Komeinta Helsinkiä?

aurajokipalaaa

Mitkä alueet ovat silmälle ja mielelle mukavimpia?

12

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kampin bussiterminaalin portti 4, josta lähtevät bussit kohti Lappeenrantaa.
      No on siellä Helsingissä muutama muukin mukava paikka.

• Raumalaissi jaarituk

Runoilija Heli Laaksonen sanoi ihan samaa, hänen bussinsa lähti Turkuun päin.
        Ei Helsingistäkään ole pakko pitää vaikka siellä nähtävää onkin.

• Raumalaissi jaarituk kirjoitti:

Runoilija Heli Laaksonen sanoi ihan samaa, hänen bussinsa lähti Turkuun päin.
        Ei Helsingistäkään ole pakko pitää vaikka siellä nähtävää onkin.

Te puhutte eri kieltä Heli Laaksosen kanssa. Hän puhuu ja kirjoittaa Lounais-Suomen murteella ja asuu Laitilassa. ;)

Näin Heli itse sanoo: "Kauhian paljon mun suuhu on laitettu simmost, et mä inhoan Helsinkii, helsinkiläissi ja pääkaupunkiseutuu, mikä ei missän tapaukses pirä paikkaas. En mää nii yksinkertane ihmine ol, et mää luulisin et helsinkiläiset on kaikki 'simmosi', sehän olis iha rasistine ajatus. Mul on kamalan paljo ihanii hyvii helsinkiläissi ystävii. Ei mul ol mittä Helsinkii vastaan. Mut olen sitä miält, et maalaisel ihmisel kaupungistumine ei tee hyvää, niin ku ei kaupunkilaisellekka tee hyvää muuttaa maal lapioima ojaa."

"Katajanokka on hiano paikka kyl ja kaikkee, mut ihan samal taval ko sunt ei kukaan pakota muuttama Laitilaan jonneki kanalarakennuksen taa asuma."

"Mää tulin Helsinkiin vaan käymä, mutta sain sit tyäpaikan ja jäin viireks vuareks. Opetin viästinttä ja viron kiält Helsingin sosiaalialan oppilaitokses ja Helsingin ammattikorkiakoulus."

• -60

Rautatieasema, kun tiesi, että pääsee sieltä pois.

• berghälll

kaikki vanhat korttelit. niitä pystyy silmä kahtella ja ihastella. uusia ei aina pysty, valitettavasti, ainakaan pitempään. Esim kallio on rosoisuudestaan huolimatta stadin helmiä.

• m. eri

Se sama, kuin kaikissa merenrantakaupungeissa eli meri.

• Uusio-Helsingin mailla, Sipoon asuntoalueella on sorateitä.
      H.

• Mielestäni kaikkialta Helsingistä löytyy sekä miellyttävää että mukavaa nähtävää ja koettavaa. Paremmuusjärjestys riippuu omasta mielentilasta ja toiveista.

Millaiset asiat miellyttävät ja kiinnostavat sinua?
      Oletko jo tutustunut tavallisimpiin nähtävyyksiin?
      Kauanko aiot käyttää aikaa Helsinkiin tutustumiseen?
      Millä liikut?

Jos vastaat kysymyksiin, luulen sinun saavan helsinkiläisiltä lisää asiallisia(kin) vastauksia.

Tässä yksi nähtävyyslinkki: http://www.helsinki.fi/fi/index/matkailu/nahtavyydet.html

Muutama vihje:
      Aja itämetrolla Vuosaareen. Siellä näkee sekä vanhempaa että uutta asuntorakentamista. Terassitalot taidettiin rakentaa joskus 1960-70 -luvulla ja Aurinkorantaa rakennetaan edelleenkin. Jos haluaa jatkaa ulkoilemalla, voi poiketa katselemassa Miina Äkkijyrkän / Liina Långin kyyttöjen entisiä laidunmaita ja kauniita rantamaisemia. Jos ottaa evästä mukaan, voi syödä niitä mukavassa seuraasa ja grillatakin rantakatoksessa.

Jos haluat mennä Suomenlinnaan, lautalla pääsee sinne tavallisen bussilipun leimaamalla, Siirtokin on voimassa reilun tunnin, jos asustaa kaupungin laita-elueelta.

Kiertele Helsingin rantoja ja poikkea katselemaan eri alueiden asuinkortteleita. Jos menee Seurasaareen, matkalla voi kurkistella Mäntyniemeä aidain takaa, muttei näe paljonkaan.

Meri, metsä ja luonto ovat kaikkialla vain lyhyen matkan päässä.

Kauppatori ja halli ovat erilaisia kuin samat palvelut Hakaniemessä, jossa kannattaa poiketa Kallion kaupunginosaan tutustuessa. (Presidenttiparikin vieraili Hakaniemen hallissa äskettäin Stadin slangi -yhdistyksen kutsumana, kuten uutisissa näytettiin.)

Esplanadilla voi istahtaa terassille ja katsella ohikulkijoita - ehkä jonkun julkimon tai kansanedustajan kanssa saman pöydän ääressä.;)

Illalla Rautatieasemalla näkee kaikkien rotujen edustajia rientämässä kiireellä ohi tai odottelemassa jotain.

• aurajokipalaaa

Korjausta.
      Anteeksi, mutta tarkoitin lähinnä asumiseen takoitettuja stadin seutuja Kiitos teille.

• Kattomies!

Ylhäältä Vironkadulta katsottuna
      Kruunuhaan peltikatot.

• ...

Korkeasaari.

Mulla lukkarinrakkautta sinne ja se liittyy mun elämään, en selitä enenpää tässä.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      602
      2144
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1078
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      19
      1018
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      897
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      79
      795
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      88
      737
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65