"Hei olen Rico! Olen Chihuahua. En nyt tarkalleen muista minkä ikäinen olen, mutta milestäni kuitenkin vielä nuori. Korvastani puuttuu palanen kun entisen omistajani uusi koira puraisi. Asun löytöeläinkodissa, koska omistajani ei enään pitänyt minusta. Hänen mielestä en ollut enään riittävän kaunis. Uusi koira toteutti omistajan kauneusihanteet, joten minut tuotiin tänne.
Olen hyvästä suvusta ja minä olin lupaava pentu. Omistajani maksoi minusta aikoinaan paljon. Minua hemmoteltiin paljon ja olin niin iloinen! Pääsin muutamaan näyttelyynkin mukaan, mutta en pitänyt siitä. Se oli ahdistava kokemus ja kylläkään hermoni eivät kestäneet niitä muita koiria. Näin omistajani pettymyksen kasvoilta. Halusin niin mielyttää häntä ja tehdä hänet iloiseksi. Mikään ei vain riittänyt. Lopulta hän osti uuden koiran ja olin hyvin mustasukkainen tästä toisesta koirasta. En saanut enään huomiota omistajaltani. Uusi tulokas oli tärkeämpi ja kauniimpi.
Nyt olen täällä eläinkodissa kymmenien muiden koirien kanssa, jotka ovat kanssa hylättyjä, tai ovat muuten kokeneet kovan elämän. Eilen kaverini lopetettiin, koska oli entisen omistajansa takia hieman agressiivinen ihmisiä kohtaan ja hän ei saanut uutta kotia.
Joillakin ystävilläni on täällä hyvä tuuri. Ihanat ihmiset tulevat hakemaan heidät uusiin koteihin. Se tekee mieleni onnelliseksi, mutta toisaalta surulliseksi. En tiedä miksi kukaan ei tule minua hakemaan? Minut lopetetaan 2-viikon kuluttua ellei kukaan minusta kiinnostu. Olen nyt viime aikoina sairastellut paljon.
Kumpa joku tulisi hakemaan minut ja saisin vielä kerran kokea sen lämmön ja rakkauden, mitä pentuna sain kokea! Kumpa joku ottaisi minut syliin ja antaisi lämpimän pusun!"
Ricoa ei tullut kukaan hakemaan ja alkoi olla jo niin sairas, että vahtoehtona oli vain lopetus. Nyt Rico on koirien taivaassa hyppelemässä pellolla muiden edesmenneiden ystäviensä kanssa.
Toivottavasti tämä tarina sai ihmiset miettimään. Löytöeläinkodeissa on koiria, mitkä tarvitsevat kipeästi kotia. Tästä kaikesta huolimatta ihmiset tukevat koirabisnestä. Ostavat rekisteröityjä kalliita koiria. Varsinkin Chihuilla on tänäpäivänä kysyntä hyvin suuri ja monet ryhtyvät kasvattamaan tätä rotua rahankiilto silmissä. Koirabisnestä tukiessa lisääntyy myös koirien määrä löytöeläinkodeissa. Hoidetaan nämä viattomat kotia vailla olevat koirat hyvin, ennen kun tehdään uusia!
Koiran näkökulmasta
1
74
Vastaukset
- Laiminlyöntejä
Chihuahuaa ei löytöeläinkodeista löydä, niillä on niin kova kysyntä että ne riivitään käsistä, ainakin noilla löytykoiratarhan hinnoilla.
Mielestäni sopivampi olisi ollut joku saksanpaimenkoira-ajokoiramix, niitä monet ottaa kun halvalla saa ja sitten ihmetellään kun on niin rauhaton ja tuhoaa paikkoja. Tai sitten laumis/dobberi/rotikka/saku mix joka on erinomainen m*nanjatke, niin miehelle kuin naiselle.
Mutta kissoilla on mielestäni surkeinta, niitä otetaan aivan liian nuorina (jopa 5-6 viikkoisina vaikka luovutusikä on 12 viikkoa!) jostakin maalta jossa leikkaamattomat kissat lisääntyvät holtittomasti, kissamäärää tosin pidetään kurissa suurella kuolleisuudella, joko luonnon tai isännän kädestä...
Tai sitten ihmisiltä jotka teettävät pentuja "koska ne on niin söpöjä".
Kissan ottamista ei pahemmin harkita vaikka se voi elää jopa yli 20 vuotta, yleensä kissa annetaan/myydään uuteen kotiin 6kk-1,5 v ikäisenä jolloin kissa näyttää jo aikuiselta eli ei ole enää "söpö pentu".
Kissoja rangaistaan hyvinkin kovalla kädellä koska se on "ylimielisenä paskana" paskonut omistajan sänkyyn eikä (likaiseen) hiekkalaatikkoonsa. Tai kun se on raapinut huonekaluja ja rikkonut tavaroita ja sitten vielä ihmetellään miksi kissa luikkii pakoon kun käsi ojentuu sitä silittämään.
Ja koska kissan on saanut ilmaiseksi tai parilla kympillä ei sitä viedä eläinlääkäriin vaikka se sitä kuinka tarvitsisi.....
Anteeksi meni kyllä hieman ohi aiheen, mutta itse joudun liian usein kohtaamaan eläimen laiminlyöntejä, etenkin kissojen osalta...
Plussaa kuitenkin tekstistä joka toivottavasti laittaa muillakin ihmisillä ajatuksen liikkeelle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186144Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631543956Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503315Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772793Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2731795Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321463- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611310- 771278