scanian äänet

kanssa-autoilija

onko scanioissa jotenki heikommat pakoputket/äänenvaimentajat, kuin muissa merkeissä? vai miksi useassa on niin pahat äänet? nyky rekat muuten aika hiljaisia...

45 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • Se on se ISO KASI mikä siellä näyttää missä se voima pesii. Ääni on jotenkin repivän brutaali vain kasimeihet sen tietää

    • Se kohottaa pikkupoikien itsetuntoa


  • väitättekö oikeesti että niistä tahallaan poistetaan äänenvaimentajat?

    • Moottoripyöräkauppias joutuu irroittamaan pyöristään 90% äänenvaimentajat, kun yli 50 ve3e ostaa V-kakkosen. Niin lapsenomaista on "aikuisen miehen" maailma.


    • 9ol089i78kuj67y kirjoitti:

      Moottoripyöräkauppias joutuu irroittamaan pyöristään 90% äänenvaimentajat, kun yli 50 ve3e ostaa V-kakkosen. Niin lapsenomaista on "aikuisen miehen" maailma.

      Kunnioitan suuresti tätä kuorma-automaailman suurinta ihmettä,
      V8:sia! Olen jopa kateellinen.


  • Onnea!Rehellinen Volvo mies!

    • siksi hän ajaakin Volvolla!


  • hei, ihan oikeesti? otetaanko niistä tahallaan äänenvaimennin pois? ei kai aikuiset ihmiset sellasta tee? vaikka ois mikä V-kone??? eikö sellanen oo vahingollista moottorillekki?

    • No miten se nyt vahingollista moottorille on jos äänen vaimennin otetaan pois?Päinvastoin,konehan pääsee hengittämään vapaammin,kun ei ole vastuksia.Puhutaan ns.suorasta putkesta,eli vaimennin otetaan pois ja vedetään putki auton sivulle,johonkin vetopyörän eteen.Tietenkin ei se putki ihan suora ole,kyllä siinä on hyvä muutama mutka olla.
      En kyllä itse tekisi sitä,vaikka V8 Sinfonia ei vastenmielinen olekaan.Syy,että miksi ei perustuu käytännöllisyyteen,esim on aika hankala mennä,vaikkapa iltamyöhällä purkamaan johonkin asutuksen läheisyyteen kuormaa,jos auto on liian kova ääninen,siinähän herää koko kylä.


    • Rahti-Setä kirjoitti:

      No miten se nyt vahingollista moottorille on jos äänen vaimennin otetaan pois?Päinvastoin,konehan pääsee hengittämään vapaammin,kun ei ole vastuksia.Puhutaan ns.suorasta putkesta,eli vaimennin otetaan pois ja vedetään putki auton sivulle,johonkin vetopyörän eteen.Tietenkin ei se putki ihan suora ole,kyllä siinä on hyvä muutama mutka olla.
      En kyllä itse tekisi sitä,vaikka V8 Sinfonia ei vastenmielinen olekaan.Syy,että miksi ei perustuu käytännöllisyyteen,esim on aika hankala mennä,vaikkapa iltamyöhällä purkamaan johonkin asutuksen läheisyyteen kuormaa,jos auto on liian kova ääninen,siinähän herää koko kylä.

      pitäähän sitä kanssakylkijoille kertoa että vomakone tulee -))


    • R730+lastu kirjoitti:

      pitäähän sitä kanssakylkijoille kertoa että vomakone tulee -))

      siis kanssakulkijoille kertoa että voimakone tulee....
      sitä välillä tulee kirjoitus virheitä... sorry!!!


    • R730+lastu kirjoitti:

      pitäähän sitä kanssakylkijoille kertoa että vomakone tulee -))

      siis kanssakulkijoille kertoa että voimakone tulee....
      sitä välillä tulee kirjoitus virheitä... sorry!!!


    • R730+lastu kirjoitti:

      pitäähän sitä kanssakylkijoille kertoa että vomakone tulee -))

      varmaan tarkoitit voimaton! Harley Davitsonissa on V2 ja ääntä ja paskaa piisaa.
      Aina öljy lätökkö alla ja v..tun huono ajaa.Paska mankeli.
      Helevetin enkelit ovat hanurista,,lieru laaru ,sulta pääsi pieru.
      lälläti lällää.


  • On se vaan kumma, että kun autovalmistajat ja suunnittelijat tekevät kovasti töitä, että autot olisivat mahdollisimman hiljaisia, niin nämä lapselliset Scania-pellet tekevät juuri tuota, että laitetaan sellainen pakoputkisto autoon, että mölyä riittää. Saakohan sillä lisää taksaa ajosuoritteeseen??? Eikä taida kulkupuolikaan parantua yhtään??? Joten, taitaa vaan ne lapsuus ajat olla mielessä, kun piti päristää kunnolla...

    • se on helppoa tällaisten foorumien kautta haukkua kotoa/mistälie eipä ole vielä kukaan tullut sanomaan ainakaan minulle että hirveä meteli. eikä ole katsastuksessa eikä ratsioissakaan sanomista. katsastuksessa on joka kerta äänet mitattu ja salituissa rajoissa on oltu .. itsellä lisäteho tulee "taikanapista" jota käytetään esim: kuorman kanssa mäkeen mentäessä. kun on tehoja ei tarvi hakata rajoitinta vasten sinne mäkeen.. eikä muutenkaan


    • R730+lastu kirjoitti:

      se on helppoa tällaisten foorumien kautta haukkua kotoa/mistälie eipä ole vielä kukaan tullut sanomaan ainakaan minulle että hirveä meteli. eikä ole katsastuksessa eikä ratsioissakaan sanomista. katsastuksessa on joka kerta äänet mitattu ja salituissa rajoissa on oltu .. itsellä lisäteho tulee "taikanapista" jota käytetään esim: kuorman kanssa mäkeen mentäessä. kun on tehoja ei tarvi hakata rajoitinta vasten sinne mäkeen.. eikä muutenkaan

      Tulee samanlainen ääni ku on heitetty vaippa pois ja piarasee...kuulostaa niin tutulta...


  • myönnän heti että en ymmärrä rekoista mitään! osa on kyllä hienosti laitettu ja näyttävän näkösiä tiellä...
    mutta en voi kun nauraa, jos tosiaan aikuiset miehet tekee niihin pakoputkivirityksiä!?!

    • on sellainen sanonta jotta "jos ei ymmärrä sitten pitää ottaa selvää tai olla hiljaa"


    • Ei ne ole "virityksiä" vaa esimerkiksi auto joka käyttää SCR tekniikkaa niin niissä on äänenvaimentimessa keraaminen "haitta" jonka läpi pakokaasut virtaavat. Nyt kun monesta autosta on poistettu koko urea systeemi ja lisäksi niitä on viritetty niin tuo "haitta" tukkeutuu eikä päästä pakokaasuja virtaamaan vapaasti mistä seuraa monenlaisia ongelmia esim. polttoaineenkulutus kasvaa, moottori käy lämpimämpänä (onhan sen "haitan" torkoitus myös pitää pakokaasut tarpeeksi lämpimänä), pakopaine kasvaa mikä rasittaa Scanian niin kuuluisia pakosarjan tiivisteitä. Seuraksena tuosta pöntön tyhjennyksestä tulee autoon semmoinen miehekäs Scanian V8:n ominais ääni joka on jo päässyt unohtumaan nykyaikana kun ajetaan nuilla urea ja digi vehkeillä


  • no jos nyt otan selvää, niin annappa edes YKSI järkevä syy ottaa äänenvaimennin pois rekka-autosta? muun rakentelun kyllä ymmärrän, onhan näyttävä rekka yrityksen liikkuva käyntikortti!
    pahat äänet ei missään nimessä voi olla hyvää mainosta!?

    • omassa työautossa laitettiin softa niin että saa lisätehoja tarvittaessa jolloin tarvitaann koneessa hengitettävyyttä ja vaimennin estää sen jos on liikaa vastapainetta voi tulla konerikko
      jos kone on ns vakio ei vaimenninta kannata ottaa pois koska silloin vastapaine häviää eikä silloin ole kuin meteliä eli olet osittain oikeassa tuon metelin suhteen..


  • Karkeasti kerrottuna Scanian V8-moottorit ovat nk. suoraruiskudieseleitä joiden ääni on kovempi kuin esim. Volvon suorissa kuutosmoottoreissa käytetyissä esikammiodieseleissä. Scanian niin ikään kuutosmoottoreissa on samaa tekniikkaa moottorissa ja kuten jokainen voi todeta kutosmoottorit käyvät todella hiljaa ja kauniisti. Ja taas karkeasti kuvattuna suoraruiskudieselissä polttoaine ruiskutetaan suoraan männän päälle palotilaan mutta esikammiodieselissä polttoaine sytytetään ensin pienessä "sivupalotilassa" jonka jälkeen syttynyt polttoaine/ilmaseos jatkaa palamistaan myös varsinaisessa palotilassa männän päällä. Palotapahtumasta johtuva ääni on siis kuuluvampi ja terävämpi suoraruiskudieselissä kuten juuri Scanian V8-moottoreissa kuin kuutosmoottoreissa.

    Korostan että selostus on karkea ja ylsinkertaistettu mutta noin se suurin piirtein menee. Kyse ei siis välttämättä ole aina pakoputkista tai niiden poistoista/muutoksista.

    • R730 lastu= VOLVO FH 500


    • tosi on! t.norge kirjoitti:

      R730 lastu= VOLVO FH 500

      JA MEIKÄLÄISESTÄ MITÄÄN VOLVO KUSKIA TEHÄ !!!!


    • vai että esikammio, tiedätkö ittekkään mistä puhut. Varmaan samoja miehiä kun siirtelee vielä vaihteistossakin hammaspyöriä, eikä kytkentäholkkeja ja selittää että sen takia se suorahampainen on niin nopea.


  • Kuutoskoneessa ja armeijan huusissa on ainoastaan pytyt jonossa

  • Noin niinkuin oikeesti niin Scania V8-moottoreissa käyttämä nk. suoraruiskutusmoottori on äänekkäämpi kuin suoran 6-moottorin johtuen siitä että kutosmoottorissa käytetään esikammio-dieseliä. Myös Volvo käyttää samaa tekniikkaa 6-sylinterisissä moottoreissaan. V8-moottoreitahan Volvo ei käytä.

  • Sielä missä on ääntä on voimaakin.Sen V8 äänen tarkoitus on pistää Volvomiehille löysät housuun ja ilmoittaa ajoissa,että latu auki.

    • ei sitte ymmärrä.ei millään!


  • että kai te scania miehet oo tosissaan?? ei perhana...

  • Eipä ole kuorma-autoissa käytetty esikammio dieseleitä vuosikymmeniin! Kyllä Volvokin, niinkuin kaikki muutkin on suoraruiskuja! Ruiskutustapojahan on sitte useita, yksikkö-, pumppusuuttimia, yhteispaineruiskutusta, vanhemmissa oli rivipumppua, mutta ei ole polttoainetaloudellinen eikä sähköisesti säädettävä.

    Ja kyllä Isot pojat ottaa V8 Scaniasta turhat vaimentimet pois, Kanian kasin sointi on södertäljen kansallishymni, ja jokainen oikea rekkamies kyllä tietää miksi.

    Ymmärrän että joku ikänsä corollalla ajanut ei voi ymmärtää miksi pitää putkistoa muuttaa, eihän se corolla nyt ikinä ole hyvältä kuulostanutkaan pörinäputkella. :D

  • paljon melua tyhjästä! hehheh...

    • Regeroi tuli hännän alla. Maanrakennus koneille on oma palsta.


  • Se lopotin ravistaa niin perkeleesti, et murtuu putket poikki.

  • Mihinkäs voi tehdä valituksen sellasesta sorarekasta, joka pitää helikopterin metelin? Ajaa parikin kertaa tunnissa tästä ja alkaa jo ennen viittä aamulla. Herään siihen joka kerta. Nyt on hermot tiukalla.

    • lukkeeko rekan kyljessä"LERVO",


  • Jos joka aamu kuulee Helikopterin ääntä,niin varmaan kannattaa tutkituttaa pääkoppa tai sitten jättää illalla pari paukkua vähemmälle.Jos taas oikeasti helikopterilla joku joka aamu samassa kohtaa lentelee,niin valittaa kannattaa esim.Ilmailusta vastaavaan virastoon.

    • pässi.


  • sanotaan mitä sanotaan scanian äänistä mutta mulla jäykistyy "jorma" hieman kun joku vedättää V8 scanialla ylämäkeen on siinä jotain siis jotain sellaista mitä ei edes naisen kanssa koe.

    • taiat olla seksiadikki!


  • 730R S-kania=yli 2milj.km ja yli 10 v.ajettu 340Volvo, joka ilman äänenvaimentajaa äkkinäisestä voi kuullostaa, että olis muka voimaakin.
    Kannattaa pysyä vain laatuautoissa, osta Volvo, ei tarvii pakoputkiviritystä ja menee.

  • Pojat,jolla vielä kuulo kunnossa. Itsellä kuulon alenema,juuri noiden äänenvaimentimien takia. Piti kuunnella sitä jyminää pitkä päivä ja tuli korvan seutu kipeäksi,ihmettelin miksi. Sitten lääkärissä selvisi kuulon alenema,enää ei kestä melua ja ei kuule metelissä puhe ääntä! Että nuoret,ei se Scanian V8 ole mikään autuus. Yli 40 v ajellut. Ollut rullilla 750hv pyöristä,mutta ei tarvinnut ottaa
    Vaimenninta pois! Kerran tuli vanha sisu ronkitaan viereen,olin tukehtua pako kaasuun,teki pieli katkos p-aine putki,mutta oli pakko siirtää autoa parhaassa unessa 100 m . V8 vieläkin,mutta kun tulee uusi daf viereen,tuskin kuulee koneen käyvän edes!

  • Sallittu:
    - 150 kW tai suurempi 84 dB

    Ylittävät sakottettavia

  • ISO ÄÄNI,pienet munat

  • Kiitos näistä kommenteista, oli ilo nauraa näin pitkänäperjantaina :DD
    T: Hiljaisen voimakasin kuljettaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.