Yrityksen perustaminen

Olen harkinnut perustaa yrityksen. Yrityksen toimenkuvana ostaa huonokuntoisia yksiöitä ja kaksioita, remontoida ne täydellisesti sekä myydä eteenpäin. En ole aiemmin ollut yrittäjänä. Yhden yrittäjäkurssin olen käynyt kymmmenisen vuotta sitten. Mitä minun pitäisi ottaa huomioon? Entä kh:een vesieristystyöt, niihinhän tarvitaan sertifikaatti? Onnistuuko remontointi näin ollen pelkällä toiminimellä? Käydä joku vastaava kurssi, että voi tehdä itse? Kannataako myydä itse vai välittäjän kautta? Olen myös ajatellut hamassa tulevaisuudessa laajentaa toimenkuvaa, joten miten yrityksen nimen laita? Kannataako jo tässä vaiheessa ottaa tämä huomioon vai voiko nimeä muuttaa myöhemmin?

11

1364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sunair500

      Ei siinä mitään yritystä tarvita. Menet ja ostat kämpän ja laitat sen kuntoon. Myyt pois ja kulujen jälkeen, jos jää plussaa viivan alle maksta myyntivoitosta veron.
      Ei vesieristystöihin välttämättä tarvita sertifikaattia jos se on valvojalla valmiiksi.

      • Entäs?

        Mutta, eikö materiaaleista saa huojennusta, jos ostaa ne yrityksen piikkiin? Vai kompensoituuko se verotuksen myötä? en tunne asiaa.


      • ....................
        Entäs? kirjoitti:

        Mutta, eikö materiaaleista saa huojennusta, jos ostaa ne yrityksen piikkiin? Vai kompensoituuko se verotuksen myötä? en tunne asiaa.

        Kaikki kuitit talteen, jotta voit osoittaa parannuskustannukset jotka verottaja vähentää myyntihinnasta ennen kuin laskee veron myyntivoitolle. Jos ja kun asut 2 vuotta itse siinä niin voit myydä sen ilman myyntivoittoveroa, eli koko erotus puhtaana käteen.


    • Paljon yrittänyt

      Osta, korjaa asu 2 vuotta, alä ajattele yritystä suotta.

      • :DD

        ;-p


    • lklkls

      Sen verta paljon kyselet asioita että yrityksesi on kovin hataralla pohjalla. Vaatii aika paljon taitoa osata ostaa kämppä riittävän edullisesti jotta sille pystyy remontilla taikomaan riittävästi lisäarvoa. Remonttihomman ilmeisesti hallitset mutta kiinteistöbusiness lienee hakusessa. Entä pääoma, kuinka rahoitat ostamasi asunnot?

    • Kantapään kautta

      Yrittäjällä on tekemisen oikeus, mutta rahat kuuluvat valtiolle, näin on päättäjät sopineet.
      Usko tai yritä.

    • Yrittäjät kerjuulla

      Ja höpsistä kukkuu. Yrittäjä kuvittelee että kaikki raha jonka kassiin haalii on puhdasta voittoa. yhteiskunnan pitäisi sitten huolehtia sosiaaliturvasta ja tappioista. mieluusti yrittäjä maksattaisi työtekijöidensä palkankin yhteiskunnalla.

    • yrittäj ä

      Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Yrityksen nimiin kannattaa tehdä ilman muuta. Ja se yritys kannattaa perustaa Viron puolelle, niin se yhteiskunnan tukeminen on huomattavasti pienempää. OU:lla kun yhtiöveromarginaali on puhdas nolla.

      Ei kannata välittää noista kateellisista, jotka pukeutuu kiinalaisiin lenkkareihin ja syö tanskalaista kinkkua.

    • remppamies36

      En minä ainakaan mitää firmaa perustanut. Ostin vanhahkon omakotitalon jonka remppasin ja myin. Sain 25 tonnii voittoa verojen jälkeen. Jos osaa rempata niin siitä vaan. Remontoidut omakotitalot menee helposti kaupaksi kun on paljon ihmisii joilla ei vasara pysy kädessä. Riipuu tietty missä kaupungissa asuu.

    • 6+20

      Noin riskialtista bisnestä ei kannata toiminimellä pyörittää. Osakeyhtiö on ainut tapa rajata riskit kohtuullisiksi. Vesieristyssertifikaatti, tulityökortti, työturvallisuuskortti yms. on syytä hankkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe