Hyvä Aasian kierros

Nuppisuuunups

Suositelkaas mulle missä kannattais käydä Thaimaa-Kambodzha-Vietnam -alue.. Matkaan lähdössä, minä (25v tyttö) ja äiti :) Enemmän kiinnostaa kultturellit paikat, mutta voidaan olla biitsilläkin jokunen päivä. Matka alkaa Bangkokista ja kesto noin 4 viikkoa.

Kiitti paljon!

2

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyesti
      Bangkokista Siem Reapin (Angkor Wat) kautta Phnom Penhiin ja sieltä Mekongia pitkin Vietnamiin kts ohjeet
      http://www.seat61.com/Cambodia.htm#Bangkok-Saigon
      Suosittelen viipymään Mekongin suistolla esim Vinhissä pari päivää. Se on omasta mielestäni parasta Vietnamia. Samoin Angkor Watiin voi varata 2-3 päivää.
      Saigonista junalla Danangiin ja sieltä Hoi Aniin. Hoi Anissa voi käydä biitsillä, siellä on legendaarinen China Beach, jos et itse muista, niin äitisi ainakin muistaa samannimisen amerikkalaisen tv-sarjan. Ehdoton vierailupaikka Hoi Anissa on My Sonin rauniot, mutta Hoi Anin vanha kaupunki on myös näkemisen arvoinen. Siellä kannattaa myös teettää vaatteita ja kenkiä. Hoi Anista entiseen pääkaupunkiin Hueen. Huesta bussi Vientianeen, Laosiin sitten Luang Prabang ja Huay Xaihin. Huay Xaista Mekongin yli Thaimaahan ja rannalta bussi Chiang Rai:hin ja sieltä Chiang Mai:hin. Chiang Maista voi ottaa yöjunan Bangkokkiin. Jos tuntee viehtymistä historiallisiin kivikasoihin voi tässä matkan varrella vierailla entisissä pääkaupungeissa Sukhothaissa ja Ayutthayassa.
      Reitin voi tietysti tehdä toisinpäinkin jolloin voi ottaa vene kyydin mekongia pitkin Huay Xaista Luang Prabangiin. Tosin saa sitä jokiveneromantiikkaa Phnom Penh Vietnam välilläkin. Oma mielipiteeni on, ettei siihen veneilyyn kannata kuluttaa liikaa aikaa. Romantiikka alkaa kummasi karista kun perse puutuu veneen puisella penkillä usean tunnin matkan jälkeen.
      Toi reitti on nyt suunniteltu niin, että siinä on suhkoot järkevät kulkuyhteydet. En kyllä yhtään miettinyt aikataulutusta, mutta eiköhän sen ehdi neljässä viikossa matkustamaan. Yks vaihtoehto on tietysti jatkaa Huesta Hanoihin ja lentää sieltä takaisin Bangkokiin jos ei halua Laosissa käydä. Maateitse Hanoista esmes Luang Prabangiin saattaa olla hieman hankala ja aikaa vievä vaihtoehto.
      Yllä olevasta linkistä saa jokaisen maan kohdalla hyödyllistä informaatiota, siihen kannattaa tutustua.

    • ssuunnitelma

      Hieno matkasuunnitelma tuossa yllä!
      Tosin pudottaisin kyllä osan pois, 4 viikkoon tuo on tiukka puristus :)
      Itse tosin matkaisin luultavasti vain Kambodzassa ja Vietnamissa TAI Kambodzassa ja Laosissa.

      Luultavasti lentäisin Phnom Pehnistä Vientianeen ja sieltä bussilla (vaikka onkin pitkä matka ajallisesti) Luang Prabangiin. Josta pohjoisen kautta Chiang Maihin.

      Siirtymiin saa varata aika tavalla aikaa, neljää viikkoa tuskin haluaa ihan koko aikaa olla kantamassa laukkuja istumassa kulkuvälineissä?

      Vietnamista en osaa sanoa, kun en ole koskaan käynyt. Reissukaverit kehui kovasti Hoi Ania.
      Mutta jos Vietnamiin päätyisin, niin lentäisin sieltä Bangkokiin, bussilla matka on TUSKAISAN pitkä, pari vuorokautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe