Määräaikainen sopimus ja sähköyhtiön vaihto?

sähikäinen

Tein äskettäin sähkösopimuksen Fortumin kanssa (ei ole vielä laskua tullut) ja jälkeenpäin huomasin kotona lapun plussasähköstä, johon nyt haluaisin vaihtaa. Mutta pitääkö odottaa 2v määräaikaisen sopimuksen päättymistä ennenkuin vaihto onnistuu?

8

5305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, on odotettava

Tästä syystä en tee itse määräaikaisia sopimuksia.

• inssi'

Pitää odottaa. Määräaikaisen idea on nimenomaan se, että se on määräaikainen.

Minulla on ollut 1- tai 2-vuoden määräaikaisia sopimuksia siitä lähtien, kun kilpailutus on ollut mahdollista, eli noin 15 vuotta. Edellinen päättyi viime vuoden lopussa. Nyt on menossa toistaiseksi voimassa oleva, koska näyttää siltä, että hinta on laskusuunnassa. Tähän mennessä hinta on aina noussut sopimusjakson aikana.

• Yksi niksi on

Onko sopimus astunut voimaan? Ellei, niin sulla on 2 viikon lakisääteinen harkinta-aika tilausvahvistuksen (sopimuksen) tultua postissa kotiin.

Jos jo voimassa, voit päästä siitä eroon esimerkiksi seuraavasti: Mikäli taloudessa asuu muita 18v täyttäneitä, niin ilmota Fortumiin muuttavasti pois, jolloin määräaikainenkin sopimus päättyy 2 viikon irtisanomisajalla. Siirrä sähkösopparit toisen 18v täyttäneen taloudessa asuvan henkilön nimiin ja tadaa, voit hyödyntää mitä tahansa muuta sopimusta, määräaikaisuus on historiaa! :D

• Tadaa viuh pum

^ Jos sillä toisella samassa taloudessa asuvalla on sama sukunimi kuin itselläsi, niin luulenpa, että kikkailu ei mene läpi.

• Kokeiltu on
        Tadaa viuh pum kirjoitti:

^ Jos sillä toisella samassa taloudessa asuvalla on sama sukunimi kuin itselläsi, niin luulenpa, että kikkailu ei mene läpi.

Menee. Jos sopparit on vaikkapa herra X:n nimellä. Herra X ilmottaa muuttavansa pois (hittojako kenenkään rakkauselämän rypyt sähköfirmoille kuuluu) ja samassa yhteydessä kaikki sähkösopparit (MYÖS VERKKOSOPPARIT) siirretään rouva X:n nimiin. Yksinkertaista, suosittelen testaamaan, jos tuli tehtyä shaisse/kallis määräaikainen.. testattu on ja toimii.

• inssi'
        Kokeiltu on kirjoitti:

Menee. Jos sopparit on vaikkapa herra X:n nimellä. Herra X ilmottaa muuttavansa pois (hittojako kenenkään rakkauselämän rypyt sähköfirmoille kuuluu) ja samassa yhteydessä kaikki sähkösopparit (MYÖS VERKKOSOPPARIT) siirretään rouva X:n nimiin. Yksinkertaista, suosittelen testaamaan, jos tuli tehtyä shaisse/kallis määräaikainen.. testattu on ja toimii.

Mitä tapahtuu, jos tuosta jää kiinni? Onko kyseessä törkeä, törkeää lievempi, lievää törkeämpi vai lievä petos?

En suosittele kokeilemaan, jos kyseessä on vain muutamien kymppien, korkeintaan satasen, säästö.

• Yksityisasioita...
        inssi' kirjoitti:

Mitä tapahtuu, jos tuosta jää kiinni? Onko kyseessä törkeä, törkeää lievempi, lievää törkeämpi vai lievä petos?

En suosittele kokeilemaan, jos kyseessä on vain muutamien kymppien, korkeintaan satasen, säästö.

Eikös jokainen muuttaja ilmoita sähköntoimittajalle muuttoaikeistaan viimeistään 2vkoa aikaisemmin? Luulis ainakin... ja siinä kohtaa määräaikainen päättyy. Hittojako tuo nyt sitten sähköfirmalle kuuluu, jos tuon kahden viikon aikana tuleekin rauha ja rakkaus taloon...?!

• Monesti muuttanut

"Tadaa ja viuh" on oikeassa, muuttokikkaillen voi tehdä. Ei se kivaa ole sen määräaikaisen myyjän mielestä, mutta voi voi.

Tarkemmin vielä tuohon asiakkaan peruutusoikeuteen. Kuluttajalla on 14 vuorokauden peruuttamisoikeus vahvistuskirjeen saamisesta. Mikäli kirje tulee perinteisellä postilla, lasketaan vahvistus vastaanotetuksi 7 päivän kuluessa lähtettämisestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5151
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      45
      2724
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2458
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1730
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1600
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1324
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1228
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1187
    Aihe