Pääsin eläkkeelle alkuvuodesta ja saan pientä kansaneläkettä ja pientä työeläkettä. Kelassa hakulomaketta täyttäessäni sanottiin, että Ruotsista saatavaa eläkettä voi hakea myöhemminkin, joten laitoin siis rastin lomakkeeseen kohtaan, jossa ilmoitan hakevani eläkettä myöhemmin.
Kuitenkin parin kuukauden kuluttua tuli Ruotsista kirje, jossa kehotettiin ilmoittamaan määräpäivään mennessä työssäoloajankohdat ja mahdollinen työtodistus eläkkeen määrittämistä varten.
Jos nyt sen jälkeen kun alan saada eläkettä myös Ruotsista, käy ilmi, että kaiken kaikkiaan minun ei olisi lainkaan kannattanut ottaa vastaan Ruotsin eläkettä, niin voinko vielä siinä vaiheessa kieltäytyä Ruotsin eläkkeestä?
Ruotsin eläkkeestä kieltäytyminen
4
412
Vastaukset
- eläketurva
Kysy neuvoa Eläketurvakeskuksesta, siellä varmaan paras tieto !
- Helppoa
Yksinkertaista.Älä lähetä mitään tietoja Ruotsiin ja sillä hyvä.Pakko ei ole ja sieltä tulee vain päätös ei ole oikeutta eläkkeeseen.
- Haluan valita itse
Luonnollisesti ymmärrän, että jos ei hae eläkettä, sitä ei tule.
Nyt vain on kysymys siitä, että en halua kieltäytyä eläkkeestä ennen kuin totean, kannattaako se ottaa vastaan vai ei.- ota rahat
kokemuksella sanon...6vuotta töissä ruotsissa ja työkyvyttömyys eläkettä saan 200e/KK..sinne ei makseta veroa..verottaja suomessa verottaa....ota kaikki raha mitä tarjotaan....ne on sun työstä tehtyjä ja ansaittu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991526Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131166- 2231156
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2581001Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81959- 141940
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179923Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15879- 71777
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33772