Bravo 2 vetolaite!

Riku

Terve
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun veto ei mene päälle. Lähdin aluksi laiturista pakilla joka toimi ihan moitteettomasti, jonka jälkeen yritin pistää vaihdetta eteen päin mutta vene ei liikahtanut ollenkaan. Pakki toimi hetken aikaa jonka jälkeen sekin lakkasi toimimasta. Nostin veneen vesiltä ja aukasin vetolaitteen päältä kannen ja vetoakseli liikkuu siellä kyllä normaalisti. Potkuri liikkuu molempiin suuntiin vaikka vaihde päällä. Jos jollain olisi jotain räjäytyskuvia tai vinkkejä mikä voisi olla vikana olisin kiitollinen.

4

1143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kruiseri2

Moi
      Mulla oli sama vika kaksi vuotta sitten Bravo 2:ssa, kun vene laskettiin veteen. Ekaksi vaihteet toimi, sitten jumitui vaihde päälle ja lopuksi ei mennyt enään vaihde päälle eteen eikä taakse. Kun paatti nostettiin ylös, niin diagnoosi oli se, että vaihdevaijerin juuresta oli mennyt vettä vetolaitteen vaihdevivustoon (veto eteen ja taakse). Uudella vaihdevaijerilla muutamalla muulla osalla tuli kuntoon.

• Gale38

Moi,

Voi olla myös kytkinkartio kiilloittununt tai voiko sulla olla väärävaihteisto öljy.

Itselläni oli laitettu väärät öljyt vetariin liikaa. Tämä oli aiheuttanut kartion kiilloittumisen. Vene oli minulle uusi ja olin ajanut n100t ja kaikki oli toiminut mallikkaasti kunnes yht äkkiä ei toinen vetari kytkeytynyt eteenpäin taakse toimi normaalisti. Vene nostettiin ylös ja ammattimies tsekkas öljyt ja haistoi sitä ja totes öljyjen olevan väärän laiset ja siitä johtuen kartio oli kiilloittunut ja vaihde ei napannut kiinni.

Vetarin ylävaihde otettiin auki ja kartiot hiottiin karkeiksi ja laitettiin uudet öljyt niin avot on sen jälkeen pelittänyt. Vetari oli kyllä VP, mutta samalla logiigalla ilmeisesti Braavon vaihteet kytkeytyvät.

• Dc-mies

Vähän asian vierestä, mutta mikä joitten Bravo-vetolaitteiden keskinäinen ero on? Siis Bravo I, II ja III?

• yritetään..
        Dc-mies kirjoitti:

Vähän asian vierestä, mutta mikä joitten Bravo-vetolaitteiden keskinäinen ero on? Siis Bravo I, II ja III?

Yritetään :

- Bravo 1 on pienempiin veneisiin (1 potkuri, melko pieniä)
        - Bravo 2 ja 3 ovat isompiin veneisiin, ne ovat muuten identtiset paitsi että 3:ssa on tuplapotkurit -> alapäät erilaiset.
        - 2:een saa julmetun kokoisia potkureita, mullakin on 17,5 x 23 "

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe