40+ aloittelija kilpailemaan?

Kilpailu kiinnostaa

Olen 40 mies ja kuntoni on kaukana hyvästä. Olen jo kauan haaveillut jonkun kamppailulajin harrastamisesta, mutta vasta nyt perheeltä ja työkiireiltä on jäänyt tarpeeksi aikaa. Tahtoisin etenkin kokea miltä oikea kilpailu tuntuu, mieluiten sellaisessa ympäristössä jossa on oikeasti mahdollisuus pärjätä edes kohtalaisesti (esim. aloittelijoiden sarjassa) ilman suurta loukkaantumisriskiä. Onko jo liian myöhäistä toteuttaa vanha haave? Olen kiinnostunut kaikenlaisesta aseettomasta kamppailusta, joten mikä laji kannattaisi aloittaa? Asun Helsingissä, joten täältä löytyy varmaan melkein kaikkea, jos vain osaisi etsiä...

7

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaappiKaKe

      Määrittele oikea kilpailu tarkemmin.

    • Jp

      Hajotat ittes kun lähet kilpaa repimään tossa iässä.

    • AJ

      Kilpailulla tarkoitat varmaan ottelemista ja kyllä se on täysin mahdollista. Mainitset, että kuntosi on kaukana hyvästä, joten aloitus pitää luonnollisesti suorittaa varovasti.

      Henkilökohtaisesti suosittelisin nyrkkeilyä, vaikka kuntonyrkkeilypohjalta aloittamista, saat peruskunnon nousuun ja opit perusteet. Jos laji tuntuu hyvältä, niin kilpailuissa on tietääkseni myös ikämies-sarjat

    • Treenaaja70

      Itse olen kilpailija ja tunnen pari 50 ukkelia jotka pieksevät minut kunnossa ja fysiikassa, nää tosin on iso poikkeus muista ikäisistään mutta todistaa että ei ikä aina ole este. Jos kunnon jaksat treeneta tarpeeksi hyväksi niin voit pärjätä amatööritasolla suomessa melkein missä vaan kamppailulajissa paitsi painissa ja judossa.

    • Taidoka

      Kilpaileminen kannattaa aloittaa liikesarjalla, ottelemista suosittelen muutaman vuoden kuluttua, kunhan opit ensin väistämään ;D Ikämiessarjoja löytyy monestakin lajista, ja siellä yleensä kilpailevat kokeneet jäähdyttelijät.

      Keltanokka mahtuu kyllä mukaan, muista että mitä kokeneempi vastustaja, sen turvallisempaa matsata.

    • Backsideollie

      lukkopaini samantasoisen kaverin kanssa voisi olla hyvä
      brasilian ji-jutsu alkeiskurssin jälkeen pääsee ottelemaan

      Itse olen Defendossa siinä pääsee painimaan ja vääntään ja hiki lentää
      Meidän porukassa on yli 50v miehiä. hyvin ne vetää.
      lajissa ei ole voitajia.
      Kun huomaa, että jaksaa loppuun asti tulee hyvä fiilis

      • ikämiäs

        Olen 50 v pitkänlinjan kamppailuharrastaja. Takana n, 38 v kaikenlaista heilumista. N 25v paikkeille kilpailin judossa aktiivisesti. Sitten nää normaalit perheenperustamiset vähemmällä treenillä, mutta kuitenkin mukana. Kun taas n. 35 jälkeen taas pystyi alkaan treenaileen niin huomasi että aika ottelemiseen meni jo, mutta normi sparria ja treeniä kyllä voi tehdä. Yli 40 iällä kilpailua en kyllä suosittele treenaamista ehdottomasti kylläkin. Kuuntelet vaan kehoasi ja sen mukaan. Ymmärrä myös se että oppimiskykysi motorisesti on hitaampaa, oppiminen vaatii aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      99
      1981
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1568
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      117
      1090
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      1019
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      939
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      839
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      774
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      751
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      731
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      653
    Aihe