Etsin "bulimiakaveria"

kaveria?

Hejssan.

Olen 21v nainen Helsingistä. Kaiken maailman syömihäiriötä on tullut sairastettua herra ties kuinka monta vuotta... Osastot ja avohoidot on kaikki käyty. Tällä hetkellä kamppailen kovasti bulimiaa vastaan. Välillä on hyviä jaksoja, välillä taas sitten ei...

Omahoitaja aina sanoo, että ahmintakohtauksen iskiessä ota äkkiä yhteyttä johonkin ja PUHU. Mutta minä en tiedä kenelle soittaa! Vanhemmat eivät tule kysymykseenkään. Kaverit eivät tiedä sairaudestani, enkä halua kertoakaan.

Joten sain idean. Löytyisikö minulle samanhenkistä kaveria? Joku, jonka kanssa jakaa kokemuksia, vaikka soittaa/laittaa viestiä/facebookata kun kohtaus uhkaa iskeä.

Uskon, että jutteleminen ihmisen kanssa jolla on sama ongelma, auttaisi paljo enemmän kuin jutteleminen jollekin, joka ei tajua koko hommasta mitään.

Minä olen erittäin sosiaalinen ja puhelias ihminen. Kaikki sanoo että on helppo tulla toimeen, joten ei tarvitse pelätä :) Olen vain niin kovin yksin tämän asian kanssa. Muutin maalta Helsinkiin enkä oikein tunne täältä ketään.

Joten sinä, joka
- haluat mukavan juttukaverin
- haluat parantua
- olet valmis tapaamaan livenäkin
- haluat vastaanottaa ja antaa tukea
- olet Helsingistä/läheltä

niin laita tuohon alle ihmeessä viestiä! Minä en haluaisi laittaa omaa sähköpostia vielä tähän. Teen ensin jonku random [email protected] osoitteen :D

Ihanku jonku deitti-ilmotuksen olis tehny :D Mutta toivottavasti joku kiinnostuisi.

T: Vielä anonyymi tyttö

13

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertaistukea12

      Heissan!

      Täällä huutelee eräs 19-vuotias naishenkilö Englannista. Olen kyllä suomalainen mutta tällä hetkellä au pairina täällänäin. Olisin kyllä kipeästi kanssa juttukaveria vailla - siis juuri tästä aiheesta - koska tälle perheelle tai näille kavereille en kyllä ala syömisongelmistani avautumaan... Joten mulla ihan sama tunne, oon aivan yksin tän asian kanssa :( Olen siis diagnosoitu bulimikko mutta kaikenmaaliman syömishäiriöt kyllä suunnilleen käyty läpi.

      Valitettavasti en ole Hesasta ja olen täällä vielä jonkun aikaa, mutta Suomessa asun siinä lähettyvillä, sanotaanko että 1,5h ajomatkan päässä. Mutta jos kiinnostaa, juttelisin mielelläni sun kanssa s-postitse (itekkin tekisin jonkun feikin näin aluksi) ja olisin kyllä ihan valmis tapaamaan face to face kun täältä kotiudun ja olemme kummatkin ns. luottavaisia :)

      Kerro ihmeessä jos kiinnostaa jutustella niin väsäilen äkkiä jonkun s-postiosotteen :)

      Terveisin,
      toinen Anonyymi

    • uttniuj

      Heih!

      Mie oon vasta 16-vuotias, Lahdessa asuva tyttö. Oon bulimiaa sairastanut enemmän tai vähemmän viimeisen about kahden vuoden ajan, sen lisäksi masennusta semmoset kolme vuotta, ehkä enemmänkin. Ensimmäisen kerran bulimiasta kärsin silloin joskus kaksi vuotta sitten, mutta se ei ollut kovin vakavaa ja sain sen lopetettua, kun vaan jossain kohtaa ajattelin, että tän pitää loppua, tää ei oo oikeesti tervettä.

      Nyt taas sitten, en sanoisi, yritän itsellenikin hokea, että ei mulla ole syömishäiriötä, en ole sairastumassa mihinkään. Tosin jatkuva kalorien laskeminen, syömättä jättäminen, ahmiminen, oksentaminen, itkeminen, viiltely...

      Mulla ei ole mitään diagnosoitu - voi johtua siitä, että en vaan yksinkertaisesti huonojen kokemuksien takia uskalla mennä mihinkään puhumaan. Eilen kävin ensimmäistä kertaa vuosiin ammattiauttajalla ja oli kyllä hyytävä kokemus.

      Mä en oo mikään kauheen hyvä puhumaan, tai no kyllä mulla varmaan löytyisi puhuttavaa kaikista syömisongelmista. Ja vertaistuki kelpaisi.

      Jos siis sua kiinnostais puhua näinkin paljon sua nuoremmalle, niin olisi ehdottomasti tosi ihanaa! :) Haluan itsekkin auttaa muita, sen verran kuin pystyn omien ongelmieni ohella.

      • allofmme

        uttniuj: et laittanut viestiisi mitään yhteydenottokeinoa? Itse olen pk-seudulta 16v tyttö, bulimiaa takana kolmisen vuotta. Ainut "hoito"jakso mikä minulla on ollut, oli tutkimusjakso viime keväänä. Ei kestänyt kuin ehkä kuukauden, selviteltiin tarvitsenko hoitoa ja minkälaista. Valehtelin lääkäreille kaiken olevan hyvin ja verikokeita ennen tsemppasin ettei niissäkään näkynyt mitään. Kovin moni kaveri ei tiedä, ja ne jotka tietävät, luulevat minun jo parantuneen.
        Kirjoitin ennen julkista blogia, mutta se on ollut vain kutsutuille jo vuoden ajan. Sieltä löytyy minusta kuvia ja nimeni, siksi se on suljettu. Ainoastaan yhden lukijan olen sinne kutsunut, mutta jos täältä löytyisi joku juttukaveri kehen oppisin myöskin luottamaan, niin saattaa saada kutsun jos kiinnostaa.
        Minuun voi ottaa yhteyttä s-postiin: [email protected]


      • allofmme
        allofmme kirjoitti:

        uttniuj: et laittanut viestiisi mitään yhteydenottokeinoa? Itse olen pk-seudulta 16v tyttö, bulimiaa takana kolmisen vuotta. Ainut "hoito"jakso mikä minulla on ollut, oli tutkimusjakso viime keväänä. Ei kestänyt kuin ehkä kuukauden, selviteltiin tarvitsenko hoitoa ja minkälaista. Valehtelin lääkäreille kaiken olevan hyvin ja verikokeita ennen tsemppasin ettei niissäkään näkynyt mitään. Kovin moni kaveri ei tiedä, ja ne jotka tietävät, luulevat minun jo parantuneen.
        Kirjoitin ennen julkista blogia, mutta se on ollut vain kutsutuille jo vuoden ajan. Sieltä löytyy minusta kuvia ja nimeni, siksi se on suljettu. Ainoastaan yhden lukijan olen sinne kutsunut, mutta jos täältä löytyisi joku juttukaveri kehen oppisin myöskin luottamaan, niin saattaa saada kutsun jos kiinnostaa.
        Minuun voi ottaa yhteyttä s-postiin: [email protected]

        Ainiin ja mainittakoon vielä se, että masennusta tullut sairastettua pitkään jo ennen bulimiaakin. Tosta marraskuusta maaliskuuhun en oksennellut lähes lainkaan, ja viillellyt en ollut vielä pidempään aikaan. Tässä kuukauden aikana sääriin on ilmestynyt haavoja roppakaupalla ja oksennuksia kertynyt pari päivässä.


      • allofmme
        allofmme kirjoitti:

        Ainiin ja mainittakoon vielä se, että masennusta tullut sairastettua pitkään jo ennen bulimiaakin. Tosta marraskuusta maaliskuuhun en oksennellut lähes lainkaan, ja viillellyt en ollut vielä pidempään aikaan. Tässä kuukauden aikana sääriin on ilmestynyt haavoja roppakaupalla ja oksennuksia kertynyt pari päivässä.

        Hohhoi kun en ole tarpeeksi viisas kirjoittamaan asioitani yhteen viestiin, mutta myös muidenkin yhteydenotot kiinnostaa ja ovat erittäin tervetulleita. uttniuj:lle vaan erityisesti vastasin, kun olemme samanikäisiä.


    • kaveria?

      Hei ihmiset!
      Ihanaa että joku on kiinnostunu :D

      Laittakaa mulle viestiä? [email protected]
      Tein ton osotteen äsken ja hämmästyin, että se on hotmail.FI :P Tai sitten olen vaan tyhmä.

      vertaistukea 12, oot erittäin samanlaisessa tilanteessa ku mä pari vuotta sitte! Lähdin nimittäin vaihtariks. Oli aika tiukkaa... Laihduin siellä yli kymmenen kiloa eikä isäntäperhe ymmärtäny ollenkaan. Olis kiva tietää miten ihmeessä sä selviät tän paskan kanssa ulkomailla?

      Ja uttniuj, ikä on vaan numero :P Laita ihmeessä s-postia.

    • vertaistukea12

      Käyppäs aloittaja tsekkaamassa posti :)

    • Vertaistukea?

      Koitin laittaa viestiä aloittajalle, mut jostain syystä mun sähköpostit ei suostu lähtee, nice.. Oon 22v tyttö sairastanu bulimiaa n. vuoden, ja oon niin sanoin kuvaamattoman kyllästynyt tähän!!! Haluisin vihdoin jo elää normaalia elämää, tehdä normaalia asioita ja ennen kaikkea ajatella jotain muuta kuin ahmimista/ruokaa/vartalonkuvaa/kaloreita/liikuntaa.. Paranemistarve on iso, tosin aika heikosti eteenpäin mennään. Asun pk-seudulla ja olis kiva jutella ja koittaa päästä paranemin alkuu yhessä, tai vaan antaa tukea :) Ajattelin myös mennä johonkin bulimia-ryhmään, mut jotenki sellanen toiminta tuntuu vieraalta. Ei se ryhmä paljoa auta, kun tulee tarve ahmia tai ns. kohtaus iskee.. Joten, kirjotelkaa ihmeessä jos haluutte vaihtaa ajatuksia, mennä kahville yms. kaikki käy! Myös jotkut itejärjestetyt ryhmätapaamiset vois olla kivoja :)

      Tähän osotteeseen voi kirjotella: [email protected]

      • allofmme

        Ryhmätapaaminen vois kiinnostaa muakin. Mielestäni sen ei tarvitsisi olla AA-kokouksen tyylinen istutaan-ringissä-ja-puhutaan-pelkästään-ongelmistamme vaan enemmänkin rentoa hengausta ja saa puhua jos siltä tuntuu. Ainoastaan itseäni hiukan jännittäisi tapaamisessa muiden ikä, kun suurin osa tuntuu olevan kahdenkympin kieppeillä ja itse vasta 16-vuotias.


    • minnttuu

      Hei, loistava idea tämmöinen! Mullakin on bulimia, eikä oikeestaan kukaan tiedä niin välillä ahdistaa kun ei voi puhua kenellekään. Oon 22 ja Helsingissä asuva. Ois hauska vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia jonkun kanssa vaikka just kahvikupposen äärellä tai lenkillä yms. Mäkin oon sosiaalinen ja tuun kaikkien kans toimeen :)

      Joten laittakaapa rohkeesti viestiä jos haluutte luotettavaa vertaistukea ja ystävän! :)

      [email protected]

    • kaveria?

      Aloittaja tässä...
      Unohdin, että tämäkin ketju oli olemassa. Viestittelin muutaman ihmisen kanssa sähköpostilla, mutta hotmail jostain syystä ei päästä mua enää sähköpostiin sisään :( Ei oo päästäny pitkään aikaan.

    • inkaemiliax

      Onko sulla kik-messengeriä? ilmainen sovellus älypuhelimille (lumiat, iphone ja android ainakin)

    • charmander_90

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7909
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4502
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2198
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1775
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1679
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe