kissanpentu?

kissanpennun haluava

voisinko ottaa kissanpennun? olen 13 vuotias ja vastuuntuntoinen tyttö. kokemusta on, hoidin mummon kissanpentua nuorempana. pitäisin kissasta hyvää huolta alusta loppuun asti ja olemme vanhempien kanssa valmiit maksamaan summat jotka tulee kissasta. päätöstä on pohdittu 2 vuotta. kiitos jos vastaatte! =)

7

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ella&kissaveljekset

      Jos vanhempasi oikeasti tukevat sinua ja olet valmis sitoutumaan eläimeen joka voi elää jopa yli 20 vuotta niin miksei? Mutta voivatko vanhempasi pitää huolta kissasta silloin jos et jostain syystä voi ottaa kissaa mukaan kun lähdet opiskelemaan?
      Suosittelen ottamaan kissanpennun eläinsuojeluyhdistykseltä, näin tarjoat kodin sitä tarvitsevalle etkä tule tukeneeksi pentutehtailua.
      Barffaukseen kannattaa myös tutustua, se ei ole niin vaikeaa miltä vaikuttaa ;)

    • Pörri & Milla

      Et ellei vanhempasi ole todellakin valmiita ja halukkaita osallistumaan kissasi hoitoon ja kuluihin 100%.
      Muutaman vuoden kuluttua lähdet opisekelemaan. Voitko ottaa kissan mukaasi, riittävätkö rahasi sen hoitoon vai ovatko vanhempasi halukkaita hoitamaan kissaasi?
      13-vuotias on vielä heppa-, koira-, kissa- ym. "hullu" ja onnesta soikeana lupaa pyhästi hoitaa eläimen niin hyvässä kuin pahassa.
      Mutta entäs kun muut asiat mm. pojat, harrastukset ja koulutie viekin huomion?

      Olin itse 16-vuotias ennen kun sain ensimmäisen oman kissani ja olin mukamas valmis siitä täysin huolehtimaan.
      Kyllähän minä sen ruokin kun vanhemmat ruuat maksoivat ja hampaat irvessä hiekkalaatikon puhdistin, mutta kun olisi ollut aika viedä kissa ulkoilemaan. Niin. Tunnustan että mieluummin lähdin kavereiden kanssa kaupungille hauskaa pitämään.

      Nyt reilusti 10 vuotta myöhemmin olen jo kypsempi ja ymmärrän että lemmikin omistamisessa on iso vastuu ja että se tulee myös todella kalliiksi. En voi enää ostaa muotivaatteita tai vaihtaa laukkua yhtä usein kuin ystäväni, mutta olen onnellinen kun voin tarjota kodin ja HYVÄN hoidon kahdelle aika iäkkäälle löytökissalle.

      Eli, jos lapsi haluaa lemmikin, on myös VANHEMPIEN se haluttava ja sen hoitoon osallistuttava kaikin tavoin vuosikausia!

      Lemmikki on iso vastuu, mutta jos sen koko perhe on valmis ottamaan, niin edessänne on onnellisia päiviä ja vuosia

    • kissanpentua haluava

      vanhempani on kyllä valmiit hoitamaa kissaa ja he ovat myös kissaihmisia koska heillä on ollut ennenkin kissoja. ei hätää, kissa saa varmana hyvän kodin =) en muuten ottaisi kissaa jos minä ja vanhempani ei olisi valmiita hoitamaan ja ottamaan vastuuta siitä =D kiitos kun vastaatte!!

      • Kissaa hakemaan

        Kyllä talossa kissa pitää olla mikäs siihen esteenä olisi jos kaikki sen perheessä hyväksyy.Kyllä kissan ottamisen voi nopeamminkin päättää kuin 2 v pohdinnan jälkeen kuka mitenkin.Salatiedettä kissan hoito ei sitten ole eikä edes vaikeaa.


    • Moonlil

      Itse sain ensimmäisen lemmikkini (pupu)12-vuotiaana, ja voin kyllä rehellisesti sanoa hoitaneeni sitä hyvin ja vastuuntuntoisesti sen koko elämän ajan. Lemmikki opettaa nuorelle vastuuta, ja antaa myös paljon. Lemmikille on helppo kertoa murrosiän ja ihmissuhteiden tuomista vaikeuksista ja salaisuuksista silloin, kun niistä ei voi kellekään muulle kertoa. : )

      Opiskelijana ja nykyisenä kissan omistajana voin kertoa, että kyllähän lemmikki hankaloittaa hieman opiskelujen aloittamista; kokemuksesta voi kertoa esimerkiksi vuokra-asunnon hankinnan olevan vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Kissa kannattaa totuttaa valjaisiin ja autossa/junassa matkustamiseen heti pentuna, sillä opiskeluaikana tulet varmasti kuljettamaan kissa mukanasi (et voi jättää sitä viikonlopuksi yksin, kun menet vanhemmillesi kylään).

      Muistathan tutustua kissan hoitoon tarkkaan, varsinkin ravintoon. Kuivaruoat eläinkaupasta, ja jos marketista ostat märkäruoat tarkista, ettei niissä ole sokereita tai viljoja. : )

    • kissanpentua haluava

      asumme maalla joten kissa pääsee ulkoilemaan itsestään ja säännölisesti! =)

    • eläin rakas

      oot valmiss ottamaan silä noi jotka sano ettet oo niin ne on vääräs koska kissa on helpompi kun koira ja melkee saman tyyppinen onnea hankintaan:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      133
      3752
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3458
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2006
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      92
      1487
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      146
      918
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      908
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe