Miksi nuoret tappavat?

Lotta

Olen miettinyt mikä saa nuoret, lähes lapset tappamaan? Onko syynä väkivaltaviihde, jossa ongelmat ratkaistaan väkivallalla. Tietokonepelejä syytetään, välinpitämättömiä vanhempia, syrjäytymistä jne.

Mistä ihmeestä on kysymys?

4

427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näätä

Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee, niin sanotaan. Lapsen kasvattaminen on nykyään kielletty, vapaamuotoisempi meininki on nykyään in. Leikki-ikäinen istutetaan telkkarin ääreen, lyödään vähän karkkirahaa kätöseen ja painutaan baariin. Kyllä se siellä himassa pärjää.

• gerbiili

ei lapsen kasvattaminen suinkaan ole kielletty. Mutta väkivaltaa lasta kohtaan ei saa käyttää ja tämä on okei. Ilman väkivaltaakin voi kasvattaa.

• Kalmo

Eikä siihen taida olla yksiselitteistä vastausta. Pelejä ja elokuvia on helppo syyttää, mutta itse en usko siihen, että kukaan tappaa tai lyö sen vuoksi kun Stallonekin tekee niin.

Viihde saattaa kyllä antaa keinot moneen rikokseen, mutta yleensä ne ovat tekoja, jotka olisi tehty joka tapauksessa.

Luulen, että todelliset syyt ovat jossakin kotiolojen, syrjäytymisen ja väkivaltaviihteen välimaastossa. Ehkä me myös maksamme siitä, kun pyrimme 1970-luvun opein "ymmärtämään" pahan tekijöitä.

• Syitä voi olla monia ja oikeaa vastausta on vaikea löytää sillä nuorilla henkirikosten tekijöillä saattaa olla hyvinkin erilaiset taustat ja syyt rikoksilleen.

Tässä meikän pohdintoja:

En aina lähtisi syyllistämään nuoren vanhempia.On nykyään niitäkin nuoria joilla ei ole mitään ongelmia ja siitä huolimatta saattavat tehdä jotain hyvin tyhmää äkkipikaistuksissaan ja se on aika huolestuttavaa jo!Toki on niitäkin perheitä joissa on esim.väkivaltaiset vanhemmat jotka käyttävät päihteitä .Näin lapsi oppii jo pienenä,että väkivalta on ainoa ratkaisu ongelmiin. Mutta ei sekään kaikista vielä aggerssiivisia tee jotkut perheväkivaltaa kokeneista nuorista/lapsista saattavat jopa inhota väkivaltaa.

-Yksi mahdollisuus on sitten tietysti huonoon seuraan joutuminen esim.rikollisliigaan.

- Kolmasryhmä on sitten nämä joilla on ennestään mielenterveysongelmia ja jos niihin ongelmiin ei haeta apua ajoissa voi tilanne riistäytyä käsistä.

Neljänteenryhmään voitaisiin laskea nämä jotka ovat puolustaneet itseään ja rikos on sattunut sen yhteydessä.

Ei videopelit välttämättä aiheuta väkivaltaista käyttäytymistä kyllä minäkin pelasin joskus 12-vuotiaana väkivaltapelejä enkä mielestäni ole mitenkään hullu enkä hyökkäisi ihmisten kimppuun! Jos lapselle hankkii jonkun väkivaltapelin vanhempien kannattaisi varmaankin opettaa pelin ja oikean maailman ero eli siis se,että sitä mitä videopeleissä/elokuvissa tapahtuu ei ole aitoa! Tosi elämässä tilanne on eri jos jonkun tappaa niin tekoa ei voi tehdä tekemättömäksi paitsi,että sillä pilaa uhrin elämän niin myös oman.

Juttuni oli varmaankin sekava mutta ainakin yritin vastata jotain..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2196
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1634
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1293
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1068
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1044
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1017
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe