Heathrow vaihtoaika

Sailentti

Mulla on heathrown kentällä vaihto, ja aikaa olisi ruhtinaaliset 1 tunti ja 5 min... Onkohan tuossa mitään mahdollisuutta ehtiä seuraavalle lennolle..? Vinkkejä? :) Olen lentokentällä klo 9 paikallista aikaa. Terminaalia mun ei kuitenkaan tarvi vaihtaa. Kiitos jo etukäteen! :)

12

1794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkdjfoi

      Tosi tiukkaa tekee, mutta jos tuolla vaihdolla todella on lento myyty, niin yhtiö ottaa sitten vastatakseen sen, että hoitaa sinut perille.

    • 6+19

      Jos ei terminaalia tarvitse vaihtaa, niin onnistunee. Edellyttäen tietysti, että lentosi ovat samalla lipulla.

    • LHR

      Ei mitään mahdollisuutta ehtiä!

    • Riippuu myös

      Oliko ruumaan menevää matkatavaraa ja jos, niin siirtyykö automatik seuraavalle lennolle vai pitääkö roudata itse?

      • Niin riippuu

        Kai nyt jokainen tajuaa, että matkatavara pitää checkata lopulliseen kohteeseen (tämä on syytä tarkistaa check-inissä, yleensä näin tehdään automaattisesti, mutta joskus klikkaa etenkin jos on kahden vaihdon yhteys ja virkailija on unessa). Jos pitäisi itse odottaa että saa laukkunsa ja sitten checkata se seuraavalle lennolla, niin tekisi todella tiukkaa.

        Jos on checkattu niin sitten tarvitsee vain hoitaa itsensä jatkolennolle. Ei ongelmia jos eka lento ei ole myöhässä. Jos on liiaksi myöhässä niin sitten sinut järjestetään seuraavalle mahdolliselle jatkolennolle, *kunhan* lennot ovat samalla varauksella. Jos eivät, niin nyt taitaa olla myöhäistä kysellä. Rukoilet vaan, ja pidät sitten kentällä tosi kiirettä.

        Sellainen mahdollisuus on ihan todellinen, että matkustaja ehtii jatkolennolle, kapsäkki ei, vaan tulee myöhemmällä lennolla. Lentoyhtiöllä on tällöin tietty vastuu, kannattaa tarkistaa valmiiksi. Ja oma matkavakuutus sitten ehkä kattaa sen, mitä yhtiön vastuu ei kata.


      • Comprende?
        Niin riippuu kirjoitti:

        Kai nyt jokainen tajuaa, että matkatavara pitää checkata lopulliseen kohteeseen (tämä on syytä tarkistaa check-inissä, yleensä näin tehdään automaattisesti, mutta joskus klikkaa etenkin jos on kahden vaihdon yhteys ja virkailija on unessa). Jos pitäisi itse odottaa että saa laukkunsa ja sitten checkata se seuraavalle lennolla, niin tekisi todella tiukkaa.

        Jos on checkattu niin sitten tarvitsee vain hoitaa itsensä jatkolennolle. Ei ongelmia jos eka lento ei ole myöhässä. Jos on liiaksi myöhässä niin sitten sinut järjestetään seuraavalle mahdolliselle jatkolennolle, *kunhan* lennot ovat samalla varauksella. Jos eivät, niin nyt taitaa olla myöhäistä kysellä. Rukoilet vaan, ja pidät sitten kentällä tosi kiirettä.

        Sellainen mahdollisuus on ihan todellinen, että matkustaja ehtii jatkolennolle, kapsäkki ei, vaan tulee myöhemmällä lennolla. Lentoyhtiöllä on tällöin tietty vastuu, kannattaa tarkistaa valmiiksi. Ja oma matkavakuutus sitten ehkä kattaa sen, mitä yhtiön vastuu ei kata.

        No eihän se omasta tajuamisesta aina ole kiinni, siirtyvätkö laukut lopulliseen kohteeseen vai eivät. Jos jostain syystä on ostanut liput erikseen ja sellaisilta yhtiöiltä, jotka eivät leiki keskenään tai yhtiöltä, joka ei edes myy vaihdollisia lentoja (jotkut halpisfirmat), niin ei siinä mikään tajuaminenkaan auta. :D


      • Et itse ymmärrä
        Comprende? kirjoitti:

        No eihän se omasta tajuamisesta aina ole kiinni, siirtyvätkö laukut lopulliseen kohteeseen vai eivät. Jos jostain syystä on ostanut liput erikseen ja sellaisilta yhtiöiltä, jotka eivät leiki keskenään tai yhtiöltä, joka ei edes myy vaihdollisia lentoja (jotkut halpisfirmat), niin ei siinä mikään tajuaminenkaan auta. :D

        Mitä seuraavista sanoista et ymmärtänyt: ”*kunhan* lennot ovat samalla varauksella”?


      • Leijona

      • Seεpra
        Leijona kirjoitti:

        Hyvät LHR sivut joissa tuetut vaihtoajat ja ohjeet löytyvät sivulta
        http://www.heathrowairport.com/heathrow-airport-guide/flight-connections/connection-guides

        Tuettu term3 vaihtoaika term3 ulkomaanlennoilla 70min.

        Kysyjä on siis ilmeisesti ostanut jatkolennon eri varauksena, koska lentoyhtiö tai matkatoimisto ei varmaankaan myy yhteyttä, joka ei täytä minimiaikaehtoa.

        Huonosti menee, koska silloin tietysti pitää odottaa, että saa matkalaukun ulos ja sitten checkattua sen toiselle lennolle. Tosi hyvällä tuurilla voisi onnistua. Todennäköisesti ei. Nuo vaihtoajat koskevat tietysti tilanteita, joissa jatkoyhteys on samalla varauksella.

        Vaihtoehtona on tulla toimeen pelkällä käsimatkatavaralla. Vaatii suunnittelua, mutta luultavasti parempi vaihtoehto kuin jumittua Heathrow’lle ilman jatkoyhteyttä. Lentoyhtiöllähän ei ole mitään vastuuta, kun lennot eivät ole samalla varauksella. Jos myöhästyy, niin lippu jää käyttämättä. Arvatkaapa onko lentokentältä ostettu saman päivän lennon lippu halpa (jos sellaista edes saa).


    • Sailentti

      Mun tarina on sellanen, että ostin e-ticketiltä matkan ja lentoyhtiönä toimi british airways. Mun ekat lennot peruttiin ja e-ticket ei ottanu vastuuta ollenkaan: ei siis hankkinu uusia lentoja mulle, vaan BA hommas ne lopulta ja heiltä sain tuolla vaihtoajalla lennon... Mulla on menossa ruumaan matkalaukku ja toivon että mun ei tarvi siellä heathrowlla alkaa säätään laukkujen kanssa, koska sitten en varmaan ehdi! Koska meen jatkaville lennoille, niin eikös siinä ole vain turvatarkastus ja passin tarkastus? Matkustan ekaa kertaa, jänskää!

      • Kumma juttu

        Jos BA on tuollaisen varauksen sinulle tehnyt, niin sitten se vastaa seurauksista eli järjestää sinut seuraavalle lennolle, jos missaat jatkoyhteyden. Ja matkalaukun saa checkattua lopulliseen kohteeseen, jolloin sinun ei tarvitse huolehtia siitä Heathrow’sssa. (Kenties sinä ehdit jatkolennolle mutta matkalaukku ei. Sitten BA järjestää matkalaukun seuraavalle lennolle jne.) Tosin tässä saattaa olla harvinaisia erikoistapauksia.

        Asia selvää kysymällä BA:lta todennäköisesti nopeammin ja varmemmin kuin kyselemällä Suomi24:ssä tiputellen tietoa murunen kerrallaan.


    • Sailentti

      Niin ja kiitos kaunis kaikille vastaajille!! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe