Nyt on ongelma: vraispariskunta on valloittanut pihamme ja parvekkeemme, ja oleilee niissä aina poissa ollessamme. Lopputulos: koristekivet on kaivettu ylös, kukan nuput nokittu poikki, tupakantumpit levitelty ja tietysti ulostetta kaikkialla.. Olen kyllästynyt ja haluan roistoista eroon. Mutta miten?? Tietääkö kukaan keinoa, jota varikset pelkäisivät/inhoaisivat/muuta, niin etteivät ne enää haluaisi tulla takaisin? Ampumaan en viitsisi ryhtyä, enkä ihan myrkyttämällä tappamaankaan.
Miten variksista eroon??
6
3924
Vastaukset
- bongari
Kyllä voi ampua, nimitttäin vesipyssyllä, supersoakerilla, joka on iso vesipyssy. Vesi tulee paineella, karkoitettu on harakat, varikset ja oravat. Suihku harmiton, mutta yllättävä ja tuntuu varmasti ikävältä, opivat varomaan, eivätkä tule parvekkeelle, kukkapenkkeihin tai kasvimaalle. Kokeile, käy lastenosastolla ja osta vesipyssy.
- ammunko
..vinkistä! luulen että mies riemastuu kun istutan sen parvekkeelle ja isken vesipyssyn kouraan. pääsee hänkin osallistumaan puutarhanhoitoon! ;D
kokeilemme!
- Nilla
ovat harmillisen ovelia ja älykkäitä otuksia.
Jos vaikka keksisitkin jonkin keinon ajaa ne pois tiettynä hetkenä, ne kyllä keksivät, että se ei ole pysyvä olotila - ja tulevat takaisin heti kun silmä välttää.
Ainoa keino on pitää paikat sellaisessa kunnossa, että niillä ei ole mitään mielenkiintoa tulla alunperin.- esko
Nykyään taitaa kaikki linnut olla rauhoitettuja. Siitä huolimatta voisin ainakin itse harkita jonkun myrkyn käyttämistä, vaikka se laitonta onkin. Sopivaa myrkkyä en tässä äkkiseltään osaa neuvoa.
- Lintujen ystävä
Variskin on pesimäaikaan rauhoitettu, mutta metsästysaikaan ne voi ampua. Yleensä riittää että aikuiset kyseiselle pihalle pesiytyneet yksilöt lahtaa syksyllä. Poikaset hätkähtävät tätä ja muuttavat toisiin maisemiin.
- Anonyymi
Tiedätkö muovi letkun samankokoinen mikä on mopoissa bensaletkuna ostaa vaan kaupasta toimii puhallus putkena ja pihlajan marjat ammuksina silläkun ampuu kun osuu niin muistaa että tänne ei ole asiaa huvi ja hyöty samassa tai kesällä koiran putkesta tehty puhallus putki toimii myös hyvin ja tuntuu myös kokeiltu on tätäkin pentu aikoina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 22713248
Lauri Tähkä raiskasi naisen
Mikähän himo joillain on raiskaamiseen, Laurillekin taatusti bändäreitä riittäisi jonoksi asti vapaaehtoisina valmiina k2637432Joensuussa lapsen kuolema-Lieksalainen äiti
Näin kirjoitellaan. Surullinen tapaus. Todella surullinen.644814KT: Ella Kanninen paljastaa vakavasta syöpäepäilystä: "Valmistauduin pahimpaan"
Ella Kanninen on mm. Puoli seitsemän ja Ellan matkassa -sarjojen toimittaja-juontaja. Pari vuotta sitten hän sai järkytt374719Onko laastarisuhde ainoa keino päästä yli?
Olisiko mitään ideaa aloittaa laastaritapailusuhde sellaisen ihmisen kanssa, jolle tietäisi myös itse olevansa laastari?791944Jos merkitsen sulle jotain
Niin ujuta tänne joku pieni varma tunniste, jonka vain me kaksi voisimme tietää. Olen niin rikki ja epätoivoinen ilman741314En unohda sinua koskaan
Tiedän vain ja tunnen sen sydämessäni, etten tule koskaan unohtamaan ja pääsemään yli sinusta. No, jos näin kovaa kolaht531217Tekisi mieli muuttaa
Suosittele hyvää paikkakuntaa. Mä saan töitä mistä vaan. Mitä kauemmaksi pääsen yhdestä miehestä, niin unohdan varmasti.1551121Leikki-ikäinen lapsi kuollut Joensuussa
kirjoitti Iltalehti verkkosivuilla, että syyllinen on toinen vanhempi ja huoltaja. Karmeaa. Pitäisi sosiaalityöntekijöid131111Porkka jaksaa jatkaa pridekeskustelujaan somessa
Kyllä vetää tiukille pridepuheen pitämisen jälkeenkin. Kuinka ihminen voikaan olla noin huomion hakuinen? Somekanavilla1311033