Kurssijuhla Kesä 2012

joli

Heippa! Olis kiva keräillä tänne kurssin 240 aveceija. Myös kurssijuhlassa ennenkin olleiden daamien vinkit tulee tarpeeseen! Panikoidaan ja fiilistellään yhdessä :)

149

2779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carmine

      Sain tossa pari päivää sitten yllättäin kutsun. Onneks mekko ja kengät sattuu olemaan jo valmiina, mutta hiukset tulee varmaan aiheuttamaan panikointia sen pitkän bussimatkan takia.

      • Kimberl

        Kivaa päästä valmistautuun uudestaan wanhojen jälkeen vielä uusiin hienoihin juhliin (: Mekko on löytynyt ja kaippa ne kengätkin... Kampaus juu tarvii sitä harkintaa ettei läsähdä jo matkalla :p Millaisia mekkoja teillä on? Itsellä on melko suora iltapuku. Jos tänne eksyy joku edellisinä kertoina kurssijuhlassa ollut niin millaisia vaatteita sunnuntaina on pidetty? Onko ollut ihan siisti asu pelkästään vai joku lyhyempi juhlamekko? :)


    • willa--

      Itse olen tulossa kaveripojan aveciksi. Puvuksi otan siskon vanhojentanssipuvun, jossa on leveä helma ja muuta koristeellista yksityiskohtaa. Eli aika juhlallinen :) Vähän mietityttää tuo kampaus, tulen kuitenkin täältä Oulun suunnalta että miten kampaus sitten matkan kestää...

    • carmine

      Itsellä sama juttu. Tuun wanhojentanssipuvussa, mutta aattelin jättää vannehameen kotiin, koska siinä ihmispaljoudessa ois aika helvetillistä jättihelman kanssa.

    • Hei!

      Kokkolasta nousen minä kyytiin ja onneksi on tiedossa yksi kaveri/tuttu lukiolta joka tulee kans sinne :) Ollaan siis 17v molemmat, eli varmaan sieltä nuorimmasta päästä.. Itse menen poikaystävän aveciksi (seurusteltu puolitoista vuotta) ja kaveri menee sitten isoveljensä aveciksi.

      Mekkoa tehdään minulle para-aikaa, se kerkeää juuri ja juuri juhlaan. Samaa mekkoa käytän ensi vuonna vanhojen tansseissa, se ei ole mikään kermakakku vaan sieltä kapeammasta päästä. On se toki koristeellinen, mutta se ei niin vaivaa, kun mekko on kumminkin oikean mittainen eikä mikään polvipituinen.

      Oon stressannu näitä ''tanssiaisia'' jo hetken aikaa joten kiva saada kohtalontovereita! Vaikka oman uo:n sanoin ei ole mitään stressattavaa, kauniilta tulemme kaikki naiset näyttämään siellä.

      Toivottavasti saadaan porukkaa kokoon keskustelemaan (lue: panikoimaan), vertaistuki paras tuki (:

      - MS

    • Voeee

      Miekin sain vasta kutsun juhliin! 17-vuotta ikää, joten on täällä kohtalotovereita ainakin! :)

    • Netistä löytyy vaikka millä mitalla vanhoja keskusteluja aiheesta, niitä oon lukenu melkoisen aktiivisesti. Tietoa/vinkkejä on onneks näistä kertyny niin ei tartte ihan ulapalla olla (:

      Semmoseen en oo vielä löytäny vastausta, mutta kiinnostais tietää, että miten alaikäiset avecit merkitään? Siellä on kumminkin paljon porukkaa paikalla, kutsutaanko alaikäiset johonki kokoon vai mitä? Ja onko se merkitseminen sitten joku ruma neonvihree ranneke joka pilaa sitten juhla-lookin :(

      -MS

    • Neon

      Täältä olisi tulossa jo toistamiseen juhliin osallistuva daami. Edellinen kerta oli tuossa tammikuussa ja nyt sitten kun kerran pukukin oli valmiina ja ilmeisesti olen helposti suostuteltavissa, niin pyysi toinenkin kaveri avecikseen :D Mikäs siinä, kun kerran pääsee taas keikistelemään nätissä puvussa =)

      Kokemuksena tuo on kyllä paikanpäällä aivan mahtava, mutta matkat ovat jotain hirveää... Varsinkin jos sattuu olemaan vähän kauempaa. Itse lähdin viimeksi Kuopiosta noin kahden aikaan yöllä ja tuntui, että linja-autossa on ihan turha yrittää nukkua. Auto on täynnä ja kaikilla tuntui olevan hirveä hätä siitä, mitä tulee tapahtumaan, kun päästään haminaan... Juhlat venyivät pitkään ja hotellille pääsi lauantai iltana aikas myöhään. Eli varautukaa siihen, että univelkaa kertyy :D

      Tuosta alaikäisten merkitsemisestä en ole ihan varma. Muistelisin, että saivat jonkinnäköisen sievän ruusukkeen/rusetin/nauhan rintaansa. Kyllä ne järjestäjät osaavat onneksi sen verran, ettei se kenenkään asukokonaisuutta pilaa =) Tai ainakin talvella osasivat, kun kaikki tilatkin oli somistettu niin nätiksi, ai että =)

    • Neon: Oot vaan niin kaunis ( kiltti ja hyväkäytöksinen) että sut halutaan toistamiseen aveciksi! :)

      Matka kyllä tulee kestämään aivan liian kauan. Onneksi on kaveri mukana niin on mukavampi, ja kyllähän sitä ois tutustunu väkisinki matkan aikana, jos ois siis ollu tuntematon vieruskaveri linja-autossa.

      Yritykseltä X tuli tänään s.postia että mekon kankaat leikattiin tänään ja puvun valmistus on päässyt siis kunnolla käyntiin! Huippua! Huippua ja kallista.

      Niin ja kävin tänään varaamassa ajan juhlakampaukseen, silloin perjantaille. Ärsyttää kun oli jotenki niin vaikeeta se homma kyseisessä kampaamossa, eivät meinanneet millään käsittää milloin ja mitä, missä ja miksi.
      Tilanne oli se, että halusin nutturan sijaan jotain kiharakampausta, niin että hiukset on osittain ylhäällä, mutta epäilin kestääkö sellainen kampaus lauantaihin asti. Menin kysymään. Täti kassalla sanoi että tuskin kestää, ja että nuttura olis siitä huono että sitä on vaikea itse korjailla jos se alkaa hapsottamaan.
      Eli mikään ei tuu hänen mukaansa kestämään, ja päädyttiin siihen että laitetaan kiharakampaus ja sitte semmonen verkko päähän (semmonen mikä vedetään paplarienki päälle yöksi) niin että kiharat ei suoristu ainakaan niin paljoa ja sitten että laitan hotellilla itse lisää kiharoita ennen juhlaa. Kiva maksaa tommosesta mansikoita että saan sitte loppupeleissä vääntää ite niitä kiharoita kiireellä :) Hotelli Lappeenrannassa!

      Mihin ratkaisuihin muut avecit on päätyneet hiustensa kanssa? Kestävää, etiketin mukaista nutturaa vai jotain muuta? Itse hotellilla vai edellisenä iltana kampaajalla?

      -MS

    • RUK2012

      munkkiposssu mistä tiedät että hotelli on lappeenrannassa? onko ne jo varmistunut?

    • RUK2012: Tuolta oppilaskunnan sivuilta kattelin. Okei ne on vissiin viime vuoden järjestelyt, mutta kuten avec kuljetuksetkin, ne ovat lähes poikkeuksetta samat joka vuonna. Mitä sitä hyvää muuttamaan ;) Mies on tosiaan kärkikompaniassa, ja he majoittuvat aveceineen Lappeenrantaan. http://www.oppilaskunta.net/kurssijuhla/hotellit

      -MS

    • Minnee123

      Oi että :D Eilisen ja tän päivän oon netistä selaillut näitä keskusteluja ja nyt vasta löysin tämän. Itellä ei ole vielä mekkoa eikä oikeestaan muutakaan en osaa tanssia, kun jäi noi vanhat välistä :D Vielä ei paniikkia, ehkä se tässä kohta alkaa painaa, kun saa noi yo-juhlat alta pois :S

      Olis kyllä kiva tietää niitä aikatauluja tarkemmin jo :/

      • Jagu

        Hei sellaista vaan kun en ole mitään tanssityyppiä niin mitä luulette, voiko paikalta livistää ennen tanssiaisten alkua vai katsotaanko sitä todella pahalla silmällä? Ja tietääkö joku tosta majoituksesta enemmän? Kun olen kaveripojan avecina ja en ainakaan vielä tunne ketään juhliin tulevaa...
        Help me :)


    • Minnee123: Onnea valmistumisesta! :) Menikö kirjoitukset nappiin? Kyllä se mekko äkkiä löytyy ku lähtee ettimään oikeella asenteella. Aikataulut tulee kai aika loppu vaiheessa vasta..

      Jagu: siis missä välissä siellä on muuten edes ne tanssit?? Minä en todellakaan osaa edes valssin askelia :D Livistät jonnekkin niin pian joku random tulee pyytämään tanssiin, kutsusta on epäkohteliasta / ei voi kieltäytyä. Että kai sitä sen oman uo:n kanssa käy jotain vähän lattialla pyörimässä mieluummin kuin .. randomin?

      -MS

    • Neon

      Tansseista sen verran, että ainakin talvella kesti noin tunnin ja oli iltajuhlan jälkeen (noin 19-). Itse olisin ihan mielelläni halunnut tanssia, mutta koska saleja oli paljon muitakin auki ja anniskelu alkanut ym. ohjelmaa samaan aikaan, niin aikaa meni niissä kierrellessä. Ja aina kun kävimme uo:n kanssa katsomassa, että joskos tohtisi tanssilattialle mennä, niin musiikkina oli jotain muuta kuin valssia... Eli liiankin helposti voi tuolta tanssiosuudelta välttyä =D

      Majoitus on kahden hengen huoneissa uo:n kanssa (sängyt normi hotelli sängyt, mitkä voi halutessaan työntää erilleen ;) ). Kun aamulla mennään hotelleille, niin kaikkien huoneita ei välttämättä ole vielä saatu siivottua, joten voi joutua laittautumaan toisten huoneessa / jossai muussa varatussa tilassa.

      • Aloha

        Äääää mmmmitä teen kun olen vain kaveripojan avec eikä kiinnostais yöpyä samassa huoneessa tämän kanssa......... Tai voisi olla melko kiusallista! Olisi muutenkin mukavampi jos saisi mennä kaverin, toisen avecin kanssa samaan...
        Mitä teen? Onko vaihtoehtoja?

        Terveisin hiukka hämmentynyt :D


      • Neon
        Aloha kirjoitti:

        Äääää mmmmitä teen kun olen vain kaveripojan avec eikä kiinnostais yöpyä samassa huoneessa tämän kanssa......... Tai voisi olla melko kiusallista! Olisi muutenkin mukavampi jos saisi mennä kaverin, toisen avecin kanssa samaan...
        Mitä teen? Onko vaihtoehtoja?

        Terveisin hiukka hämmentynyt :D

        No jos löydät jonkun kaverin, joka myös haluaa vaihtaa mieluummin tyttöhuoneeseen, niin sittehän voitte vain vaihtaa päiksenne. Muistaakseni uo:ni sanoi viimeksi, että heillä on kyllä mahdollisuus jäädä kasarmillekin yötä, mutta toisaalta olisi melko ilkeää olla päästämättä häntä hotellille, kun kuitenkin on koko lystin kustantanut.

        Mutta tuo nyt on loppujen lopuksi vain yksi yö ja olette molemmat sen verran väsyksissä, että tuskin niitä kiusallisia hetkiä ehtii tulla ennen kuin molemmat nukahdatte =)


      • Peaches--
        Aloha kirjoitti:

        Äääää mmmmitä teen kun olen vain kaveripojan avec eikä kiinnostais yöpyä samassa huoneessa tämän kanssa......... Tai voisi olla melko kiusallista! Olisi muutenkin mukavampi jos saisi mennä kaverin, toisen avecin kanssa samaan...
        Mitä teen? Onko vaihtoehtoja?

        Terveisin hiukka hämmentynyt :D

        Hei Aloha! Minäkin olen tulossa kaveripojan aveciksi, joten minä voisin jakaa sinun kanssa huoneen! Jos se saadaan jotenkin järkättyä :)
        Itsellä on kuitenkin poikaystävä, joka ei tästä huoneasetelmasta kauheasti innostunut!


    • Avec2012

      Millaiset kengät olette suunnitellut laittavanne, korkkaritko? :) Onko normaalit avokkaat liian arkiset?

      • jj

        Ite ajattelin laittaa jotkut matalapohjaset mitkä on hyvät jalassa. Mekon alta ne tuskin kauheesti näkyy.


    • En ole vielä kenkiä löytänyt, mutta jos lykästää niin ostan sellaiset (rumat) tanssikengät, että jaksaa seisoa/tanssia/kävellä koko päivän ja illan :)

      Jos ei lykästä, niin sitten ihan normit, umpikärkiset korkkarit, korkoa about 5 cm. Kai ne on jotain satiinia päältäpäin.

      Ehkä ei kannata mitään sandaalimallisia tai varpaita näkyviin jättäviä peep toe kenkiä ajatella. Toisaalta eipä ne sieltä mekon alta näy..

      -MS

    • jj

      Oon vähän pihalla enkä oikeen tiedä tosta bussikuljetuksesta. Osaatteko kertoa siitä tarkemmin jotain? Oon tulossa pk-seudulta eikä oo ketään tuttuja jolta vois kysellä. Poikaystäväkään tuskin tietää vielä mistään mitään. :D

      • Susannek.

        Ei mullekaan oo vielä tullu mitään tietoa bussikuljetuksista mutta luin jostain keskustelusta, että uo't ilmoittavat aveceilleen kaikki aikataulut, myös bussiaikataulut ja muut tiedot mitä tarvii tietää. En tosin ole varma että onko tämä käytäntö voimassa vielä tänäkin vuonna mutta luulisin niin :)


    • Susannek.

      Moikka avecit! Mistä päin ootte tulossa juhlaan? Itse nousen Oulusta kyytiin ja tiedossa olisi melko puuduttava matka. Täällä vähä kaipailis vertaistukea liittyen tohon juhlakampaukseen... Oon niin onneton poropeukalo että pelottaa osaako tehdä itelle minkäänlaista kampausta. Ajatus kampaajasta edellispäivänä ei hirveästi houkuttele mutta voi olla että teen saman homman kuin munkkipossu sanoi tuolla aikaisemmin, että kiharat ja sitten verkko päähän suojaamaan niitä kutreja! Mitäs muut aikovat hiusten suhteen? Etäpäs puku? Onko pakollista olla jonkinlainen hartiahuivi juhlassa mukana? Tilasin juuri itelle aika ihanan kesäisen iltapuvun, toivottavasti on yhtä kaunis kuin kuvissakin :>

      Olen kyllä aivan innoissani tästä mahdollisuudesta osallistua juhlaan! Wanhojentanssit meni niin sumussa että en edes muista koko päivästä mitään enkä ollut tyytyväinen omaan pukuuni sitten laisinkaan joten toivoisin että tämä juhla hiukan korvaisi wanhojen tansseja:)

      Milläs mielellä teidän uo:t ovat kun pääsevät osallistumaan moiseen juhlaan? :)

      • jj

        Ite tossa jo aiemmin kirjottelin, että pk-seudulta oon tulossa. Onneks ei oo kovin pitkä matka mulla.

        Tilasin hienon mekon eikä se oo vielä tullu ja vähä jänskää koska sitä pitää ainakin lyhentää, toivottavasti ehtii ajoissa. Mietin kanssa tota hartiahuivia. Luin jostain blogista, että (ainakin) ruokailun aikana kuulemma tulisi olla hartiahuivi tai esim. bolero. Ite en oo miettiny sitä juurikaan. Samoin kampaus on ogelma. Jos sataa tai on kostea sää ni mun tukka menee ihan pörröseks eli ihan turha ees yrittää mitään kaunista kiharakampausta. Jos on aurinkoinen sää niin ajattelin kihartaa tukan ja laittaa muutamalla pinnillä toiselle puolelle päätä.

        Mun uo ei oo oikeen mitenkään kommentoinu asiaa. :D Se on muutenkin vähän niukkasanainen tämmösissä. Ainakin se on ihan tyytyväinen, että pääs RUKiin.


    • Susannek.

      Jep mullakin täytyy luultavasti käydä sitä pukua lyhennyttämässä ja varmaan muutaki hienosäätöö tehdä koska en tilannu sitä mittatilaustyönä... Mutta täytyy toivoa että mitään sen suurempia propleemia sen asian suhteen ei tulisi!

      Itsellekin tuli mieleen, että ainaki varmaan ruokailussa pitäisi olla hartiaseutu peitettynä jonkinlaisella huivilla tai bolerolla. Sen 'virallisen' osuuden jälkeen ei varmaan sitten ole enää nii tarkkaa. Pitää tässä vielä sumplia sitä kampausta, onneksi on vielä reippaasti aikaa :>

      Onko teille jos selvinny tarkemmin aikataulut? Mitä tapahtuu millonkin?

    • jeejee!

      Moikka! Mää oon tulossa Oulusta ja ikää mullakin 17, kun loppuvuodesta oon syntyny. Oman kullan aveciksi oon tulossa, vaikka tämmöset hienommat juhlat ja prinsessajutut ei ookkaa mun juttu ollenkaan, mutta saipahan tuo parempi puoliskoni suostuteltua mukaan! Mulla on puku jo kateltuna, vielä pitäis pistää tilaukseen. Omaksi onnekseni suku on täynnä kampaajia niin ei tarvitse hiuksia miettiä sen kummemmin! Olisi kiva tietää olenko ainoa selvinpäin oleva juhlassa vai löytyykö kohtalon tovereita? En siis ole juhlassa pelkän ikäni takia selvinpäin, olisin muutenkin! :)

    • Avec2012

      Selväpäinen myöskin 17v avec ilmottautuu! Millähän tavalla alaikäiset avecit merkitään siellä? Mä ehdin jo pelästyä, ettei juhlaan olisi tulossa muita alaikäisiä, mutta keskusteluista päätellen on, helpotus!

    • Siljaaaaa

      Onks kellään vannehametta mekkonsa alla?

    • Munkkipossu on myös selvinpäin, ihan ikänsä vuoksi! En missään nimessä halua miehelle mitään hankaluuksia joten paras näin...

      Tuolla aikaisemmin Neon on jakanut tietoaan alaikäisten avecien merkitsemisestä :)

      Ja kyllä minun juhlapukuun kuuluu vannehame :) Minut voi siis kurssijuhlasta bongata tällainen puku päällä:

      http://vanhojentanssipuvut.fi/files/2010/01/LF09001.jpg

      Väri tulee olemaan vihertävän turkoosi. Miltä näyttää? Rohkeasti mielipiteitä jakoon (:

      Onko teillä linkata kuvia mekosta/kampauksesta? Olisi kiva nähdä muiden valintoja :)

      -MS

    • jeejee!
    • Kaunis mekko! Minkä värisenä otat tuon, jos siis siihen päädyt? :)

      -MS

    • aleen

      Hojohojo! Täällä yksi jännittäjä ilmoittautuu joukkoon mukaan!

      Itsellä kova stressi ja hirmuisesti perhosia vatsassa, kun ei tullut wanhojakaan tanssittua kun en lukiota käynyt.. Ensimmäinen kerta kun saa laittaa oikein hienon mekon päälle! Oma puku on kirkkaan pinkki strassikoristeluilla rinnan alla/vyötäröllä, ihana hulmuava helma ja kengiksi tulee varmaan matalat avokkaat tai sandaletit. Hiukset laittaa kaveri silloin pe-la yönä, joten vältyn miltään hurjilta kampaajakustannuksilta. Tarkoituksena olis vähän saada volyymiä takaraivoon ja sitten kivasti kiharaa, kun tätä hiustakin allekirjoittaneelta löytyy. Tosiaan tarkoitus olisi hiukset laittaa aamuyöstä, juuri ennen lähtöä, niin että ehtisi nukkuakin siinä perjantai-iltana vielä jonkun aikaa ilman että tarvitsee hiuksista välittää. Bussissa oon niin huono nukkumaan, et siellä korkeintaan tulee torkahdeltua, joten en niinkään huolehdi kampauksen kestävyydestä ja sotkeutumisesta. Kiharrin mukaan hotellille, että saa vähän fiksattua ennen varsinaista juhlaa!

      Pääkaupunkiseudulta itse tulossa kyytiin, olis kiva tietää tarkemmin jo mistä päin, että vois kyytejä varailla! Oman uo:n äiti lupas jo mua Haminaankin asti kuskailla, jos bussikyyti käy hankalaksi :')

    • Neon

      Munkkipossu ja jeejee!: Aivan ihanat puvut! Aloin tässä jo huolestua omasta puvustani, että jos kaikilla muilla onkin ennemmin sellaiset suorat enemmän iltapukumaiset hameet ja minä sitten vaan yksin pyörisin vähän leveämmän helman kanssa. Oma pukuni on tälläinen: http://www.manonfashion.co.uk/gown/gownDetail.aspx?gownID=470

      Itse tosiaan nousen kyytiin Seinäjoelta. Kampausta en varmaan taaskaan ehdi sen kummemmin laitatuttaa, joten yritän vain itse hiukan parannelle jo olemassa olevia kiharoitani ja muutamalla pinnillä laittaa taakse kiinni. Olisi toki hienoa saada oikein kunnon kampaus, mutta tuskin täällä päin kukaan suostuu perjantai-iltana sitä tekemään =( Kiharrin siis myös mulla mukaan ja toivotaan, että aika riittää hotellilla =)

    • aleena

      tosiaan, meitin mekko on tämänlainen (ilman kaulassa olevaa huivia ja pinkkinä)
      http://www.brollopofest.nu/ui/Shop/images/prod_35_4.0075 .jpg

      Eli vähän simppelimmällä mekolla täältä lähetään liikkeelle, isot prinsessaröyhelöt ei vaan ihan sopinut omaan hintaluokkaan....

    • aleen

      Ja ihan vaan että jos täältä joku kaveri löytyis, niin oma bussi lähdössä Pukinmäestä.. Tuntuu siltä ettei kukaan muu ole vielä sieltä lähteväksi ilmoittautunut..lienenkö yksin bussissa? :D

      • jj

        Itse en oo vielä edes saanut mitään infoa mistä vois ilmottautua bussiin?

        En haluu suoraa linkkiä laittaa mun mekkoon, mutta se on vaaleanpunanen kapeahelmainen iltapuku. Yläosassa vähän blingblingiä. :D Se on ihana!


    • E

      Itse olen täältä Haminasta kotoisin oleva 17-vuotias tyttönen ja saavun juhlaan oman poikaystäväni kanssa. Kyseistä päivää odotellessa...

    • jeejee!

      munkkipossu, mekkoni tulee olemaan joko kirkkaanpunainen tai sit "viininpunanen" :) poikakaveri sai päättää värin, ku en ite osannu päättää monista kivoista ja punanen oli sen mieleen :D

    • aleen

      jj, oma uo sen bussin ilmoittaa :)

    • Varmasti tulee näkymään monenmoisia mekkoja siellä :) Voisi ehkä ajatella että ne jakautuvat näihin vanhojen tanssi mekkoihin ja suorempiin, kapeahelmaisempiin ''oikeisiin'' iltapukuihin. Jos multa kysytään niin molemmat on aivan yhtä hyviä ja kaikki uo:t saavat olla ylpeitä kauniista daamistaan!

      TASAN 30 PÄIVÄÄ KURSSIJUHLAAN!
      Miten voi olla niin vähän? :o Mulla ei tosiaan ole niitä kenkiä vielä varmistettu... ohops. Noo, ehkä sitä kerkeää, kun on lomaki ja kaikkea :D

      Hei muuten, tänään on kirkkomarssi! Sitä pystyy seuraamaan ''livenä'' tuolta:

      http://www.tulospalvelu.fi/gps/20120607kirkkojarvi/

      Vaati javan. Vähänkö on siisti! :) Siellä se minunkin uo juoksee menemään :D Voi raukka!

      -MS

    • aleen

      Itse jouduin rientämään töihin niin en ehtinyt kirkkistä kun muutaman minuutin seuraamaan, mutta olihan se hauskaa edes senkin aikaa. Nyt voi sitten katsella "nauhalta" miten murusella ja sen joukkueen pojilla siellä meni :P

      Itseä on alkanut hieman epäilyttämään kenkävalinta... Minkä tyylisiä kenkiä teillä on mekon kanssa?

    • Siljaaaa

      Mä olen ajatellut ihan tavallisia mustia, nahkaisia avokkaita, sillä ne ovat jalassa mukavat ja hyvät kävellä. Eihän kengät näy mekon alta, niin tärkeintä varmaan olisi, että ne olisi hyvän tuntoiset jalassa! =)

      Mitenkäs teillä menee maksut, maksatteko juhlan hinnan (190€) puoliksi uo:nne kanssa vai osallistutteko maksuun ollenkaan?

      Kuukauden päästä tähän aikaan me juhlitaan siellä täysillä ;)

      • jj

        Mäkin aattelin jotain mustia korottomia kenkiä. Mun uo:n isoisä makso ton koko maksun :D


      • Uo maksoi :) Jos mulla ei ois menny 400 e pukuun, 70 e kampaukseen, 60 e meikkiin ja 100 e kenkiin, olisin maksanut tuon ainakin puoleksi.

        - MS


    • E

      Itelläni on ainakin vaan ihan tavalliset mustat korkkarit illaksi. Mitä teillä on ruokailun ajaksi hartiolle? Huivi, bolero tms?

    • joojoo!

      Kengät vielä mietinnässä, varmaan sellaset joilla jaksaa kävellä ja seisoskella yms. Kenkien ulkonäöllähän ei oo merkitystä ku ne ei tosiaan sieltä mekon alta näy mihinkään suuntaan.. Todennäkösesti laitan ihan perus avokkaat, ne on ihan siistit mukavat jalassa! :)

      Ruokailuun laitan varmaan boleron ku niitä kaapista löytyy, jos vain joku niistä mekon kanssa sopii yhteen, jos ei niin huivilla mennään!

      Meillä kans uo:n isä joutu maksumieheksi ja makso koko lystin :)

      • jeejee!

        laitoin siis ton edellisen, oma nimimerkki vaan vähän unehtu ja muuttu parilla kirjaimella :D


    • yksavec

      Heippa!

      Mä oon tulossa Helsingistä omalla autolla aveciksi. En tiiä mistään mitään. :o Mekko ja kengät on kondiksessa. eniten jännittää toi hiuspuoli, miten saisin helposti väsättyä itte jonkun kampauksen? vinkkejä otetaan vastaan. :)

      Ja tuo maksupuoli; mun uo ei oo infonnu mua mistään. onko toi homma kalliski keikka? entä syömiset, pitääkö itellä maksaa joistaki?

      Meinaa pukata pientä ressiä johtuen tästä epätietoisuudesta. Mut varmasti hyvät juhlat tulossa.

      • 11

        Kurssimaksu oli 190€(ainaki mun uo:lla, kai se on kaikilla sama) ja siihen käsittääkseni sisältyy bussikuljetukset, ruuat ja yöpyminen hotellissa. Jos haluu jotain ostaa sieltä baarista tai mikä onkaan niin joutuu itse maksamaan. Siks kannattaakin varata käteistä koska kortit ei käy siellä


      • jj
        11 kirjoitti:

        Kurssimaksu oli 190€(ainaki mun uo:lla, kai se on kaikilla sama) ja siihen käsittääkseni sisältyy bussikuljetukset, ruuat ja yöpyminen hotellissa. Jos haluu jotain ostaa sieltä baarista tai mikä onkaan niin joutuu itse maksamaan. Siks kannattaakin varata käteistä koska kortit ei käy siellä

        nimimerkin piti olla jj. :D


    • S

      Tuli tässä mieleen että eikö tuon kurssijuhlan maksun eräpäivä menny jo kesäkuun alussa? Ainakin oma uo:ni hoputteli sitä maksua että rahat pitäisi olla maksettuna tosiaan silloin alkukuusta. Vai olenko ihan väärässä? :D Mites teillä muilla? Ja joo se hinta on 190€ :)

    • 1234

      Heippa! Täältä yksi 17v myös ilmoittautuu! Onko muuten tietoa miten meidät siellä 'merkataan' kun ollaan alaikäisiä?
      Mekon mä teetän ompelijalla, semmonen ihan suora iltapuku vaan ja oon myös ajatellu että jättäisin hiukset ihan vaan auki kiharrettuina koska se tuntuu jotenkin sopivammalta sen puvun kanssa.
      Mua jännittää nyt jo ihan hirveesti ja koska sen verran kaukana asun niin epäilen että bussit lähtee jo ennen puoltayötä!
      Ja mulla on maanantaina heti töitä klo.8 ja kun katoin jotain vanhoja aikatauluja niin ilmeisesti bussit alkaa lähtemään vasta 16.30 sunnuntaina kotiin eli oon ite kotona vasta joskus 1-2 aikaan yöllä ja muutenkin varmaan ihan yliväsynyt kun ei varmaan kunnolla ehdi nukkua koko viikonloppuna! Joten oisko teidän mielestä törkeetä jos pyytäisin vapaaksi sen maanantain?

    • Joli

      Wau! Aloitin tän keskustelun joskus ja unohduin seuraamaan vain cosmopolitanin vastaavaa. Ihanaa kun kaikki on vastailleet niin paljon! :)

      Oon itse siis 19 v ja tulossa oman sulhaseni aveciksi Espoosta. Meinaan hankkia hartiahuivin ruokailun ajaksi, sillä puvussani on suht avonainen selkä. Jalkaani laitan hopeiset, aika matalat sandaletit, jotka ostin yo juhliani varten nyt keväällä. Laukkuna mulla on valkoinen juhlalaukku :) Mut voi bongata tässä puvussa: http://www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-Sweetheart-Sweep-Train-Chiffon--Charmeuse-Evening-Dresses-With-Ruffle--Beading-017004374-g4374 teettänyt siihen tosin hirveän kasan muutoksia, koska tällä hetkellä puku näyttää lähinnä teltalta :D Korjauksiin menee kyllä vähintään saman verran rahaa kuin itse pukuun :S

      Teillä kaikilla jotka ootte linkkaillut tänne kuvia on muuten aivan ihania pukuja! Eniten ihastuin kuitenkin aleenan pukuun! :) Kivat paineet tulee kun kaikki on niin kauniina!

      Hiukset ajattelin kihartaa silleen ja toispuoleisesti auki :) Saattaa kyllä vaihtua käydään nutturaan niskassa, mikäli se näyttää puvun kanssa kivemmalta.
      Onko muuten kellään laahusta? Entä missä patterissa UOnne ovat? Mun on SPOLK/ITPTRI. Olis kiva jos löytyis joitain jotka majoittuu samassa hotellissa :)

    • Joli

      Ainiin! Ja meillä siis meni ihan yhteiseltä tililtä tuo 190e.

    • S

      1234 kyselit tuosta alaikäisten merkkaamisesta niin luultavasti teidät merkitään jollain 'rusetilla' tms. Ainakin jos aikaisempia kommenttejea tässä keskustelussa lueskelee nii tais joku mainita sellaista ja olin lukevinani myös jostain muualtaki että tosiaan jokin nauhasysteemi tulee alaikäisille :) Mutta en kyllä ole aivan 100% varma asiasta, mutta eiköhän sekin asia selviä tässä kuhan tulee sitä infoa enemmän juhlasta :) Ja tosiaan jos susta tuntuu että haluaisit pitää sillon maanantaina vapaapäivän nii pidä ihmeessä! Pyydä vaikka että jos se maanataipäivän voisi siirtää toiselle päivälle tai jotain sellaista.

      Joli sulla on aivan ihana puku, itseasiassa pohdiskelin itsekin jos oisin tuon mekon tilannu :D mutta sitten päädyinkin tähän http://www.jenjenhouse.com/fi/A-linjainen-Prinsessa-V-kaula-aukko-Kokopitkae-Sifonki--Polyesteri-Tanssiaismekot-Jossa-Rypytys--Helmikirjailu-018005105-g5105

      Toi on melko erilainen puku mitä muut iltapuvut mutta ei se haittaa, itse ihastuin tuohon täysin :) kivan kesäinen ja kauniisti laskeutuva mekko ainakin näin kuvan perusteella. Kengät mulla periaatteessa olisi jo tiedossa mutta ne eivät välttämättä oikeen pukuun sovi, joten ajattelin vielä käydä kenkäkaupasta kattelemassa jotain juhlakenkiä. Tosin eihän niillä kengillä niinkään ole väliä ku ne ei hirveesti sen puvun alta näy kuten moni on täällä keskustelussa jo todennutkin.

      Itselläni ei ole laahusta. Ois kyllä ollu ihana sellanen nätti laahus ja sitä pitää stten vaikka ranteeseen kiinnitettynä jotenkin nätisti! Onko kellään mitään sellaista erikoista tiedossa liittyen pukuun tai hiuksiin/asusteisiin?

      Mun uo'ni on ITPTRI SPOL-linjalla. Onko tuo sitten sama asia kuin SPOLK/ITPTRI?

    • aleen

      Mun pupu on SISSIK:ssa, oliskohan ollut tiedustelutulenjohto ihan se koko linjaus... miksi näin huono muisti mulla? :D

      Ja Joli, meidänhän puvut menee aika lailla näköjään samaan kastiin! Ihanaa, etten ole ainoa joka on tyytynyt tuollaiseen "hillittyyn prinsessaan" joka on siis omasta mielestäni sopivasti "virallisen" iltapuvun ja prinsessaröyhelön välilä :) Taitaa neidillä olla melko samantapaiset hiussuunnitelmatkin, hih!

    • Ohjeistus

      Muistuttaisin että kyseessä on valtakunnan "kakkosjuhla" (heti Itsenäisyyspäivän vastaanoton jälkeen) ja suositus on käyttää iltapukua. Tarkoittaa siis myös sitä että hiuksia ei ole soveliasta pitää auki vaikka kuinka kauniilta näyttäisi. Jos etikettisääntöjä haluaa noudattaa niin pitkät hiukset jotenkin "kampausmaisesti" kiinni.

    • E

      Olin tammikuussa kurssijuhlassa ja täytyy kyllä sanoa, että juhlat olivat ihanat! Olkaa onnellisia kun teidät on kutsuttu :)
      Minusta on ihan ok jos hiukset on auki, mutta esim. kiharretuna. Pääasia on, että kampaus näyttää juhlavalta ja laitetulta.
      Ja jos teette kampauksen jo ennen bussimatkaa, niin muistakaa katsoa millainen sää Haminassa on lauantaiaamuna. Meidän ruusurynnäkön aikana satoi räntää, mikä vähän pilasi mun kampausta (ei onneksi kovin paljoa). Kannattaa siis ottaa joku huivi tms. jolla voi suojata kampauksensa,jos on luvassa kaatosade. Esim. sateenvarjoa ei välttämättä saa käyttää kun ruusurynnäkkö alkaa

    • yksavec

      Maksu homma oli kuulemma hoidossa. Uo:ni ei ollu puhunu mulle mitään ja maksaa siis vissiin koko lystin.

      Ja sitä mulla vielä, että ootteko saanu jotain tiedotuslehtistä tms? että voinko alkaa kyselee omani perään ko tämä ko. uo ei oikeen infoa ja oon vähän epävarmana liikenteessä. kaikinpuolin. ehkä se on vaan jännitystä! :)

    • S

      En itekää oo saanu vielä mitään infojuttuja koko päivästä omalta uo'ltani joten kai me ollaan ajan tasalla tässä asiassa :D

    • aleen

      Just tänään kysyin omalta uo:lta ennen kun kärräsin sen bussille, että onko kurssijuhlasta tullut mitään infoa, niin tämä vastasi vaan että ei ja vitsaili, että saadaan tietää sitten muutamaa päivää ennen juhlaa.. Kovastihan ne pojat (ja tytöt) on siellä kai juhlia jo valmistelleet, päässeet remppahaalarit jo käyttöön (ainakin toivottavasti)!

      Juhlaan alle kolme viikkoa! Oman puvun korjaustyöt on keskiviikkona valmiit, toivon todella, että se nyt istuu eikä mitää muita korjauksia tarvitse enää tehdä.. Tahdon jo sen mekon kotiin ♥ Omat "vapaan asun" vaatevalinnat on jo toisen päivän suhteen selvitetty! Vielä olisi toiselle päivälle haussa joku kiva paita ja mahdollisesti mätsäävät kengät. Millaisiin asuvalintoihin te olette päätyneet lauantai- ja sunnuntaipäivän suhteen? Lauantaille varmaan jotain suht rentoa, että jaksaa ne päällä bussissakin istua?

      • jj

        En oo ajatellu muita vaatteita sen kummemmin. Luultavasti laitan farkut ja jonkun siistin paidan. Bussimatka ainakaan mulla ei kestä kovin montaa tuntia, uskoisin että jaksan sen istua farkuilla. Jos on tosi kuuma sää niin ehkä joku mekko sitten.


    • Juhlaan ei tosiaan ole enää kuin pari viikkoa muutama päivä :o

      Minä en ole miettinyt vielä ollenkaan sunnuntaipäivän kamppeita, ja tuskin niitä jaksan miettiäkkään :D Tuntuu niin mitättömältä asialta. Kumminki kesä ja todennäköisesti helle haminassa, joten sen mukainen vaatekerta sitten.

      Ja bussiin päälle: oisko farkut ja paita. Easy as that.

      Oon näköjään jättäny kenkien ostamisen hieman viime tinkaan, luotan siihen että juhannusaleista löytyis jotkut. Tämän pikkukaupungin tanssikenkävalikoima oli niin säälittävä, että täytyy lähteä isompaan cityyn ostoksille.. mutta niin se on aina jos etsii jotain tiettyä juttua...

      -MS

      • vanha avec

        Yksi viime tammikuussa juhlassa ollut voi yrittää helpottaa teidän panikointia:

        Ensinäkin mekosta ei kannata kenenkää stressata, kunhan se ylettyy nilkkoihin. Simppelimmät oli ihan perus trikoisia maksimekkoja ja yksi avec kailotti kovaan ääneen että hänen pukunsa on hääpuku ja siltä se tosiaan näytti, iso ja kermakakkumainen..

        Hiukset voivat olla auki kuhan ne on nätisti, enkä siis meinaa sitä että pitää olla kiharat, suoratkin hiukset voivat olla nätisti. Ja niin kuin jo aikaisemmin mainittiinkin jos sataa suojatkaa kampauksenne! Sateenvarjoja ei saanut ruusurynnäkön aikana olla turvallisuus syistä (monta sataa päin juoksevaa nuorta miestä ja sateenvarjot, ei hyvä yhdistelmä :D)

        Ruokailun aikanakaan ei kaikilla ollut hartiat peitettynä, joten siitäkään ei tarvi stressiä ottaa.

        Alaikäisten merkkaamisesta en tiedä, mutta jos sellainen oli, ei se ainakaan ollut mitään silmään pistävää. Enkä kyllä mistään tiedotteesta lukenut tai koko juhlan aikana kuullut edes mistään alaikäisten merkkaamisesta??

        Ja sunnuntaina ihan perusvaatteet. Näky siellä pari golitsihousuissakin, mutta ehkä ne matkusti kaukaa, annettakoon siis anteeksi :)

        Tanssia juhlassa ei tosiaan ole pakko ja kukaan ei sitä katso pahasti. Me ei otettu tanssiaskeltakaan juhlan aikana :D

        Ja joo niinhän ne sanoo: valtakunnan kakkosbileet.. Juhlan alussa ruokailun jälkee oli virallinen osuus. Senkin virallisuus karisi täpötäydessä maneesissa, missä minä monen muun avecin tavoin istuin uo:ni sylissä että edes suurin osa mahtuisi istumaan.. Juhlassa ei siis ole paljon muuta virallista kuin pukukoodina olevat pitkät mekot :D

        Ja vinkkinä menkää ihmeessä parivalokuvaukseen jos sellainen järjestetään! makso jotain 10 €. Ainut miinus oli tunnin jonottaminen, mutta oli se sen arvosta kun kattoo seinällä kehystettynä olevaa kuvaa!

        Tulipa paljon tekstiä, mutta vielä yksi neuvo: Nauttikaa juhlan siitä hetkestä missä olette älkääkö miettikö mitä kohta tapahtuu, silloin hyvä viikonloppu on taa'attu! :) Mulla oli ainakin aivan mahtava viikonloppu!


    • Nakkikone45

      HUOM! Tietoa tulee oppilaskunnan internet sivuille tämän viikon aikana, viimeistään viikonloppuna.

      -Oppilaskunnan työmyyrä

    • Nakkikone :D:D Joo asiallisesti. No ei mutta johan nyt on nakkikone. Ja seurataan seurataan oppilaskunnan sivuja (:

      Voi kunpa ''vanhan avecin'' viestistä vois tykätä monta kertaa! Tuohon valokuvaukseen täytyy kyllä ehdottomasti päästä että jää edes yksi kunnon kuva pariskunnasta :)

      - MS

    • aleen

      Kyllä mä olen sen oman uo:ni sinne valokuvaukseen raahaamassa, sanoi herra mitä sanoi! Oma stressi on jotnekin kummasti lievittänyt tässä, enkä edes ajattele kurssijuhlaa niin paljoa. Tottakai välillä tulee jännitettyä, kun huomaa ajan kulkevan niin nopeasti, mutta eiköhän meillä siellä kaikki hyvin mene, kunhan sitä infoa nyt tulisi! ;)

    • aleen

      Ja vielä; Cosmon ketjuun eräs uo linkitti kuvan hotellijärjestelyistä!
      http://aijaa.com/0008010390877

      Sieltä vaan katsomaan missä hotellissa yövytte!

    • Joli

      S: Kiitos, sunkin puku oli yks mun vaihtoehdoista!! :D Toivon niiiin ettei kenelläkään oo mun pukua, se olis kamalaa. Ja joo, me yövytään samassa hotellissa, kun noi UOt on kummatkin SPOL :)

      Aleen: Oon ihastunut nyt ihan hirveästi noihin suoriin iltapukuihin, just samalaisiin kun sulla, mulla ja S:llä. Ennen olin kyllä hulluna noihin "muhkeisiin" pukuihin, hassua miten maku muuttuu, vaikka kauniita ovat mun mielestä vieläkin :)

      Mä ajattelin laittaa päälle jompana kumpana päivänä jonkun mekon, mulla kun niitä on vähän liikaakin ja ei välttämättä arkipäivisin tuu käytettyä. Jos sää näyttää huonolta niin sitten perus farkkua, toppia ja kiilakorkoa varmaan! Ja joku kiva HUPULLINEN takki koska jos siellä ruusurynnäkössä ei saa käyttää sateenvarjoa ja ei oo huppua, niin sit ei hyvä heilu! :D

      En tiedä jaksetaanko jonottaa tonne parivalokuvaukseen jos mä en näytä mielestäni tarpeeks kivalta, vanhojen tansseissa otettu yhteiskuva vuodelta 2010 meillä on ja siinä näytän niin tyhmältä, että kyseinen kuva on haudattu ERITTÄIN syvälle :D En oo tällä hetkellä kauheen tyytyväinen mun pukuun, mutta toivottavasti silloin oon taas ja kehtaisin mennä siihen kuvaan :)

      Tulipas ihme sepustus :D

    • aleen

      Itellä oli alkuun etsinnässä sellanen muhkeampi prinsessapuku, mutta kun muutamia kävin kokeilemassa ja kattelemassa, alkoi kokoajan enemmän ja enemmän tuntua siltä, että haluan jotain kevyempää. Onhan tuollainen hieman kapeampi ja kevyempi mekko kesäjuhlia ajatellenkin kannattavampi, ei tuu niin kauhean kuuma!

      Meillä on musta ja tosta herrasta ihan sairaan vähän yhteiskuvia.. Siis ylipäätänsä yhtään mitään. Ehkä viisi? (eihän me olla seurusteltu ku vaan 3 vuotta..) Niin olis kiva saada sitten joku ihan kunnon kuva jonka vois harkita laittavansa esillekin!

      Huomenna meikäläisellä on pukusovitus, jännittää ihan suunnattomasti, että onko se nyt vihdoin istuva..! Jos vaikka saisi sen vihdoin kotiin ja näytettyä rakkaalle ihan oikeasti millanen se on mun päälläni :)

    • Jauh+

      Moiks!

      Onko ketään Joensuusta tulossa ?
      Itelläni kaikki hommattuna, puku: Tumman sininen ja yläosassa hiluja, korkkarit ja kampaaja aika perjantaille eli niitä ei tartte enää stressata. :)
      Mutta heti alkaa jänskättää ku ajattelee koko juhlaa. kohtahan se jo on.

      Miulle uo:ni ei oo puhunu siitä kurssimaksusta mitään ja infokin on aika vähäistä ollu, mutta eiköhän sitä tietoa jossain vaiheessa tule :D

    • aleen

      Jauh , Kurssimaksu piti suorittaa jo aikoja sitten, joten eiköhän se sun uo oo ne hoitanut itse syvässä hiljaisuudessa, niinkuin herrasmiehen kuuluukin! :) Infoa odottaa varmaan kaikki, olishan se kiva jo osata hieman varautua, kun aikaakin on enää vain reilu kaksi viikkoa.

      Tähän vielä unohtanut siis kertoa omista "rennommista" vaatevalinnoista, eli mitä luultavimmin laitan farkut, korkkarit ja jonkun siistimmän paidan otan bleiserin mukaan jos on kylmä. Vaikka rakastan mekkoja yli kaiken, en sellaisia osaa oikeen käyttää, mutta voisihan sitä koittaa sunnuntaille vaikka jonkun mekon varata mukaan, jos on oikein lämmin hellepäivä! :)

      Tosiaan oliko täällä ketään Helsingin Pukinmäestä lähteviä? Olisi ihan hauska rupatella jotain jo ennen juhlaa ja "pitkää" bussimatkaa!

    • E

      Itselläni on pienoinen paniikki ton mekon kanssa, kun sen vetskari ei mene enää kiinnii...

    • Jussina nauti sä näistä,
      hyvistä juomista, ystävistä.
      Muista vain kun valmis on shotti,
      laita lasin reunaan sä papiljotti.
      Ja kun tyhjä on lasi - juoma on juotu,
      laita paplari päähän, muistat juomien määrän.
      Siitä jo tietää, montako otti -muistuttaahan papiljotti!
      Aamulla vaikka ois pohmelo syvin, yksi on varma:
      Tukka on hyvin !

      Mukavaa juhannusta jokaiselle tasapuolisesti! :)
      Minun ja uo:n juhannus alkaa tänään ja suuntana on Kalajoki! :)

    • 240 KJ PJ

      Tervehdys parahin avecit,

      Tässä vastauksia ainakin muutamiin kysymyksiin:

      Alaikäiset merkataan todennäköisesti leimalla oikean käden kämmen päälle.

      Avec-Sohlo (eli oppilaskunnan infolehtinen koskien kurssijuhlaa) jaetaan upseerioppilaille ensiviikon aikana. Upseerioppilaan vastuulla on toimittaa Avec-Sohlo eteenpäin. Eli tämän hienon lehden voitte saada käsiinne todennäköisesti lauantaina 30.6.

      www.oppilaskunta.net sivuille tulee tietoa kurssijuhlista.

      Pukuasiaan en ota kantaa, mutta juhlallinen ja etiketin mukainen. Juhla tunnetaan Suomen valtion kakkosjuhlana heti itsenäisyyspäivän jälkeen. Vieraita on kutsuttu ihan ministeritasoa myöten.

      Parivalokuvaus löytyy - suosittelen.

      Kurssijuhlasta tehdään myös DVD, voitte vinkata upseerioppilaallenne, että hankkii sellaisen, jos sen itsellenne haluatte. Hinta 10€/kpl.

      Suurin vastuu tiedottamisessa on toki upseerioppilailla itsellään eli juuri nämä hankinnat ym.

      Ja mikä tärkeimpänä, älkää stressatko turhia. Täällä stressataan teidänkin edestänne, jotta kaikki menisi nappiin.

      Ystävällisin terveisin,

      Kurssijuhlajaoston puheenjohtaja

    • S

      Mulla ei aukea oppilaskunnan sivuilta kurssijuhla-info kohta, onko muilla sama ongelma?

    • T

      Kuten todettua, sivuille tulee tietoa -> sitä ei vielä ole siellä.

    • I.N.F.O.

      Kurssijuhlainfoa löytyy nyt oppilaskunnan sivuilta. Tietoja vielä päivitetään sekä lisätään tämän viikon kuluessa ( mm. avec-transport). Juhlaa on järjestetty vuosikymmeniä kaksi kertaa vuodessa. Kokemusta siis löytyy. Kenenkään ei tarvitse pelätä eksymistä, katoamista, myöhästymistä yms. jos ohjeita on kuunnellut ja infon lukenut (=omaksunut). Jättäkää stressi ja jännitys kotiin, te olette paikalla kunniavieraina ja teitä kohdellaan sen mukaisesti. Ikimuistoista kurssijuhlaa kaikille!

    • liz

      Hei kaikki kanssa-avecit !

      Itse oon tulossa täältä Lahden seudulta, ihanaa kun toi juhla on pian ! :) oon ite toivonu pääseväni näihin juhliin siitä asti kun olin vaahtosammuttimen kokoinen (isi kävi RUKin voi sitä tarinoiden määrää....!) ja no onneks kävi säkä ja mun mies halus jatkaa palvelustaan rukkiin asti :P

      Jännittävää nähdä, mimmosset juhlat näistä muodostuu :) ollaanhan kaikki siististi ja pidetään tositosi ihana ja hauska juhla ! :)

    • S

      Heippa liz! Mäkin olen Lahdesta, tosi kiva että täältä päin tulee muitakin. Kirjoittelen ekaa kertaa tänne Suomi24:n puolelle, oon aikaisemmin pyörinyt vain Cosmon keskustelupalstalla.

      Onkohan bussikuljetuksista tullut lisää tietoa? Voisi kuvitella, ettei Lahdesta nyt ihan aamuyöllä tarvitsisi lähteä ajelemaan...?

    • E

      Laitatteko aamulla ihan tavallisen arkimeikin ja sitten vasta hotellilla juhlameikin? Vai miten?

      • En meikkaa ollenkaan. Hotellille mulle tullaan tekemään sitten juhlameikki lappeenrantalaisen kosmetologin toimesta :)

        - MS


    • Joli

      Mä ajattelin laiitta ihan normi arkimeikin. Onhan se meikki parhaillaan juuri sen meikkauksen jälkeen (: Varsinkin jos on kuuma päivä! Ajattelin, etten laita iholle varmaan mitään muuta kuin peitevoidetta silmien alle, ennen sitä varsinaista "valmistautumista", (tai sitten pesen sen vanhan meikin pois alta) koska sen juhla meikin pitää olla täydellinen. Oon turhamainen, I konw! Mutta onneks näin hienoissa juhlissa saa ollakin ;)

      Alkaa kyllä pikkuhiljaa oikeesti jännittämään!

      Minkälaisia laukku-systeemeitä ootte ottamassa matkan ajaksi mukaan?

      Ite ajattelin sellasta perässä vedettävää, käsilaukkua ja puku kulkee enemmän tai vähemmän näppärästi pukupussissa. Huhhuh, on siinä sitten sähläämistä :D Onneks tilataan kaverin kanssa taksi suoraan Avec bussille, ettei tarvii missään dösässä lähteä säätämään.

      • Joli

        Ohhoh tulipas kirjoitusvirheitä :D juhla_meikki, I konw... Hyvä minä! :)


      • Sama mulla; perässä vedettävä (pieni) matkalaukku, käsilaukku ja pukupussi. Niin ja iltalaukku! :)

        - MS


    • S2

      Samoin itsekin ajattelin laittaa ensin ihan arkimeikin matkustamisen ajaksi ja tietty siihen asti kun päästään hotelleille. Sitten illaksi juhlameikki :) Ja hei Joli ei toi oo turhamaisuutta:) Mun mielestä ihan fiksua laittaa arkimeikki ja juhlameikki erikseen. Kuitenki nii isot bileet tiedossa että haluaa olla parhaimmillaan. Ja voi sitä näkyä ku monta sataa armeijapukuista komeaa uo'ta ja kauniit avecit heidän rinnallaan!

      Vielä reilu viikko juhlaan! Intopinkeenä odotellessa... ;)

    • E

      Itsekin ajattelin kampaajatuolissa istuessani laittaa arkimeikin eli vain jotakin heleyttävää päivävoidetta ja ripsaria, sitten hotlalla vasta panostan.
      Minkälaista meikkiä ootte kaavaillu illaksi?

      Miä otan mukaan pienen pyörällisen matkalaukun, koska sitä on niin kätevä vetää perässä, käsilaukun varsinkin sunnuntaita varten sekä pienen iltalaukun, mihin mahtuu rahat, henkkarit, puhelin ja kamera.

    • S2

      Ajattelin että tekis ton meikin melko simppelisti. En viiti alkaa vääntämään mitään erikoisia smooky- tai cateye- efektejä ku meikkipussista ei hirveesti noita erikoisia siveltimiä löydy nii se lopputulos voi olla vähä kehno D: Väriltään pukuunsopiva silmämeikki, kunnon rajaukset ja mand. irtoripset korostamaan räpsyttimiä. Perus meikkivoide ja -puuteri, poskipuna tai aurinkopuuteri sekä huulille jotain kivaa neutraalia punaa. Eiköhän siitä hyvä tuu :)

      Jokos teillä on pukuasiat kunnossa? Onko vielä ompelijalla muokattavana vai ootteko jo saanu kotiin? Paljonko teillä makso ne muokkailut? Ois kiva tietää ja vähä vertailla hintoja. Oma mekko just parhaillaan ompelijan käsissä ja tulee melko kalliiksi se muokkaaminen...

    • E

      Oma mekko on myös vielä ompelijalle, siihen laitetaan nyöritys selkään, kun oli jäänyt liian pieneksi vetoketjun kanssa...

    • Joli

      S2: Tarkotin oikeestaan sitä kun mun mielestä kaiken pitää olla TÄYDELLISTÄ, ei vähempää :D Mut oot oikeessa, nyt saakin olla ;) En meinaa usko, että pääsen koskaan Itsenäisyyspäivän vastaanotolle, joten nää tulee todennäköisesti olemaan hienoimmat juhlat, johon osallistun!

      Ajattelin tehdä juhlameikkiin aika heleän ja ohuen pohjan (suihkurusketus alla niin ei varmaan ihan kauheen peittävä tarvii olla). Ripsissä mulla on sillon pidennykset niin silmiin saa varmaan aika näyttävän meikin helposti. Oon aika vaalea, niin smokey-eyet on unohdettu mun kohdalla, etten näyttäis IHAN niin feikiltä :D Ja vaaleaa huulipunaa huuliin.

      Ah ens viikosta tulee niin täydellinen, saa leikkiä prinsessaa ja juosta kauneushoidosta toiseen, ja viikko huipentuu loppua kohden :) TJ 9

    • E

      Onko kukaan tulossa Kuusankosken Sommeloon yöksi? Siellä yöpyvät siis spollit.

    • Joli

      Mä tuun :) hyi se hotelli

    • S2

      Meki tullaan uo'ni kans sinne kuusankoskelle!

    • E

      Jep, se hotla...

      Kysyin, koska tarvitsen mahollisesti apua miun mekon nyörityksen kanssa. Epäilen nimittäin, ettei poikaystävä välttämättä handlaa sitä hommaa, hahah!

    • S2

      Tottahan toki apua löytyy kun pyytää vaan! :)

    • Joli

      Joo eiköhän sitä apua löydy ;)

      Vein mun puvun ompelijalle reilu kaksi viikkoa sitten ihan paniikissa siitä, etten saa sitä ajoissa kotiin, mutta puku oli onneksi valmis jo seuraavalla viikolla :) sisään otettiin alaselästä vetoketjun kohdalta n. 5cm, mutta ilmeisesti ompelija ei kuitenkaan ollut ottanut tarpeeksi sisään, sillä vieläkin sama kohta "lerpattaa" ainakin omasta mielestäni... No toivotaan että pysyy päällä :D Puvun helmaa lyhennettiin. Samoin laahusta, mutta päätettiin kuitenkin yhdessä tuumin jättää sellainen ihan pieni (: Ja hintaa kaikelle 35 euroa!! Olin itse varautunut johonkin 80e.

      • Melko kohtuuhintainen ompelija (: Vois nimittäin mun logiikalla ihan hyvin tollaset korjailut tulla maksamaan helposti yli 50 e..

        -MS


    • E

      Onks teillä kellää FB-tunnuksia? (=
      Olis kiva jutskailla etukäteen ja nähä sit juhlassa!

      • Hei voitais tyyliin perustaa joku fb-ryhmä kurssijuhlalle 240 timantti!? :) Siellä sitte vois jakaa kurssijuhlan jälkeen kuvia, niille joilla ei ollu oma kamera mukana..?

        -MS


    • Joli

      Mustakin olis kyllä tosi kiva! :) Mutta en kyllä haluu nimeä laittaa tänne... :S

    • E

      Eiks tääl pysty laittaa mitää yksityisviestii?

    • Joli

      Ei mitään tietoo! Eikun hei! Mun nimi on Cosmon sivuilla Joli1 ja siellä voi ainakin lähettää viestiä yksityisenä jos on rekisteröitynyt!

