Miten variksista eroon??

Ammunko?

Nyt on ongelma: vraispariskunta on valloittanut pihamme ja parvekkeemme, ja oleilee niissä aina poissa ollessamme. Lopputulos: koristekivet on kaivettu ylös, kukan nuput nokittu poikki, tupakantumpit levitelty ja tietysti ulostetta kaikkialla.. Olen kyllästynyt ja haluan roistoista eroon. Mutta miten?? Tietääkö kukaan keinoa, jota varikset pelkäisivät/inhoaisivat/muuta, niin etteivät ne enää haluaisi tulla takaisin? Ampumaan en viitsisi ryhtyä, enkä ihan myrkyttämällä tappamaankaan.

6

3924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bongari

Kyllä voi ampua, nimitttäin vesipyssyllä, supersoakerilla, joka on iso vesipyssy. Vesi tulee paineella, karkoitettu on harakat, varikset ja oravat. Suihku harmiton, mutta yllättävä ja tuntuu varmasti ikävältä, opivat varomaan, eivätkä tule parvekkeelle, kukkapenkkeihin tai kasvimaalle. Kokeile, käy lastenosastolla ja osta vesipyssy.

• ammunko

..vinkistä! luulen että mies riemastuu kun istutan sen parvekkeelle ja isken vesipyssyn kouraan. pääsee hänkin osallistumaan puutarhanhoitoon! ;D

kokeilemme!

• Nilla

ovat harmillisen ovelia ja älykkäitä otuksia.
      Jos vaikka keksisitkin jonkin keinon ajaa ne pois tiettynä hetkenä, ne kyllä keksivät, että se ei ole pysyvä olotila - ja tulevat takaisin heti kun silmä välttää.

Ainoa keino on pitää paikat sellaisessa kunnossa, että niillä ei ole mitään mielenkiintoa tulla alunperin.

• esko

Nykyään taitaa kaikki linnut olla rauhoitettuja. Siitä huolimatta voisin ainakin itse harkita jonkun myrkyn käyttämistä, vaikka se laitonta onkin. Sopivaa myrkkyä en tässä äkkiseltään osaa neuvoa.

• Lintujen ystävä

Variskin on pesimäaikaan rauhoitettu, mutta metsästysaikaan ne voi ampua. Yleensä riittää että aikuiset kyseiselle pihalle pesiytyneet yksilöt lahtaa syksyllä. Poikaset hätkähtävät tätä ja muuttavat toisiin maisemiin.

• Anonyymi

Tiedätkö muovi letkun samankokoinen mikä on mopoissa bensaletkuna ostaa vaan kaupasta toimii puhallus putkena ja pihlajan marjat ammuksina silläkun ampuu kun osuu niin muistaa että tänne ei ole asiaa huvi ja hyöty samassa tai kesällä koiran putkesta tehty puhallus putki toimii myös hyvin ja tuntuu myös kokeiltu on tätäkin pentu aikoina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 vuotias kuollut, vanhempia epäillään

Rantakylässä riihisärkänkadulla ilmeisesti tapahtunut.
      Joensuu
      227
      13248
    2. Lauri Tähkä raiskasi naisen

Mikähän himo joillain on raiskaamiseen, Laurillekin taatusti bändäreitä riittäisi jonoksi asti vapaaehtoisina valmiina k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      7432
    3. Joensuussa lapsen kuolema-Lieksalainen äiti

Näin kirjoitellaan. Surullinen tapaus. Todella surullinen.
      Lieksa
      64
      4814
    4. KT: Ella Kanninen paljastaa vakavasta syöpäepäilystä: "Valmistauduin pahimpaan"

Ella Kanninen on mm. Puoli seitsemän ja Ellan matkassa -sarjojen toimittaja-juontaja. Pari vuotta sitten hän sai järkytt
      Suomalaiset julkkikset
      37
      4719
    5. Onko laastarisuhde ainoa keino päästä yli?

Olisiko mitään ideaa aloittaa laastaritapailusuhde sellaisen ihmisen kanssa, jolle tietäisi myös itse olevansa laastari?
      Ikävä
      79
      1944
    6. Jos merkitsen sulle jotain

Niin ujuta tänne joku pieni varma tunniste, jonka vain me kaksi voisimme tietää. Olen niin rikki ja epätoivoinen ilman
      Ikävä
      74
      1314
    7. En unohda sinua koskaan

Tiedän vain ja tunnen sen sydämessäni, etten tule koskaan unohtamaan ja pääsemään yli sinusta. No, jos näin kovaa kolaht
      Ikävä
      53
      1217
    8. Tekisi mieli muuttaa

Suosittele hyvää paikkakuntaa. Mä saan töitä mistä vaan. Mitä kauemmaksi pääsen yhdestä miehestä, niin unohdan varmasti.
      Ikävä
      155
      1121
    9. Leikki-ikäinen lapsi kuollut Joensuussa

kirjoitti Iltalehti verkkosivuilla, että syyllinen on toinen vanhempi ja huoltaja. Karmeaa. Pitäisi sosiaalityöntekijöid
      Joensuu
      13
      1111
    10. Porkka jaksaa jatkaa pridekeskustelujaan somessa

Kyllä vetää tiukille pridepuheen pitämisen jälkeenkin. Kuinka ihminen voikaan olla noin huomion hakuinen? Somekanavilla
      Lieksa
      131
      1033
    Aihe