Auttakaa analysoimaan kauriin käytöstä

kaurisrapu

Kertokaa kauriit, että mistä tässä on kyse.
Olemme tunteneet n. vuoden verran, emme siis seurustele vaan olemme ystäviä ja olimme aikaisemmin vain silloin tällöin tekemisissä, viimeaikoina todella tiiviisti.

En tiedä miten tätä selittää, koska kaikki on tapahtunut tekojen ja käyttäytymisen myötä.
Molemmat olemme vähän varautuneita ihmisiä, emmekä tykkää puhua liikaa, tunteilla tai höpöttää turhasta. Tälle kauristapaukselle se on ainakin erittäin tärkeää toisen ihmisen luottamus/turvallisuuden tunne, jotta osaa olla oma itsensä. Emme kuitenkaan ole mitään ujoja vaan molemmat todella sosiaalisia ihmisiä. En vain koe tarvetta jakaa kaikkea itsestäni kaikille.
Puhun itse "vähän mutta asiaa" -tyylillä ja osoitan tunteeni teoilla, mutta toki kerron myös tunteistani kun on aihetta. Olen huomannut saman tässä kauriissakin.

Hän on todella huomaavainen
minua kohtaan teoillaan, ikäänkuin lukee ajatukseni että mitä haluan ja mitä olen vailla. Hän haluaa tehdä minulle
palveluksia ja tekoja, mitä en edes ääneen ole sanonut ja huolehtii minusta todella paljon. Hänelle on tärkeää että muut kohtelee minua hyvin ja pitää minun puoliani. Hän tekee minun oloni turvalliseksi ja mukavaksi. Sellaista tunnetta minulla ei ole ikinä ollut kenenkään kanssa.

Tuntuu että välillämme olisi jotain sähköä, sanatonta meininkiä, mutta kumpikaan ei uskalla näyttää sitä näkyvästi, vaan "lue rivien välistä"-
meiningillä. Tunnen paljon vetovoimaa häntä kohtaan, jotain sielunkumppanuutta yms. En ole ikinä tavannut ihmistä, kenen kanssa olen
näin samalla aaltopituudella, ehkä olemme sitten todella samanlaisia tjtn. Sitä en tiedä, mutta vaistoan että hänellä olisi samanlaiset
tunteet minua kohtaan.

Koska molemmat olemme melko maanläheisiä ja ainakin itse olen ehkä hieman laskelmoiva ja varovainen, etten halua
tehdä asialle mitään sen kummempaa, koska en ole varma toisesta. Eikä minulla ole tarpeeksi rohkeutta edes kysyä suoraan, koska
en osaisi edes selittää asiaa, ja mietin vain että tarviiko sitä edes selittää mitenkään? Joku kummallinen suhde meillä on mutta en tiedä että
mitä...

Kumpikohan meistä tekee asialle jotain? Se on ainakin fakta ettemme pysty olemaan erossa toisistamme, molemmat haluaa viettää aikaa
toistensa kanssa jatkuvasti ja viihdymme toistemme seurassa todella hyvin, että kaikki muut menemiset jää kakkoseksi.

Selvennykseksi vielä, että välillämme ei ole tapahtunut vielä mitään seksuaalista, mutta jotain jännitettä on. Kait molemmat vähän puntaroi, että mitä tässä oikein haluaa, kaveruutta vai jotain muuta. Sillä en ehkä itsekään tiedä että uskaltaisiko toiselle näyttää tunteita, vai jättäytyä suosiolla kaveritasolle.
Haluan olla varma suhteesta, jotta tekisin jotain asialle. Sen verran realismia tässä on välissä, vissiinkin molemmilla. Mutta se vain alkaa
pikku hiljaa menemään siihen että tämä seksuaalinen jännitys alkaa kohta vähän tulvimaan yli muurien. Hänessä on jotain sellaista haastetta,
ja estyneisyyttä, mikä kiinnostaa. Tuntuu jännittävälle ja mukavalle, kun joka päivä paljastuu uusia piirteitä hänestä, kuinka hän "paljastaa"
itsestään pieniä palasia, ja alkaa näyttämään hänen syvällisyyttä minulle. Minä taas olen vielä pidättyväisempi, ja mitä enemmän aikaa on mennyt,
alan itsekin luottamaan toiseen henkisellä tasolla ja antamaan itsestäni palasia toiselle. Ja mitä enemmän annamme toisillemme itsestämme irti, sitä enemmän välillämme tapahtuu jotai magneettista vetovoimaa.

Haluaisin tietää onko tällä kauriilla tunteita pelissä? Ja kannattaako minun tehdä jokin aloite? Millainen se olisi? Pelkään kohta että minulta pääsee
joku kamala tunneryöppy-sammakko suustani hänelle...

Toivottavasti saitte selkoa, tätä on ihan tosissaan vaikea selittää, kun en itsekään ole mikään kovin hyvä pukemaan tunteitani sanoiksi. Vaan tarvisinkin jonkun toisen kauriin ajatuksia asiaan, joka osaa ajatella vähän syvällisemmin ehkä??
Ehkäpä te osaatte sen kertoa paremmin. Kysykää lisää jos ette osaa sanoa mitään.

Niin ja siis minä olen rapu nainen ja tämä toinen on kauris mies.

6

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaurisrapu

      Niin ja tosiaan kun olemme yhdessä baarissa ym. hän esittelee minut muille ja pitää huolen etten hukkaa häntä baariin. Joskus alkoholi saa hänet "paljastamaan" enemmän jotain, esimerkiksi kuinka olen hänelle todella tärkeä. mutta en oikein tiedä miten sen ymmärtäisi...

      Hän on halunnut minut mukaani silloin tällöin viettämään aikaa perheensä/sisarustensa kanssa. sama myös toistepäin. Välillä sekin on ollut hankalaa, koska ajattelen että mitä hän oikeen ajattelee minusta jos pyydän häntä mukaan johonkin sellaiseen, mikä periaatteessa on "pariskunnan" yhteistä tekemistä.
      Eli pelkään tekeväni ylilyöntejä, kun kavereita tässä ollaan. Mutta en sitä sillain
      enää ajattele, koska hän itsekin tekee samaa, heh.

      En vain kertakaikkiaan uskalla painaa kaasua, koska pelkään että hajoan totaalisesti, jos hän tyrmääkin minut. Ehkä itsekin junnaan paikallani, koska nyt on vain mukavaa ja turvallista ja hyvä olla näin. Toisinaan tulee hetkiä jolloin tekisi mieli murtaa jää, mutta se jää aina vaan ajatukseen.

    • Tammikuun psykologi

      Itsekin olen kaurismies ja tekstisi perusteella vaikuttaa, että olette molemmat ihastuneita toisiinne, mutta silti tosi pelokkaita ja epävarmoja toistenne tunteista. Kauris ja Rapu ovat molemmat alkuun vähän ujoja, turvallisuudenhakuisia ja varmanpäälle pelaavia. Älkää odottako nyt ainakaan liian kauaa, ettei tunteet viilene passiivisuuden tai odottelun takia.

      Itse kaurismiehenä ainakin tykkään ja arvostan jos joku kiva typy selvästi osoittaa kiinnostustaan minua kohtaan. Fiksulla tavalla tietenkin. Sen kyllä myönnän, että itsekin olen aika harkitseva ja vähän hitaasti syttyvä, mutta sitten kun olen saanut sen oman aikani ja tunteeni järjestykseen, niin sitten voikin painaa kaasun pohjaan!

      Teille voisin sanoa vinkiksi, että ruvetkaa vaikka rikkomaan jäätä rauhassa ja pikkuhiljaa, mutta älkää kuitenkaan jääkö peloissanne poteroihinne tai jättäkö asiaa siihen, koska sitä todennäköisesti tulisitte kumpikin katumaan ja pohtimaan vielä pitkään, että mitäs jos... Kyllä se kaurismies sieltä vielä avautuu ja näyttää tunteitaan kun olet häntä kohtaan lämmin, luotettava, fiksu, osoitat välittämisesi ja annat hänelle myös omaa aikaa. Ja luota myös itseesi raputyttönen, älä käperry liikaa kuoreesi!

    • kaurisrapu

      Ensinnäkin, kiitos paljon avustasi ja ajatuksistasi.

      Minkälainen olisi sitten se jään rikkominen? kumpikaan tuskin haluaa mitään ronskia, varmaan molemmat säikähtäisivät ja erkaantuisivat toisistaan. On mulla tietynlainen intuitio että miten, mutta en kyllä osaa pistää käytäntöön asiaa. Nimenomaan ei saisi tulla mitään shokkia kummallekkaan.

      Ehkä sen takia tässä onkin hakala vaappua edestakaisin ajatuksen kanssa, että pitäisikö tehdä jokin pieni "aloite", jotta asia ei jäisi sikseen ja avoimeksi loppuelämäkseni, mutta en uskalla kun en ole varma. en ikinä kestäisi sitä ajatusta että tilanne vain lipuisi pois! Hittolainen, eipä ole elämässäni ollut näin haastavaa tilannetta, kun toinen osapuoli on niin samanhenkinen näissä asioissa. Pitäisikö siis lähteä siitä lähtökohdasta, että miettisin miten hän tekisi minulle sopivan jäänrikkomisen... Koska osaan hyvin miettiä millaista itse odottaisin toiselta. En missään nimessä mitään hyökkäävää tai mitään liirun laarun äkkinäisiä rakkauden tunnustuksia, hyh, saisi kyllä minut juoksemaan karkuun ja lujaa!

    • Tammikuun psykologi

      Eipä kestä.

      Luin ensimmäiset tekstisi uudestaan ja minulle jäi se kuva kuvailemastasi kaurismiehestä, että hän on tainnut jo ainakin osittain teoillaan osoittaa välittämisensä jos hän välittää, suojelee ja auttaa sinua sekä esittelee perheellensäkin. Kauriithan yleensä osoittavat välittämisensä mielummin tekoina kuin sanoina ja arvostavat perheen korkealle, joten arvosta siis näitä kaurismiehen eleitä. En usko, että hänkään on niitä ilman tunteita tai välittämistä osoittanut.

      Jos kumpikin olette hieman ujoja ja varautuneita henkilöitä, niin tosiaan ylitseryöppyävät rakkaudentunnustukset eivät tosiaan varmaan ole se paras idea. Tietysti jotain pientä mukavaa ja vihjailevaa voi sanoa välillä. Pahinta kauriille on (ainakin minun näkökulmasta) epärehellisyys, epäluotettavuus, pinnallisuus ja ajattelematon typeryys, joten ole edelleen vaan sitkeästi luotettava, fiksu ja osoita välittämisesi lämmöllä ja viisaasti. Sitä kauris arvostanee. Ehkä voit leipoa hänelle tms. käytönnöllistä ja naisellista? :)

      Tekstisi perusteella vaikutti myös, että olet itsekin asian suhteen vielä epävarma(?). Se on tietysti kaikkein tärkeintä, että selvität nyt ensin itsellesi mitä oikeasti tunnet tuota kaurismiestä kohtaan. Onko se enemmän rakkautta vai kaveruutta? Kuten sanottua, kauris ja rapu ovat molemmat hyvin turvallisuushakuisia merkkejä, mutta rakkaus on sellainen asia että siitä ei ikinä voi olla 100-prosenttista varmuutta. Ole rehellinen itsellesi ja kuuntele sydäntäsi, sieltä se totuus löytyy...

    • kaurisrapu

      Ehkäpä se ajan mittaan tästä kehittyy jotenkin. Mietin tuossa että tämä kaurismies on saanut minut luottamaan ihmisiin jälleen, toki siis olen luottanut, mutta tämä kauristapaus sai minut ajattelemaan että on olemassa oikeasti välittäviä ja vilpittömiä ihmisiä, keitä kiinnostaa oikeasti toisten asiat, eikä käytetä hyväksi ja yritetä hyötyä ihmisestä ahneesti. Arvostan aivan älyttömästi tätä miestä kaikinpuolin hänen elämänarvojen ja hyväntahtoisuuden vuoksi. Hän saa minut tuntemaan itseni tärkeäksi, mikä on uutta minulle. Ja se saa minut tekemään mitä tahansa hänen vuokseen, jotta hänellä olisi hyvä olla.

      Mietin myös sitäkin, että miksi tunnen aivan älytöntä yhteenkuuluvuutta ja tulin tulokseen että minä olen nouseva neitsyt ja olen huomannut sen olevan minussa toisinaan enemmän esillä kuin aurinkomerkkini. Tämä kauris taas on nousevalta merkiltään härkä. Kuumerkiltäni minä taas olen härkä ja hän on neitsyt. En ihan täysin laske varaan pelkkien horoskooppimerkkien tai aspektien kanssa, mutta kai niillä jotain vaikutusta saattaapi olla...

    • hämmentynyt tyttö

      heips mä tässä ihan vaan kirjoittelen että mulla on monesti noi samat asiat vaikka ollaan vaan kamuja kuitenkin on tosi vaikee ymmärtää toisiamme ku ollaan vastaa noin vähä yli kuukaus erottu ja päätetty että jatketaan ihan vaan kamuina kuten alunperin kuuluikin ja ollan oltukki mutta noin 3 kuukauden seyrustlun jälkeen on tosi vaikee tajuta mitä toinen tarkoittaa tai yrittää tarkoittaa molemmat ollaan kuitski aika sosiaalisii ja ehkä vähä nördei mut meidän jutut on aika samoi ja tykätään hilluu ja vähä rikkoo sääntöiki eli molemmat ollaan randomeja ja kemiat osuu monesti yhteen ja ollaan tosi tolloja.

      ja molemmilla on adhd mutta voiko joku selittää minulle että miksi kaiken sen jälkeen on niin kauheen vaikee ymmärtää toisiamme ku molemmat on kuitenkin vannonu ikuista rakkautta ja olemalla ikuisesti yhes niin voiko se vaikeasti ymmärtäminen johtua että molemmat yrittää väkisin unohtaa sen toisiinsa ihastumisen ja rakastumisen ja väkisin poistaa ne muistot ja jatkaa niinkuin pitiki.

      Ku kuiteski ollaan oltu seksiä monesssa muodossa ja kaikkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1194
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      52
      716
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      588
    Aihe