Juhlissahan on mukavaa.. vai onko?
Meetkö mieluummin toisten järjestämiin kemuihin, vai tykkäätkö itse valmistaa juhlia?
Ja tässäkin kaks puolta: teet itse/hankit valmiina osan tai kaiken tarjottavan..
Nimim. karsea kyselijä iski jälleen :)
Kiva olla?
42
178
Vastaukset
- Rattus sp.
Pidän enemmän arjesta. Oikeastaan inhoan juhlissa olemista. Olkoon ne sitten omat tai toisten järjestämät. En vain tunne oloa kodikkaaksi.
- Rattus sp.
Sibone kirjoitti:
Tasapainossa vaikuttais olevan; jos vaikka ajatellaan sanontaa 'vuoroin vieraissa'..
Monesti isommissa juhlissa on tärkeileviä ihmisiä. Sellaisia, joita en siedä. Ensi kesänä veneellä pienellä porukalla kyllä vietetään iltaa ja syödään hyvin.
Viime viikolla jätin välistä yhdet päivälliset. Syynä oli päänsärky, joten pääsin laistamaan velvollisuuden :). Rattus sp. kirjoitti:
Monesti isommissa juhlissa on tärkeileviä ihmisiä. Sellaisia, joita en siedä. Ensi kesänä veneellä pienellä porukalla kyllä vietetään iltaa ja syödään hyvin.
Viime viikolla jätin välistä yhdet päivälliset. Syynä oli päänsärky, joten pääsin laistamaan velvollisuuden :).Tärkeily on enemmän kuin ärsyttävää!
Vähemmän viralliset tapahtumat seurassa, jossa oikeesti viihtyy varmasti kivaa, plus ympäristö, jonka voin kuvitella sun veneellä.. upeeta,
Se on tuo migreeni kait useammin naisilla; aika yleistäkin. Oikeesti, itelläkin täsmälääkkeeet, mutta ne pitää huomata ottaa ajoissa! :)
- puoli-erakko
En tykkää juhlista. Omat viiskymppisenikin vietin yksin erämaassa vaeltaen, laavulla nuotion ääressä mietiskellen. Kohtaan mieluummin ihmisiä töissä ja muussa arjessa.
Lasten rippijuhlat sentään järjestin. Tilasin lohikeiton ja kakun pitopalvelusta. Ostin tuoretta ruisleipää.Vain yhden suvun traditioihin perustuvan tortun tein itse.Ymmärrettävää, että omat juhlat (viiskymppiset) oikeus viettää juuri miten itse niistä parhaiten nauttii.
Lasten ilo ja olo eri asia, ehkä sukulaisia ajatellen joskus velvollisuuskin.. hyvältä vaikuttaa sun menu. :)
- Cloetta...
Tykkään juhlista. Sekä virallisista että epävirallisista. Omien lasten valmistujaisjuhlat ja rippijuhlat ovat olleet mukavimmat. Valmistan kaiken itse koska tykkään kokata ja leipoa.
Nykyään tuttavapariskuntien kanssa pidettävät illanistujaiset ovat parhaimpia juhlia. Silloin kun ollaan isännöintivuorossa laitan kaiken tarjottavan itse, samoin on tehty kun käydään vastavierailuilla muiden pariskuntien luona.Onnekas olet, kun tykkäät/osaat itse laittaa, ja sitä varmasti osataan arvostaa myös.
Silloinhan se vaivan arvoistakin!
Nuo tuttavien kesken jutut lienee niitä epävirallisempia.. ootte varmaan samanhenkisiä, jos kaikki itse tarjoilut valmistaa.. eikä se kelleen "pakkopullaa".. että siks, kun muutkin niin tekee..- Cloetta...
Sibone kirjoitti:
Onnekas olet, kun tykkäät/osaat itse laittaa, ja sitä varmasti osataan arvostaa myös.
Silloinhan se vaivan arvoistakin!
Nuo tuttavien kesken jutut lienee niitä epävirallisempia.. ootte varmaan samanhenkisiä, jos kaikki itse tarjoilut valmistaa.. eikä se kelleen "pakkopullaa".. että siks, kun muutkin niin tekee..Kai olen saanut olla sitten hyvissä juhlissa. Itse asiassa en oikein ymmärräkään juhlia juhlien takia vaan eikö tarkoitus ole pitää hauskaa, tavata tuttuja hyvän ruuan ja juoman merkeissä, olipa juhlan aihe mikä tahansa?
Pönötysjuhlissa en kai ole koskaan ollut tai jos olen ollut en ole tajunnut pönöttää =) - Sibone*
Cloetta... kirjoitti:
Kai olen saanut olla sitten hyvissä juhlissa. Itse asiassa en oikein ymmärräkään juhlia juhlien takia vaan eikö tarkoitus ole pitää hauskaa, tavata tuttuja hyvän ruuan ja juoman merkeissä, olipa juhlan aihe mikä tahansa?
Pönötysjuhlissa en kai ole koskaan ollut tai jos olen ollut en ole tajunnut pönöttää =)Opinpa uuden sanan; pönötysjuhlat.. ja arvannen mitä tarkoittaa ;)
Kyllähän juhlissa tarkoitus pitää hauskaa.. ja mikä parasta, kun se niin menee, että kaikki nauttii ja ottaa ilon irti.. :)
- juhlaton
Kaiken maailman juhlat ja kissanristiäiset vain välttämätön paha, mitä vähempi juhlia, sen parempi. Juhlien paras hetki on se, kun ne loppuu ja pääsee kotiin.
Mieluusti olisin kokonaan menemättä, jos vaan kehtais. Onneksi niitä ei juuri itse tarvitse järjestää.Useinhan viedään jotain?
Lasten/nuorten juhliin, tupareihin.. sillä vähä korvaa sitä ettei ite tarvi järjestää.
Jonkin "tekosyyn" voi keksiä, että pääsee ajoissa pois, helpompi kuin jatkuvasti aiheeton syy siihen, ettei lainkaan pääse menemään..?)- juhlaton
Sibone kirjoitti:
Useinhan viedään jotain?
Lasten/nuorten juhliin, tupareihin.. sillä vähä korvaa sitä ettei ite tarvi järjestää.
Jonkin "tekosyyn" voi keksiä, että pääsee ajoissa pois, helpompi kuin jatkuvasti aiheeton syy siihen, ettei lainkaan pääse menemään..?)Tottakai viedään, jos aiheellista. En vain osaa ajatella viemisten mitenkään vähentävän tarvetta itse järjestää juhlia, kun aihetta olisi.
Tekosyyt on inhottavia, jos mentävä on, sitten kanssa kärsitään, koko rahan edestä.
Juhlina ajattelen jotain suurempia tapahtumia. Esim. ensi sunnuntaina molemmat pojat sekä kummankin aikuinen lapsi, toinen puolisoineen äitienpäivää viettämässä. Sitä en lue juhlaksi, vaikka tärkeä tapahtuma onkin, eikä se ole vastenmielinen. Kiirettä ei pois, viemisenä atsalean lisäksi kun ikkunanpesu. juhlaton kirjoitti:
Tottakai viedään, jos aiheellista. En vain osaa ajatella viemisten mitenkään vähentävän tarvetta itse järjestää juhlia, kun aihetta olisi.
Tekosyyt on inhottavia, jos mentävä on, sitten kanssa kärsitään, koko rahan edestä.
Juhlina ajattelen jotain suurempia tapahtumia. Esim. ensi sunnuntaina molemmat pojat sekä kummankin aikuinen lapsi, toinen puolisoineen äitienpäivää viettämässä. Sitä en lue juhlaksi, vaikka tärkeä tapahtuma onkin, eikä se ole vastenmielinen. Kiirettä ei pois, viemisenä atsalean lisäksi kun ikkunanpesu.Ikkunanpesu lahjana, jos en ihan väärin ymmärtänyt. Hyvä ajatus, kun usein, jo verhojen vaihto ikäihmisille hankalaa, ellei mahdotonta.
Täällä ei juurikaan aihetta juhlien järjestelyyn, siitä tuo ajatus, että viemisillä vähentäis tarvetta niitä järjestääkään.
- erak.
Kyllä se on erikoista että sukulaiset joita ei ole tavannut kymmeneen vuoteen kutsuu juhliinsa.Jos ei halua tavata kun kymmenenvuoden välein niin antaa olla.
Onhan se noinkin.. mutta voisko olla myös ajatus saada sukua kokoon.
Ihmiset vanhenee, eikä heidän vointi useinkaan parane, ikäkin tulee vastaan.
Olin viimekesänä ystäväni suvun juhlissa.
Muuten sitä ei oikein näihin voi verrata, enkähän tuntenutkaan juurikaan ketään, kuullut kyllä monista.
Ja siellä oli myös suvun vanhin, jostain syystä etenkin hänelle oletan sen olevan iso tapahtuma. Ikäänsä en tiedä/muista, mutta melko varmaa, että kovin monia vastaavia hän tuskin tulee kokemaan.
Minulla noita juhlia näyttää riittävän.
Väliajat menee ravattia silittäessä.
On juhlissa se hyvä puoli, että näkee sellaisia, joita ei ehkä muuten näkisi.
Tyylihän on se, että miehet kätellään ja naise näyttää vaativan, että ne pitää halata.
Mitähän nekin siitä saa, nimittäin naiset siitä halailusta.
Alkuun vähän karsastin sitä touhua,että riittäshän tuo kättelykin, mutta kun ne sai kädestä kiinni, niin kohtaloon on tyytyminen.
Ei siinä mitään, pehmosia ne naiset on, ja laitettuna tykkäävät, kun kehuu nuoreksi ja nätiksi.
Ostin tuossa muutaman purkin vispikermaa ja kananmunakennon, jos vaikka tehdä rutasis täytekakun.
Tiedä vaikka joku sattuu käymään.
Se on se aika tähän aikaan vuodesta,, härällä :).Tottahan toki naiset sua halata haluaa, sen näkee jo kirjoituksistasi kun sellasia lämminhenkisiä usein ovat.
Kait ne jotkui heteromiehetkin kättä toisen kaulalle laittaa, mutta tarvinnee tuntea hyvin, ettei tuu nenulle!
Onpa tainnu joku joskus sanoa olevansa jääräpäinen, ellen ihan väärin muista; nyt tuli asiaan pieni selvennys..
Jotta täältä tulee kunnon virtuaali rutistus :)Sibone kirjoitti:
Tottahan toki naiset sua halata haluaa, sen näkee jo kirjoituksistasi kun sellasia lämminhenkisiä usein ovat.
Kait ne jotkui heteromiehetkin kättä toisen kaulalle laittaa, mutta tarvinnee tuntea hyvin, ettei tuu nenulle!
Onpa tainnu joku joskus sanoa olevansa jääräpäinen, ellen ihan väärin muista; nyt tuli asiaan pieni selvennys..
Jotta täältä tulee kunnon virtuaali rutistus :)Ja Sinäkin vielä. Muutkin näkee :).
Sehän sinä on, kun naiset haluaa tehdä kaiken niin näyttävästi, saattaa olla kymmeniä katsomassa ympärillä.
Sitä en ole tutkinut, että onko tämä halailutapa miten yleistä, vai tekeekö ne naiset minulle kiusallaan.
En muista, ettävanhempiani kukaan olisi halannut.- Sibone*
k-kotton kirjoitti:
Ja Sinäkin vielä. Muutkin näkee :).
Sehän sinä on, kun naiset haluaa tehdä kaiken niin näyttävästi, saattaa olla kymmeniä katsomassa ympärillä.
Sitä en ole tutkinut, että onko tämä halailutapa miten yleistä, vai tekeekö ne naiset minulle kiusallaan.
En muista, ettävanhempiani kukaan olisi halannut.Ne on ajat muuttunu, joskus aikanaanhan sitä on omia vanhempia teititeltykin, oiskohan oma äitinikin kertonut niin tehneensä.
Ei ne halit mitään kiusaa varmasti ole.
Mulla kuva, että toiset miehet ois halattavia, toiset enemmän luotaantyöntäviä, vaikee selittää, kun tosipaikan tullen en ehkä ois ekana kaulaan kapsahtamassa.. täältä se on helpompaa ;)
On niitä miehiäkin, jotka yllättää sillä halauksella.
Kato, kun mä oikein kiiruhdin sulle viestiä laittaan että ehdin, ennen kuin tulee jonoa.. ;) - Rattus sp.
Onnittelen näin etäisyyden päästä ja kättelen virtuaalisesti. Sokerikakkupohjanko ajattelit tehdä tai teit? Täällä tehtiin tänään kalastajanpiirasta ja nähtävästi söin liikaa. Olo on sen mukainen eli jatkossa taidan viikonloppuisin olla piimä- ja hedelmälinjalla tai sitten pitää ruoka heti laittaa pois sopivan kokoisina annoksina pakkaseen. Hyvää oli ja ahven sopi hyvin piiraaseen :).
Rattus sp. kirjoitti:
Onnittelen näin etäisyyden päästä ja kättelen virtuaalisesti. Sokerikakkupohjanko ajattelit tehdä tai teit? Täällä tehtiin tänään kalastajanpiirasta ja nähtävästi söin liikaa. Olo on sen mukainen eli jatkossa taidan viikonloppuisin olla piimä- ja hedelmälinjalla tai sitten pitää ruoka heti laittaa pois sopivan kokoisina annoksina pakkaseen. Hyvää oli ja ahven sopi hyvin piiraaseen :).
Kiitän onnittelusta. Saattaa se naisille passata tuo halailu paremmin kun kättely, ne kun on semmosia.
Aiemmin oon paistellut lettuja, ja niitä tarjonnut hillon kanssa. viime vuonna tein täytekakun, ja niin teen nytkin. Sokeripohjalla, en minä muuta osaakkaan.
Minulla oli kerran savukalapiirakan resepti, se oli kans tosi hyvää. Se vaan on joutunut hukkaan.- Hei kun keikuskelen
k-kottonille tässä yks kommentti, jos passaa.
Jaaaaahas, vai Härkä täyttää vuosia. Täten tällään minäkin sitten Onnittelut sinulle:
Onnittelut sinulle:)
Äläs nyt ala yleistämään ja niputtamaan naisia yhteen kasaan.
Minä en ole halailijatyyppi. Olen ehdottomasti Kättelijä.
Ja sitten vielä tuosta, että Naiset tykkäävät, kun kehuu nuoreksi ja nätiksi.
Minua sellainen lässytys ärsyttää. Teennäistä ja turhaa huulten heiluttelua.
Mutta, eipä tuosta nyt enempää....
Onneksi olkoot vielä kerran ja Kättelyt perähän. Paljonkohan teikäläinen täyttää? Ei, ei tartte vastata, jos ikä on Ongelma (hehhheh heeeeee) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
k-kottonille tässä yks kommentti, jos passaa.
Jaaaaahas, vai Härkä täyttää vuosia. Täten tällään minäkin sitten Onnittelut sinulle:
Onnittelut sinulle:)
Äläs nyt ala yleistämään ja niputtamaan naisia yhteen kasaan.
Minä en ole halailijatyyppi. Olen ehdottomasti Kättelijä.
Ja sitten vielä tuosta, että Naiset tykkäävät, kun kehuu nuoreksi ja nätiksi.
Minua sellainen lässytys ärsyttää. Teennäistä ja turhaa huulten heiluttelua.
Mutta, eipä tuosta nyt enempää....
Onneksi olkoot vielä kerran ja Kättelyt perähän. Paljonkohan teikäläinen täyttää? Ei, ei tartte vastata, jos ikä on Ongelma (hehhheh heeeeee)Kaikken Sinäkin sitten huomaat, ja minä yritin sen laittaa huomaamattomasti. Kiitos nyt kumminkin.
On niihin halauksiin jo tottunut, että jo melkein odottaa.
Tuosta iästä, ei sitä arvaa niin vain kertoilla, kun ei nuoremmista niin tiedä.
Niin että tyttösille passaa kakkea kertoilla.
Tämän parempaa lässytystä en tähän aamuun keksinyt.- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Kaikken Sinäkin sitten huomaat, ja minä yritin sen laittaa huomaamattomasti. Kiitos nyt kumminkin.
On niihin halauksiin jo tottunut, että jo melkein odottaa.
Tuosta iästä, ei sitä arvaa niin vain kertoilla, kun ei nuoremmista niin tiedä.
Niin että tyttösille passaa kakkea kertoilla.
Tämän parempaa lässytystä en tähän aamuun keksinyt.Eipä sitä kaikkia tarttekaan kertoilla, kuhan vaan kokeilin:)
Tämä seuraava asiani ei nyt varsinaisesti sinua koske, mutta onkohan sellaiset ihmiset, jotka oitis alkavat halailemaan toisia tai luulevat, että niin Pitää tehdä, niin onkohan heille koskaan tullut mieleen ajatella, että jos se toinen immeinen vaivautuu halailemisesta tai ei yksinkertaisesti Tahdo, että ryntäillään Iholle.
Ihan sama juttu, jos joku hakee tanssimaan, niin ikäänkuin tanssin "varjolla" on oikeutettu liimautumaan täysin vieraaseen ihmiseen, kuin Tarra.
Minä en ainakaan pidä semmosesta tunkeilemisesta.
Eri asia sitten tietysti, kun ensteks on kokeillut "kepillä jäätä" ja muuta sen semmosta ja Sitten pikkuhiljaa hivuttautuu lähemmäs, varovasti, ja tarkkailee, miten toinen siihen reagoi:) Siis nyt tarkoitin tuota tanssimista.
Minulla puolestaan näköjään, hokasin ma, on Lässytyspäivä. Johtunee kaiketi täällä vallitsevasti aurinkoisesta säästä. Aurinko kun on semmonen, joka saa minuun aikaiseksi Hepulikohtauksen:) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Eipä sitä kaikkia tarttekaan kertoilla, kuhan vaan kokeilin:)
Tämä seuraava asiani ei nyt varsinaisesti sinua koske, mutta onkohan sellaiset ihmiset, jotka oitis alkavat halailemaan toisia tai luulevat, että niin Pitää tehdä, niin onkohan heille koskaan tullut mieleen ajatella, että jos se toinen immeinen vaivautuu halailemisesta tai ei yksinkertaisesti Tahdo, että ryntäillään Iholle.
Ihan sama juttu, jos joku hakee tanssimaan, niin ikäänkuin tanssin "varjolla" on oikeutettu liimautumaan täysin vieraaseen ihmiseen, kuin Tarra.
Eri asia sitten tietysti, kun ensteks on kokeillut "kepillä jäätä" ja muuta sen semmosta ja Sitten pikkuhiljaa hivuttautuu lähemmäs, varovasti, ja tarkkailee, miten toinen siihen reagoi:) Siis nyt tarkoitin tuota tanssimista.
Minulla puolestaan näköjään, hokasin ma, on Lässytyspäivä. Johtunee kaiketi täällä vallitsevasti aurinkoisesta säästä. Aurinko kun on semmonen, joka saa minuun aikaiseksi Hepulikohtauksen:)Naisten kanssa saa varautua monenlaiseen, mutta muuten maailma olisi tylsä.
Luojan kiitos, ettei slaavilaisten miesten poskisuudelmat toiselle miehelle ole tänne levinneet. Siinä olisi jo koettelemusta.
Jokaisella on oma reviiri. Suomi on iso maa ja vähän ihmisiä, täällä on reviirit isompia.
Onhan ne henkilökemiat.
pitää tässä minunkin lähteä. Maksoin tuossa laskuja.
Se,se vasta kurjaa on. pankkitili vähenee, paljon mukavampi, jos lisisi.Siis kun nyt vasta tajusin vaikka lukenut olen.
Multa myöhästynyt oikein lämmin halaus ja pusu poskelle.Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Eipä sitä kaikkia tarttekaan kertoilla, kuhan vaan kokeilin:)
Minulla puolestaan näköjään, hokasin ma, on Lässytyspäivä. Johtunee kaiketi täällä vallitsevasti aurinkoisesta säästä. Aurinko kun on semmonen, joka saa minuun aikaiseksi Hepulikohtauksen:)Heikku! Mie oon kova halaamaan.
Mutta sen ihmisen pitää itse tuoda julki se että on halattavissa.
Tein aikoinaan vapaaehtoistöitä (seurakunnalla) ja siellä missä oli kävi kaikenlaisia ja kaikenikäisiä ihmisiä.
Sinne tuli sellainen iäkkäämpi nainen. Ja hänestä mua varoitettiin ettei tykkää että häntä edes kosketetaan ollenkaan.
Siinä sitten istuttiin ja juteltiin hänellä oli hebreankielinen raamattu ja sitä halusi käydä mun kanssa läpi. Hän suomensi mulle kohtia jotka on tässä meidän käännöksessä aivan erilaisia. Siitä tuli tapa, kun hän tiesi mun olevan siellä niin tuli kirjansa kanssa olotilaan.
Aikaa myöten juteltiin kaikenlaista, hyvä huumori oli hänellä.
Kerran se sitten tapahtui, naurettiin jotain juttua ja hän otti kädestä kiinni.
Ikinä en unohda sitä tunnetta, se oli sieluun asti menevä lämpö. Tunsin että olin voittanut osan hänen luottamustaan. Koskaan ei senkään jälkeen halattu mutta koskea sain sillain huomaamatta.
Sitten taas toisenlaiseen tapahtumaan. Edellisessä asunnossa oli mies joka oli ihastunut muhun. Hän aina pihalla tuli ihan viereen tai naaman eteen juttelemaan.
Mulle tuli tunne että tuota ihmistä en halua lähemmäs, astuin taaksepäin ja hän seurasi mua.
Kamala tunne jos olisin joutunut häntä halaamaan. Varmasti osin oli syynä se että hän oli niiiin ihastunut ja itellä ei ollut mitään tunteita. Kaikki ne vihjailut ja kutsut. vaikka yritin kaikkeni ettei saisi mitenkään väärää kuvaa, enkä kuitenkaan olisi halunnut ilkeä olla.
Eli kyllä minä halailen kaikenlaisia ihmisiä, paitsi etten kuitenkaan, ja sen ihmisen täytyy itse olla sellainen joka tykkää halata.tulisilla kirjoitti:
Siis kun nyt vasta tajusin vaikka lukenut olen.
Multa myöhästynyt oikein lämmin halaus ja pusu poskelle.Ihan tässä nolottaa, kun olen näin arkisissa vaatteissa js partakin ajamatta, niin palstan prinsessat intoutuu juhlimaan. Vähän kyllä ennenaikaisesti..
Halaukset menee jo luonnollisesti, mutta poskipusu kyllä punastuttaa. Kiitoksia.
Kyllä tykkään juhlista ehkä iän myötä enemmän ku nuorempana. Sukujuhlat ovat erityisen kivoja. Tykkään suunnitella ja omella juhlamekkoja.
- Sibone*
Nuorten juhlat saattaa olla vauhdikkaampia, "hauskojakin".. jos ei ajattele seuraavan päivän 'jälkiveroja'.. ei sellasia ainakaan enää!
Taisi olla meillä kerran juttua sukujuhlista.. On sulla mahtava taito, ihankohan omalla mielikuvituksella osaat suunnitella juhlamekkoja, ja myös tehdä ne!
Vai otatko virikkeitä (alan) lehdistä, tai jostain.. Sibone* kirjoitti:
Nuorten juhlat saattaa olla vauhdikkaampia, "hauskojakin".. jos ei ajattele seuraavan päivän 'jälkiveroja'.. ei sellasia ainakaan enää!
Taisi olla meillä kerran juttua sukujuhlista.. On sulla mahtava taito, ihankohan omalla mielikuvituksella osaat suunnitella juhlamekkoja, ja myös tehdä ne!
Vai otatko virikkeitä (alan) lehdistä, tai jostain..Äiti opetti ompelemaan ja neulomaan jo pienenä. Meillä oli 11 lasta ja koko ajan tehtiin vaatteita, äiti neuloi jopa kyläläisillekin kutomakoneella kun oli käynyt neulekone kurssit etelässä villeinä vuosinaan.
Viimeksi tein vapuksi kahdelle pojalle, ja naapureiden kauhuksi, punaiset paholaisen puvut. Kymmenen vuotias poika ne ideoi, telkkariohjelman, Teräspallit, Piinaava Piru hahmon innoittamana. Niitä voi käyttää taas Hallowenina syksyllä.
Tytär työstää Helsingin Manga messuille fantasiapukuja. Hain justsa tuunattavan puseron kirppikseltä ja vaihdoimme vinkkejä.
Naisten juhlamekoista: vanha kunnon kaava numerolla, Burda 3274, käy oikein hyvin ja sitä voi muunnella nykyaikaiseksi. Olen piirtänyt kolme kokoa, 36, 40 ja 48 joten niistä tulee mekkoja kyllä kaikenkokosille.
Löysin nyt kirjastosta uuden kaavan, Ottobre numero 5 vuonna 2011 ja siitä kotelomekko Gabrielle. Ostin pakanpäitä pellava sekoitetta ja teen nyt tollaisia kaksiosasia yhdistellen yksivärinen yläosa ja kuviollinen alaosa. Helmaan tartteis kehittää jotain molemmista kankaista yhdistettyä jatkopalaa väliin. Tossa linkki.
http://www.ottobredesign.com/index.htmlmiljoona kirjoitti:
Äiti opetti ompelemaan ja neulomaan jo pienenä. Meillä oli 11 lasta ja koko ajan tehtiin vaatteita, äiti neuloi jopa kyläläisillekin kutomakoneella kun oli käynyt neulekone kurssit etelässä villeinä vuosinaan.
Viimeksi tein vapuksi kahdelle pojalle, ja naapureiden kauhuksi, punaiset paholaisen puvut. Kymmenen vuotias poika ne ideoi, telkkariohjelman, Teräspallit, Piinaava Piru hahmon innoittamana. Niitä voi käyttää taas Hallowenina syksyllä.
Tytär työstää Helsingin Manga messuille fantasiapukuja. Hain justsa tuunattavan puseron kirppikseltä ja vaihdoimme vinkkejä.
Naisten juhlamekoista: vanha kunnon kaava numerolla, Burda 3274, käy oikein hyvin ja sitä voi muunnella nykyaikaiseksi. Olen piirtänyt kolme kokoa, 36, 40 ja 48 joten niistä tulee mekkoja kyllä kaikenkokosille.
Löysin nyt kirjastosta uuden kaavan, Ottobre numero 5 vuonna 2011 ja siitä kotelomekko Gabrielle. Ostin pakanpäitä pellava sekoitetta ja teen nyt tollaisia kaksiosasia yhdistellen yksivärinen yläosa ja kuviollinen alaosa. Helmaan tartteis kehittää jotain molemmista kankaista yhdistettyä jatkopalaa väliin. Tossa linkki.
http://www.ottobredesign.com/index.htmlTarkoitan tällaista peruskaavaa, löytyy pluskokojakin. Ja siis muuntamalla esim. yksivärinen, hihaton, kaulaaukko avarampi ja johon istutetaan yhdestäkappaleesta, yksi kaulus joka laskeutuu olkapäille. Pöydeähköt kaulukset joka jatkuu viittamaisesti taakse kiertäen kauluksen. Pellavasekoitekangas tai, tietty raakasilkki jos raskii ostaa, kaunis.
Kaavoja voi ostaa kangaskaupasta tai printata ostamalla netistä. Olen tyytynyt vanhanaikaiseen ja ostanut kaavoja kangas kaupasta tai kirjastosta lainannut.
Helpohko ja muistaakseni netistä löytyy ton peruskaavan eri versioita muistaakseni jokin Ilesa niminenkin kaava löytyy samalla periaatteella, mut itse kannattaa inspiroida.
http://www.printsew.com/user/new2_gallery.phpmiljoona kirjoitti:
Tarkoitan tällaista peruskaavaa, löytyy pluskokojakin. Ja siis muuntamalla esim. yksivärinen, hihaton, kaulaaukko avarampi ja johon istutetaan yhdestäkappaleesta, yksi kaulus joka laskeutuu olkapäille. Pöydeähköt kaulukset joka jatkuu viittamaisesti taakse kiertäen kauluksen. Pellavasekoitekangas tai, tietty raakasilkki jos raskii ostaa, kaunis.
Kaavoja voi ostaa kangaskaupasta tai printata ostamalla netistä. Olen tyytynyt vanhanaikaiseen ja ostanut kaavoja kangas kaupasta tai kirjastosta lainannut.
Helpohko ja muistaakseni netistä löytyy ton peruskaavan eri versioita muistaakseni jokin Ilesa niminenkin kaava löytyy samalla periaatteella, mut itse kannattaa inspiroida.
http://www.printsew.com/user/new2_gallery.phpTässä se toinen versio samanlaisesta ilman hihoja ja johon voi sit keksiä kaulusta, poleroa, vöitä pitsihihaa, sun muuta efektiä.
http://www.leikkaa-ompele.fi/product.php?id=196miljoona kirjoitti:
Tässä se toinen versio samanlaisesta ilman hihoja ja johon voi sit keksiä kaulusta, poleroa, vöitä pitsihihaa, sun muuta efektiä.
http://www.leikkaa-ompele.fi/product.php?id=196Niin ja tässä niiden Manga asujen malleja. 16 vuotias tyttö haluu tällaisia niihin bileisiinsä. Siis jotain fantasia asuja japanilaiset sarjakuvat ja pelihahmot innoittajana. Näitä voi tehdä kirpparilta löytämiä vaatteita tuunaten, ei tarvii koko määrää kangasta. Eiks oo hienoja.
http://www.hellocosplay.com/cosplay-costumes-c-1.html- Rattus sp.
miljoona kirjoitti:
Niin ja tässä niiden Manga asujen malleja. 16 vuotias tyttö haluu tällaisia niihin bileisiinsä. Siis jotain fantasia asuja japanilaiset sarjakuvat ja pelihahmot innoittajana. Näitä voi tehdä kirpparilta löytämiä vaatteita tuunaten, ei tarvii koko määrää kangasta. Eiks oo hienoja.
http://www.hellocosplay.com/cosplay-costumes-c-1.htmlLukiessani viestejäsi täälläkin innostuttiin ajatuksesta ommella. Kaapissa odottaa kolme eriväristä vakosamettikangasta puolihameiksi valmistamista ja kolme kangasta kotelomekoiksi muuttumista. Yhden vanhan villakangastakin ajattelin muuttaa seuraavalle koiralle talvipuvuksi. Yksi vanha pusero odottaa kaavojen jäljentämistä.
Kuitenkin ennen tuota on vuorossa kirpparipaikka, kun edelleen vähennän tavaroita. Vieläkin tulee ostettua tarpeetonta tai sitten ne tavarat/vaatteet muuttuvat tarpeettomiksi :). Venekin pitäisi rykäistä vesillelaskukuntoon ensi viikonloppuna, ainakin suurimmalta osin. Uusiin lepuuttajiin pitäisi hankkia sukat jne..
Samalla tunnen itseni tosi väsyneeksi. Matkustaminen ei sovi minulle, työ vie energiaa ja lihakset ovat jumissa. Olen käynyt noin viikon välein hierojalla, jotta jaan jumit liikkeelle. Enää ei auta omaehtoinen venyttely. - Rattus sp.
Rattus sp. kirjoitti:
Lukiessani viestejäsi täälläkin innostuttiin ajatuksesta ommella. Kaapissa odottaa kolme eriväristä vakosamettikangasta puolihameiksi valmistamista ja kolme kangasta kotelomekoiksi muuttumista. Yhden vanhan villakangastakin ajattelin muuttaa seuraavalle koiralle talvipuvuksi. Yksi vanha pusero odottaa kaavojen jäljentämistä.
Kuitenkin ennen tuota on vuorossa kirpparipaikka, kun edelleen vähennän tavaroita. Vieläkin tulee ostettua tarpeetonta tai sitten ne tavarat/vaatteet muuttuvat tarpeettomiksi :). Venekin pitäisi rykäistä vesillelaskukuntoon ensi viikonloppuna, ainakin suurimmalta osin. Uusiin lepuuttajiin pitäisi hankkia sukat jne..
Samalla tunnen itseni tosi väsyneeksi. Matkustaminen ei sovi minulle, työ vie energiaa ja lihakset ovat jumissa. Olen käynyt noin viikon välein hierojalla, jotta jaan jumit liikkeelle. Enää ei auta omaehtoinen venyttely.Kävin linkkejä urakalla läpi ja mietin, pitäisikö kesähousuja tehdä omalla koneella sen sijaan, että ramppaa kaupoissa etsimässä. Kiitokset vielä kerran :).
miljoona kirjoitti:
Äiti opetti ompelemaan ja neulomaan jo pienenä. Meillä oli 11 lasta ja koko ajan tehtiin vaatteita, äiti neuloi jopa kyläläisillekin kutomakoneella kun oli käynyt neulekone kurssit etelässä villeinä vuosinaan.
http://www.ottobredesign.com/index.htmlNo hei miljoona!
Kiitos sulle vaivannäöstä, jo noiden linkkien suhteen :) Ihan harrastuksena kait ompelet, mutta ei sulta työtkään varmasti loppuisi, jos alalle ryhtyisit..
Oon useasti suunnitellut ompelijalle menoa, mutta aina jäänyt.. voisin asiakkaksi tulla.
Liikkeet, joista mieluisaa, vähän erilaistakin voisi ostaa, on ainakin lähialueella olemattomat. Kiertely kaupossa turhauttavaa.. ja kurjinta, jos ois "pakko" löytää jotain erityistä.. just silloin tekijää kaipaisi..
Onneksi nuo linkit ei näköjään kuitenkaan ihan "hukkaan" oo menneet! :)
Meillä on noi "juhlat" onneksi vähentyneet, kun systerin tytön lapset on jo sen verran isoja että vanhimmat alkaa elää jo omillaan.
Nuorimman päiviä enää juhlitaan.
En ole ollenkaan kotonani missään juhlissa, ylipäänsä missään joukossa.
Sitä voi juhlistaa arkea ihan extempore jos siltä tuntuu ja äidin loppuaikoina niin tehtiinkin. Kun tuli tunne niin silloin ostettiin kakkua ja nautittiin. Siinä oli meidän juhlat.Lapsillehan sitä haluaa vanhemmat juhlia järkkäillä, ja siitä iloa molemmille varmaan, etenkin lapsukaisille :)
Mun siskolla on vielä kaksi alle kouluikäistä, molemmilla kesällä synttärit, niitä on sitte yhdisteltykin. Veljellä vielä yksi alle rippikouluikäinen tyttö.
Vanhemmat ei enää meillä elossa, mutta aikanaan muistan, isä ei ollut lainkaan juhlaihminen; mutta sanomattakin selvää, kun tasavuosikymmeniä tulee täys, tulee ainakin sisarukset perheineen, joku työkaveri..naapuri.. Niin pienimuotoisia juhlia järkättiin, eikä turhaan.. onneksi.
Hieno idea järjestää juhlat arjen keskelle, silloin kun siltä tuntuu :)
Kaikkea jossa häveliäisyyssyistä odotetaan osittainkin muodollista pukeutumista, yritän välttää.
Häveliäisyyssyistä? Aina ei sitte taida onnistua välttely.. mutta en kait erehdy henkilöstä, että oot kova pitämään kuntoa yllä.. silloin sitä varmaan istuu vaate kuin vaate hyvin. Ja voi kait niissa kekkereissä joskus viihtyäkin.. pukeutumisesta huolimatta; tai juuri siksi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2649455IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3056638Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?681594Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61391Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.921225- 1091151
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut721023Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin40852Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23746MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311738