Traktorin peräkärryn rakentaminen

vesa25v

Olen tässä tehnyt sellaista traktorin perään laitettavaa pientä peräkärryä. Nyt on vain hakusessa aisan päässä oleva lenkki eli siis se mihin se traktorin koukku kytketään.

Katselin tässä omasta varastosta mutta en löytänyt mitään jostain vanhasta koneesta jäänyttä.

Voisko niitä jostain saada halvalla (Seinäjoen seudulla) vai kannattaisko tehdä se jostain paksusta lattaraudasta. Porais siihen sitten vain reiän sopivaan kohtaan.

5

3253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihtori Lettunen

Aika isoo reikä pitää olla, jos poraamalla teet. Kaasulla leikaten helpoiten sen teet tai teetät. Standardi halkaisija reijällä muistaakseni 50mm:ä. Näitä pyöriviä/kiinteitä vetosilmiä myy IKH:n sekä kaikki tr.tarvike liikkeet, taitaa niitä olla jopa Valtrankin liikkeissä. Ei tosin enää ole halpoja nekään. Halvimman pyörivän silmän teet , kun halk. 50mm:n ja n.0,3-0,5m:n pituisen akselin pätkän päähän hitsaat U:n muotoisen ahjossa tms:n taivutetun halk. n.25-30mm:n paksuisen pyörötangon kappaleen. Ja tuolle 50 mm:n akselille katselet sopivan kokoisen hylsyn vaikka ainesputkea, joka sitten kaikkien työvaiheiden jälkeen hitsataan aisaan kiinni.

• No olishan tuolla ikh:n jälleenmyyjällä varmaan ollut sopiva vetosilmukka jos olis käyny kysymässä, mutta lattaraudasta sen nyt tein ja kulmahiomakoneella leikkasin sen aukon siihen. Ei se aukko tosin oikein ympyrä ole, mutta kaipa se vetokoukku siihenkin menee.

• Jonteeren poikanen

Ettei vain kantikas reikä söisi vetokoukkua?
      Hiontaa ja rasvaa raskaisuksi.

Minä olen pikkutraktorin nostovarsiin kiinnittänyt auton vetokuulalla varustetun vetokoukun. Sillä on kätevä vedellä kaikkea mitä autollakin.

• Ei taida syödä vetokoukkua, kun tämä peräkärry on sellanen, että ehkä pari kertaa vuodessa sitä siirrän lyhyen matkan. Se vähän arveluttaa, kun tuli siitä lattaraudasta tehtyä vähän liian lyhyt. Se on vain 50cm matkalla kiinnitetty peräkärryn puiseen aisaan. Olen siis tehnyt sen kärryn puusta paitsi tietenkin renkaat ja niiden aisat. Jos tulee painoa siihen kärryhyn, niin voi lattarauta lähteä irti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe