RATSASTAJAT on ällöttäviä!!!!

ratsastajat piiloon.

luuleeko ratsastajatytöt että pojat kiinnostuu niistä kun ne pomppii jonku hevosen seläs? täällä päin talleja on pari ja tytöillä on kaikkia hevostavaroita... mua ainakin ärsyttää se! eikö tytöt voisi harrastaa vaikka tanssimista niin saisi vähän silmän ruokaakin ;)

54

2450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nauransulle

      kinostaaks se sua hirveesti jos tyttö harrastaa ratsastamista? oot aika vitun pinnallinen ihmine -.- Ite varmaa oot sillee ES JA RULLAKEBAB ja et puhu muusta ku jostan Skyrimistä -.-

    • oootko vitu PELLE XD

      kukaan tyttö ei sillä ratsastamisella yritä herättää kenenkään pojan kiinnostusta. Aika moni harrastaa ratsastamista vain koska se on kivaa ja hevosten kanssa on kiva tehdä töitä. KAsva aikuiseks ja sano uudelleen. Ei kenestäkään voi sanoa mitään pelkän harrastuksen perusteella. Itse ilmeisesti ajattelet ette heppa tytöt ovat kamalia koska "leikkivät ruualla" haisevat hevosen paskalta ja tekevät töitä. Kuules juuri sinun kaltaiset ihmiset ovat ällöttäviä.

    • SamaaMieltäAlottaja

      Ratsastamine o perseestä !

      • nauranteillle

        sinä oot perseestä! perustelkaapas, miks ratsastus on perseestä? eikö pikku kaupunkilaispennut kestä paskan hajua? hahahahahhahaahhaha


    • Jebouuu4622€"

      Kyllä niistä hepoista hyvää meetvurstia saapi

    • hjgdfsga

      Ratsastajatytöillä on parhaat pyllyt eikä siitä ratsastuskokemuksesta haittaakaan ole muissa tilanteissa. Öhöhöh.

      Taitaa aloittajaa vituttaa kun isi ei osta shetlanninponia ja nyt purkaa kiukkuaan täällä vastaamalla omaan viestiinsä.

      • girlllll

        Toi pitää paikkaansa^


    • kakekakki

      Kakkaa pyllyssä?

    • plöö

      Ootte kateellisiis ku ette saa mitää kontakteja hevosii.ja muute,kuka niitä hevosia sitte liikuttais muuta ku rtsastaja?ei suomi niin iso maa ole että täällä vois vaeltaa monta sataa kilometriä isoja hevoslaumoja,,että miettikää vähä ennenku sanotte

    • potari

      No niin... Hevoslissut veti sit herneet nenään ihan kunnolla...

      Ps. Taidatte olla ihan v*tun rumia...

      • Meetvursti 4 win

        Hevoslissut vetää aina herneen nenään. Naurettavaa


      • lol:D

        Älä :D


      • hahahahahahhahahhaha

        nii, oon samaa mieltä olet lissu ja ihan vitun ruma! nauran!!


    • MyHorseIsMineOwn

      Vedät herneen nenään, kun joku heijailee pollen selässä? Selvä, kylläpä maailma on sekaisin! :D

      Mitä se SINUA liikuttaa, jos joku tyttö keikku hepan selässä?
      - Ethän sinä siellä keiku, ja talleille mennään hevosten takia, ei tyttöjen. Eikä kaikilla pollelikoillakaan niitä hyviä perseitä ole.

      Tytöilläkö KAIKKIA pollejuttuja?
      - Heillä ei taatusti ole mitään heppaharjaa mukana koulussa! :D

      Miksi juuri TANSSIA?
      - Että joku perverssi, yksinäinen ihminen katselisi kuinka perseet keikkuu?


      On sullakin ärsyyntymisen aiheet. :D Ehkä joskus kasvat aikuiseksi...

    • Kiinnostava mielipide

    • ....................

      Ratsastus pitää kuule perseen ja vyötärön paljon timmimpänä kuin tanssi, ettäs tiesit. Itselläni on omia hevosia, ja ne on kuin sisaruksia... Mutta jos oot sitä mieltä niin ihan rauhassa vaan.

    • voi luoja:D

      Mulla on onneks jätkä joka hyväksyy harrastukseni kaikinpuolin, myös kundikavereita, jotka aivan omaks huvikseen haluavat puhua kanssani ja kyselevät hevosista sun muusta ratsastukseen liittyvästä.
      On se kumma jos ei hyväksytä meille tärkeää harrastusta, me jotka rakastamme eläimiä yli kaikkemme ja me jotka maksamme 2-3kk omaisuuden siihen, että saamme käydä tallilla. :-)

      • "Me jotka maksamme". Tarkotit nyt varmaan, että meidän vanhemmat, jotka maksavat.

        Vitun liisa.


      • ssellee
        potari94 kirjoitti:

        "Me jotka maksamme". Tarkotit nyt varmaan, että meidän vanhemmat, jotka maksavat.

        Vitun liisa.

        Täällä meille kertoo elämän tosiasioista joku säälittävä ja ruikuttava poika, joka on saanut kaiken elämässään ainoastaan vanhempiaan hyödyntäen, ja koska hän niin itsekeskeinenkin vielä sattuu olemaan, ei hän voi ymmärtää, että kaikilla ihmisillä näin ei ole, vaan jotkut joutuvat ihan OIKEASTI maksamaan niistä omista harrastuksistaan itse hankituilla rahoilla


      • potari
        ssellee kirjoitti:

        Täällä meille kertoo elämän tosiasioista joku säälittävä ja ruikuttava poika, joka on saanut kaiken elämässään ainoastaan vanhempiaan hyödyntäen, ja koska hän niin itsekeskeinenkin vielä sattuu olemaan, ei hän voi ymmärtää, että kaikilla ihmisillä näin ei ole, vaan jotkut joutuvat ihan OIKEASTI maksamaan niistä omista harrastuksistaan itse hankituilla rahoilla

        No joo... Kukahan 14 vee lissu ansaitsee sen pari tonnii kuussa?


      • girllllll
        potari kirjoitti:

        No joo... Kukahan 14 vee lissu ansaitsee sen pari tonnii kuussa?

        mee roskiin potari, et tiedä mitään


      • kappaskehvanaa
        potari kirjoitti:

        No joo... Kukahan 14 vee lissu ansaitsee sen pari tonnii kuussa?

        Ja kukakohan idiootti sanoi, että tuon yhden viestin on kirjoittanut 14-vuotias lissu? Ei kaikki ole 14-vuotiaita lissuja, vaikka sinun maailmasi niiden ympärillä varmaan pyöriikin :)


    • SHAMEFULTEENBASTARDS

      HYVIN HÄVYTÖNTÄ!!!

    • EnYmmärräHevosvihaa

      Mitä vittua?!Niiku jotkun haukkuu tätä ihanaa harrastusta : RATSASTUSTA! Kokeilkaa ite et miten ihanaa on ratsastaa ;) Nii kyllä tekin tuutte tykkää siitä !

    • Uljas musta

      No onhan niitä ihkuttajia ja lissujakin, mutta ne jotka oikeasti tekevät töitä, ja osaavat olla nöyriä, ovat kyllä paljon järkevämpiä kuin monet muut. Ja on aika mahtavaa saada kontakti 500 kiloiseen eläimeen, joka voisi nitistää millä hetkellä hyvänsä, jos olisi petoeläin. Siihen tarvitaan työtä, että saavuttaa niinkin upean eläimen luottamuksen. Ja mietippä mitä tekisit, jos sinut pantaisiin hevosen lähellekkään. Taitaisit juosta karkuun.

    • AHHAHAA noobit :PP

      en menis sanoo et kukaa ei tykkää niist tai jotai. Meiä luokal on montaki ratsastajaa, eikä kukaa haise tmv.

      muutama meiän luokan koviskundit oikein RAKASTAA yht tyttöö joka ratsastaa. Ne läpsii sitä perseelle j tollei.

      nii et paraski sanoja...

    • hehehehehehe

      ei siinä mtn kuha pilluu antaa

    • joopas joo

      : D en mä ainakaan ratsastusta harrasta siks, et pojat tykkäis :D Älkääs jätkät luulko itsestänne liikoja ! Ratsastus on ihan samanlainen harrastus kuin jalkapallo tai jääkiekko :D

      ja se pitää usein paikkaansa, että ratsastajilla on hyvä kunto, ja hyvä perse !

      ja siitä silmänruuasta... meneppäs joskus mukaan uittamaan hevosia, kun ratsastajat bikinit päällä ui hevosten kanssa.. Ei silmänruokaa vai? :D

    • Erittäi erimielt :D

      just nii!!!! onneks kaikki ei maailmas oo tollasii idioottei jotka haukkuu joittenki harrastuksii!!! mieti ny vähä mitä sieltä suustas syötät!!! toivottavasti ees joskus kasvasit aikuseks joka on kyllä tosi vaikee uskoo... Ja hei haloo yleensä ratsastajilla onki ehke vähä parempi ***** ku jollai pakkasukon raiskaamalla pulkannarulla!! ja mieti miten ITE saisit kontaktin johonki 500 kiloseen elukkaan joka voi iha millo vaan porata sut sileeks??? ite varmaan kusisit housuus...ite taijat olla vähä kade ku fatsi ei ostanu shettistä ja tuut tänne vittuilee...ite varmaa juoksisit karkuu... että kuule siinä kuule silmänruokaa iha itelles ku ratsastajatytöt uittaa heppoja bikineissä?!

      • Ratsastaja.

        kysymys aloittajalle :
        entä jos harrastaa kaks kertaa viikos tanssii ja ratsastust?


    • romppu :)

      Jaahas...taas mennään...Ratsastus on hieno laji.Pääsee hyvin sointuun eläimen kanssa.Minäkin olen sitä harrastanut,kunnes valitettavasti jouduin lopettamaan :(. Heppa tytöillä ei ole parhaimipia pyllyjä.Luulevat muutenkin itsestään liikoja!Kuulkaas,500---> kiloisen SONNIN saaminen kuriin on vaikeaa,ja silti siinä olen onnistunut,ette te mitään sen erikoisempia ole.PISTE

      En siis leimaa hevosia enkä ratsastajia.En missään nimessä!Aina tallilla kuitenkn kuuli:-ja määhän saan kaikki hevoset kuriin,ja määhän on niin hyvä ratsastamaan,ja määhän oon niin hyvä heppojen kans.Paskanmarjat.Tulkaa heppatytöt näyttämään taitojanne kun oikeasti osaatte jotain.Jos vain puhutte paskaa,ei siitä ole mihinkään.Muuttakaa landelle,sinne missä minä asustan.Olen joka päivä tekemisissä lehmien,myös sonnien kanssa.Ja vihainen/ärsyyntynyt sonni on kahta hurjempi,sarvineen päivineen.

      ja te heppatyttöjen/poikien ärsyttäjät:
      Suksikaa suolle.Ratsastus on hieno harrastus!Jos vain osaa sen...

      Nimittäin kaikki eivät läheskään osaa ratsastaa,vaikka niin väittävät.Ratsastus on yhteistyötä.Hevonenhan se sinua kyyditsee.Myönnän heppa on iso eläin ja ärsyyntyessään vaarallinen,ei siitä numeroa tarvii tehä kuitenkaan.Jos sinulla on hevoseen oikea luottamus ja ystävyys,side joka ei katkea.Ja jos sulla on arviointi kykyä ja puhdasta maalais järkeä.Jos tunnet hevosesi liikkeet,ja sinulla on hieman ratsastus taitoja.Olet oikea ratsastaja.Oikeat ratsastajat eivät leuhki,mutta osaavat kyllä loksauttaa suun auki karauttaessaan hevosella.Hevosella,josta on tullut paras ystäväsi.
      Kiitos

      • Ratsastaja.

        meijän tallil ei kuule koskaan et "vitsi mä oon paras" meijän tallil kukaan ei haluu olla itserakas. meijän tallil kunnioitetaan muita.


      • Anonyymi

        Olen jo Melkei tippunu ravissa

        Ps.jos pojat ei tiedä mikä on ravi nii gooklettakaa ,

        Ei tarvi tulla kyselemään et MIKÄ ON RAVI


    • romppu :)

      Lisäisin vielä:

      Jooh,eivät tytöt tallilla poikien perässä käy.Eip eip.Ja ratsastus on harrastus siinä missä muutkin.Mielipiteensä kullakin.Itse kunniotan kaikkia lajeja,ja on hienoa jos todella osaa jotain.Itse harrastan tanssia ja taide koulua.Piirrän tallille jossa kävin kuvia hevosista,kauniia eläimiä.Aloittaja kasvakoon!yhdyn tuohon.

      Antakaa asian olla!Yksinkertaista.jos joku sanoo että ratsastus on paskaa.Vittuako se oikeaa ja kypsää ratsastajaa kiinnostaa.Ei siitä noin kovin suuttua tarvitse,sitten alkaa taas nämä viesti sodat.DEAL WITH IT.harrastukset kullakin,itse kasvatan kotiloita.Moni sanoo et ei vittu.En ole moksiskaan.Koska pidän siitä,eikä millään muulla OLE VÄLIÄ.

      en enää jaksa tapella asiasta,menkööt.omapahan on ongelmanne.Sanon vain et ny se niska-perse ote ja mars omien harrastusten pariin!(aloittaja muuten tasan on vain trolli,joka haluaa ärsyttää teitä)mua ette täällä enää nää,muistelkaa hyvällä.

    • Ratsastaja! 4ever!

      Ratsastajat ei kaikki ole sellaisia hiljaisia nörttejä, todellakaan. Ite harr. ratsastusta lähemmäs 3 vuotta enkä todellakaan oo hiljainen hissukka joka vaan haiskahtaa hevoselle ja häslää jostai hoitsustaan! Se on normaali harrastus muitten joukossa, ratsastajat ihan samanlaisia kuin esim tanssijat tai muut. Sekin on urheilulaji ja rankka sellainen, siellä ei voi olla kunto jossai vituss vaa on se aika rankkaa! Ja ratsastus ei tod oo hevosen selässä pomppimista, se on liikuntaa, työtä! Hevoset on oikeasti ystäviä. Jos sun mielestä esim koiriin saa hyvän siteen ja välit niin hevoseenko sitten ei!? Se on iso eläin ja tuntuu mahtavalle saada sellainen tekemään niinkuin neuvoo. Älä sinä rupea ratsastajia ällöttäviksi haukkumaan, ite oot joku pelifriikki nörtti D;

    • jaahas4

      ratsastajathan voi sanoo pojille jokka esim. Pelaa jääkiekkoo et vittu ku yrität saa-a tyttöjä tolharrastuksel ja se on tosi tyhmää ja hyödytöntä ja perseest niin kunniottakaa pliis toisten harrastuksii. hevosihmiset ei haise hevosenpaskalle jos niiltä löytyy sellainen kuin suihku. Jaa kyllä hevonen voi litata sut tuusanvituks et... Kasva

    • henkeen ja vereen -98

      Ookoo :D oon 14-vee tyttö ja ratsastan. Ratsastamiseen sisältyy myös taluttaminen, harjaus, tallin ja karsinoiden siivous, vesien ja heinien vieminen eli raskasta fyysistä työtä. Sen lisäksi me uhraamme henkemme harrastukselle ja saamme hyvät lihakset tekemällä töitä. Ja ratsastajista lissuja on ne, jotka käyvät vieraalla tallilla ratsastamassa että hevoset on valmiiksi jo satuloitu ja suitsittu. Ne, jotka hakkaavat hevosia raipalla ja kannuksilla. Ne, jotka saavat kaiken mitä haluavat. Minä en tee niin. Sain oman hevoseni 3-vuotiaana. Saatiin just ja just pelastettua nälkäkuolemalta. Meille kum
      mallekaan, minulle ja hevoselle tää ei ole helppoa. Teen töitä päivittäin että saisin elätettyä sen ja kustannettua vuolut ja satulat. Tiedättekö, te, hevisihmisiä haukkuvat nilkit, miltä tuntuu, kun on siivonnut karsinoita? Kun on kantanut 10 l vesisankoja? Kesän helteellä? Talven tuiskussa? Hankkikaa elämä. Tämä vasta on elämää enkä voisi ikinä koskaan luopua hevosestani ja tästä elämäntyylistä. Ymmärtäkää jo kuinka paljon uhraamme hevostemme eteen.

      • maddenhevonen

        Kantsii hankkii juoma-automaatit jos meinaan joudut kantaan noin paljon vettä.


    • swägär

      Ellet sattunu tietämään ni ratsastaes lantiopohjalihakset kehittyy iha sairaasti ja se taas tarkottaa sitä et niil tytöil o iha vitun tiukka pillu ;);)

    • Poika 99

      Ratsastajat on just nam ;) ja lentopalloo harrastavat...
      Sää istut sielä su huonees yksin ilman kavereit kesät ja talvet.
      Ei mitää järkee tulla pätee siit mitä toine tykkää harrastaa...
      P99

    • -Grrauh

      Kuule ratsastus on hieno laji! ja hevoset hienoja eläimiä! JA ratsastus ei oo hevosen selässä pomppimista .. ratsastus on yks maailman monipuolisimmista lajeista ! varmaa ite istut siel koneel ja juot ES sillei: jou oon kova jätkä ..
      Voi vittu oikeesti .. XD nauran sulle

    • Hevostenhoitaja

      Luuleeko pojat että tytöt kiinnostuu niistä kun ne pomppii jonku mopon selässä?
      Harrastais lenkkeilyä ni sais vähän silmänruokaakin.
      Ei me heppatytöt harrastustamme sen perusteella valittu mistä te pojat tykkäätte.

    • Asggdhdj

      En mitenkään erityisesti pidä ratsastuksesta mutta se on aivan yhtä typerää kuten esimerkiksi jalkapallo, jääkiekko tai mikä tahansa harrastus. Jokainen tekee sitä mitä haluaa ja jos et pidä siitä, sitten istut kotonasi nurkassa ja itket kun et tule ikinä saamaan tyttöjä kun olet tuollainen helvetinmoinen perfektionisti

    • onions

      Joo... Harrastuksista on turha ruveta väittelemään, että jokainen tehköön mitä haluaa eiks jea? :D Niin ja sitten vielä teille X-treme taitaville heppa tytöille: Ei ratsastus mitään taitoa vaadi tahi paljoa fyysistä kuntoakaan. Hevonen tekee siinä kaiken työn ja ratsastaja vain istuu selässä. Ei niiden metalli hommien hevosen kylkeen potkiminen tai remmien kiskominen mikään taito laji ole...

      • Kxkkzkckgkfkfldl

        Et taida tietää mitää. Ratsastus on rankka urheilulaji jota jonnet ei osaa. Mä käytin kerran ratsastaessa sykemittaria ja sykkeet oli aika lailla samat kuin esim. Juostessa. Ja siinä palaa 700g min. Jos haluat päästä kilpakentille asti sulla pitää olla loistava kunto ja lihaksia. Vai meinaatko et oot nähny jonku pulleroisen kilpakentällä. Monet on ollu iha kusessa jo pelkästään hevosen lähellä ja musta tuntuu et ei ne uskalla ees testata ja sen takii haukkuu ku niitä harmittaa se. Motivaation ja rohkeuden pitää olla kohdallaan jos aijot tässä haastavassa,vaarallisessa ja rankassa urheilulajissa menestyä. Eikä se hevonen osais niitä askeleita tai reittejä ilman ihmisen apua ja työtä. Pyydän vaa että ne jotka haukkuu nii älkää pliis sanoko mitää jonku nettikirjotuksen tai puheen takia vaa testatkaa joku kurssi oikeeta ratsastusta ja sanokaa sitte:)


    • Lolololol-.-

      ihmiset jotka harrastavat ratsastusta, ovat tuhlanneet monta vuotta pelkästään siihen että pysyy selässä. Ratsastajia on kokoajan vaan vähemmän ja vähemmän että oishan se kiva nähä ku hallitset 500kg eläintä. Ps. Jos ei olis olemassa hevosharrastajia/talleja omistavia ihmisiä nii toden näkösesti sun nurmikolla ois toivottavasti hevosenpaskaa nii paljo että joutuisit vähä ittekki siivoo paskaa ;)

    • trolololololo reps

      niin, no kaikkihan tää aina dissaa ratsastusta, taitavat olla vaan kateellisia ku ei oo itellä varaa/ munaa ratsastukseen. kaikki kirjottelee tänne näitä keskusteluja että sais heppaihmisiltä huomioo, ei voi mitää ku on nii vitunnollaidiootti! totta se on, toiset ei kestä paskan hajua. :DD

    • jokurgrtsrt

      kuule siellä hevosen selässä tehdään paljonkin. emmä nyt sano et siel tehää yhtäpaljo, ku vaiks jossai jääkiekos, mut enemmä ku vaiks juoksus... ja kui kaikki puhuu aina tytöistä? tässäki on kokoaja vaa ratsastajatytöt ynm. oon ite meinaa poika ja oon monen ammattilaisen mielestäkin hyvä ratsastamaan. kilpailen kansainvälisellä tasolla koulua. .Tiedättekös miltä tuntuu mennä vaikka passagea tai harjoitusravia oikeaoppisesti? ette varmaan ku noin kirjotatte mut menkää kokeilemaan :D sanokaa sit vast mielipiteenne. enkä tarkota vaa yhtä kertaa vaa sitä täytyy kokeilla monta kertaa et ees pysyy siel seläs

    • Mmmmmmm heppatyttöjä

      Minulle ainakin kelpaisi heppatyttö. Hyvä perse tiukoissa ratsastushousuissa on jotain harvinaisen namia... Vielä parempi jos osaa käyttää piiskaa, mm. Eikä tule unohtaa korkeita ratsastussaappaita...

      Joku nätti heppatyttö saa tulla meille ratsastamaan ihan koska vain haluaa.

    • vaas1

      Tämä itse pointti taisi olla vain siinä ,että aloittaja ei pidä ratsastuksesta/ratsastajista, joten älkää kiehuko! PS. Skyrim on hyvä.

    • halabalooba

      Poika 99:lle P99 German made semi automatic piston.

    • Anonyymi

      Tytöt ratsastaa sen takia kun se tuntuu hyvältä jalkovälissä, näin kerto yks tyttö.

      • Anonyymi

        Voi se noinkin joillain olla mutta sejoka tosissaan ratsastaa on muu tärkeämpää.
        Jalkovälissä voi tuntua hyvältä myös vaikkapa moottorikelkka,moottoripyörä/mopo,fillari jne tuommosia juttuja itse olen kuullut,mutta ei se jokaisella niin toimi


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe