Hei.
Meillä olis 6 kpl Arabian kulhoja. Kaikissa samat kuvat ja kaikki eri kokoisia. Leima on vuosiluku 1932-49. En ole löytänyt kysesitä kulho mistä netistä. Kävin läpi museon kuvatki mut ei ooooo. Apua jos joku tietä mikä sarja kyseissä.
Kuva isoimmasta kulhoosta löyty tästä
https://picasaweb.google.com/117703591288841242853/Arabia#5739691146229428370
Arabian kulho APUA
5
552
Vastaukset
- Föri
Kuva on aika heikko tunnistamisen kannalta, koska kulhon muoto ei oikein pääse oikeuksiinsa. Suoraan päältä otettuna kuva olisi ollut myös hyvä saada, eikä mittojakaan ole ilmoitettu.
Arvelen silti, että kyseessä voisi olla M-mallin kulppi, jota on aikoinaan valmistettu 7 eri kokoa. Kulppien vetoisuudet litroina ovat tiedossa. pienin 0,2 litraa ja suurin 3,3 litraa.
Sen sijaan tämä orvokki-koriste lienee siirtokuva, jolla ei ole erityistä nimeä.
Yhtä kaikki: kulppisarjasi on kyllä harvinainen tällä koristeella, jos kulho on M-mallia.- riina220
Kiitos vastauksesta
linkissä
https://picasaweb.google.com/117703591288841242853/Arabia#
laitoin vielä kuvan leimasta ja toisessa kuvassa näky vähe muoto, on semmoset oudot kulmaat sielä :) Tuli vähe huono kuva ja sieltä puutui 1 kulho. Yhteensä niitä on 6kpl.
Itsekin ihmettelin että ei netista ole vielä löytänyt semmosella samalaisella kuvalla kuppeja eikä kulhoja.
Leimassa on numero 3 mut en tietä mitä se tarkoittaa :D
- föri
Kyllä kulhot voisivat olla M-mallia, joka on suunniteltu vuonna 1933. Kulhon koot ovat 1=0,2 l; 2=0,4 l; 3=0,70 l; 4=1,20 l; 5=1,75 l; 6=2,5 l; 7=3,3 l. Tuo numero 3 yhden kulhon pohjassa voisi merkitä siis vetosuutta 0,7 litraa. Mittaapa, josko merkitsisi tässä tapauksessa sitä. Ja jos, niin sitten tiedät, mikä koko Sinulta puuttuu. Mainitsen vielä, että eri kokoja on mainittu hinnastoissa hieman eri aikaan kuta kuinkin tuon piipuleiman kattavana aikana.
Näitä kulhoja on koristeltu eri tavoin. Mutta tuota kaunista orvokki-koristetta en ole aikaisemmin kulhoissa nähnyt. - keltanokka
Tosi kauniit kulhot.
- Kulppi
Arabian M-mallin kulppi-sarjassa oli seitsemän erikokoista kulhoa (vetäväisyys 0,2 - 0,4 - 0,7 - 1,2 - 1,75 - 2,5 - 3,3 ltr.) ja ne kaikki sopivat säilytyksen ajaksi sisäkkäin. Valkoisissa kulhoissa käytettiin koristeena sinistä, punaista tai kultaista raitaa yläreunassa ulko- tai sisäpuolella ja myös erilaisia puhalluskuviona tehtyjä koristeita ulkopuolella. Mallin suunnitteli Gustaf Stark vuonna 1933 ja se oli tuotannossa 1940-luvun lopulle saakka. Malli on helppo tunnistaa kulhon sivua kiertävistä limittäin olevista kolmioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279