Lääkikseen USA:ssa

tyttö95

Hei! Oon ajatellut lähteä opiskelemaan USA:han. Haluaisin lääkikseen (medical school) mutta oon kuulu et sinne ois ulkomaalasena tosi vaikee päästä. Eli kannattaako vaan unohtaa nää toiveet ja tyytyä elämään Suomessa vai onko mahdollista päästä sinne opiskelemaan ilman vuosien lisätyötä?

4

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17

      Ensin sinun pitaa pyrkia ja paasta USAlaiseen yliopistoon suorittamaan Bachelor tutkinto. vasta sen jalkeen haetaan Medical Schooliin.
      Tai suorittaa vastaavat opinnot ensin Suomessa mutta taitaa olla vaikeampi tie eika kielitaito paase kehittymaan. Ai lav juu, LOL ja OMG ei paljon auta tieteellisten tekstien luvussa.

    • student-

      Ulkomaalaisia ja ei-vakituisesti maassa asuvia ei oteta USA:n lääkiksiin, koska työharjoitteluita ei voi suorittaa opiskelijaviisumilla. On totta, että USA:ssa lääketiede kuuluu jatko-opintoihin, eli alla pitäisi olla ensin alalle sopiva kandintutkinto. Siitä nyt ei kuitenkaan ole ulkomaalaiselle paljon iloa, kun lääkikseen ei ole mitään asiaa, ellet nyt sitten muuta ensin maahan pysyvästi.

    • Usaan vain!

      Aloittajalle jälleen täytyy kuitenkin rohkaisuna kertoa, että ei se mahdottomuus ole päästä USA:aan lääkikseen, vaikka sellainen kuva näistä Suomi24.fi -viesteistä tuleekin. Mutta on totta, että barchelor -tutkinto pitää siellä suorittaa ensin ja niiden arvosanojen perusteella pyritään sitten lääkikseen. Kovaa työtä se vaatii varmasti, mutta mikä estää onnistumasta? Ja kielitaidosta: parhaiten kielen oppii vain käytännössä käyttämällä ja sitä kuulemalla pakosta joka päivä. En ole itse koskaan ymmärtänyt esimerkiksi lukion englanninkielen kursseissa käymiä fraasien ulkoaopettelua. Mitä ihmeen hyötyä niistä on jos et todella käytä niitä ja kuule niitä?

      Muista kuitenkin, että USA:ssa on kovat lukukausimaksut, mutta niihin on saatavilla stipendejä ja mahdollisia apurahoja. Tosin kannattaa varautua maksamaan itse kaikki jo hyvissä ajoin.

    • Jotenkin näin

      Mene lääkikseen Suomessa ja sieltä sitten vaihtoon Yhdysvaltoihin.
      Suomalainen lääkärin koulutus ei päde Yhdysvalloissa mutta voit alkaa suorittamaan täydentäviä kursseja Yhdysvalloissa.
      Lääkärioikeudet on vielä osavaltio kohtaiset.
      Suomesta saa apurahaa kun lähtee Yhdysvaltoihin opiskelemaan.
      Siksi sinun tulisi saada paperit myös suomesta koska Yhdysvaltalainen tutkinto ei myöskään päde suoraan suomessa :D
      Tosin tutkintoja voi hyväksi lukea.
      Suosittelinsin googlailemaan suomalaisia lääkäreitä Usasta, heillä olisi paljon neuvoja sinulle.
      Auttavat mielellään:)

      Itse menossa Jenkkilään mutta tällä kertaa pysyäkseni siellä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2826
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe