Hyvä Aasian kierros

Nuppisuuunups

Suositelkaas mulle missä kannattais käydä Thaimaa-Kambodzha-Vietnam -alue.. Matkaan lähdössä, minä (25v tyttö) ja äiti :) Enemmän kiinnostaa kultturellit paikat, mutta voidaan olla biitsilläkin jokunen päivä. Matka alkaa Bangkokista ja kesto noin 4 viikkoa.

Kiitti paljon!

2

351

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyesti
      Bangkokista Siem Reapin (Angkor Wat) kautta Phnom Penhiin ja sieltä Mekongia pitkin Vietnamiin kts ohjeet
      http://www.seat61.com/Cambodia.htm#Bangkok-Saigon
      Suosittelen viipymään Mekongin suistolla esim Vinhissä pari päivää. Se on omasta mielestäni parasta Vietnamia. Samoin Angkor Watiin voi varata 2-3 päivää.
      Saigonista junalla Danangiin ja sieltä Hoi Aniin. Hoi Anissa voi käydä biitsillä, siellä on legendaarinen China Beach, jos et itse muista, niin äitisi ainakin muistaa samannimisen amerikkalaisen tv-sarjan. Ehdoton vierailupaikka Hoi Anissa on My Sonin rauniot, mutta Hoi Anin vanha kaupunki on myös näkemisen arvoinen. Siellä kannattaa myös teettää vaatteita ja kenkiä. Hoi Anista entiseen pääkaupunkiin Hueen. Huesta bussi Vientianeen, Laosiin sitten Luang Prabang ja Huay Xaihin. Huay Xaista Mekongin yli Thaimaahan ja rannalta bussi Chiang Rai:hin ja sieltä Chiang Mai:hin. Chiang Maista voi ottaa yöjunan Bangkokkiin. Jos tuntee viehtymistä historiallisiin kivikasoihin voi tässä matkan varrella vierailla entisissä pääkaupungeissa Sukhothaissa ja Ayutthayassa.
      Reitin voi tietysti tehdä toisinpäinkin jolloin voi ottaa vene kyydin mekongia pitkin Huay Xaista Luang Prabangiin. Tosin saa sitä jokiveneromantiikkaa Phnom Penh Vietnam välilläkin. Oma mielipiteeni on, ettei siihen veneilyyn kannata kuluttaa liikaa aikaa. Romantiikka alkaa kummasi karista kun perse puutuu veneen puisella penkillä usean tunnin matkan jälkeen.
      Toi reitti on nyt suunniteltu niin, että siinä on suhkoot järkevät kulkuyhteydet. En kyllä yhtään miettinyt aikataulutusta, mutta eiköhän sen ehdi neljässä viikossa matkustamaan. Yks vaihtoehto on tietysti jatkaa Huesta Hanoihin ja lentää sieltä takaisin Bangkokiin jos ei halua Laosissa käydä. Maateitse Hanoista esmes Luang Prabangiin saattaa olla hieman hankala ja aikaa vievä vaihtoehto.
      Yllä olevasta linkistä saa jokaisen maan kohdalla hyödyllistä informaatiota, siihen kannattaa tutustua.

• ssuunnitelma

Hieno matkasuunnitelma tuossa yllä!
      Tosin pudottaisin kyllä osan pois, 4 viikkoon tuo on tiukka puristus :)
      Itse tosin matkaisin luultavasti vain Kambodzassa ja Vietnamissa TAI Kambodzassa ja Laosissa.

Luultavasti lentäisin Phnom Pehnistä Vientianeen ja sieltä bussilla (vaikka onkin pitkä matka ajallisesti) Luang Prabangiin. Josta pohjoisen kautta Chiang Maihin.

Siirtymiin saa varata aika tavalla aikaa, neljää viikkoa tuskin haluaa ihan koko aikaa olla kantamassa laukkuja istumassa kulkuvälineissä?

Vietnamista en osaa sanoa, kun en ole koskaan käynyt. Reissukaverit kehui kovasti Hoi Ania.
      Mutta jos Vietnamiin päätyisin, niin lentäisin sieltä Bangkokiin, bussilla matka on TUSKAISAN pitkä, pari vuorokautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1043
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      20
      965
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      513
      831
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      791
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      712
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      59
      568
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe