Kaksi sähkösopimusta päällekäin - kahdet laskut

--

Onko tämä todellakin mahdollista? Muutettuani olen saanut sähkölaskuja sekä Vattenfallilla että Helsingin energialta, vaikka olen tehnyt sopimuksen vain Vattenfallin kanssa. Ei todellakaan MINKÄÄNLAISTA muistikuvaa Helenin kanssa tehdystä sopimuksesta (enkä löytänyt sähköpostista mitään ilmoitusta sopimuksesta/tällaisia papereita ei minulla missään kansiossa ole), vaikka laskut minun nimellä tulevatkin. En myöskään ymmärrä, miksi olisin tehnyt kahteen eri yhtiöön sopimuksen samasta asiasta, järki hoi. Voinko nyt siis vain katkaista sopimukseni Helenin kanssa ilman että jään ilman sähköä, vai onko näillä firmoilla jokin yhteys toisiinsa? Onko minulla vain orastava dementia? ;)

13

16745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --

      Ainiin, ja edellisessä asunnossani sähkösopimus ei ollut minun nimissäni, joten ei ole mahdollista että sieltä olisi siirtynyt mitään sopimuksia uuteen asuntoon. Silloin ei olisi ollut tarvetta tehdäkään uutta sopimusta.

    • Siinä...

      Varmaankin käytät Helsingin energian verkkoa ja sähkön ostat Vattenfallilta. Molemmat laskuttaa sinua erikseen.

    • .,vfnfgn

      Jep sähkönjakelijaa et pysty muuttamaan ja jos sen katkaiset niin sähköä ei tule. Itselläni sähkönjakelija Lammaisten energia ja sähköni olen ostanut Helsingin energialta eli kahdesta paikkaa tulee laskut.

    • --

      Tämä selvensikin huomattavasti! Kiitos paljon molemmille.

      • Muuta kotiisi

        Hyvät hyssykät sentään, onko oikeasti näin yksinkertaisia ihmisiä olemassa??? Tuleeko mieleen katsoa mitä niissä laskuissa lukee? Tai peräti tehdä niin radikaali liike, että soittaisi asiakaspalveluun???


      • gittygutty
        Muuta kotiisi kirjoitti:

        Hyvät hyssykät sentään, onko oikeasti näin yksinkertaisia ihmisiä olemassa??? Tuleeko mieleen katsoa mitä niissä laskuissa lukee? Tai peräti tehdä niin radikaali liike, että soittaisi asiakaspalveluun???

        Valitettavasti näitä ihmisiä tuntuu olevan suurin osa. Monet ei halua vaihtaa kun on kuullu kauhutarinoita siitä miten tulee kaks laskua kotiin ja hinnat tuplaantuu ja jotain mystisiä siirtohintoja tulee lisäksi laskuun.. hohhoi.


      • Anonyymi
        gittygutty kirjoitti:

        Valitettavasti näitä ihmisiä tuntuu olevan suurin osa. Monet ei halua vaihtaa kun on kuullu kauhutarinoita siitä miten tulee kaks laskua kotiin ja hinnat tuplaantuu ja jotain mystisiä siirtohintoja tulee lisäksi laskuun.. hohhoi.

        Helvetin tyhmää,kun tulee 21€ ja Fortum perii 100€,olisi helpompi maksaa vain tuo 21€ oma voimaan,mutta ei pysty peruumaan tuota Fortumin


      • Anonyymi
        Muuta kotiisi kirjoitti:

        Hyvät hyssykät sentään, onko oikeasti näin yksinkertaisia ihmisiä olemassa??? Tuleeko mieleen katsoa mitä niissä laskuissa lukee? Tai peräti tehdä niin radikaali liike, että soittaisi asiakaspalveluun???

        Hyvät hyssykät sentään, onko oikeasti näin yksinkertaisia ihmisiä olemassa???

        Huomaatko että puhut itsestäsi?


      • Anonyymi
        Muuta kotiisi kirjoitti:

        Hyvät hyssykät sentään, onko oikeasti näin yksinkertaisia ihmisiä olemassa??? Tuleeko mieleen katsoa mitä niissä laskuissa lukee? Tai peräti tehdä niin radikaali liike, että soittaisi asiakaspalveluun???

        Minulla tulee kahdesta paikkaa sähkölasku. Vasta tajusin. Sekä Elenia että Oomi laskuttavat. Laitoin juuri sinne kumpaankin kyselyn. Ihan samasta käyttösähköstä samaan osoitteeseen, vaikka siihen sivustoilla lukee, että sähköyhtiöt hoitavat nuo siirrot.

        Että
        Älä sinä natkuta yksinkertaisista ihmisistä. Nykyään kuluttajaa viilataan - ja paljon.


    • E.M.V.

      No hei, suurin osa suomalaisista ei ole vielä tähän päivään mennessä oivaltanut, että sähköön liittyy aina 2 erillistä yhtiötä: verkkoyhtiö ja myyntiyhtiö. Monissa tapauksissa nimi toki hämää aikalailla (esim Fortum sähkönsiirto Oy ja Fortum Markets Oy), mutta monessa tilanteessa ne on täysin eri nimisiäkin (esim JE-Siirto Oy ja Jyväskylän Energia Oy, tai Rovakaira Oy ja Energiapolar Oy).

      Verkkoyhtiö on verkkoyhtiö ja sitä voit vaihtaa vaan paikkakuntaa vaihtamalla, myyntiyhtiö on taas ihan oma juttunsa ja sen voit vaihtaa ihan mihin tahansa muuhun. www.energiamarkkinavirasto.fi

    • Anonyymi

      senkin tunarit

    • Anonyymi

      Pääasia kuitenkin että palsta pysyy aktivoituna !

    • Anonyymi

      Siirrosta ei tarvitse maksaa jos hakee sähkönsä itse tuottajalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe