkaa vähän....tosin tällä saitilla se on monille vaikeaa kun ovat aivottomia....

    • häpeätkö edes

      Kuolleen tytön koko perhe käsii ja suree sekä sukulaiset ja tutut. Murhaajamuijan perheen jäsenet ei edes taida tajuta tilanteen vakavuutta.
      Ne jotka perheessä tiesivät tai edes aavistivat humallassa ajun niin ne ovat syyllisiä.

      PYYDÄ edes anteeksi ja julkisesti muija.

      • Voi saataan...

        ja mistäs tiedät kuka tietää ja mitä tietää. Oliko se perhe edes paikalla kun juoppo läksi ajeleen. Ihan turhaan syyllistät perhettä. Taidat olla joko tosi tyhmä tai jopa helvetin pahansuopa ihminen. Nautit kun jotain pahaa sattuu ja tulet ätnne mölyämään.

        Se joka ratissa istui ajoi lapsen päälle. Syyllinen löytyy sieltä. Perhe ei ole syyllinen.


    • ei känni

      Jos olisivat ilmoittaneet poliisille kännissä ajelusta niin olisi tyttö säästänyt henkensä.
      Juopot kuskit pois liikenteestä heti. Jos et ilmoita niin olet myös osasyyllinen.
      Vaikka ratissa istuja teki sen konkreettisesti niin ne jotka jätti ilmoittamatta rattijuoposta olivat hengessä mukana.
      Koita tajuta

      • ..

        Tiesikö perhe ko. känniajelusta? Koita tajuta...


    • tiesivät............

      Koko kylä on kuulemma tiennyt , ja arvanneet heti kuka ajaja on ollut Näin uutisissa ja paikkakunnalla puhutaan!

      • ..

        No eihän ihmiseltä voi ottaa autoa pysyvästi pois kuin poliisi. Kysymys kuuluukin tiesikö perhe KO. känniajelusta? Oliko perheellä ylipäänsä mahdollisuus estää KO. känniajelu? Koita tajuta...


      • kummallista?

        Ihmisten suut on tukittu tuossa ja miksi. Ei ole kukaan lipsauttanut koko nimeä esiin, en ole ainakaan lukenut mistään. Kuitenkin viaton tyttö kuoli.

        Nyt kun hesassa löytyi kuollut 8v-tyttö on saiteilla pidätetyn isän nimi, naisystävän nimi, kuolleen lapsen nimi jne... ???


      • HOH-hoiii:::
        .. kirjoitti:

        No eihän ihmiseltä voi ottaa autoa pysyvästi pois kuin poliisi. Kysymys kuuluukin tiesikö perhe KO. känniajelusta? Oliko perheellä ylipäänsä mahdollisuus estää KO. känniajelu? Koita tajuta...

        No eiköhän perhe tietäne, jos kerran koko kyläkin tietää, koita itse tajuta ja lakkaa jankkaamasta samaa asiaa.


      • ,,
        HOH-hoiii::: kirjoitti:

        No eiköhän perhe tietäne, jos kerran koko kyläkin tietää, koita itse tajuta ja lakkaa jankkaamasta samaa asiaa.

        Ai tiesivät KO. ajelusta? Mistä tiedät? Miksi jaksat jankata samaa asiaa?


      • marja aika
        kummallista? kirjoitti:

        Ihmisten suut on tukittu tuossa ja miksi. Ei ole kukaan lipsauttanut koko nimeä esiin, en ole ainakaan lukenut mistään. Kuitenkin viaton tyttö kuoli.

        Nyt kun hesassa löytyi kuollut 8v-tyttö on saiteilla pidätetyn isän nimi, naisystävän nimi, kuolleen lapsen nimi jne... ???

        kyllä nimi löytyy täältä, kun osaa rivien välistä lukea:)


    • Ota nyt

      Onhan se voinu lähtee selvinpäin ajeleen kotoa ja tissutellut muualla, nykyään kun viinaa tuputetaan joka paikassa ja suututaan jos et ota.

    • nimi esiin

      Pankaa nimi tänne . Ei ole laitonta kertoa kuka känniajaja oli.

      • hohhoijakkaa

        se tuo sairaalloinen uteliaisuus vie joiltain jopa yöunet...


    • huh huh

      kyllä vielä jaksatte vaahtota. oikeus toteutuu ja sillä sipuli.

    • http://www.iltasanom
    • Röpetselt

      Kaikki känniääliöt pitäisi tuomita vaikka eivät vielä edes ole tehneet mitään. Teinipissikset heiluttuaan kännissä viedä putkaan ja antaa sellaiset rapsut että loppuu kännäily. Kaikki lähtöisin siitä että teinipissiten kiva heilua kännissä. Se pitäisi tuomita ja siitä julkisesti kirjoittaa jos siihen on kanttia sekä otsalohkoa. Muuten kannattaa pitää turpansa kii jos oikeasti ei uskalla katsolla alkoholin tuomia haittoja.

    • tyui

      "Ala-arvoinen aloitus että syyllistetään koko perhe. Syyllisiä on tasan yksi, se yliajaja"
      - ja nimion....?

    • Mikä katumus

      Usein rattijuopot eivät tunne aiheuttamastaan onnettomuudesta mitään syyllisyyttä. Monta kertaa aiheutettu onnettumuus on vain uusi tekosyy juomiseen.

      Muistuu mieleen tapaus 90-luvulta, jossa erään firman toimitusjohtaja ajoi juovuksissa ulos tieltä. Ennen ulos suistumistaan auto kulki kahden pikkulapsen yli, jotka kulkivat tien sivussa isänsä kanssa...

      Toimitusjohtaja oli kärähtänyt ratista aiemminkin, mutta selvinnyt pienillä sakoilla, koska valehteli yrittäjänä tuloikseen 3000mk/kk. Pienet oli tulot, mutta autona oli kuitenkin edustustason Mitsubishi Sigma. Asunnot ja muut releet viimeisen päälle.

      Tapaus oli esillä Hannu Karpossakin. Ainoa huolenaihe toimitusjohtajalla ajokortin takaisin saaminen. Autoa kun tarvittiin liikeasioiden hoidossa. Kuolleet pikkulapset ja henkiin jääneen isän tuska ei kiinnostanut herraa pätkääkään.

      Mies taisi loppujen lopuksi saada kahden vuoden ehdottoman tuomion, josta istui "ensikertalaisena" vain osan. Niin että sillälailla...

      Miettikää ensi vaaleissa mitä puoluetta äänestätte. Kokoomus, Demarit ja Keskusta ovat tehneet aina kaikkensa, jotta rattijuoppoja ei rangaistaisi millään tavalla. Kuolonkolareissa näiden sankareiden maksettavaksi tulleilla korvauksilla ei makseta edes uhrien hautauskuluja.

      • Vitun lestat

        Joo... äänestetään kaikki kristillisiä! Vieläköhän se entinen 11 lapsen äiti sais noita penikoita lisää


      • jaa-a, joo-o
        Vitun lestat kirjoitti:

        Joo... äänestetään kaikki kristillisiä! Vieläköhän se entinen 11 lapsen äiti sais noita penikoita lisää

        No on se helvetti kummallista, että nuo kolme puoluetta vuorottelee vallankahvassa, mutta rattijuoppoja ei vaan saada kuriin.

        Tuoltakin Lapinlahden juopolta olisi pitänyt uusi mersu valtiolle heti tapauksen jälkeen. Mutta eihän niin saa tehdä, kun voi tulla rattijuopolle paha mieli, ei pääse enää kauppaan hakemaan päivittäistä annosta!

        Mutta arvaahan sen miksi mitään muutoksia ei tehdä. Koksut, Keput ja Demarit taitaa itse olla niitä pahimpia hönössä ajelijoita.


    • Mikä katumus

      Mainitaan nyt vielä sen 90-luvun kahden pikkutytön päälle ajaneen rattijuopon nimi, eli hän oli Jari Keurulainen Jyväskylästä. Tapahtumahetkellä hän oli 44-vuotias.

      Huhu kertoi, että sen lyhyen aikaa, jonka hän vietti vankilassa, hän kompastui useita kertoja portaisiin.

      • Rikoseivanhenekoskaa

        Muistan hyvin päivän..oli 10.3.1996 ja lämmin ihana aamu, kun tuli uutisia radiosta, jossa kerrottiin tästä Kintauden kauheudesta.
        Siinä silmänräpäyksessä meni yhden perheen unelmat pirstaleiksi.
        Lähipiirinsä muistaakseni puolusteli, ei tekoa varmaankaan, mutta heidän perhe-elämäänsä, että se meni pieleen tämän takia.
        Mitä tarkoittaa, että "hän kompastui useita kertoja portaisiin" tässä tapauksessa?


      • Autot valtiolle
        Rikoseivanhenekoskaa kirjoitti:

        Muistan hyvin päivän..oli 10.3.1996 ja lämmin ihana aamu, kun tuli uutisia radiosta, jossa kerrottiin tästä Kintauden kauheudesta.
        Siinä silmänräpäyksessä meni yhden perheen unelmat pirstaleiksi.
        Lähipiirinsä muistaakseni puolusteli, ei tekoa varmaankaan, mutta heidän perhe-elämäänsä, että se meni pieleen tämän takia.
        Mitä tarkoittaa, että "hän kompastui useita kertoja portaisiin" tässä tapauksessa?

        Mitä luulet linnakundien ajatelleen lipevästä toimitusjohtajasta, joka ajeli pöhnässä 2- ja 4-vuotiaiden pikkutyttöjen yli?

        Tuosta 90-luvun tapauksesta vielä, että asia oli aikoinaan kauan tapetilla viikkolehdissä ja ajankohtaisohjelmissa. Lasten isä keräsi addressin rattijuoppojen rangaistuksien koventamiseksi.

        Mikä oli kaiken lopputulos? Ei yhtään mikään. Ketjuselkäisiä päättäjiä ei silloinkaan kiinnostanut tavallisten ihmisten asiat.


    • turhaanko marssittii

      Nytkin Pääministeri Jyrki Katainen ( tämänpäivän savonsanomissa ) Lapinlahtelaisten keräämä adressi jonka kunnanjohtaja Marko Korhonen luovutti hänelle yhteydessä sanoo: JOS KAIKKI SÄÄDETÄÄN LAILLA, IHMISILTÄ RIISUTAAN VASTUU AJATELLA OMILLA AIVOILLAAN!

      ELIKKÄ MITÄÄN HYÖTYÄ EI TÄLLÄ MARSSILLA JA ADRESSIN KERUULLA OLLUT, PÄÄMINISTERI VIITTAA KINTAALLA, MITÄÄN LAKI MUUTOKSIA EI OLE TULOSSA TÄHÄN, TAI JOS ON NIIN JOTAIN SIIHEN SUUNTAAN, ETTÄ LAKIA LÖYHENNETÄÄN!

      • Tehty mikä tehty.

        Miltähän tuntunee lukea kuolinilmoitusta?


      • human being
        Tehty mikä tehty. kirjoitti:

        Miltähän tuntunee lukea kuolinilmoitusta?

        Useinhan ihminen menee psyykkisesti takalukkoon sen jälkeen, kun on tappanut ihmisen.
        Näin käy usein kännitapoissa, ja kun ihminen on selvinnyt, hän ei mitenkään pysty myöntämään itselleen tekoaan.

        Täytyy olla todella kova ihminen, joka pystyy heti tunnustamaan itselleen tekonsa.
        Lapinlahden rattijuoponkin tapauksessa, jos on mennyt takalukkoon, niin kestää vuosia ennenkuin hän pystyy tunnustamaan itselleen tekonsa.


      • säälittävä pääminist

        Kataista nyt ei kiinnosta muuta kuin rahan lappaminen Keski-Euroopan suurille pankeille. Kaippa siitä on joku hyväpalkkainen palkintovirka ennen pitkää luvassa.

        Hänen ajatusmaailmansa edustaa hyvin Kokoomukselaista ajatustapaa: vangit vapaaksi, kaikki valvonta pois. Jos tykkää asua villissä lännessä, niin ääni jatkossakin Kataiselle ja kavereilleen.


    • Nämä mamu

      Nämä mamu-loiskakarat ovat Malminkartanon raiskaajia:
      Raiskaaja-mamu n:o 1
      Osman Mohamed, Suleyman
      081194-xxxL
      Hopeatie 9 D 25
      00440 HELSINKI

      Raiskaaja-mamu n:o 2:
      Yusuf, Burhan Abdidek
      020294-xxxN
      Huopalandentie 3 A 6
      00330 HELSINKI

      Kopioitu helsinki 24 sivulta. Näin täytyisi julkaista jos laki on liian löysä rikollisille.

    • nimi esiin

      Katainen höpötti promillerajoista. Ei tällä ole mitään merkitystä juoppokuskien estämiseen. Parempi vaihtoehto on vankila vähintään 4kk ilman ehtoja.

      Savon sanomissa oli kuolleen tytön isän nimi mutta ei tämän rattijuopon nimeä. On säälittävää suojelua rikollisesta.

      • miettinenkö?

        Eikös siellä niitä miettisiä ole paljon?


      • kuka miettinen
        miettinenkö? kirjoitti:

        Eikös siellä niitä miettisiä ole paljon?

        Onko rattijuoppo Miettinen sukuaan? Kannattaa laittaa koko nimi niin ei joudu herjauksesta syytteeseen. Rikollista ei piilotella.


    • perusjutittt

      Turha sotkea politiikkaa rikollisuuteen tai kuvitella että jos perussuomalaiset olisivat vielä enemmän vallassa, niin ei olisi rattijuoppoja. Soinihan puolusti juomista sanomalla että kyllä ne kopsut voi ottaa.

      Ja kaikki rikollisuus tulisi olla yhtä tuomittavaa. Mafian touhut, helvetin enkeleiden yhteiskunnan yläpuolelle asettuminen, korruputio sekä kaikki missä lain kirjain ei täyty. Ei voi ratsastaa populististi vain rikoksilla joiden vastustamisella kuvittelele saavansa kansansuosiota. Sellainen keino vetelällä suolla kävelyä.

      • Niin siinä käy.

        Kopsut voi ottaa, mutta ajamaan ei pidä lähteä. Sensijaan kreikkaan ei pidä rahoja työntää, kyllähän se mukava on olla saksalaisen kaveri, mutta saattaa käydä kalliiksi ja on jo käynyt!
        Liittovaltio häämöttää, yhteiset velat ja omat rahat.


      • ryömi koloosi

        En tiedä Perussuomalaisista, mutta kyllähän Kokoomus on ollut myötävaikuttamassa siihen, ettei Suomessa häkki heilahda vaikka tekisi minkälaisen henkirikoksen.

        Vankilapaikkoja on ajettu edellisten hallitusten aikana alas satoja ja tilalle ei ole tullut mitään.

        Asianajajat tästä vain kiittää. Ei tule olemaan oikeusjutuista pulaa, kun rattijuopot, murhaajat ja muut kriminaalit jaa kuljeskella vapaalla jalalla tai ehdonalaisessa.


    • nimi esiin

      Kuka oli tämä rattijuoppo. Nimi esille on aika sairasta suojella rikollista.

    • stubvent

      Herra Hakkaraisen poliittinen logiikkan perässä ei pysy hullu koirakaan. Hirveästi ollaan moraalisia jos mamut antaa suihin tytölle. Nimet esille. Itse törttöilee kännissä helvetin enkelien mestassa, mikä moraalittomuuden pesä sekä kannustaa ihmisiä maksullisiin naisiin.

      Sen mukaan kännissäkin sai ajella kunhan ei vain aja suomalaisen pikkutytön päälle.

      Politiikan pitäisi olla sitä että tekee jotain hyvää eikä ratsasta toisten ja omalla moraalittomuudella.

    • Nimi HETI

      Missä rattijuopon nimi?? Outoa salailua

    • Vitkatmanaa

      Herra Hakkaraisen moraalia juuri se, että jos tyttö otaa mamuilta suihin ja siitä heitä syytetään, Hakkarainen laittaa nimet julki. Mutta jos rattijuoppo, suomalainen nainen tappaa pikkutytön, niin ei Hakkarainen vaivaudu asiaan puuttumaan kuin ehkä korkeintaan syyttelemään että oli Kataisen vika. Tai ehkä kepulaisten.

      Kun me sotkemme politiikan rikosoikeudellisiin asioihin tai alamme muutenkin harrastamaan kansalaistuomioistuimia,niin saatamme huomata olevamme pian itse kiusallisessa tilanteessa. Siten on parempi, että tuomivaltaa käyttää ne elimet joille se suotu.

    • hiljaisuus

      Marja Miettinen onko tappaja. Vai onkoko koko kylä outo

      • oppia ikä kaikki

        En tiedä, mutta sen tiedän että sinä syyllistyit juuri rikokseen.Pitäisi ennalta vähän ajatella että mitä kirjoittaa.Sakoilla selviät.


      • salattu salaisuus ko
        oppia ikä kaikki kirjoitti:

        En tiedä, mutta sen tiedän että sinä syyllistyit juuri rikokseen.Pitäisi ennalta vähän ajatella että mitä kirjoittaa.Sakoilla selviät.

        Rikoksen tehneen nimi ja kuva estää myös rikoksen tekemistä. Suomen valtio on syyllinen kun suojelee rikollisia.
        Hyvinkäälä tappajan nimeä ei oltu julkaistu miksi????.
        Onko Marja Miettinen rattijuoppo ja yliajaja .
        Kertokaa kuka sen tietää ja jos ei ole niin nöyrin anteeksi pyyntö.

        Kertokaa


      • viha sokaisee silmät
        salattu salaisuus ko kirjoitti:

        Rikoksen tehneen nimi ja kuva estää myös rikoksen tekemistä. Suomen valtio on syyllinen kun suojelee rikollisia.
        Hyvinkäälä tappajan nimeä ei oltu julkaistu miksi????.
        Onko Marja Miettinen rattijuoppo ja yliajaja .
        Kertokaa kuka sen tietää ja jos ei ole niin nöyrin anteeksi pyyntö.

        Kertokaa

        Malttia, malttia!

        Huhut on lähteneet jo kiertämään ,että hän olisi se rattijuoppo ja yliajaja.
        Ne syyttömät Marja Miettisetkin joutuvat nyt kärsimään. Ja onko se yliajaja varmasti Marja Miettinen?

        Eikö olisi parempi odotella nimen virallista julkistamista? Se tehdään oikeudenkäyntien jälkeen, kun naisen syyllisyys on täysin todistettu ja rangaistukset annettu.

        Nyt on taas ensin hutkittu, ja vasta sitten tutkittu.


      • erottavat tekijät
        viha sokaisee silmät kirjoitti:

        Malttia, malttia!

        Huhut on lähteneet jo kiertämään ,että hän olisi se rattijuoppo ja yliajaja.
        Ne syyttömät Marja Miettisetkin joutuvat nyt kärsimään. Ja onko se yliajaja varmasti Marja Miettinen?

        Eikö olisi parempi odotella nimen virallista julkistamista? Se tehdään oikeudenkäyntien jälkeen, kun naisen syyllisyys on täysin todistettu ja rangaistukset annettu.

        Nyt on taas ensin hutkittu, ja vasta sitten tutkittu.

        Onko ne kaikki samanikäisiä ja uudenkarhea mersu kaikilla ollut käytössä? Tuskin.


      • tekijät
        erottavat tekijät kirjoitti:

        Onko ne kaikki samanikäisiä ja uudenkarhea mersu kaikilla ollut käytössä? Tuskin.

        :):) Uuden karheako on kuutisen vuotta ajettu ajokki?


    • Julkaistava

      Milloin lehdet kertoo yliajajan. Hyvinkään tappajan kuva ja nimi on jo julki.

      • tres bien?

        Niin, ihmettelen tässä, missä viipyy nimen julkistus. Hyvinkään tekijä on jo virallisesti nimen ja kuvan kera lehdessä.


    • Vanhalahdentie

      Tämä tappaja on samanlainen kuin Hyvinkään tappaja . Läksi aseen kanssa liikenteeseen. Olkoon ase auto tai kiväri.
      Onko Marja Miettisellä liikaa kavereita kun piilossa pysyy. Hän on yksityisyritttäjä kuoleen tytön naapuri

      • pitkospuinen tie

        Kannattaisi hakeutua hoitoon, ymmärrän että on vaikea tunnustaa sairauttaan mutta kunnon kallonkutistaja voisi sinunkin rusinastasi saada vielä yhteiskuntakelpoisen.


      • soinentie

        Varmaan henkisen orgasmin sait, kun tuota paskaa suolsit.

        Enempää kumpaakaan puoltamatta..onneksi meillä maallikoilla ei ole tuomarin oikeuksia..eihän?


      • Marijaaa

        Tällä rattijuoppotappajalla ja Hyvinkään ampujalla on yksi ero.

        Jälkimmäinen tulee saamaan ansaitusti elinkautisen.

        Rouva Rattijuoppo luultavasti saa vuoden linnaa, mistä käytännössä istuu 3kk ja sekin jossakin avovankilassa. Lisäksi tullee parin tonnin korvaukset maksettavaksi. Mersun peltien oikomisenkin Rouva Rattijuopon perhe joutunee maksamaan itse. Hurja tuomio siis, mitenkähän siellä tästä selvitään


      • on tapauksissa eroja
        Marijaaa kirjoitti:

        Tällä rattijuoppotappajalla ja Hyvinkään ampujalla on yksi ero.

        Jälkimmäinen tulee saamaan ansaitusti elinkautisen.

        Rouva Rattijuoppo luultavasti saa vuoden linnaa, mistä käytännössä istuu 3kk ja sekin jossakin avovankilassa. Lisäksi tullee parin tonnin korvaukset maksettavaksi. Mersun peltien oikomisenkin Rouva Rattijuopon perhe joutunee maksamaan itse. Hurja tuomio siis, mitenkähän siellä tästä selvitään

        On tuossa sekin ero, että Hyvinkään ampuja tappoi tahallaan ne ihmiset, mutta Lapinlahden yliajaja ei varmasti tarkoituksellisesti ajanut tyttöjen päälle.

        Hyvinkään ampuja todellakin tulee saamaan ansaitusti elinkautisen, ja Lapinlahden yliajaja Suomen lakien mukaisen rangaistuksen rattijuopumuksesta ja kuolemantuottamuksesta.

        Lapinlahden ytliajaja ylitti törkeän rattijuopumuksen rajan, kun taas Hyvinkään ampuja ei ylittänyt edes lievän rattijuopumuksen rajaa.


      • Marijaaa
        on tapauksissa eroja kirjoitti:

        On tuossa sekin ero, että Hyvinkään ampuja tappoi tahallaan ne ihmiset, mutta Lapinlahden yliajaja ei varmasti tarkoituksellisesti ajanut tyttöjen päälle.

        Hyvinkään ampuja todellakin tulee saamaan ansaitusti elinkautisen, ja Lapinlahden yliajaja Suomen lakien mukaisen rangaistuksen rattijuopumuksesta ja kuolemantuottamuksesta.

        Lapinlahden ytliajaja ylitti törkeän rattijuopumuksen rajan, kun taas Hyvinkään ampuja ei ylittänyt edes lievän rattijuopumuksen rajaa.

        Kun autonrattiin tarttuu pers'kännissä niin seuraukset voivat olla katastrofaalisia. Se olisi Rouva Rattiuoponkin pitänyt tietää, mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa....

        Tulemme vielä näkemään, että tuomio ei tule olemaan yhtään mitään. Ei varsinkaan tässä tapauksessa, kun on kyse yrittäjäsperheen emännästä.


    • aina vankilaan

      Päivi Räsänen esittää . Nuoret 24v rattijuopot otetaan puhutteluun . HÄH ?? mitä se auttaa jos ei ole kotikasvatus tai muu info uponnu humalassa ajusta niin ei nämä puhuttelutkaan sitä tee.
      Rattijuopolle sama rangaistus kuin aseella tappajille.
      Hyvinkää kahjo oli humalassa ja tappoi kaksi ihmistä. Sama on auto jos ajat humalassa väkijoukon päälle se on sama asi eli murha.

      Mutta nyt saa vain max 2v. Onko lainlaatijalla ollut pelko itsekin jäävän kiini ratista ja näin esti pitkän tuomion.

    • puolustajat hiljaa

      Rattijuoppous on aina tahallinen teko kuten ampumajutut ja vastaavat joten älkää turhaan täällä rattijuoppojen poulustajat aikaanne ja energiaanne tuhlatko !

    • Huutohhh

      Marja miettinen tuomittiin.oli tänään lehdessä.

      • lukija

        iisakissa vai savokissa


    • luettu just äsken

      2vuotta 7kk lukee savon sanomien verkkosivulla

      • liian pieni tuomio

        ei ole paljon


      • laki uusiksi

        Suden taposta max 4 vuotta. Menetät myös autot ja aseet valtiolle. On aika nurinkurista lain säädäntöä.


    • gruup

      Eihän se ole nyt niin paha kun rouva ajelee kännissä. Pääsi vain käymään. Ei sitä tarvitse sen enempää pohtia.

      Mutta jos olis nuoret ajelleet humalassa olisi jos jonkinlaista analyysia ilmassa että mitä heille tehdä, miten heistä tullut tuollaisia ja mikä neuvoksi.

      Ei sillä ole paljon muuta vaikutusta kuin että facebook kavereita ei tule kauheasti lisää eikä hyvämielisiä yhteydenottoja siellä.

    • Kuoleman kolkkous

      Murhasta 15v teitpä sen miten vaan tai missä mielentilassa. Breivikkiläiset olis tapettava sen siliän tien.

      • ......

        ....ja rattispaskat!


    • jurpestss

      Tuskin Räsänen tämän vuoksi vaatii mitään yhteiskunnan toimia kun jo aikuinen nainen ajelee kännissä. Tai Niinistö ole huolissaan miten tuollaiset naiset poikkeavat polulta. Mitä tuosta nyt. Mutta tosiaan jos olisi ollut nuori kyseessä, niin kyllä huudettaisiin kurkku suorana sitä ja tätä.

      Joskin olihan se marssi sen puolesta ettei naiset kaahailis kännissä ja tappais lapsia. Onhan se jo jotain.

    • 10vuotta vankilaa

      Törkeetä nyt tämä rattijuoppo hakee vapautusta tuomioon ja ehdoalaisuuteen sekä asianajaja palkkioiden maksua valtiolle.
      Terttu Miettinen on todella röyhkeä akka.

      • höh.

        Haluaisitkos sinä olla vankilassa.?


      • 10 vuotta
        höh. kirjoitti:

        Haluaisitkos sinä olla vankilassa.?

        Ei kukaan halua mennä vankilaan. Jos rikot lakia niinkuin tämä Miettinen niin vankilaan vaan.
        Rikollisia varten vankilat on. Olisi kanatanut miettiä kun kännissä ajelee.


    • nurinkurista on

      Susi tappaja 4 vuotta ja kelkat aseet autot valtiolle sekä sakkopäälle. Rattijuoppo 2.5 v ja täts it.

    • Rikolliset rellestää

      Marja Terttu Miettinen taposta 2.2 vuotta. Kannattaa autolla tehdä hirmuteot tuomiot ovat mitättömiä.

      Todella törkeän mitätön tuomio tästäkin ensikertalainen kärsii vain puolet. HUH HUH
      Onko maanviljelijät ja rahan hankkiminen puolustus taposta.

    • 15 vuottaVankilaa

      Tuomio aleni kun ajomatka oli lyhyt ja tapahtui ilta-aikaan päivänvalossa. 10 km on aika pitkä matka yleisellä tiellä.
      Itäsuomenhovista saa näköjään tinkimällä tuomiot lieviksi. TÖRKEÄÄ RIKOLLISTEN PUOLUSTELUA.

      • Ei voi mitään..

        Samaa mieltä olen, ei mitään muttia haluaisi sanoa.
        Tehtyä ei saa tekemättömäksi millään, olen kuitenkin sitä mieltä, että ko. henkilö on kärsinyt ja kärsii häpeää, maineensa menetystä loppuelämäkseen, sulkeutumisesta normaalista elämästä ihmisiä tavatessaan eli välttelee sitä vastaanottoa, mitä ihmiset voivat sanoa ja se ei varmasti ole kyselyä, mitä sulle tai teille kuuluu?
        En mielipiteelläni puolustele tekoa ja haluaisinkin uhrien omaisille pajjon jaksamista ja hyväksyä asia, kun sitä ei voi muuttaa.
        Me ihmiset teemme virheitä peruutettavissa olevia ja peruuttamattomia asioita.
        Mutta myös toivon, että annettaisiin rauha perheelle, jotka ovat syyttömiä tilanteeseen ja kärsivät.
        En tunne ja tiedä tapausta, mutta olisiko aika helpottaa heitäkin "hirttosilmukan" virittämisellä, ei ole todella helppoa heilläkään.
        Uhrin perhe on antanut anteeksi, annetaanko edes helpotusta yliajajalle ja perheelle, mitään me emme voi vihalla muuttaa, vaikka kuinka sattuu ja tuntuu epäoikeudenmukaiselta.
        Tällä mielipiteelläni en halua loukata tai puolustaa ketään, olen vaan tavallinen ihminen, jolla kokemus on aika samantyyppinen uhrin ominaisuudessa.
        Viha on rasittava olomuoto ihmisen ruumiissa.


    • KuvaJulki

      Olisipahan poissa silmistä ja liikenteestä jos istuis 10v vankilassa. Tuntuis kaikista paremmalta kun on kärsinyt oikeanlaisen rangaistuksen.
      Ilkesi viellä pyytää ehdonalaiseksi rangaistusta. Siinäpä se on rattijuoppo aiheutti monelle muulle kärsimystä. Panis ajattelemaan , että kannattaako lähteä kännissä rattiin.
      MIETI KAKSIKERTAA JOS AIOT KÄNNISSÄ RATTIIN KOSKA HÄPEÄ TULEE OMAISTENKIN NISKOILLE.

    • Anonyymi

      Poliisin ja paikallisten pikkuvaikuttajien avulla.. mutta on toinenenkin tie....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe