Paljon täytyy imettää?

Apuva111

Kuinka monta kertaa päivässä vastasyntynyttä vauvaa täytyy imettää?

5

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usein

      itse imetin aina kun vauva itki, alussa noin kahden tunnin välein, ja joka kerta kesti kauan...
      Ekat 3kk vauva kyllä enemmän tai vähemmän asui rinnalla, mutta eipä minua haitannut.
      Ei minulla tärkeämpää/parempaakaan tekemistä ollut =D

    • ((()))

      Mä imetin n. kahden tunnin välein, mut välillä meni 1,5 tunnin väleinkin. Yöllä 3-4 tunnin välein. Alussa esikoinen söi kerrallaan n. puoli tuntia, mut pikkuhiljaa syöntikerrat lyhenivät. Kuopus on ollut alusta asti semmonen pikasyömäri, ei varmaan viittä minuuttia kauempaa ole montaa kertaa mennyt, ja silti on maha ollut täynnä ja pulautellut. :D

    • rintaaaa

      Vähintään 8-12 kertaa vuorokaudessa, ylärajaa ei ole. Kannattaa tarkkailla vauvan hamuilun merkkejä: kääntelee päätään, vie sormia suuhun, lipoo kielellään ja reagoida niihin tarjoamalla rintaa. Jo itkevää lasta saattaa olla vaikeaa rauhoitella syömään.

      Itse tein alussa sen virheen, että annoin vauvan nukkua 4-5 tunninkin jaksoja ja rinnalla ollessankin pieni helposti nukahti pian, kesken syömisen. Paino meinasi lähteä laskuun, mutta tilanne korjaantui, kun aloin imettää tiheämmin ja sain apua huonon imemisotteen aiheuttamaan kipuun.

      Ja illalla vauva söi tosi tiheäänkin, joskus vartinkin välein, mutta yöllä oli sitten parin tunnin taukoja.

    • äitix

      Imetysvälejä ei katsota kellosta vaan vauvasta, ja jokainen vauva on erilainen. Monet vastasyntyneet kyllä tykkäävät asua tissillä, mikä on hyvä, koska näin maidontuotanto lähtee hyvin käyntiin. Joitakin vauvoja pitää herätellä syömään, jottei maidontulo ehtyisi ja/tai rinnat pakkautuisi. Usein vastasyntyneen rytmi on vakiintumaton. Voi olla, että vartin päästä haluaa joskus lisää ja välillä menee tuntejakin ilman. Tiheämmän syömisen vaiheet ovat normaaleja.

      Älä usko mitään ohjeita, jotka eivät tunnu oikeilta, usko vauvaasi ja omaa kehoasi! Monilla on aika ihmeellisiä käsityksiä syöttöväleistä ynnä muusta.

    • vo2max

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6329
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      188
      3611
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2814
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2519
    6. 288
      2245
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1603
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1439
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1220
    Aihe