Lemmikin tarpeeton lopettaminen

bullipoju

Minulle on tullut vastaan useamman kerran lähipiirissäni seuraavanlainen ilmiö. Naisystävälläni on koira jolla on käytösongelma. Ei mikään vakava juttu mutta sellainen jonka kitkemiseksi vaadittaisiin vain hiukan aikaa ja asiaanpaneutumista. Hän on jo mielestään tehnyt kaiken mihin hän kykenee ja nyt tuntee että ei voi koiraa enää pitää koska ongelma ei ole mennyt hänen konsteillan ohi. Ratkaisuna tähän hän aikoo lopettaa koiran. Koira on vasta kolme vuotias eli nuori kaveri vielä ja varmasti löytäisi uuden kodin käytösongelmasta huolimatta mutta uutta kotia ei edes yritetä etsiä. Syynä tähän on se että koira on kuulemma niin rakas ja kuin lapsi että ystäväni ei haluakaan kuvitella koiraa jossain toisessa perheessä vaan mieluummin lopettaa sen!
Olen yrittänyt hänelle tästä puhua ja kääntää hänen päänsä mutta hän on järkkymätön, koiralta lähtee henki! Minulla säälittää koira parka ja ottaisin sen vaikka itselleni mutta kun hän ei siitä suostu luopumaan!
Tämä ei ole edes ensimmäinen kerta kun tällainen tapaus tulee vastaan, useamman kerran olen joutunut todistamaan lähipiirissä erilaisten lemmikkien lopettamisen juuri samalla tavalla!
Mistä tällainen ajatusmaailma voi syntyä? Miten voi rakastaa jotain eläintä siten (ja MUKA niin paljon) että mieluummin tapattaa sen kuin antaa sille uuden ehkä jopa paremman elämän?! Minusta tämä on itsekkyyttä parhaimmillaan!
Itse yrittäisin etsiä koiralle uuden kodin mutta jos kotia ei löydy niin sitten voisin harkita lopettamista mutta vasta viimeisenä keinona.. Ei kai ihminen nyt voi olla ihan terve päästään.

57

1241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrän häntä

      Minä en ymmärrä niitä kukkahattutätejä, joidenka mielestä luonnostaan aggressiivinen koira täytyy välttämättä säilyttää hengissä, mutta pienikin kiusanteko lapsilta tai ilkivalta aikuisilta on täysin rankaistavaa. Luonnevikaisten koirien piikittäminen on minusta sallittua. Itseppä koira ongelmansa on aiheuttanut.

      Ihmisten ja koirien tasa-arvo on nykyään aivan sekaisin, kun koirat pistetään jopa ihmisten edelle.

      Oleko muuten varma, että tiedät kaiken siitä koirasta? Mitäs jos se on vaikkapa alkanut murisemaan ohi konttaaville lapsille, näykkimään omistajaansa, rähisemään toisille koirille ym?

      • komppaan osittain

        Vaikka luonnevikaisen koiran käyttäytyminen on aina OMISTAJAN syytä, on minusta koiran lopettaminen lähes aina parempi kuin kiertoon laittaminen. Sanon näin, vaikka onnellisimmat vuoteni vietin adoptiokoiran kanssa.

        Ei koiran lopettaminen ole mitään pöyristyttävää julmuutta. Koiria on maailmassa liikaa ja suurin osa väärillä ihmisillä.


      • Anonyymi

        Mitähän ihmettä selität. Toivottavasti sulla ei ole lemmikkejä. Olet itsekäs ja arvoton kasa roskaa, hae terapiaa. tosi sääli että ajattelet noin avuttomasta tuntevasta elävästä yksilöstä, kuka ei ymmärrä mitä on tehnyt väärin. Kuole pois.


      • Anonyymi
        komppaan osittain kirjoitti:

        Vaikka luonnevikaisen koiran käyttäytyminen on aina OMISTAJAN syytä, on minusta koiran lopettaminen lähes aina parempi kuin kiertoon laittaminen. Sanon näin, vaikka onnellisimmat vuoteni vietin adoptiokoiran kanssa.

        Ei koiran lopettaminen ole mitään pöyristyttävää julmuutta. Koiria on maailmassa liikaa ja suurin osa väärillä ihmisillä.

        Koiria ei ole liikaa, ihmisiä on liikaa. Koiria on maailassa 600-800 miljoonaa, ihmisiä taas lähes 8 biljoonaa. Mieti vähän mitä sanot, koiran murhaaminen ei ole ok, jos se ei oikeasti kärsi. Koiralla on elämä, ja hän varmasti haluaa elää lyhyen elämänsä, on jo valmiiksi niin lyhyt niin miksi lyhentää kun ei osaa herranen aika kouluttaa sitä viatonta yksilöä. Sama kun tappaisit lapsen koska se kusee ja paskoo housuun eikä opi koska et osaa opettaa. Olet säälittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiria ei ole liikaa, ihmisiä on liikaa. Koiria on maailassa 600-800 miljoonaa, ihmisiä taas lähes 8 biljoonaa. Mieti vähän mitä sanot, koiran murhaaminen ei ole ok, jos se ei oikeasti kärsi. Koiralla on elämä, ja hän varmasti haluaa elää lyhyen elämänsä, on jo valmiiksi niin lyhyt niin miksi lyhentää kun ei osaa herranen aika kouluttaa sitä viatonta yksilöä. Sama kun tappaisit lapsen koska se kusee ja paskoo housuun eikä opi koska et osaa opettaa. Olet säälittävä.

        Rakkeja on PALJON enmmän ja jokainen liikaa lemmikkinä, ei se että ihmisiäkin on liikaa oikeuta ihmisten pitämien rakkien järjetöntä määrää, voisikin hävittää kaikki rakkihullut rakkeineen. Rakit syö käytännössä pelkästään lihaa kun taas ihmiset syö enimmäkseen kasviksia.

        Eläimet kuuluu luontoon eikä lemmikeiksi ja luonto ei kykene elättämään sen enempää petoja kuin siellä nyt on. Rakkien takia tuhotaan viidakkoja ja villieläimiä kuolee sukupuuttoon, aiheuttavat valtavasti haittaa muutenkin, pelkästään Suomessa 80 000 hyökkäystä ihmisten kimppuun vuosittain, lisäksi raatelevat ja tappavat tuotantoeläimiä.


    • bullipoju

      Minusta on älytöntä se kun puhutaan koiran käytösongelmasta oletetaan heti että koira on vihainen ja vaarallinen!
      Tällä koiralla on sisäsiisteysongelmia ei mitään sen vaarallisempaa! Tai siis koira on sisäsiisti mutta ilmeisesti mielenosoituksellisesti kuseskelee sohvalle. Tätäkään ei tee joka päivä vaan aina silloin tällöin. Koira todennäköisesti kaipaa vain enemmän tekemistä ja huomiota kuin mitä se saa. Ja silloin kun on jäänyt monena päivänä lenkit välistä, löytyy pissat sohvalta.

      • bullipoju

        Sen verran vielä, että ymmärtäisin kyllä sen jos koira olisi niin agressiivinen että olisi vastuutonta välittää se edelleen mutta kun näin ei ole! Koira on muuten mitä ihanin, todella kiltti ja kun olemme käyneet lenkilläkin yhdessä, sillä ei juurikaan edes kiinnosta muut koirat ja se rakastaa ihmisiä yli kaiken!


      • =38
        bullipoju kirjoitti:

        Sen verran vielä, että ymmärtäisin kyllä sen jos koira olisi niin agressiivinen että olisi vastuutonta välittää se edelleen mutta kun näin ei ole! Koira on muuten mitä ihanin, todella kiltti ja kun olemme käyneet lenkilläkin yhdessä, sillä ei juurikaan edes kiinnosta muut koirat ja se rakastaa ihmisiä yli kaiken!

        Ota sinä se koira, bullipoju.


      • luitko edes kokonaan
        =38 kirjoitti:

        Ota sinä se koira, bullipoju.

        ''Minulla säälittää koira parka ja ottaisin sen vaikka itselleni mutta kun hän ei siitä suostu luopumaan!''


      • =38
        luitko edes kokonaan kirjoitti:

        ''Minulla säälittää koira parka ja ottaisin sen vaikka itselleni mutta kun hän ei siitä suostu luopumaan!''

        Sori sori, koskettava tarina sumensi minulta tekstin yksityiskohdat.


      • Anonyymi

        Sehän on normaalia! Koiraa on viitsittävä, ehdittävä ja jaksettava ulkoiluttaa. Tyhmää ottaa koira jos ei siitä suoriudu ja ole poikkeustapausten varalta varasuunnitelmaa eli kuka hoitaa lomien aikana, tai jos vaikkapa omistajan jalka menisi poikki.
        Varmasti ongelmaan osaa antaa neuvoja koirien kouluttajat.
        Lopettaminen hölmö, sydämetön päätös.


      • Anonyymi
        luitko edes kokonaan kirjoitti:

        ''Minulla säälittää koira parka ja ottaisin sen vaikka itselleni mutta kun hän ei siitä suostu luopumaan!''

        Onpa sadistinen ämmä!!!


    • en ymmärrä häntä

      Tuo kuulostaa siltä, että nainen on oikeasti ja kirjaimellisesti niin itsekäs ja tyhmä kuin sanakirjasta tarkoitukset näihin löytyy.
      Jos vain ja ainoastaan ongelma on mielenosoitus pissat, niin silloin nainen ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään ja alkaa oikeasti touhuamaan sen kanssa enemmän. Ja jos lenkit on syynä noihin mielenosoituksiin, niin onpa siinä laiska omistaja - eli oman laiskuuden takia ennemmin lopettaa koiran kuin antaisi sen kotiin missä koira saisi sitä sen tarvitsemaa liikuntaa. Tuo ei ole rakkautta koiraa kohti, tuo on itsekkyyttä: ''jos minä en saa niin ei kukaan muukaan''.
      Jos tuo nainen pelkää sitä, että uudessa kodissa koira alkaisi toimimaan paremmin ja lopettaisi nuo mielenosoitukset - niin syyttäköön siitä vain itseään eikä rankaise koiraa omasta laiskuudesta.

    • 14+14

      Miksi ihmeessä olet tuollaisen naisen kanssa ? Herranenaika mies nyt oikeasti sitten vaikka "susiriita" pystyyn mutta sanot miten asiat on ja että et voi hyväksyä tuollaista itsekkyyttä .

      • Bullipoju

        Kyseessä on vain ystävä ei sellainen naisystävä. Ja olen hänelle pitänyt silti useamman kerran pitänyt puhuttelun kun on tullut puhe aiheesta mutta koska hän on aikuinen ihminen ja pelkkä ystävä en voi häntä pakottaa. Mutta jos se aika oikeasti tulee että koira on piikille lähdössä, aikomuksena on sanoa että hän menettää koiransa ohella myös minut. En varmasti kykenisi/haluaisi enää viettämään aikaa hänen kanssaan jos hän kykenee olemaan noin kylmä..


      • nbbbnnbnnbnb
        Bullipoju kirjoitti:

        Kyseessä on vain ystävä ei sellainen naisystävä. Ja olen hänelle pitänyt silti useamman kerran pitänyt puhuttelun kun on tullut puhe aiheesta mutta koska hän on aikuinen ihminen ja pelkkä ystävä en voi häntä pakottaa. Mutta jos se aika oikeasti tulee että koira on piikille lähdössä, aikomuksena on sanoa että hän menettää koiransa ohella myös minut. En varmasti kykenisi/haluaisi enää viettämään aikaa hänen kanssaan jos hän kykenee olemaan noin kylmä..

        Olet ihan oikeassa. Tuo ei todellakaan ole syy terveen koiran lopettamiseen. Surullista ja suututtavaa. :(

        Puhu järkeä sille naiselle.


      • Et ole oikea
        Bullipoju kirjoitti:

        Kyseessä on vain ystävä ei sellainen naisystävä. Ja olen hänelle pitänyt silti useamman kerran pitänyt puhuttelun kun on tullut puhe aiheesta mutta koska hän on aikuinen ihminen ja pelkkä ystävä en voi häntä pakottaa. Mutta jos se aika oikeasti tulee että koira on piikille lähdössä, aikomuksena on sanoa että hän menettää koiransa ohella myös minut. En varmasti kykenisi/haluaisi enää viettämään aikaa hänen kanssaan jos hän kykenee olemaan noin kylmä..

        koiranrakastaja, kun et ole vielä tappanut sitä naista. Kumma, kun ei ole kukaan vielä yllyttänyt samaan, kuin tuolle rekkurakin lopettajalle.


      • Anonyymi

        Eihän tuommoista hirviöö pidä ees naises kutsua!


    • äölikmny

      Toisaalta. Suomessakin on todella paljon uusia koteja etsiviä koiria että olen jo pitkään ollut koirien/kanien/ kissojen kohdalla sitä mieltä että mielummin piikille kuin kiertoon. Tokihan se on törkeää ylipäätänsä luopua eläimestään,varsinkaan kun ei ole oikeasti pätevää syytä siihen. Eniten pistää vihaksi ne jotka ottavat koiran hetken mielenjohteesta tai "koska se oli söpö" . Myös nämä "pennutan koirani koska koiranpennut ovat söpöjä" . sama pätee muissa elukoissa. Ei oteta niitä eläimiä jossei oikeasti jaksa keskittyä niihin seuraavan 15vuoden ajan ja ratkoa eteentulevia ongelmia.

      • bnnbnmbmbm

        Kyllä eläimet valitsee mieluummin mahdollisuuden uuteen kotiin kuin kuoleman/kuulan kalloon.

        Kaikilla elävillä on elämänhalu ja kaikille on annettava mahdollisuus uuteen kotiin. Etsin aikoinani tuttuni elämänmuutoksen vuoksi sekä hänen kissalle että koiralle uuden kodin ja hyvän paikan saivat sekä nyt sai toinenkin tuttu uuden koiran vanhan tilalle muualta ja koira uuden kodin loppuelämäkseen.

        Vain itsekkäät ihmiset lopettaa terveen eläimen.


      • asiaa!

        äölikmny puhuu järkeä. Tästäpä kaikille huoneentaulu: Mieluummin piikille kuin kiertoon!
        Suomi pursuaa näitä kodinvaihtajaparkoja, maailmasta puhumattakaan.


      • Inhimillistämistä
        bnnbnmbmbm kirjoitti:

        Kyllä eläimet valitsee mieluummin mahdollisuuden uuteen kotiin kuin kuoleman/kuulan kalloon.

        Kaikilla elävillä on elämänhalu ja kaikille on annettava mahdollisuus uuteen kotiin. Etsin aikoinani tuttuni elämänmuutoksen vuoksi sekä hänen kissalle että koiralle uuden kodin ja hyvän paikan saivat sekä nyt sai toinenkin tuttu uuden koiran vanhan tilalle muualta ja koira uuden kodin loppuelämäkseen.

        Vain itsekkäät ihmiset lopettaa terveen eläimen.

        "elämänhalu", "valitsee". Puhutaanko nyt tosiaan ELÄIMISTÄ?


      • fdsfffggghghfg
        Inhimillistämistä kirjoitti:

        "elämänhalu", "valitsee". Puhutaanko nyt tosiaan ELÄIMISTÄ?

        Kyllä kaikki elävät pyrkivät elämään. Vai luuletko että lampaatkin kipittää leijonan eteen.
        Elämänhalu loppuu myös eläimellä kun sairastuu eli masentuu, silloin se hakeutuu eroon laumasta. Etologiaa. Kyllä eläimet tuntee onko se jotenkin erikoista?? en ymmärrä luuletko että eläimet on robotteja..
        :(


      • 13+2

        Ja aloittaja vielä sanoi että hän voisi ottaa koiran, koska ei siinä mitään vikaa ole eli koiralle ei tarvitsisi edes etsiä uutta kotia.


      • Anonyymi

        Mieluummin murhaat kun annat parempaan kotiin. Pah. Älä IKINÄ enää hanki eläintä.


      • Anonyymi
        asiaa! kirjoitti:

        äölikmny puhuu järkeä. Tästäpä kaikille huoneentaulu: Mieluummin piikille kuin kiertoon!
        Suomi pursuaa näitä kodinvaihtajaparkoja, maailmasta puhumattakaan.

        Kertakäyttökulttuuria pahimmillaan. (Entinen luokkakaveri otti eläimiä ja kyllästyttyään hävitti. Jopa pihalle heittämällä. Kivan mallin antoi petosreissun tulokselle eli pojalleen. Onkohan nyt sekin samanlainen aikuistuttuaan, en tiedä. Kissoja oli monta eri aikana ja pilalle menneitä sisäsiisteyspuutteen takia jotka tyrkättiin minne sattuu. Sitten muka allergia kissasta mutta heti piti koira ottaa. Voi eläinparkoja! Siinä on hyvä lähihoitaja nyt jossakin! Tupakka ja viinakin maistuu.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin murhaat kun annat parempaan kotiin. Pah. Älä IKINÄ enää hanki eläintä.

        Sen kun ne ääliöt hoksaisivat!


    • lopetus paras

      Kyllä minä lopetan koiran enkä anna kiertopalkinnoksi muille,jos tulisi eteen.
      Kaveri antoi kerran omansa vaan ei kauaa elänyt,kun ei suostunut syömään mitään ikävöidessään omistajaansa.Jotkut koirat vain ovat uskollisia vain yhdelle isännälle.

      • Anonyymi

        Älä IKINÄ ota lemmikkiä, mieluummin annat terveelle yksilölle kuolemantuomion kun annat parempaan kotiin. Hyi. Sinä jos joku sinne piikille kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä IKINÄ ota lemmikkiä, mieluummin annat terveelle yksilölle kuolemantuomion kun annat parempaan kotiin. Hyi. Sinä jos joku sinne piikille kuuluu.

        Aivan niin!


    • Eipä sentään

      "Jotkut koirat vain ovat uskollisia vain yhdelle isännälle."

      - Silloin sen yhden isännän velvollisuus on huolehtia vastuulleen ottamastaan eläimestä kehdosta hautaan. Ilman tekosyitä.
      - Tämä sama koskee oikeastaan kyllä myös kaikkia muitakin eläimen vastuulleen ottavia.

      • Anonyymi

        Ei ole vastuuntuntoa eikä järkee. Itsekästä, sydämetöntä kylläkin. Kertoo kaiken henkilöstä vastuuton käytös. En arvosta.


    • raadollistako

      itse lopetan koirani jos vaihtoehtona kiertoon laitto.

      • kukkahattutätikö?

        Itsekästä ettei kykene koiralle kotia etsiä.
        Vaan mieluummin tappaa sen.

        Ei ole todellista koirarakkautta.

        Itse etsin hyvän kodin koiralleni vaikka veisi aikaa ja vaatisi vaivaa jos joskus joudun koirastani luopumaan vaikka sairauden vuoksi. Ja muutama jo saanut pitää henkensä ja saanut hyvän omistajan loppuelämäksi.

        Ja ihmeellistä porukkaa kun tulee miinusta että välittää eläimestä. Ei kässää ihme kylmiä ihmisiä jolle en soisi yhtään eläintä. :(


        Ja mitä kukkahattumaista ettei tapatuta koiraa turhaan!!


      • Anonyymi

        Et rakasta siis koiraasi. Sääli, että sinun kaltaiset täysin arvottomat ihmiset saa lemmikin itselleen, vaikka haluaa antaa sille kuolemantuomion, mieluimmin kun päästää hyvään kotiin... Aivan kamalaa. Koira parka.


      • Anonyymi

        Teepä mitä tahot!!


    • Vinkki...

      "Tämä ei ole edes ensimmäinen kerta kun tällainen tapaus tulee vastaan, useamman kerran olen joutunut todistamaan lähipiirissä erilaisten lemmikkien lopettamisen juuri samalla tavalla!"

      Just joo. Liioitteluun taipuvaisuus on ihan OK - ei siitä kannata huolestua. Mutta jos tällainen olisi totta niin suosittelisin vakavasti "lähipiirin" vaihtoa.

      • Bullupoju

        No ilmeisesti kannattaisi vaihtaa.. Tämä on ensimmäinen kerta kun kyseessä on koira, aikaisemmin kohdalle on tullut hamsteri ja rotta. Jotenkin sen nuiden pienempien lyhyt ikäisempien eläinten kohdalla ymmärtää jotenkin mutta koira oli minulle liikaa.


      • juuliniin
        Bullupoju kirjoitti:

        No ilmeisesti kannattaisi vaihtaa.. Tämä on ensimmäinen kerta kun kyseessä on koira, aikaisemmin kohdalle on tullut hamsteri ja rotta. Jotenkin sen nuiden pienempien lyhyt ikäisempien eläinten kohdalla ymmärtää jotenkin mutta koira oli minulle liikaa.

        nih


      • bvbnhgjghjhhg
        Bullupoju kirjoitti:

        No ilmeisesti kannattaisi vaihtaa.. Tämä on ensimmäinen kerta kun kyseessä on koira, aikaisemmin kohdalle on tullut hamsteri ja rotta. Jotenkin sen nuiden pienempien lyhyt ikäisempien eläinten kohdalla ymmärtää jotenkin mutta koira oli minulle liikaa.

        Vaihda pois ei ole selvästikään samalla lailla ajtteleva ja huomioiva ihminen kuin sinä. :(
        Surullista eikä edes varmasti ainoa kuten ketjustakin näkee.


      • Anonyymi
        Bullupoju kirjoitti:

        No ilmeisesti kannattaisi vaihtaa.. Tämä on ensimmäinen kerta kun kyseessä on koira, aikaisemmin kohdalle on tullut hamsteri ja rotta. Jotenkin sen nuiden pienempien lyhyt ikäisempien eläinten kohdalla ymmärtää jotenkin mutta koira oli minulle liikaa.

        Vammanen tyyppi jos ei edes lyhytikäistä hamsteria kykene pitämään. Tollojen tollo. Jospa ois saanu samalla mitalla ja karma ois kostanu itsekkyyden.


    • koirusyr

      Erittäin julmaa! Ja ketjua lukiessani olen vain entistä tyrmistyneempi. Miten kukaan pystyy edes ajattelemaan noin? Jos koira on vakavasti sairas tai vanha ymmärrän loppettamisen, mutta käytösongelman, jonka eteen ei käytännössä ole tehty vielä mitään, takia nuoren terveen koiran lopettaminen on minusta edesvastuutonta. Koiran kun ottaa, siinä vaiheessa on tajuttava, että tämä homma vaatii työtä ja paneutumista, jopa 15 vuoden ajaksi. Harva saa "täydellisen ja valmiin" koiran. Ja vaikka olisit saanut koirasi koulutettua, se vaatii loppuelämän aktivointia ja uuden oppimista.

      Toivottavasti saat ystäväsi järkiisi, toki se on hänen valinta. Ja järjetön ajatus, että koska koira on muka niin rakas että sen takia ei voi etsiä sille uutta asiaan paneutuvaa kotia. Täyttä paskapuhetta. Toki en todellakaan kannata koiran joutumista kiertoon ja vaihtavan kotia jatkuvasti. Mutta itse voin kokemuksesta sanoa, olen antanut kodin kahdele aikuiselle kodinvaihtajalle ja: KOIRA KUN KOIRA KOTIUTUU VARMASTI UUTEEN PAIKKAAN! Jos sille annetaan siihen mahdollisuus, eli aikaa. Koirilla on luontainen kyky siirtyä elämässä eteenpäin. Luonnossa laumanjohtajan kuollessa, on hetkellinen epätasapaino laumassa ja raskas siirtymäprosessi, mutta aina sieltä nousee toinen johtaja joka lähtee laumaa johdattamaan. Se on myös koirien kohdalla. Kaikki koirat kotiutuvat uuteen kotiin. Tosiilla se vie vaan enemmän aikaa ja vaatii enemmän työtä. Toki jos vanhan koiran omistaja kuolee niin kannatan myös koiran nukuttamista jos perheessä ei ole muita jotka voisivat koiran ottaa.

      Minusta kauniimpaa näkyä ei ole kuin vanha harmaantunut uskollinen koirakaveri hiljaa köpöttelemässä rakkaan omistajansa kanssa luonnossa. Siinä on sanatonta rakautta, joka välittyy pelkästä katseesta. Se yhteys on jotain tavoittelemisen arvoista, kukaan ei tunne sinua paremmin kuin koirasi. Jokaisen sydämenlyöntisi ja aina valmis puolustamaan sinua hengellään.

      • Adoptioäiti

        Minäkin tarjosin kodinvaihtajalle kodin. Ja meilläkin meni upeasti. Koira sopeutui oikein hyvin ja vietimme monta onnellista vuotta. Silti julistan, että mieluummin piikki kuin kierto. Aika moni kodinvaihtaja päätyy vääriin käsiin tai jatkuvaan kiertoon. Piikki on parasta rakkautta silloin kun ei itse selviydy.


      • vfdgghgjgjhjghjgh
        Adoptioäiti kirjoitti:

        Minäkin tarjosin kodinvaihtajalle kodin. Ja meilläkin meni upeasti. Koira sopeutui oikein hyvin ja vietimme monta onnellista vuotta. Silti julistan, että mieluummin piikki kuin kierto. Aika moni kodinvaihtaja päätyy vääriin käsiin tai jatkuvaan kiertoon. Piikki on parasta rakkautta silloin kun ei itse selviydy.

        Piikki siis tappaminen ei ole mitään tekemistä rakkauden ja välittämisen takia.

        Ikinä en tervettä hyvää koiraa tapa. Vaan etsin kodin jos olen kykenemätön itse koiraani hoitamaan.

        Kodinvaihtaja itsellänikin ja hyvä koira onkin ja minulla loppuelämän-on sen ansainnut, ei hengen ottoa!

        Todella itsekästä ja käsittämätöntä. Pitäisikö pennutkin lopettaa jos ne ei saakaan hyvää kotia vaan joutuu sinun laisillesi saa sitten tapon heti eikä vasta aikuisena kun kyllästyt. Voisi olla eettisempää.


    • Bullipoju

      Tosiaan tuossa aloituksessani kerroin "ystäväni ei haluakaan kuvitella koiraa jossain toisessa perheessä vaan mieluummin lopettaa sen!". Minusta on ihan normaalia että ihmisillä on eri mielipiteitä siitä mikä on koiralle parasta, jotkut ovat lopettamisen kannalla jotkut uuden kodin kannalla. Mutta tuo syy miksi koiraa ei anna uuteen kotiin! Ei se että hänestä se ei ole oikein vaan se että hän ei yksinkertaisesti halua että koira saa uuden kodin jossa se voi olla onnellinen! Tätä minä en ymmärrä! Onko tämä vain minusta todella sairas ajattelutapa??

      • ggfgfhhfhghghg

        ei todellakaan ole sinä olet hyvää tarkoittava ja epäitsekäs toisin kuin nämä jotka tappaa koiransa mieluummin muka hyvänä tekona. :(


    • Bullipoju on ihan oikeassa kirjoittaessaan "Mutta tuo syy miksi koiraa ei anna uuteen kotiin! Ei se että hänestä se ei ole oikein vaan se että hän ei yksinkertaisesti halua että koira saa uuden kodin jossa se voi olla onnellinen! Tätä minä en ymmärrä!". Jos koiran on mahdollista saada hyvä uusi koti, niin ei todellakaan ole järkevää viedä sitä lopetettavaksi. Itsekkyys on huipussaan tällä koiranomistajalla. Ilmeisesti hän kuvittelee, että lopettaminen veisi koiran lopullisesti pois myös hänen sydämestään ja ajatuksistaan. Uuteen kotiin luovuttaminen puolestaan piinaa häntä ajatuksella, että koira muistaa, eikä hän itsekään voisi unohtaa. Halu lopettaa koira kertoo huonosta omastatunnosta, halusta unohtaa koko koira ja haudata kerralla pois koko asia. Yritä bullipoju vielä puhua järkeä koiran ihmiselle.

      (Pakko kirjoittaa myös muutama sana lopettamisesta yleensä: kuolema ei ole rangaistus, vaikka sitä sellaisena joissakin alkeellisissa kulttuureissa käytetäänkin jopa kanssaihmisiin viisaiden ihmisten laatimien lakien voimalla. Kuolema on ainoastaan elämän loppu, ei mitään muuta. Jos yksilö elää hyvän / huonon elämän, ei sitä elämää huononna / paranna elämän pituus. Kuolema on joskus jopa armollisempi kuin elämä.)

      • Anonyymi

        Se ämmä varmaan huolissaan kun toinen pystyy siihen mihin itse ei. Kateellinen ja mustasukkainen paska.


    • Anonyymi

      Rakit kannattaa lopettaa esim lomien ajaksi etteivät pilaa lomaa ja eihän läheskään joka paikkaan voi ottaa mukaan. Vielä parempi kun ei ota uutta niin eivät pilaa maapalloa.

      • Anonyymi

        ihmissaastat pilanneet maapallon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihmissaastat pilanneet maapallon

        Rakkihullut rakeilla, totta!


    • Anonyymi

      Nuo samat henkilöt haluavat lapsensa sijoitettavaksi kodin ulkopuolelle jos niistä on vähänkin vaivaa. Yhdessä tapauksessa äiti luopui lapsistaan siinä vaiheessa kun lapset eivät enää suostuneet hoitamaan kotia jossa äiti ei laittanut tikkaat ristiin kun oli "niin väsynyt".

      Tämänkin olen sivusta nähnyt. Osa ihmisistä on vaan täydellisen itsekkäitä empatiakyvyttömiä hirviöitä.

    • Anonyymi

      Olet oikeilla jäljillä. Väärää eläin teurastaa oman mokan takia. Mahdollisuus on annettava. Jos tappaa, tee eläinsuojeluilmoitus jotta akka sais eläintenpitokieltoo eikä seuraava uhri tulisi niin nopeasti edellisen tilalle. Törkee akka on! Jätä se.
      Moraaliton myös se, joka terveen, nuoren eläimen suostuu tappamaan.
      Se akka ei rakasta koiraansa koska on valmis tapatuttamaan sen. Mikälie tunnevammaainen narsisti?

      • Anonyymi

        Idiootit, vastailette 10 vuotta vanhaan aloitukseen, rakki kasvanut horsmaa jo 10 vuotta.


    • Anonyymi

      Jokainen saa lopettaa elukkansa jos tekee mieli. Ei tuossa mitään ongelmaa ole.

    • Anonyymi

      Ei sellaista ole kuin elukan tarpeeton lopettaminen. Tarpeellisia ovat kaikki lopettamiset. Ongelmat tietenkin bonusta asian saattamiseksi loppuun.

      • Anonyymi

        Rakkiongelma pitää lopettaa mahdollisimman pian niin maailma pelastuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe