kihloihin?

Hei

olemme seurustelleet tyttöystäväni kanssa noin 8kk asiat sujuvat hienosti ja yhteenmuutosta ollaan juteltu kun melkein jo yhdessä asutaankin vaatteet vain eri osoitteissa.
suhteemme on edennyt aika nopeasti tuntuu kun olisimme tunteneet koko ikämme luemme toisiamme kun avointa kirjaa.
mielessäni olisi nyt että uskallanko näin aikaisin ehdotella kihloihin menoa kun olemme kuitenkin alle vuoden seurustelleet mutta rakastamme toisiamme ja olemme haaveilleet yhdessä perheestä sun muusta pitkällä tähtäimellä
itse olen 20v ja tyttöystäväni 18v tiedän että aika "nuoria" vielä mutta kun tuntuu oikealta.
Itsellä 2v suhde takana joka päättyi vuosi sitten ja tämä tunne nykyistä naistani kohtaan on jotain paljon suurempaa.

joten kaipaisin muiden ihmisten mielipiteitä

4

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnneePonnee

Tottakai uskallat, miksipä ei jos oikealta tuntuu. Onnea!!

• kosintaa odottava

Jokainen pariskunta menee kihloihin omassa tahdissaan. Kai muuten tiedät, että kihlaus on lupaus avioliitosta? Jos nyt menette kihloihin, voi toiset sanoa, että kylläpä menitte nopeasti kihloihin, mutta jos menette esim. kolmen vuoden päästä kihloihin, niin silloin puolestaan toiset voivat ihmetellä, että vasta nytten menitte kihloihin. Eli mielestäni kihloihin menemisessä ei ole yhtä oikeaa ajankohtaa ja täytyy myös huomioida se, mikä on ollut elämäntilanne, eli kuinka hyvin on voinut tutustua toiseen ihmiseen. Esimerkiksi itse olen seurustellut mieheni kanssa reilu kuusi vuotta, josta olimme monta vuotta kaukosuhteessa, sillä elämäntilanteemme pakottti siihen, emmekä voineet edes usein nähdä. Nyt olemme onnellisesti avoliitossa, mutta emme vielä kihloissa. (Toki nyt odottelen jo kosintaa...) Eli mielestäni jokainen saa mennä kihloihin silloin kun tuntuu siltä, mutta kuitenkin täytyy tuntea toinen hyvin ennen kihlausta.

• Tykittäjä1

Ei mitään järkeä mennä kihloihin tai edes muuttaa yhteiseen kotiin alle vuoden seurustelun jälkeen. Tutustukaa rauhassa ainakin se 2-3 vuotta tai enemmänkin ja sitten alatte harkitsemaan. Muistakaa että naimisiinmeno on täysin turha ja vanhanaikainen tapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe