Kyselisin neuvoja mausteyrttien kasvun tehostamiseen:
Meillä on kotona kasvamassa basilikaa, sitruunabasilikaa ja oreganoa (mäkimeirami). Ne on kylvetty siemenistä ohjeenmukaiseen aikaan keväällä. Sittemmin ne on siirretty taimiastiasta yksittäisiin ruukkuihin. Aluksi kasvu olikin suht nopeaa, mutta nyt se tuntuu pysähtyneen.
Taimet ovat melko tilavissa ruukuissa ja saavat vettä säännöllisesti. Kasvilamppua ei ole, vaan ruukut ovat eteläisellä ikkunalla, sisällä asunnossa.
Mitä tässä voisi tehdä, että pääsisi korjaamaan satoa mahdollisimman pian? Mihin aikaan olette yleensä saaneet satoa?
Basilika, ym. kasvunopeus
Halla
2
647
Vastaukset
- Alma
Oisko ruukku sittenkin liian iso?
Vaihda pienempään niin se saa paremmin käyettyä hyödyksi ravinnon. Liian isossa ruukussa ei mikään viihdy, kituuttaa vaan. - peukalo
-Itse olen huomannut sen Basilikasta,että se vaatii paljon vettä ja tuulelta suojaisen paikan ja ei tykkää kanssa liiasta auringon paisteesta.
-nyt oli aika kylmä alkukesä, joka näkyy ainakin mun yrttien kasvun hidastumisena.
-mulla oli kanssa alussa liian monta siementä samassa ruukussa ja kasvu tyrehty.Vaihdoin osan aluista toiseen putkkiin ja nyt on niin kauniita,että.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244252Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132958Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22940Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43935PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117763- 37754
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38746- 107699
- 135667