Millaista olis kesä ilman viinaa?

krämö

Harva pystyy olemaan niin.

88

1201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaljaVeikko

      Olutta pitää olla,mutta ei se viina ole mikään kesähellejuoma.

      • Stoben jäljet

        Kyllä se kaljakin on melko tökköä vetää helteellä ei ala muuta kun ku...maan
        ja väsyttämään on niitä raikkaampiakin vaihtoehtoja, ja viina on ihan per....
        kyllä homma on niin että alkoholijuomat ovat viileiden kelien juomia.


    • Tahtoo hönöön

      "Millaista olis kesä ilman viinaa?"

      Olis se kauheeta. Aika rankan spekulaation kyllä heitit kehiin. Viinaton kesähän tarkoittaa samaa kuin nälänhätä toisaalla. Siitä vois ihan hyvin järjestää jonkun keräyksen ulkomaille asti, jos joku joutuu olemaan Suomessa kesällä ilman viinaa. Ei ihmisiä saa kiusata!

      • idiootit jyllää

        Miksi aina pitää olla "tipaton tammikuu" ja sitten "täysryyppäys uusivuosi"? Ihme ääripäitä, oletteko te putkiaivoja vai missä on ongelma?

        Ryypätään 11 kuukautta vuodesta, sitten ostetaan hyvä omatunto kuukauden tipattomuudella, joka todennäköisesti kaatuu??

        Opetelkaa ihmiset mieluummin juomaan sillä kuuluisalla KOHTUUDELLA - 2,8% tuotteitakin kannattaa harkita, olo on huomattavasti parempi.


      • järkevää
        idiootit jyllää kirjoitti:

        Miksi aina pitää olla "tipaton tammikuu" ja sitten "täysryyppäys uusivuosi"? Ihme ääripäitä, oletteko te putkiaivoja vai missä on ongelma?

        Ryypätään 11 kuukautta vuodesta, sitten ostetaan hyvä omatunto kuukauden tipattomuudella, joka todennäköisesti kaatuu??

        Opetelkaa ihmiset mieluummin juomaan sillä kuuluisalla KOHTUUDELLA - 2,8% tuotteitakin kannattaa harkita, olo on huomattavasti parempi.

        "Opetelkaa ihmiset mieluummin juomaan KOHTUUDELLA?"
        Onko se kohtuus saunakuuppa vai kuksa? Itse käytän äyskäriä.


      • halpaa huonoa
        järkevää kirjoitti:

        "Opetelkaa ihmiset mieluummin juomaan KOHTUUDELLA?"
        Onko se kohtuus saunakuuppa vai kuksa? Itse käytän äyskäriä.

        Mä vedään aina pullosta votkaa kun tuo ukko myy virolaista.


    • viinatonmies

      Ilman viinaa on helppo olla, kun vain on kaljaa riittävästi saatavana.

    • MolemmatKokeiltu

      "Millaista olis kesä ilman viinaa?"

      Siinähän spekuloitte, sitä te juoppolallit ette eläissänne saa tietää.

      • absolutisti : )

        Olen ollut juomatta tippaakaan alkoholia pian 27 vuotta eli koko ikäni eikä tee yhtään tiukkaa. Jos saan rehellisesti sanoa niin hiukan minä säälin teitä alkoholisteja koska koko teidän elämä vaikuttaa pyörivän alkoholin ympärillä. En juo edes kahvia tai teetä eli olen 100 % absolutisti. Uskokaa minua kun sanon että elämä raittiina on mitä parhainta.


      • keltainen kylmä patj
        absolutisti : ) kirjoitti:

        Olen ollut juomatta tippaakaan alkoholia pian 27 vuotta eli koko ikäni eikä tee yhtään tiukkaa. Jos saan rehellisesti sanoa niin hiukan minä säälin teitä alkoholisteja koska koko teidän elämä vaikuttaa pyörivän alkoholin ympärillä. En juo edes kahvia tai teetä eli olen 100 % absolutisti. Uskokaa minua kun sanon että elämä raittiina on mitä parhainta.

        Huomenna juodaan keskustorilla leijonaa ja musaa kuuntelemaan ja yöksi putkaan.


      • käytännöllistä
        absolutisti : ) kirjoitti:

        Olen ollut juomatta tippaakaan alkoholia pian 27 vuotta eli koko ikäni eikä tee yhtään tiukkaa. Jos saan rehellisesti sanoa niin hiukan minä säälin teitä alkoholisteja koska koko teidän elämä vaikuttaa pyörivän alkoholin ympärillä. En juo edes kahvia tai teetä eli olen 100 % absolutisti. Uskokaa minua kun sanon että elämä raittiina on mitä parhainta.

        Meikä ei juo mitään. Hiukka kyllä janottaa toisinaan, mutta kusella ei tartte käyrä.


      • ei kaikki
        käytännöllistä kirjoitti:

        Meikä ei juo mitään. Hiukka kyllä janottaa toisinaan, mutta kusella ei tartte käyrä.

        Hei absolutisti etkö tiedä sitä että eivät kaikki alkoholijuomia nauttivat ole alkoholisteja vaan suuri määrä on suurkuluttajia.
        Viinaa en kylläkään kaipaa kesällä vaan olutta,mutta jos oikeen hellettä on niin en juo oluttakaan kun tulee höntti olo.


      • SEPPÅ69
        ei kaikki kirjoitti:

        Hei absolutisti etkö tiedä sitä että eivät kaikki alkoholijuomia nauttivat ole alkoholisteja vaan suuri määrä on suurkuluttajia.
        Viinaa en kylläkään kaipaa kesällä vaan olutta,mutta jos oikeen hellettä on niin en juo oluttakaan kun tulee höntti olo.

        Sanotaan kuin Juice aikoinaa: EN JÄTÄ VIINAA!!!!


      • hyvää kesää
        absolutisti : ) kirjoitti:

        Olen ollut juomatta tippaakaan alkoholia pian 27 vuotta eli koko ikäni eikä tee yhtään tiukkaa. Jos saan rehellisesti sanoa niin hiukan minä säälin teitä alkoholisteja koska koko teidän elämä vaikuttaa pyörivän alkoholin ympärillä. En juo edes kahvia tai teetä eli olen 100 % absolutisti. Uskokaa minua kun sanon että elämä raittiina on mitä parhainta.

        Samaa mieltä.Kahvia kyllä juon.Harmi että suomalaiset ovat juoppoa kansaa ja näyttävät lapsille ja nuorille huonoa mallia.
        Jos ottaa pitäisi lasten vanhempien ottaa kohtuudella ja ilman rähinää.
        Onneksi näitä fiksujakin ihmisiä on olemassa.


      • absolutisti : ) kirjoitti:

        Olen ollut juomatta tippaakaan alkoholia pian 27 vuotta eli koko ikäni eikä tee yhtään tiukkaa. Jos saan rehellisesti sanoa niin hiukan minä säälin teitä alkoholisteja koska koko teidän elämä vaikuttaa pyörivän alkoholin ympärillä. En juo edes kahvia tai teetä eli olen 100 % absolutisti. Uskokaa minua kun sanon että elämä raittiina on mitä parhainta.

        Hienoa ! Olen ollut täysin ilman alkoholijuomia kymmenkunta vuotta eikä tee enää mielikään


      • juon vain hiekkaa
        absolutisti : ) kirjoitti:

        Olen ollut juomatta tippaakaan alkoholia pian 27 vuotta eli koko ikäni eikä tee yhtään tiukkaa. Jos saan rehellisesti sanoa niin hiukan minä säälin teitä alkoholisteja koska koko teidän elämä vaikuttaa pyörivän alkoholin ympärillä. En juo edes kahvia tai teetä eli olen 100 % absolutisti. Uskokaa minua kun sanon että elämä raittiina on mitä parhainta.

        Suomessa on kahdenlaista alkoholingelmaa.Toiset juovat liikaa ja ,mikä pahinta,
        jotkut raittiit ottavat kantaa muiden tekemisiin.

        jeesustelkaa ,mutta omalla tontillanne Kiitos!


      • HÖRPPÄÄMINEN
        absolutisti : ) kirjoitti:

        Olen ollut juomatta tippaakaan alkoholia pian 27 vuotta eli koko ikäni eikä tee yhtään tiukkaa. Jos saan rehellisesti sanoa niin hiukan minä säälin teitä alkoholisteja koska koko teidän elämä vaikuttaa pyörivän alkoholin ympärillä. En juo edes kahvia tai teetä eli olen 100 % absolutisti. Uskokaa minua kun sanon että elämä raittiina on mitä parhainta.

        MISTÄ TIÄT KUN ET KOKO IKÄNÄS OO OTTANU MITEN VOIT PERUSTELLA?


      • JAA MÄÄ VAI
        pekkajii kirjoitti:

        Hienoa ! Olen ollut täysin ilman alkoholijuomia kymmenkunta vuotta eikä tee enää mielikään

        JAA SÄÄKIN OLET HOLISTI


    • MaitoMies...

      Paras juomamme maito!

    • PAKKO JUARA

      VIINAA KUNNEI USKALLA JUARA NOKIAN PASKAVETTÄ.....

    • jnydzx

      Ei meillä juopoilla elämä kulje pelkästään alkoholin ympärillä.Kyllä pillukin on usein mielessä.

      • hhththrgrgstsets

        Onko teidän alkoholin suurkuluttajien pakko puhua noin vulgääristi ?? Naisen sukupuolielimestä ei sovi käyttää sanaa p &%¤ vaan esim vulvia tai emätin. Tällä palstalla on myös lapsia joten pyydään puhumaan siivommin.


      • P*llu on nätti sana
        hhththrgrgstsets kirjoitti:

        Onko teidän alkoholin suurkuluttajien pakko puhua noin vulgääristi ?? Naisen sukupuolielimestä ei sovi käyttää sanaa p &%¤ vaan esim vulvia tai emätin. Tällä palstalla on myös lapsia joten pyydään puhumaan siivommin.

        Reps:) Voi vulgääri vagina sentään! Et ole tainnut paljon näitä lapsia kuunnella. Ja 12v jälkeenhän ne on jo liittyneetkin meihin v*tt*maisiin suurvisiirijuoppoihin.


      • Yualle
        hhththrgrgstsets kirjoitti:

        Onko teidän alkoholin suurkuluttajien pakko puhua noin vulgääristi ?? Naisen sukupuolielimestä ei sovi käyttää sanaa p &%¤ vaan esim vulvia tai emätin. Tällä palstalla on myös lapsia joten pyydään puhumaan siivommin.

        Myös "fissura" on asiallinen ilmaus pimpalle (ihan lääketieteellisestikin tarkasteltuna!)

        Käyttäkää sitä!


      • hihi yualle riäväsuu
        Yualle kirjoitti:

        Myös "fissura" on asiallinen ilmaus pimpalle (ihan lääketieteellisestikin tarkasteltuna!)

        Käyttäkää sitä!

        Siitähän se vääntyykin mukavastu tussuraksi

        Fissureinen tussura yäk


      • JAA MÄÄ VAI

        JUU MÄÄKIN SAIN VAHINKOSA HELMIKUUSSA SITÄ


      • plo

        Raskas työ vaatii raskaat huvit !!! Kunnon kännit sillon tällön ettei pääkoppa sekoo...


    • Neeeea

      En tykkäis yhtään.

      Mulla kesä alkaa vasta sitten, kun panimot esittelee kesän uutuussiiderinsä!! Lähetän siitä heille oikein kiitosviestin netin kautta, että IHANAA! Nyt kesä se kesä vasta alkaa!

    • aesrfs

      No pystyn ja olenkin ollut kesät 2009 ja 2010 täysin raittiina koska olin raskaana tai imetin, silloin ei ollut yhtään vaikeeta edes. Nyt otan vloppuna pari, muutaman siiderin kesällä enkä näe siinä mitään syytä miksi ei niin voisi tehdä. Samoin aion syödä kerran viikossa ainakin jätskiä, koska se kuuluu kesään. Miksi kaikki nautinto pitäs kieltää?

      • äskäläkäläkäämä

        No ei kai viinalla tai yleensä alkoholilla tee yhtään mitään. Alko on ihan paska aine!
        Ilman viinaa voi olla vaikka kuinka, mutta ei ilman huumeita!


    • Hahhah, heikot!

      Perus heikkoa porukkaa "Aika hirveätä olisi ilman.. Ei kesää voi viettää ilman alkoa.. Ei ole syytä viettää kesää ilman alkoa.. Ei kesässä ole järkeä ilman alkoa.. Minä juon ihan kohtuudella, ei ole mitään syytä miksi en joisi.."

      Itse en ole juonut yli 7viikkoon tippaakaan, enkä tule juomaan. Minulle ei tarvitse antaa siitä mitalia tai leipoa kakkua, mutta voitte antaa mitalin tai leipoa kakun itsellenne siitä että olette kateellisia.

      Aina on kaikenmaailman selityksiä ja tekosyitä.. Tekosyyt on heikoille. :)

      Hyvää kesää vahvoille ja hyvää kesää heikoille!

      • muslimiterkuin

        Vain surkimus kehuu itseään siis sinä Hahhah,heikot


      • Tohtori Koira

        Hahhah,heikot! on tyypillinen katkolla oleva suurkuluttaja


      • En ole absolutisti

        Tänä vuonna tulee ikää 45v enkä vielä ole kännissä ollut.
        Muutaman lasillisen (tai puolikkaan) olen juhlissa vuosien varrella juonut, mutten täyttä vielä kertaakaan. Epäilenpä, etten ole yhteensä täyttä viinapulloa elämäni aikana juonut.
        Kesällä tulee maistettua tölkki jotain uutta siideriä jos muistan ostaa... Ja siitäkin jää aina hiukan viemäriinkin kaadettavaksi.

        Ai mistäkö olen sinulle kateellinen? Seitsemästä raittiista viikosta?? Onnittelut sinulle siitä jos se on sinulle saavutus, mutten itse pidä sitä oikein minään. Varsinkin kun itsellä on välillä muutama vuosi taukoa jos ei ole mitään isompia juhlia ollut.

        Jännä juttu muuten viime kesänä; eräs puolituttu kysyi, että olenko ollut alkoholisti kun en juonut mitään työpaikan "kesäpäivänä".
        Onko se oikeasti ainoa syy ihmisen juomattomuuteen?


    • Ei Köyhä

      KESÄ ILMAN VIINAA?

      No kysele kuule köyhiltä, miltä semmoinen tuntuu.
      Varakkaammat ottaa silloin kun mieli tekee.

    • alko57

      voi vittu
      homojen ulinaa

    • raittiina

      Pystyn olemaan ilman viinaa kesän niinkuin talvenkin.Ei mitään tarvista turruttaa päätä myrkyillä.En kaipaa krapula aamuja ,vi turvallisin mielin ajella autoakin koska vaan.
      Viina ja yleensä alkoholi vanhentaa ihmisen nopeaan ja aiheuttaa jos minkinlaista sairautta,sitä ei moni ajattele nuorena.
      Onneksi vietän kesäisin aikaa sukulaisteni kanssa,aina hauskaa ilman viinakin.

      • ööööllkkknnnn

        taidat olla ent juoppo kun pitää itsestäänselvyyksiä täällä vakuutella

        sinä 6.6.2012 20:20


      • juu,nyt on jo aika yrittää olla kesä,ja miksei pitempääkin ilman viinaa,ja esim pami lääkitystä.parivuotta sitte olin kesällä 5kk selvistpäin,duunis vaan mutta opamoxeja harjoittelin käyttää ja nekin kyllä olen jättänyt nyt pois ,on siin kai perää että kaikista parasta olis olla ilman mitää päihteitä.49 v ikää mulla ja kyllä on oma kohtaista kokemusta mihin ryyppääminen voi johtaa,no aina jopa vankilaan asti kuntarpeeks sekoilee! ja nyt alkuvuonna 2,5kk putki ja samaan suuntaa oli elämä menos,onneks sain putken poikki ja viikko katkolla ja elämää on nyt koht 2kk katseltua 100% selvinpäin ja huomen ois tarkoitus tanssimaan mennä senaatintorille,ja selvinpäin.mutta kaikkee kivaa kesään kaille selvin päin olijoille!


    • opiskelija

      Pystyn ja olenkin. Lukuvuoden aikana tulee nautittua rientojen takia sen verran enemmän että voi kesän olla ilmankin. Esim. ylioppilasjuhlissa otin tietenkin alkumaljan, niin pilkuntarkka ei tipattomankaan kanssa saa mielestäni olla.

      • Hullu heikko.

        Tuossa on juuri niitä tekosyitä.

        "Pystyn ja olenkin."

        "ylioppilasjuhlissa otin tietenkin alkumaljan,"

        Tuossa juurikin todistit että et pysty etkä ole! Ei herranjestas miten pimeetä sakkia..
        Minkäs takia et ottanut sitä alkumaljaa vaikka vedellä? Tai jollain limpparilla?
        Pimeitä juttuja..


    • yksimiesvaan

      Mulla alkoi nyt ehkä aikuisikäni ensimmäinen kesä että aion ottaa vain muutaman oluen tai lonkeron. En humalaan asti. Ehkä se on askel kohti raittiutta. Krapula-aamut on ruennu tympiin ja ehkä se järki tulee päähän iän myötä. Ihmisen elimistö vaan on aika lujilla,vaikka oliski ns.kohtuukäyttäjä. Nyt kuukauden oon ollu ilman pisaraakaan alkoholia ja kyllä saa vapaapäivistä paljon enemmän,voin kertoa!

      • Hullu heikko.

        Palturia taidat puhua tekopyhä hullu.


    • Alkoholi ei...

      Ole ongelma,kun en käytä sitä ollenkaan. Jos joku ei pysty olemaan ilman alkoholia,kertoo se henkilön mielenterveydellisistä ongelmista ja silloin kannattaisi hakeutua ammattiauttajan puheille.

      • Hullu heikko.

        Noinhan se vielä loppupeleissä menee.. Sitä ei vaan haluta myöntää.


    • liilis

      Pystyisin toki.. Mutta en nää hyvää syytä siihen :)

    • kohtuullinenäijä

      Noi absolutistit ne tuntuu vasta kireitä olevankin. Ottaisit pari niin rentoutuisit. Alkumaljakin ongelma, hah. Mielestäni sairasta ajattelua, kannattaisi hakeutua hoitoon.

    • giigungaagun

      Hyvin pystyy olemaan. Tässä tulossa 31. kesä ilman viinaa ja ihan rento olo on. Paitsi silloin rupeaa verenpaine nousemaan, kun humalaiset örveltävät nolaten itsensä ja välistä kanssakansalaisensakin.

      • kotrk,rö

        Käy lääkärissä hakemassa diapamia jos ahdistaa


    • Mikuli 69

      Helposti menee kesäkin ilman alkoholipitoisia juomia

    • melko raitis

      yhtä mukaavaa kuin talvikin

    • juutuup

      En ole koskaan käyttänyt alkoholia paljon, mutta muutama vuosi sitten avioeron jälkeen olin taloudellisesti tiukilla ja mietin, mistä olen valmis tinkimään. Oli pakko tehdä isoja säästöjä, jotta pystyin lunastamaan ex-miehen osuuden asuntolainasta. Päätin heti, että alkoholista ainakin luovun heti kokonaan. Päätös on pitänyt.

      Hauskaa on ilman viinaakin. Saatan käydä festareilla, lavatansseissa ja mökillä ihan selvinpäin. Ei mene paljoa rahaa huvituksiin.

      Nyt kun olen maksanut urakalla joitakin vuosia asuntolainaa pois, niin nyt alkaa helpottaa. Säästeliäällä elämäntavalla on ollut se hyvä puoli, että rahaa säästyy nyt joihinkin oikeasti kivoihin asioihin. Tänä kesänä lähden ulkomaille reppumatkalle. Jos mietin sitä, että kumpaa tekisin mieluummin, joisin viikonloppuisin baarissa vai lähtisin reissuun, niin ehdottomasti mieluummin lentokonessa kuin baarissa.

    • kysyn vaan

      Miks pitäis?? ;)

    • Ei maha mittään

      Helposti !!
      Lääkkeet / sairaus pitää siitä huolen.
      Muuten kyllä tekis mieli joskus käydä baarissa/terassilla.
      Pitää keksiä tilalle muuta tekemistä.

    • Ääliöt!

      Kaikki jotka keksii noita tekosyitä tai naurettavia kommentteja puollustaakseen edes sitä lasillista alkoholia (etanolia) on heikkoja mieleltään.

      Heikkoja ja hauraita.. hehheh. :)

      Huvittaa ja samalla säälittää teidän kaksinaamainen ja tyhmä ajattelutapa.. Mutta oma on häpeänne!

    • jonnehh

      Pystyisin vaan kun en halua. Mitä elämää se olisi?

    • päätän itse

      Kun ei ole ongelmakäyttäjä voi silloin tällöin ottaakin. Mutta helteellä ei maistu edes olut. Silloin joku vissy terästettynä omenamehulla on parasta.
      Jos tulee kylmä kesä niin punaviini ruuan kanssa ja konjakki kahvin kera lämmitää mukavasti.

    • minä vaaaan

      Suomessa on suuri ongelma eli alkoholiongelma.

      jopa raittiit mesoavat täällä omasta autuudestaan ja ylivertaisuudestaan
      muita kohtaan

      mielestäni se on narsismia

    • tipattomalla jo 6kk.

      Selvempää.

    • hämmästynyt...

      "Millaista olis kesä ilman viinaa?"

      Varmaan raitista ja niin saata.nan selvää. Kuka sellaista muka haluaa :O

    • Hah!

      Ei herranpieksut miten naurettavaa sakkia! :)

      "Pystyisin vaan kun en halua. Mitä elämää se olisi?"

      "Kun ei ole ongelmakäyttäjä voi silloin tällöin ottaakin."

      "jopa raittiit mesoavat täällä omasta autuudestaan ja ylivertaisuudestaan
      muita kohtaan"

      "jopa raittiit mesoavat täällä omasta autuudestaan ja ylivertaisuudestaan
      muita kohtaan

      "Ottaisit pari niin rentoutuisit."

      Niin tekopyhää, haurasta, kateellista ja heikkoa jengiä! Eikö ihmiset osaa nauttia elämästä ilman alkoholia? Sehän kertoo ainoastaan miten heikko ja tyhmä ihminen on!

      Jos te ette itse aijo olla juomatta, niin sitten keksikää noita selityksiä sille asialle ja olkaa mukamas viisaita.

      Ja tuo yksi pässinpää jopa lohkaisi asian niinkuin se on, raitis on ylivertainen verrattuna ihmiseen joka ottaa päihteitä. Piste.

      Opetelkaa myöntämään, että juotte alkoholia, eikä sille ole mitään positiivista perustetta. Ja kaikki ajatukset, selitykset ja syyt mitä siihen mietitte, on pelkästään katkeria kapeakatseisia tekosyitä ja selityksiä. Maailma olisi paljon parempi ilman alkoholia.

      Perus naurettavia laumaeläimiä. Leipokaa itsellenne kakku. :)

      • Seppå69

        Ottakaa huumeita!!! Miksi pitäis juomalla juoda ja haista p.askalle sitten!!!????
        Muutama tramali naamaan ja mukavaa on!! Jokainen mielestäni voi ottaa tai olla ottamatta päihteitä. Suomi on vapaa maa, vapaus on lunastettu kesällä 1944 äärimmäisen kalliilla uhrilla. Saa tehdä niin kuin parhaaksi näkee kunhan siitä ei muille aiheuta harmia. Heikkoutta tai ei... v.ittuako se muille kuuluu? Oikeastaan turha aiheesta keskustella=)


    • Iloinen leski

      Olen jo montakymmentä vuotta ollut ilman viinaa ja olo on ihan hyvä : ))

    • Kesä83

      Tarkoituksena on että vapun jälkeen otetaan vasta juhannuksena seuraavan kerran, eikä tee tiukkaa.. mutta tuskin koko kesää kuitenkaan tulis oltua selvinpäin.

      Kaikista kovin jätkä on se joka ei ota ollenkaan tai likka, se on totuus.

      • kyllÄ!!

        "Kaikista kovin jätkä on se joka ei ota ollenkaan tai likka, se on totuus."

        Sinä sen sanoit! Ja kaikista vahvoin ja tervein!


    • tyhgfyjtyj

      Helposti on mennyt monta kesää ilman minkään sortin alkoholijuomia. En tosin itseni lisäksi tunne muita, jotka tähän pystyvät... minulle ei tee tiukkaakaan, kun alkoholi on niin kamalan makuista, etten sitä oma-aloitteisesti käytä.... :) Parempi näin. Suvussa on paljon alkoholistejakin, mutta onneksi se geeni hyppäsi minut yli :D

      • täällä ainakin

        No minäkään en käytä mitään alkoholijuomia, koska en vaan välitä moisesta. Nautin elämästä ihan näin...jees.


    • Liki päihteetöN40+

      Helppo homma :) Monta vuotta on mennyt ihan ilman alkoholia, joskus on tullut juotua koko vuoden alkoholimäärä juuri juhannuksen päivinä, ½ - 2 pulloa siideriä.
      Jos on itsetunto kohdillaan, ei alkoholia tarvita vauhdittamaan ilonpitoa, onneksi kaveripiirissä ja nuoremmissakin tuttavissa on monia kaltaisiani.. ja hauskaa on ollut, ja mikä parasta, ollaan jälkeenpäin muistettu kaikki :)
      Tämä sopii meille, eikä lasillinen viiniä ole paha, jos niin haluamme. Jos juominen ei aiheuta mitään pahaa, ole sosiaalinen tai taloudellinen ongelma, en kuitenkaan liputa ehdottoman raittiuden suhteen muille kuin niille joille se on ongelma, tavalla tai toisella.

    • No olipas kysymys

      Kesä ilman viinaa...

      -Vähemmän hukkuneita
      -Vähemmän väkivaltaa
      -Vähemmän laiminlyötyjä lapsia
      ......

      Tosin, meille joille alkoholi ei ole ongelma holillinen/holiton kesä on aivan samanlainen.

    • Helposti pystyy ku 21v on menny juomatta alkoholia...oon siis 21v ;D On ainaki pitkä penni säästyny...

    • tiptip

      Mahtavaa nähdä näinkin paljon jotka pystyvät tähän tippattomuuteen.Jos nimittäin olisi kysytty 10,15 vuotta sitten niin ei eipä olisi varmaan saatu tälläistä tulosta.

      Itse olin elämäni ensimäiset 24 vuotta nollatoleranssilla alkon suhteen jonka jälkeen aloin juomaan.Mutta,ikinä en ole potenut krapulaa ja muistan kaiken seuraavana päivänä.Eli juon todellakin kohtuudella.
      Ihminen jolle tekee oikeasti vaikeata olla edes kuukausi ilman minkäälaista alkoholia on mielestäni jo alkoholismin tiellä.

      Ja mikä siinä kesässä on niiin erikoista että pitää sitä kaljaa lipittää.Eikös sitä voi juoda vaikka jäävettä taikka limsaa.

      • Pyh.

        "Eli juon todellakin kohtuudella."

        Ei mikään alkoholin juominen ole kohtuullista.

        Olisit sanonut "Olen valitettavasti heikko ihminen, niin joudun myöntämään teille ja itselleni että juon alkoholia."


      • tiptip
        Pyh. kirjoitti:

        "Eli juon todellakin kohtuudella."

        Ei mikään alkoholin juominen ole kohtuullista.

        Olisit sanonut "Olen valitettavasti heikko ihminen, niin joudun myöntämään teille ja itselleni että juon alkoholia."

        "Ei mikään alkoholin juominen ole kohtuullista.
        Olisit sanonut "Olen valitettavasti heikko ihminen, niin joudun myöntämään teille ja itselleni että juon alkoholia." "

        Ja mitenkä niin ei ole mikään kohtuullista juomista.
        Jos sä syöt kohtuudella niin et syö silloin itseäsi ihan ähkyyn vaan sopivasti.
        Sama juttu alkoholin kanssa,voi juoda kunhan ei tule jälkiseuraamuksia.

        Ja mitenkä itse alkoholin nauttiminen on heikkoutta.Se on heikkoutta silloin jos juo turruttaakseen/unohtaakseeen jotain.Ja näissä tapauksissa useasti menee juuri yli.


    • pohjoinen suunta

      Ja sata varmasti pystyn,niinkuin luulötavasti olenkin.

    • Sano RReijo

      Rraettiusluppaos on tehtynä rrippikoulussa nelijäkytävuotta sitte. Ja pitännä on!!

    • SAma RReijo

      Että Vissi on. Onko MUita RRaettiita Suomen Maassa? TÄ?

    • RReijjo

      Ei, Eipä OOO.

    • HELEPOSTI PYSTYN . Minä olen ollut selv. päin ja 51v ja aion olla jatkossakin
      Tein 10v niin vakaan päätöksen kun näin /pelkäsin oman veljen (20v) viinahuuruista
      elämää ETTÄ tämän "tytön" kurkusta ei viina virtaa ja se päätös on vaan pitänyt.
      Mitä olen oppinut tämän ansiosta ON ...Puhumaan . Kapakissa olen käynyt elämäni aikana TOSI PALJON mutta aina selvin päin .
      Ei se viina tuo sitä rohkeutta VAAN se että luotat itseesi...

    • Kukkahattu|

      Heti jos ei juo niin leimataan ns. kukkahattutädiksi. Töissä joutuu kuuntelee about joka päivä kun ihmiset ylpeilee mitä paskaa tuli tehtyä kännissä eikä kunnolla edes muista. En tiedä onko tuossa nyt mitään ylpeilemisen aihetta. Myötähäpeä.

    • Pelastakaa luonto

      Viina on hyväksi ihmiskunnalle. Se vähentää väkeä, mikä on ihan oikein, koska ihmisiä on muutenkin liikaa. Juokaa siis mölöpäät!

    • häpysetä

      Tämä threadi kuvastaa suomalaisten tyypillistä suvaitsemattomuutta muita kohtaan. Jos ei itse juo ei muidenkaan tulisi juoda. Jos ei polta ei saa muutkaan polttaa. Jos ei tarvitse ostaa seksiä niin ei tarvitse muidenkaan.

    • missäs vegaanitt

      Vegaanit vielä mukaan juu,

    • pinster

      Minä juon aina kiljua tai lasolia.

    • olutpiva

      Mä juon ässällä 7-8 kaljaa lähes päivittäin ja kiinalainen kioski omistaja käy kuumana kun juodaan kaljaa sen seinän takana.

    • Absolut vodka

      Viina se miehen tiellä pitää, eikä olut ojaan kaada.
      Och samma på svenska: Systembolag mannen på väg att hålla det, och häll ölen i ett dike.

    • Mäkisen majakka

      Kyll tuo viini on hyvää kun teen sitä itse 30l ja riittää 2viikkoa keskiviikkona meen puistoon juomaan.

      • aatos paleltaa

        Etkö käy kotonas kahteen viikkoon? Vai onko sun kotis puisto? Talvella saattaa tulla vilu.


    • puistojuomaa

      Sain pyynnöstä baarissa käsidesi-drinkin, kaveri baarimikkona ja humalassa tuo tuntui hyvältä idealta. Maistui pahalle, muttei aiheuttanut muita ikäviä oireita, pitäis joskus testata selvinpäin josko siitä kännit irtoais ja nokian paska vesi päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      561
      3386
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1475
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      51
      1311
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      34
      1294
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      167
      1253
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      1204
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      103
      1053
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      972
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      922
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      834
    Aihe