      Saa laittaa muutkin jos haluaa jutella FB:ssä! (:

    • E

      Mistä se lähetetää?

      • Joli

        Mee sinne keskusteluun kurssijuhlasta ja sitten eti jostain niistä ensimmäisistä konnenteista mun nimimerkki ja siinä kai lukee vieressä että "lähetä yksityinen viesti" tai jotain :)


    • E

      Ei lukenu! :(

    • E

      Luki vaan, että "Ilmoita asiaton sisältö".
      Hahah!

    • Joli

      Apua en kyl tiiä sit ythtään! :D Ilmota jos keksit jotain (:

    • E

      No tääl pystyy laittaa yksityisviestii jos on rekisteröityny!

      • Lähetä mulle! :D


    • Heisaan! Mäkin tulossa juhlaan. Puku on olemassa, se on tommonen kirkkaanpunanen kapeen mallinen iltapuku. En vanhojentanssipukua oikeen halunnu laittaa ku se on aivan hervoton kermakakku :D Halusin enemmän iltapukutyylisen puvun.. Ja IIIIKKS se on vielä lyhentämättä mutta ensi viikolla järjestyy ja on kyllä valmis juhlaan. huh. mutta aika viimehetkille menee! :D

      MUT KYSSÄRI: Mitä puette päällenne sunnuntaina?? Kun sanotaan että vaatetus on vapaa mutta siisti... WHAT does it mean :D tarkottaakse lyhyttä juhlamekkoo vai kenties siistiä paitaa ja housuja. Vähä jää toi epäselväks..

      Jäiks. Mutta juhlia ootellessa, tulee varmaan aikamoiset kekkerit. Ite tuun iha vaa vanhan hyvän kaverin kanssa, enkä oo ees nähny sitä ikuisuuksiin, ni toiv on yhtä rento jätkä edellee...! :D

    • Mitää mä oon rekisteröityny miten voi laittaa viestiä? no mut mulle laittakaa ken vaan haluaa! :)

    • S2

      Mä ainakin käsitän ton sunnuntaipäivän pukeutumisen sillee, että just esim. paita ja housut jotka on siistit. Mutta en usko että tyypit alkaa nipottamaan jos siellä vedetään kollarit päällä tai sitten puolestaan se ihana kesämekko päällä :) Itse ajattelin laittaa ihan farkut, topin ja jonku takin sitte päälle, tietenki säästä riippuen. En oikee osaa käyttää hameita (jos en sitte oo lähössä viettää iltaa tms.).

      Kuinka moni tytsy on tulossa Oulusta? :)

    • aleen

      Täällä yksi tulossa Pukinmäestä, onko kanssamatkustajia? :)

      Oma puku oli viime keskiviikkona noutoa vailel valmis ja kyllä niin täydellinen nyt päällä! Eilen käytiin kaverin kanssa vähän läpi kampausasioita ja kokeiltiinkin alustavaa suunnitelmaa, ai että olin tyytyväinen lopputulokseen! Vielä kun sitten perjantai-lauantai yönä ihan tosissaan panostetaan siihen kampaukseen... oih! Aivan superihanaa että pääsee leikkimään pientä rinsessaa, sitä mistä oon unelmoinut koko ikäni ja odottanut sen tulevan vastaan vasta sitten kun on häät edessä. Iso kiitos omalle uo:lleni että piti lupauksensa ja suo mulle tän kunnian

    • Hei kaikki taasen !

      Kävin tänään hakemassa yritykseltä X siellä teetetyn pukuni ja ai että se oli täydellinen! Just mun näköinen ja eritoten värinen. Ei voi olla ku tyytyväinen :))

      On kyllä hyvä fiilis, oon saanu kaiken hoidettua. Mekko on, hyvin istuvat kengät on, kampaus on, iltalaukku on. Ja meikki, hei tää on luksusta; mut tullaan meikkaamaan sinne hotellille ennen juhlaa !! :)

      Mulle paras ratkaisu, kun ite en todellakaan osaa meikata ja tuun täältä 12 h matkan takaa... Vielä aattelin hommata sellaisen niskatuen/-tyynyn, (miksi niitä sanotaan?!) bussimatkojen ajaksi ettei kampaus kärsi kovin hirmusti ja joo sukkahousut ja tämmöstä pientä puuttuu vielä.

      Nyt on vaan semmonen ongelma että moneltako uskallan sanoa olevani lappeenrannassa hotellilla, että meikkaaja osaa tulla ajoissa sinne? Oppilaskunnan sivuilla ei ole tarkkaa hotellille saapumisaikaa mainittu. Ehdotuksia?

      - MS

    • niinukkah

      Hei kaikki avecit! Täällä yksi parikymppinen eukko tulossa kaverin avecciksi Kuopiosta! :) Onko täällä kenties muita tulossa kyytiin Kuopiosta? Onneksi Uo:ni on bussiesimies joten luultavasti lähden oikean bussin kyytiin :D
      Pienoinen paniikki päällä, ei paha :D Mekko on nimittäin vielä korjautettavana ompelijalla! Mekko on tuo paitsi kirkkaan sinisenä:
      http://www.jenjenhouse.com/fi/Empire-tyylinen-Kullanmuru-Kokopitkae-Sifonki--Polyesteri-Tanssiaismekot-Jossa-Rypytys--Helmikirjailu-018005379-g5379

      Ainoata päänvaivaa tuo se että miten saa kampauksen pysymään siistinä Haminaan asti. Kaverini tekee minulle siis perjaintai iltana kampauksen (luultavasti kiharretaan hiukset ja kiinnitetään sivulle). Ja toinen juttu on että en ole edes miettinyt mitä laitan päälle perjantaina tai sunnuntaina.. noo ainoa varma juttu on että olen ihan poikki tämän viikonlopun jälkeen! Hyvää kurssijuhlaa kaikille! :))

    • Janika11

      MS, Missä hotellissa yövytte uo:si kanssa Lappeenrannassa?

      Meidän hotelli on myös Lappeenrannassa, Cumulus.

    • bää

      Heippa! Onko ketään tulossa Tikkurilasta kyytiin? Onpas kivaa, kun juhlat lähestyy! nyt enään laukku hommattavana, toivottavasti sitten hotellilla jää kunnolla aikaa valmistautua juhlaan! Meijän hotelli tulee luultavasti olemaan kouvolan Cumulus

    • sk

      Tuleeko mikkelistä muita? :D

    • Jelena92

      Heippa! Onko Tampereelta tulossa muita kyytiin? :) Apua kun alkaa jännittää ihan kamalasti, mekon sain tänään lainaksi kaverilta ja pelottaa että oonko ainoa joka pyörii siellä oikein kunnon kermakakussa :D Mulla kun oli Wanhojen tansseissa kapeemman mallinen mekko niin ajattelin nyt sitten laittaa vannehameen... Toivottavasti joillain muillakin on :) Ja kengätkin on vielä hankkimatta, huhhuh! :D

    • a

      ootteko pistääs millasia kenkiä? varpaat näkyy vai eii?

    • avec92

      Täältä myös yksi avec ilmoittautuu bussiin nro 27 ! Itellä on hirveä jännitys jo päällä ja ahdistus siitä, mitä kaikkea vielä puuttuu vaikka kaikki taitaakin olla suurinpiirtein jo kunnossa. Ainut mitä mietin niin saako korkkareista näkyä varpaat? Eihän ne oikeastaan sieltä muuten edes näy muutakuin kävellessä vähän vilkkuu mutta kuiteski (:
      Niin ja toinen tietysti on se lauantai aamun ja sunnuntain pukeutuminen. Mitä ootte mieltä voiko paikalle ilmestyä shortseissa vai oisko joku kesämekko parempi? Täytyy varmaan lähtee vielä metsästämään kuitenkin sitä mekkoa, en niitä nimittäin juurikaan muuten omista..
      Me yövytään uo:ni kanssa kotkassa seurahuoneella joten sielä taitaa kuitenkin valmistautumisaikaa olla riittämiin, ainakin verrattuna muiden valmistautumisaikaan koska matkustusaika sinne taitaa on lyhin?
      Muutama päivä enää! (:

    • avec92

      Niin ja sitä myös mietin että aikooko ihmiset laittaa bussimatkalle hotellilta takasi juhlaan jotain takkia tai jotain vai matkustaa ihan vain hartiahuivilla/ilman mitään päällysjuttuja ?

    • Janika11

      a, minulla on mustat korkkarit, varpaat ei näy :)

      avec92, itse varmaan menen vain mekolla hartiahuivilla!

    • Janika11: Meidän hotelli on Scandic Patria

      Jelena92: Joo mulle ainakin tulee vannehame, ja puku on sellainen vanhojentanssien tyylinen :)

      Avec92: Näin kesäjuhlissa varmaankin tulee monellakin olemaan kengät joissa varpaat vilkkuu. Etiketin pilkulleen noudattaminen edellyttäisi kyllä avokkaita ja varpaita ei saisi näkyä, mutta ei herraisä voi olla niin tarkkaa. Itselleni ostin alennusmyynneistä sellaiset kalliit avokkaat joilla oli hyvä kävellä ja tanssia, ja tasan siksi että käytän niitä myös vanhojen tansseissa. Jos en tanssisi vanhoja niin laittaisin jotkut rennommat ja vähemmän kuumat.
      Luulen että ihan normivaatteet käyvät aivan hyvin, en ehkä lähtisi ihan tätä varten ostamaan erikseen muuta kuin juhlapuvun.
      Hotellilta kun lähdetään takaisin kasarmille ja juhlat alkavat, siinä olisi varmaan hyvä muuten olla se hartiahuivi tms jo päällä, kun siitä suoraan alkaa sitten se ruokailu jossa hartiat tulee olla peitossa. Ruokailun jälkeen ajattelin heivata hartiahuivin narikkaan.

      Ja varoituksen sana niin Janika11:sta kuin kaikille muillekkin LAPPEENRANNASSA YÖPYVILLE, kyselin tarkempaa aikataulua hotellibusseille ja sain vastauksen:

      Terve,

      Bussin pitäisi olla Lappeenrannassa viimeistään klo 12:15, mutta paluu haminaan on jo 13:45.

      Toivottavasti tässä on riittävästi aikaa. Lappeenrantaan on harmillisesti pisimmät matkat ja siitä johtuen vähiten aikaa hotellilla tuossa välissä.

      Yritän saada nämäkin aikataulut nettiin huomenna.

      -Uo Lauri Reiman


      Eli siis varautukaa siihen että hotellilla on aikaa valmistautua puolitoista tuntia! Se on yllättävän vähän. Minulla puvun nyörityksessä menee ehkä vajaa puolituntia ja meikkaukseen kuluu about tunti. Joten ylimääräistä aikaa ei jää. En uskalla kuvitella miten avecit jotka laittavat kaiken kampauksesta meikkiin kerkeävät tuossa ajassa.. :O Tsemppiä jos jollakin tarkoituksena!

    • Iida

      En todella suosittele laittaa vannehametta, niin vaikea liikkua siinä ihmispaljoudessa... Eikä kyllä ole täysin etiketin mukaistakaan.

    • Minnii

      Hellou! Täältä Tampereelta oon tulossa, oma uo on itptri:ssa ja hotelli siis vissiin oli Sokos Hotelli Vaakuna Kouvolassa :)

      Mulla on aika semmonen simppeli puku, turkoosi, kapeahelmainen, yksiolkaiminen ja siinä olkaimessa menee sellaisia ruusuja!

      Hiustenlaitto nyt tuottaa vielä harmaita hiuksia, että tekiskö sitä jo kampauksen ennen lähtöä vaiko luottaako siihen että hotellilla ehtii? Hmmm...

      Ei malttais millään odottaa! :)

    • Muutama asia mikä mietityttää:

      1. Mitä pakkaatte iltalaukkuun? Henkkarit ja käteistä rahaa, mutta mitä muuta?

      2. Mihin mekko laitetaan bussissa? Ne joilla ei ole sellaista pukupussia, joka taittuu laukuksi; ripustatteko sen sitten bussin sisälle naulakkoon, vai? Pelottaa että mekko vaihtuu jonkun kanssa :D

      3. Kauanko seurustelevat parit ovat olleet yhdessä? Tämä on pelkkää uteliaisuutta ;) Aikaisemmin mainitsin tuolla että me ollaan oltu yhdessä noin puolitoista vuotta, tarkalleen 1 v 8 kk.

      Tuntuu että en millään voi muistaa kaikkea mitä pitää vielä tehdä ja hoitaa. Mitä pitää ottaa mukaan, mitä pitää ostaa vielä.. Kaikki yksityiskohdat ja pienet viilaukset, ärr

      -MS

    • E

      1. Otan mukaan rahaa, henkkarit, puhelimen ja kameran sekä tietty pikkusen ensiapupaketin, joka sisältää rakkolaastareja, pinnejä, huulikiillon yms.

      2. Miä pakkaan mekon mukaan laukkuun, koska se ei oo kovin rypistyvää kangasta.

      3. Me ollaan seurusteltu melkein 3 vuotta. Itsellä ikää siis kohta 18 vuotta, oma uo vastikään täytti 20.

      Ja hei, tehkää sellaset listat, joihin kirjotatte tarkkaa mitä tarvitte - vanulapuista lähtien!

    • OT

      Ketä kaikkia on tulossa bussilla numero 19 turusta päin :D

    • S2

      1. Iltalaukku on melko pieni joten sinne tulee henkkarit, rahat ja puhelin sekä tarviittavat pikkumeikit (jos sopii) Loput jutut työnnän uo'ni housuntaskuihin :)

      2. Mulla on vähä sama ongelma ton mekon kuljetuksen kanssa! Otanko sen sisälle bussiin vai jätänkö sinne alas? Mulla ei oo vielä edes pukupussia hankittuna... Ehkä käyn vielä kattomassa kaupasta jonku halppispussin.

      3. Oman rakkaan kanssa ollaan oltu yhdessä 2,5v. Ollaan tunnettu jo ihan pienestä asti mut nyt vasta sitten ollaan vasta tutustuttu enemmän=)

      Mitä ootte mieltä, uskaltaako kameran jättää narikkaan? Mun kamera on sellanen järkäle että tympee kantaa mukana, nii ois kiva jos turvallinen säilytyspaikka löytyis!

      Ja munkkipossu, sama homma täällä! Tuntuu että muistettavaa on niin paljon että ei pysy ajatuksissa mukana. Pitää alkaa jo huomenna laittelee kamoja kasaan ja tehdä kaikki muistilistat ymsyms.!

      Tytöt, enää pari päivää... ;)

    • E

      Hei, kertokaa teidän sähköposteja tms. niin vois lisätä FB-kaveriksi! =)

    • S2
    • Mietin, että mitä sillä kännykällä tekee juhlan aikana? Moni ottaa kapulan mukaan. Ehkä jos oma uo menee hukkaan tai jotain mutta muuten. Okei mulla ainakin on melko orpo olo ilman puhelinta.. Ehkä yhden illan voisin pärjätä ilman ;)

      Mulla ei harmillisesti oo sellaista s.postia jossa ei näkyis koko nimi, enkä halua koko nimeä tänne loppuelämäkseni pyörimään. Hei jos joku perustais vaikka fb ryhmän kurssijuhlalle, ois varmaan kaikista yksinkertaisin? :)

      -MS

    • avec92

      1. Mullakin on melko pieni iltalaukku, mutta yritän saada tungettua sinne puhelimen, kameran, käteistä, henkkarit ja juuri tuon pienen ensiapupaketin(rakkolaastarit,pinnit jne). Jos kaikki ei mahdu niin puhelin on varmaan se minkä jätän narikkaan ku en ajatellu sielä kauheesti puhelimessa muutenkaa roikkua :D sitte vaan toivotaan että en eksy mihinkää .. :D

      2. Sain pukukaupasta mukaan semmosen läpinäkyvän muovipussin siihen mekon päälle eli luultavasti sillä mennään. Siis puku henkarissa ja sen päällä läpinäkyvä suoja. Mekon otan kyllä bussiin sisään jos vaan mahdollista, mutta oma uo:ni sanoi että linkka on luultavasti niin täynnä (ainakin se millä mä meen) että kukaan ei pysty istumaan yksin. Voi olla siis hieman ahdasta jos kaikilla on mekotkin vielä siellä sisällä.. Mutta mielelläni en mekkoa sinne alas kyllä laita.

      3. Meille tulee juuri 6 vuotta ja 4 kuukautta täyteen että on tässä jo jonkin aikaa yhdessä kuljettu (:

      Näyttäisi tulevan lauantaista lämmin päivä, jei ! Eikä sadakkaan ! Tietysti kun tämän ääneen sanon niin ennustus muuttuu.. :D
      Mä oon tehny tuon listan jo varmaan viikko sitten, sen verran näitä juhlia on odotettu! Viikon mittaan lista on täyttyny ja jos nyt jotain unohtuu niin on kumma :D

    • Hei nyt kaikki liittyy tonne ryhmään ku ''vaivalla'' tein sen sitte ite. Eli Facebook ja ryhmän nimi on RUK kurssijuhla 240 - Timantti

      Kiva kiitti moi.

      -MS

    • avec92

      Oonko tyhmä vai miksen löydä sitä ryhmää? /:

    • Tein siitä ihan julkisen, pitäis löytyä. Hienoa jos kusin tän :D

      -MS

    • avec92

      Pystyisitkö sit linkkaan sen tänne ku eiks se avaudu sit siitäki ? (:

    • Voisko joku infota ryhmästä cosmopolitaninki puolella, ite vähän vierastan sitä paikkaa..?

      -MS

    • aleen

      1. Itsellä iltalaukkuun lähtee mukaan käteistä rahaa, henkkarit, puhelin hätää varten pinnejä, varmaan jotain meikkejä (lähinnä puuteri ja huulikiilto tms) ja pinnejä.

      2. Itse toivoisin saavani mekon ihan bussiin sisälle, mutta saa nyt tietysti nähdä miten täynnä se auto loppujen lopuksi on...

      3. Meillä tulee kivasti 3 vuotta täyteen ensi keskiviikkona, et nää käy melkeen vuosipäivänjuhlimisesta nää juhlat ;)

      Itsellä mitä luultavimmin jalkaan tulossa sandaletit, vaikka ovatkin täysin etiketinvastaiset.. Hups. Sunnuntaille varaan mukaan sortsit, jos on näin kuuma kuin nyt, eihän siellä niin kovin sunnuntaina kuitenkaan pyöritä muuten kuin oman uo:n kanssa.

      Itse hyppään bussin 14 kyytiin Pukinmäestä. Jännittää jo ihan hurjan paljon!! Kaks yötä (tai no kaks ja puol ennenku pitää alkaa jo laittautumaan :D)

    • aleen

      äh, korjaan.. Yksi ja puoli, eli puolitoista!!

    • fasada

      mitä jos on kyyti haminaan eikä hyppää yhteis kuletuksiiin, niin pitääkö asiasta ilmoittaa jollekin?

    • hyperfocus

      Terveiset kuvausryhmältä!

      Toivottavasti kaikilla oli ikimuistoinen päivä :).

      Nyt olisi kurssijuhla-DVD:n teaser katseltavissa:
      http://www.hyperfocus.fi/kurssijuhla/

      Tilaaminen on upseerioppilaiden käsissä Haminan päässä, mutta voitte kuitenkin vaikuttaa siihen epäsuorasti!

    • oppilaskunta--

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe