Tyttö joka diggaa motocrossista?

Tyttö? Juu-u

Heips!

14-vuotias tyttö tampereelta kyselis vähä tosta motocrossista.
Ensinnäkin minkälainen pyörän pitäs olla, kokemusta ei oo ollenkaan, ja pituutta on sellatteet 165cm.
Toiseksi: Mitä paikkoja täällä tampereella (tai lähellä) olis?
Kolmanneksi: Mistä sais hyviä varusteita ja pyörän?
Neljänneksi: Onko se nyt ihan naurettavaa että tyttö harrastaisi motocrossia? :S

Toki muitakin asiaan liittyviä vastauksia tai vinkkejä saa antaa. :)

46

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crfx

      Hei!

      Ei todellakaan ole mitään naurettavaa tyttöjen/naisten crossin harrastamisessa.
      Itseasiassa naisten harrastajamäärä senkun vaan kasvaa. Pyörä kannattais varmaankin olla 80 tai 125 kuutioinen, tai sit näitä pieniä nelitahtisia, crf150 jne, jne. Motokeitaasta (ww.motokeidas.com) voisit vaikka kysellä pyöristä ja varusteista, sekä muusta mikä mieltä askarruttaa. Ja siis varaosia, varusteita ym. saa ympäri suomea, ja netin kauttakin saat mitä vaan. Niin, ja sitte on sellanen crossia harrastavien naisten nettisivusto kun rapakat.fi . Käyppä kattomassa sieltä kanssa.

    • Kawa pikasesti

      Kyllähän sitä voi crossia kuka vaan harrastaa. Varusteita saa ja kannattaa ostaa
      käytettynä. Aloittelijalle 85cc on parempi kuin 125cc. Mulla olis myynnissä nyt halvalla 85cc kawasaki. Linkissä lisää tietoa pyörästä.

    • onnea

      Ehdottomasti lähdetään sinun tapauksessa 85cc liikkeelle, tehojen puolesta kävisi 65cc:kin, mutta ehdottomasti liian pieni isopyöräisenäkin. 125cc nyt ei kannata puhuakaan vielä. Yhtään ei ole naurettavaa tyttöjen harrastukseksi. Googleta motocrossradat Suomessa, sieltä voit katsoa itsellesi sopivan radan. Eri ratoja kannattaa mahdollisuuksien mukaan testata. Googlettamalla "myydään motocrosspyöriä" löydät pyörän ja varusteet. Merkin suosittelemiseen en lähde ollenkaan, koska kaikki näistä Suomessa myytävistä "valtapyöristä" on hyviä, en tarkoita näitä muutaman satasen maksavia kiina/vastaavia pyöriä, niihin ei kannata käsiään liata.

    • Tyttö

      "sieltä voit katsoa itsellesi sopivan radan"

      Täh!? harastajalle sopiva rata?

      Tai rata mikä sopii jollekkin kerro ihmeessä mikä sopii kenellekkin?

      Mistä sen tietää?

      • ..

        Tuolla sopivalla radalla tarkoitan tietenkin sijaintia ja etkö lukenut loppuun Täh!? Kirjoitin myös että kokeilemalla se sopiva rata löytyy, Täh!? Pikkasen asennetta hei.


    • no ei sitä tiedä

      täh

      "Googleta motocrossradat Suomessa, sieltä voit katsoa itsellesi sopivan radan. Eri ratoja kannattaa mahdollisuuksien mukaan testata"

      Ja vielä kerran täh.

      • -----

        Siinähän nyt on kiittämätön pikku p4ska, monta vinkkiä jo tullut ja vastaus on vaan jotain aivottoman täh, täh. Kiitä parasiitti.


      • OPETTELE AJAAN!
        ----- kirjoitti:

        Siinähän nyt on kiittämätön pikku p4ska, monta vinkkiä jo tullut ja vastaus on vaan jotain aivottoman täh, täh. Kiitä parasiitti.

        ja taas se nähtii pikku munaset isoegoset läskit jätkät tulee tänne huuteleen! Et ees itte varmaan osaa ajaa!!
        ETTÄ ITTE OOT KIITTÄMÄTÖN PIKKU MUNANEN PASKIAINEN!


      • --------
        OPETTELE AJAAN! kirjoitti:

        ja taas se nähtii pikku munaset isoegoset läskit jätkät tulee tänne huuteleen! Et ees itte varmaan osaa ajaa!!
        ETTÄ ITTE OOT KIITTÄMÄTÖN PIKKU MUNANEN PASKIAINEN!

        20 vuotta tota Crossia on tullut ajettua. Tällä hetkellä ajokkina 450 nelari kotari. Viime kesänä ei tullut kierrettyä ratoja kuin touko-elokuu, 3 kertaa viikossa. Sattu pieni haaveri ja ranne murtui. No ens kesänä pääsee taas radalle, talvella en harrasta lajia. Eli siinä lapselle vähän perspektiiviä.


      • OPETTELE AJAAN!
        -------- kirjoitti:

        20 vuotta tota Crossia on tullut ajettua. Tällä hetkellä ajokkina 450 nelari kotari. Viime kesänä ei tullut kierrettyä ratoja kuin touko-elokuu, 3 kertaa viikossa. Sattu pieni haaveri ja ranne murtui. No ens kesänä pääsee taas radalle, talvella en harrasta lajia. Eli siinä lapselle vähän perspektiiviä.

        voi itku kun ittellänikin sattuu oleen kotka tallissa! Että suna en yhtään leijuis! ja nynnyt ajaa vaan kesällä! talvella kuuluu vetää jäällä! ja ne jotka ei osaa ajaa kaatu! eli puhuit kuule poika ittes aika pahasti pussiin! ja toiset ajaa vaikka on kädessä kaks metalli putkee luun sisässä ja kipsikädessä!


    • AI SINUA

      TYPERIÄ VINKKEJÄ

      VARMAAN OLET OLEVINAS JOKU TIETÄJÄ JA KOVAKIN KUSKI!!

      MUSTA TUNTUU ETTÄ OOT AIKA SURKEE KUSKI,

    • å

      Auttakaa nyt näitten kakaroiden kanssa.

    • mopotyttö99

      Luuletteko että olisi myöhäistä aloittaa Motocross?
      Olen nyt 13 vuotta, 167cm ja ajanut nyt reilun 2 kuukauden ajan mopolla. Se siis on enemmän enduro malli. Mutta kai sillä voisi jotain alkeita?
      Eka kerta siis pari kuukautta sitten oli minkäänlaisen mopon kyydissä, siis en ole koskaan scootterillakaan ajanut.
      Vaihteiden vaihto onnistuu ja nyt olen ajanut sillä micro auto radalla, tyyliin 40-50km/h.

      Kiinnostaisi tuo motocross ja isäkin pystyy aivan hyvin neuvomaan. Hänkin on nuorempana kilpaillut lajia.

    • mopotyttö99

      Niin ja lisäyksenä, olen siis 4vuotiaasta asti ollut iskän kyydissä isommilla moottoripyörillä.

    • juu unohda.

      Ei kannata vanhempien ruveta mukaan tuohon leikkiin.
      Unohda sinäkin koko homma.
      Rossi nyt ei vaan ole naisten juttu,voin kertoa paljonkin miksi.
      Enkä suosittele muutenkaan.
      Uskon että kuume menee ohitse,kun lumet tulevat.

      • -.--

        Nii et haluu sen takia että likat alkaa ajaan ku oot itte niin paska että jäät jalkoihin! ja pelkäät sitä että sua alkaa naiset kyykyttään radalla!
        kannattaa perustella tommoset väitteet!! Itte oon ajanu 6.vstä asti ja ny ikää 14! ja iskä ihan innoissaan räplää mun krossia! ja veli kans neuvoo miten pystysin parantaan ajooni!
        ETTÄ OLE SINÄ POIKA HILJAA!


      • sorry,sorry
        -.-- kirjoitti:

        Nii et haluu sen takia että likat alkaa ajaan ku oot itte niin paska että jäät jalkoihin! ja pelkäät sitä että sua alkaa naiset kyykyttään radalla!
        kannattaa perustella tommoset väitteet!! Itte oon ajanu 6.vstä asti ja ny ikää 14! ja iskä ihan innoissaan räplää mun krossia! ja veli kans neuvoo miten pystysin parantaan ajooni!
        ETTÄ OLE SINÄ POIKA HILJAA!

        En ole poika.
        Vaan 35 vuotta motocrossia ajanut ja mukana ollut joten.ehkä paremmin tiedän kuin sinä mistä puhun.
        Ja sinun ikäsi 14v eli aika pitkälti lapsi joka nyt ei hirveästi ole konenut vielä juuri mitään.
        Harva tyttö on kyykytänyt ketään aloittelija poikiakaan rossiradalla.
        Oisko isäsi toivonut pojasta rossi kuskia kun sinusta pitää tehdä?


      • -.--
        sorry,sorry kirjoitti:

        En ole poika.
        Vaan 35 vuotta motocrossia ajanut ja mukana ollut joten.ehkä paremmin tiedän kuin sinä mistä puhun.
        Ja sinun ikäsi 14v eli aika pitkälti lapsi joka nyt ei hirveästi ole konenut vielä juuri mitään.
        Harva tyttö on kyykytänyt ketään aloittelija poikiakaan rossiradalla.
        Oisko isäsi toivonut pojasta rossi kuskia kun sinusta pitää tehdä?

        siis meillä ihan kuule minä ja veljeni ajetaan! ja ei se aika vaan laatu ja taito että jos oot 35 vuotta lajia harrastanu ja osaat just ja just vaihtaa vaihteita ilman että kaadut.. niin ehkä kuitenkin oon pikkusen taitavampi/kokeneempi!
        Ja oon kuules aikaa monta jätkää kykyttäny radalla kun ovat kaatuneet hypyissä ja mamoilleet niin minä olen vaan pistäny meneen!
        Sorry jos loukkasin sun h0m0 kerhon tunteitas ;(


      • Opettele
        -.-- kirjoitti:

        siis meillä ihan kuule minä ja veljeni ajetaan! ja ei se aika vaan laatu ja taito että jos oot 35 vuotta lajia harrastanu ja osaat just ja just vaihtaa vaihteita ilman että kaadut.. niin ehkä kuitenkin oon pikkusen taitavampi/kokeneempi!
        Ja oon kuules aikaa monta jätkää kykyttäny radalla kun ovat kaatuneet hypyissä ja mamoilleet niin minä olen vaan pistäny meneen!
        Sorry jos loukkasin sun h0m0 kerhon tunteitas ;(

        Tuu meijän kotikunnan radalle kokeilee nii jäät jalkoihi ku nakkipaskaan


    • mopotyttö99

      No empä ole samanlainen kuin kaikki muut. Ja tänään kävin jo kokeilemassa pyörälläni ja hyppäsin noin 5m. Että eipä tuo sukupuolesta ole kiinni(:

    • mopotyttö99

      Ja ei tuo harrastus ole siitä kiinni että pelottaisi.

      Kun miettii, ratsastan 600 kiloisilla hevosilla 130cm esteitä, jotka voisivat tappaa 6sekunnissa. Ja tässäkin on kyse yhteisymmärryksestä.

      Minulle on aivan sama että lennän hyppyristä vaikka naamaeellä maahan, eipä tuo niin kauhelta vaikuta, verrattaessa hevosen pillastuessa maastossa ja hiettää metrisen kiinteän maastoesteen päälle.

      • Ai jaa

        Hevosella ja rossipyörällä ei mitään tekemistä keskenään!!!
        Vähän kuin amerikkalaisten jutut.
        Jos olisin ollut,olisin kuollut!


      • ...

        Täysin eri laji ratsastus ja motocross. Jonkun verran tiedän molemmista. Nuorempana harrastin ratsastusta 7-8 vuotta. Kävin siis alkeiskurssin, jatkoin ohjatuilla ratsastustunneilla. Useampana kesänä ratsastusleireillä ja hevosia vuokrattiin ja käytiin maastossa ominpäin. Motocrossia olen harrastanut n. puolet enemmän ja voin sanoa että ei se mitään hyppyristä hyppimistä ole, kyllä siihen kuuluu paaaaljon enemmän. Motocross on huomattavasti vaativampaa loukkaantumisriskit ikävä kyllä huomattavasti suuremmat kuin ratsastuksessa. Lisäksi aika paljon rankempaa. Kokeilemallahan tuon sitten tiedät.


    • Tyttöosaat ajaa

      kannattaa alottaa! Ittekki haluisin ja meillä olis omaa maataki jossa ajaa mutta ei oo rahaa ostaa krossia ja en viitti ajaa mun veljen ktmmällä sen pyhä kevari!
      Itte suosittelen ktmmää! Siinä on asenne kohillaan!! (mies mangneetti :DD)
      ja ycf on kans hyvä pikku pyörä!
      PS. Jätkät on katteellisia nii alkaa huuteleen ku ittellä ei oo munaa ajaa! ;)

      • LLLLLLOL :DD

        ei ktm. Ktm on korjaamolle taas maanantaina keikka


    • Yks tyttö...

      On vaa pakko sanoo et kyl tytötki osaa ajaa!!!
      Oon 12 v ja alottanu n.6 kuukaut sitte pikkuveljen KTM 85cc ja nyt ajan Kawasaki 250cc 4-tahtisel pyöräl... Ekat kerrat ajoin pellolla ja se oli lähinnä pyörän nostamist maasta kaatumisten jälkee. Ekat pari kertaa yleisel mx-radal oli sitä ku katot ku n.6-10 vuotiaat vaa ajo ohi kerta toisensa jälkee... Viimeset kerrat ku ajoin 85 ei tarvinnu enäää kattoo ku pikkuset kiilaa joka mutkas ohi.
      Mut muistakaa: Motocross ei oo pelkkää hyppimistä, pystyssä pysymistä ja vauhdin huumaa, vaan siihen liittyy myös pyörän huolto, fyysisen kunnon ylläpitäminen/kasvattaminen.....

      • ,.-,

        Oot 12 v ja ajelet 250cc nelarilla. Just. joo.


      • Yks tyttö...
        ,.-, kirjoitti:

        Oot 12 v ja ajelet 250cc nelarilla. Just. joo.

        Joo, pyörä tuli vähä niinku tiimin kautta ja se oli rungolt sopiva...


      • Jaahas.
        Yks tyttö... kirjoitti:

        Joo, pyörä tuli vähä niinku tiimin kautta ja se oli rungolt sopiva...

        Ja tuli sitte oikeen TEAMIN kautta.
        Ja mikähän on Teami jos saan kysyä?
        Kun täällä nyt ei selaisia teemejä ole jotka runkoja muokkailee,kenenkään mittojen mukaan.
        Saatikka ainakaan nais harrastajien.
        Ja vielä ku "vähä" niin eipä taida olla kuitenkaan niitä tiimi hommia.
        Vai oisko ollut kuitenkin 4H kerho?


      • Yks tyttö...
        Jaahas. kirjoitti:

        Ja tuli sitte oikeen TEAMIN kautta.
        Ja mikähän on Teami jos saan kysyä?
        Kun täällä nyt ei selaisia teemejä ole jotka runkoja muokkailee,kenenkään mittojen mukaan.
        Saatikka ainakaan nais harrastajien.
        Ja vielä ku "vähä" niin eipä taida olla kuitenkaan niitä tiimi hommia.
        Vai oisko ollut kuitenkin 4H kerho?

        Hahahaa... Tiimin nimee en kerro, eikä ne runkoo ollu mua varten muokannu... Mut se oli sillee sopivan kokonen ku mulla pituutta on päälle 170cm, vaik oon vast 12v, mut se 250cc on sellanen, ett ku meen siihen istuu ni toinen jalka vaan yllää maahan... Mut sen verran voin sanoo ettei kysees oo mikää 4H kerho!!!


      • ????? tiimi
        Yks tyttö... kirjoitti:

        Hahahaa... Tiimin nimee en kerro, eikä ne runkoo ollu mua varten muokannu... Mut se oli sillee sopivan kokonen ku mulla pituutta on päälle 170cm, vaik oon vast 12v, mut se 250cc on sellanen, ett ku meen siihen istuu ni toinen jalka vaan yllää maahan... Mut sen verran voin sanoo ettei kysees oo mikää 4H kerho!!!

        No mitä se "teemi" tähän nyt sitten millään lailla liittyy. Onko se sulle sopiva vai ei.

        Ja jos oot 170cm pitkä niin pystyt kyllä ongelmitta korkeuden puolesta ajamaan millä pyörällä vaan.

        Kun tää on just tätä suomi rossii ja kaikkien pitää ollaa tiimii.

        Vaikka kaikki rahat menee kuitenkin kuskeilta tai vanhemmilta. Mut silti hienoo ollaa tiimis.


      • Yks tyttö...
        ????? tiimi kirjoitti:

        No mitä se "teemi" tähän nyt sitten millään lailla liittyy. Onko se sulle sopiva vai ei.

        Ja jos oot 170cm pitkä niin pystyt kyllä ongelmitta korkeuden puolesta ajamaan millä pyörällä vaan.

        Kun tää on just tätä suomi rossii ja kaikkien pitää ollaa tiimii.

        Vaikka kaikki rahat menee kuitenkin kuskeilta tai vanhemmilta. Mut silti hienoo ollaa tiimis.

        Kyl se oyörä on hyvä ajaa... Oon pari kertaa ajanu KTM:än 350cc 2-tahtisel mut liikaa tehoo (tai ainaki mun mielest) . Siihen ja KTM:än 85cc verrattuna toi Kawan 250cc on ku unelma..

        Kyl ku ite sain kuulla paljon tää harrastus maksaa ni kirpas "PIKKUSEN"...


      • usko jos uskot
        ,.-, kirjoitti:

        Oot 12 v ja ajelet 250cc nelarilla. Just. joo.

        Kyllä sitä täälläkin ajellaan iskän 250 4-t ja oon 12v


    • No voin kyllä sanoa

      että ei ole naisten laji.
      Kyllä Suomessa nyt ei ole yhtään oikeata nais motocross kuljettajaa.
      Ja se nyt ei vaan ole naisten juttu niinkuin ei ole armeijat,jääkiekot,painit,ym. miesvaltaiset lajit.
      Saahan sitä niin uskoa jos siltä tuntuu mutta kyllä se vaan näin on.
      Ja se nyt on sama missä sitä ajaa sitä pyörän ylös nostelua se on jokapaikassa naisilla.
      Tai jos näin ei ole niin kananmunakin pysyy takalokarilla kierroksen,ja se nyt kertoo aikapaljon siintä naisten vauhdista.
      Joten pois sieltä radoilta turhaa ryöpyttämästä joka montun pohjaa isommaksi ja sieltä edessä poukoilemasta.

      • Yks tyttö...

        Suomessa ei ole VIELÄ paljoa naiskuskeja, laji on meidän keskuudessa vielä
        ns. uusi. Jätkistä saattaa tuntua, että viedään niitten laji, mutt mite vaa... Onhan sitä jätkiiki jotka tanssii balettii! Tyttöjen/naisten ei kannata välittää jätkien 'Ette te vaa osaa!', 'Tää ei oo teijän laji!', 'Yrität vaa pysyy sen pyörän kyydis!' tai muista kommenteista, vaan ajatella, haluaako ite ajaa, oli se sitte hidasta tai ulkopuolisen silmissä toivotonta! Mut suosittelen kaikille vähänki lajista kiinnostuneille tytöille, ett menkää kokeilemaan! Ja jos sit tuntuu että haluut jatkaa, ni jatka! On meil tytöillä/naisilla oikeus ajmiseen!!!


    • No voi voi

      Onhan sitä nyt yritetty liiton puolelta pönkittää.
      Oma luokka,leirejä ym.
      Mutta kun ei ota tuulta alleen niin ei ota.
      Harrastaja määrä tyttöjen/naisten osalta tippunut vuosi vuodelta mitä se parhaimpana aikana oli.
      Joten onko tytöt huomanneet että on naiselisimpiakin urheilulajeja?
      Se että se olisi jossain mielessä pojilta pois jos daamit siellä ajelee,no tämähän on lähinnä tyttöjen mielipide.Mitä sieltä olisi pojilta pois?
      Päin vastoin,joku voi löytää jopa samanhenkisen tyttöystävän radalta.Tai vaikka muijan.
      Mutta se että onko se naisten laji niin mielestäni EI.

    • Johnsondiversey

      Vanha keskusteluaihe, mutta silti. Mitä helvettiä täällä ulistaan?
      Jos tyttö haluaa aloittaa crossin (tai minkä tahansa muunkin miesten lajiksi miellettävän), mikä häntä estää? Se nyt vaan on niin että tässä maailmassa on mahdollisuus tehdä ihan sitä mikä itsestä tuntuu mukavalta, eikä tuskin olla tähtäämässä heti minnekkään vitun SM-sarjaa ajamaan tai muutakaan yltiötavoitteellista? Eihän harrastamisessa automaattisesti ole kyse siitä, pärjääkö kilpailuissa. Ne kilpailee kenellä riittää rahkeet, ne ei ketä ei kiinnosta tai ei mee mihkään.

      Olen itse ajanut nyt 2 vuotta, ja aloitin lajin suht myöhään (14-vuotiaana). Ensimmäinen pyöräni oli 250cc Hondan nelari. Joo o kyllä, kun aloitin niin saatoin olla muiden kuskien silmissä rasittava, ajolinjalta toiselle poukkoileva tunari, mutta tiedättekö te komentoijat ketään joka oisaisi ajaa opettelematta? En minäkään. Siispä jos te muut tytsyt haaveilette lajin aloittamisesta, niin sinne vaan radalle!

      No voin kyllä sanoa 20.11.2012 21:30:
      "Kyllä Suomessa nyt ei ole yhtään oikeata nais motocross kuljettajaa." Niin no Suomessahan tämä koko lajin on lapsen kengissä verrattuna vaikkapa Jenkkeihin, jossa sielläkin on naiskuskeja vain kourallinen. Lopettakaa jo "ei naisten laji" paska-argumenttinne viljely, ette voita sillä mitään.

    • taas joku

      aivan uskomaton rossari gimma.
      mä vedän rossii,voi v päähän

    • Lapsellinen leija

      Voi vitun vittu mikä mamis toi "-.--" nimimerkillä pyörivä homo.
      Eikö oikeesti oo aivoja muuhun ku ittensä kehumiseen ja leijumiseen?
      Jos ite oot 14v. vanha ja vastapuoles on 35-vuotta ajanu crossia niin mieti vähän.
      Oot mielestäs kokeneempi ja parempi ku iät ja ajat harrastanu aikuinen, onks sulla kaikki kohdallaan...?
      Joo sinähän olet monta kaatunutta kyykyttäny, ihan helvetin järkevää on.
      Kato peilii ja vilkase housuu et kanttiiko tulla vittu tänne uhoomaa isommilles homo.

    • Kandee tulla

      Tääl on kaikki tosi kovat rossarit!!!

      Oiken soramonttujen kunkut , kuten sinä.

    • Freebird-75

      ..Onko täällä ihan pimeetä touhua? Ite ajanut 3 v. (60 t, ajan vaan kesät) enskaa, eka pyörä oli matalavääntöinen Crf 230 F. Pituutta 168 cm. Ajo-ominaisuudet oli olemattomat mutta erinomainen ja varma harjoituspyörä, rikki ei mennyt vaikka lujaa mulkattiin kivikoissa/hiekalla. Nyt Ktm Exc 250 F. Hyvä harrastus naisellekin; ei tarvitse erikseen aerobista/an-aerobista treeniä, eli punttii ja juoksuu.. paitsi; suosittelen salilla käyntiä, jotta jaksaa kammeta pyöräänsä ylös jo valmiiksi väsyneenä Kaatuilemaan tulet, mutta se ei ole mikään häpee vaan oppimisen yks muoto. Kaatuilee ne jätkätkin. :). Jos joku rata alkaa tuntumaan helpolta, hakeudu vaikeammalle. Pyri jaksaa ajamaan aina joka reenikrt vähän pidempään; sitten kun jaksat ajaa puolkin tuntia yhtä soittoo reippaasti, oot aika elvis :D. Äläkä lähde radalle kyykytysperiaatteella, niinkuin jotkut; se on vaarallinen asenne radalla. Hakeudu johonkin läheisen motocrosskerhon jäseneksi, sieltä neuvotaan varmasti sikäli kun siellä on yleensä vanhempia ihmisiä viisaamassa, ja auttavat mielellään. Teini-ikäisiltä pojilta voi olla aika turha kysyä yhtään mitään, heillä on se itsetunto viel hakusessa ja jutut sen mukaiset :). Niin JA; itse asun metsäperillä; täällä aikuiset miehetkin nauraa mulle välillä räkäisesti, mutta kuulemma isommissa kaupungeissa kuten Tku ja Tre asennoituminen naisiin on toisenlaista. Etelä-Suomessa tiedän asennoitumisen olevan lähes erinomaista, tosin ainahan niitä mänttejä välillä löytyy, jopa toisista tytöistä ja naisista jotka yrittää olla kovia jätkiä :).
      Onnea sinulle hyvän harrastuksen parissa; ja maailmalla on erinomaisia naiskuljettajia kuten täällä Suomessakin; Marita Nyberg ja Hanna Mertsalmi sekä muutamat vanhemmat kovat luut enskapuolella. Niin, ja haepas Facebookissa naismotoristiryhmään nimeltä Rapakat. Sieltä tädit jelppii :)!

    • MaailmanParasAjaja

      Joo o saatanan riippa kullit menkää äitinne tissien välii poraa ku ette mopo rossista mitää tie. Saatana teijän nuhapumput on työnnettävää malliiiiii!!!!! Kyllä ktm 250sx jättää teijän alamäki rossit onko niissä ees wp jousiii ??? Ootteko porannu männän päälle reijän että tuo lisää tehooo ??? Mun rossi mopo keulii jarrusta :) laitoin rossin täyteee monsterin tarroja niin se toi tehoo lisää 50 heppaaaa kulkee sen 163km/h montun reunaaa pitkin ylös. Repikää perseen reikänne riekaleiks saatanan miriklit !!!!

      • variksenmälli69

        Oony vitun persepumppupoeka hiljaa mää tuun mun derbi 450cc:llä ruopiin sun muijas tissit irti


      • Korjataan

        toisiksi paras.
        keulii,ruopii ja plttaa kumii.
        revi siitä riippu tissi


    • Äites

      leikkikää te neidit niillä keinuhevosillanne jos huvittaa nimim. Isäs

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe