Rajahinnan määrittäminen myytäessä

Hei
Myytäsessä jos laitan rajahinnaksi hyvin alhaisen luvun, ostetaanko se sillä hinnalla
vai ylimmällä ostohinnalla ?

2

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

Voi mennä kummalla tahansa, molemmilla ja/tai siltä väliltä. Jos pörssissä on ostotarjouksia rajahintaasi korkeampaan hintaan, ensimmäiset kaupat tehdään ylimmän tarjouksen hinnalla. Voi olla että ylin tarjous ei ole riittävän suurelle osakemäärälle, jolloin osa osakkeista myydään seuraavaksi korkeimpaan tarjoukseen. Näin mennään rajahintaasi kohti. Jos ostotarjouksia ei siihen mennessä ole riittävästi, osa osakkeistasi jää pörssin myyntipuolelle odottamaan seuraavaa ostajaa asettamallasi rajahinnalla.

Jotain Nokian kurssia ei piensijoittajan myymä osakepotti heiluttele, mutta pikkuyhtiöissä kannattaa ennen myymistä tarkistaa ylimmän ostotarjouksen lisäksi myös seuraavat tasot ja niitä vastaavat osakemäärät. Tulee kalliiksi painaa omalla myynnillään kurssia hetkellisesti 10 % alaspäin ja huomata kurssin nousevan heti sen jälkeen takaisin.

• Kiitos paljon hyvistä neuvoista. Täytyy olla harkitseva ja maltillinen. Tuli heitettyä kysymys tänne enkä ole kerennyt käymään täällä. Seuraillut jonkin verran kauppalehden keskustelupalstaa, josta saanut myös hyviä vinkkejä. (joukossa tosin
        heikkojakin). Sieltä löytyi myös hyvä neuvo, että katso päivän suunta. älä laita
        hintaa osakkeillesi ummikkona esim. päivän alussa vaan katso mihin suuntaan kurssit
        lähtevät menemään. Tällä hetkellä ei ole osakkeita.. Katson tilannetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      20
      2988
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2577
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1443
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1340
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1231
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      979
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      883
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      806
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      645
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      611
    Aihe