Maailman rumin

ämmmä

Olen niin ruma, että aina kun menen julkisiin paikkoihin kuten kauppaan tms. niin hetkessä tulee painostava hiljaisuus ja kuulu vain supinaa ja hiljaista kauhistelun ääntä. Jotku katsovat vihaisesti inhoten ja jotku säälien. Katsotaan etäältä päätä pudistaen ja yritetään muka vilkuilla huomaamattomasti, mutta silti tuijotetaan. Tätä se on koko elämäni ja kiitos vanhemmilleni joilta perin tämän ulkonäön.

Mun vikahan se ei ole vaan vanhempien, mutta ihmiset katsovat usein aivan kuin se olisi mun vika kun olen niin ruma kummajainen. Näin tulevan äitienpäivän kunniaksi v ***u kiitos vain kun synnytit mut tähän elämään kärsimään. En ole lihavakaan vaan hoikka ja keskipituinen. Kasvonpiierteet ovat vain niin epänormaalit ja kummalliset ja vartalokin ruma.

41

3015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rumin kaikista

Jos helpottaa, niin et ole ainut ruma maailmassa. Mä olen myös ruma ja rumaksi monet kerrat haukuttu. Useat, jopa muutamat entisistä tutuistakin, ovat sanoneet ihan suoraankin mulle mun rumuudesta. Eräässä entisessä työpaikassa yks työkaveri täräytti kerran melkein naamaan kiinni taulun kokosen peilin ja sanoi ett kato miten ruma naama näkyy. Mä siihen, ett yhtä ruma se oli aamulla ku peiliin vilkasin. Eräs toinen työkavereista myhäili vieressä vaan pirullisesti hymyillen kuunnellessaan sen toisen juttua. Koulussa mua kiusattiin ruman naaman takia, ei koskaan läskiksi haukuttu. Olishan se ollut vähän kornia ett ne kiusaajapojat olis mua ylipainosta haukkunut, kun he itse olivat sellasia pullaposkia ja reilusti ylipainoisia palleroita. Tytöt eivät mua kouluaikana kiusanneet vaan pojat. Muita tyttöjä he eivät kiusanneet, koska he olivat nättejä ja sieviä, mua kiusattiin koska olin ruma ja arka ja koska kukaan ei puolustanut mua, olin tosi helppo kohde heille. Työpaikoissakin olen joutunut porukan kiusaamisen kohteeksi ulkonäköni takia. Mun täytyy olla tosi ruma, koska olen siitä saanut niin useasti kuulla toisilta ihmisiltä. Aika satuttavaa oli kerran joutua kuulemaan ett kaks kaveriksi luulemaani henkilöä olivat keskenään mun ulkonäköä ruotineet ja toinen heistä sanoi mulle päin naamaa ett olin heidän molempien mielestä luontaantyöntävän näkönen ja nauroi vielä paskasesti sen perään. Eräästä työpaikasta sain potkut, kun uuden omistajan mielestä mun naamani muistutti petolinnun persettä. Kerran mennessäni erääseen kauppaan, tuli ovella nuori tyttö vastaan, joka mut nähtyään sanoi ett hyi helvetti. Sen olen huomannut ett sanonta : iän myötä rumuus vaan lisääntyy, pitää mun kohdalla paikkansa. Jos olisin ollut samanlainen kuin muut, niin mullekin olis jo löytynyt joku ja mulla olisi ystäviäkin. Näin rumalla ei ole edes ystäviä, koska ei kukaan ruman kans halua olla missään tekemisissä, aina olen jäänyt porukoista ulkopuoliseksi. Mä olen friikki, kummajainen, joka ei kelpaa kellekään, eikä mihinkään. Mun vanhempia on vaikea syyttää mun rumuudesta, he molemmat ovat olleet nuorina hyvännäkösiä. Ehkä mun rumuus on jostain kauempaa perua, kai joka suvussa pitää olla yks musta lammas=rumilus.

• ruma ämmmä

Mua taas tytöt kouluaikoina kiusasi, se oli henkistä ei onneksi fyysistä. Peruskoulun jälkeen en edes voinut mennä jatkokoulutuksiin koska ulkonäköni oli niin kuvottava ja inhosin itsekin itseäni joten jäin kotiin ja tietenkin myös työttömäksi ei mitään mahiksia työelämään. Onneksi olen jo eläkkeellä, vaikka nuori olen sain eläkkeen juuri rumuuteni vuoksi koska psykiatrikin näki, ettei minulla olisi normaalissa elämässä mahdollisuutta mihinkään ja totta kai se rumuus sitten vaikuttaa psyykeeseen niin, että sitä ei kykene masennukseltaan mihinkään normaaliin elämään.

On muakin vastaan tulleet sanoneet, vaikka mitä kuten "kauhee", "vittu minkä näköinen", nauraneet sekä ihan säikähtäneet perusteellisesti eikä vaan silloin tällöin vaan ihan jatkuvasti aina kun ulos menen joten enhän enää voi käydä ulkona lainkaan vaan sukulaiseni joutuu käymään asioillani. Joskus 1-2 kertaa vuodessa ehkä pakko käydä jollain sellaisella asialla ihmisten ilmoilla ettei sitä voi muut hoitaa vana itse pakko mennä. Olen siis normaalipainoinen, mutta todella todella epänormaalin näköinen.

• Lissukka777

Ei kannata verrata itseään muihin.Ulkonäkö on vain pintaa,tärkeintä on hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.Toki voi pitää itsensä suihkunraikkaana,vähän meikattuna,hiukset muodikkaina ja vaatteet vartalolle sopivana.
      Et voi tietää mitä toiset sinusta todella ajattelevat.Luulenpa että itseinhosi takia olet mielestäsi ruma.Ja luulet että ihmiset keskittyvät sinun ulkomuotoosi.Ihmiset vilkaisevat sinua ja minua ja muita ja unohtavat sinut,minut ja muut hetkisen kuluttua.
      Saatat olla masentunut.Käy lääkärin juttusilla.

• se ruma "lissukka"

Mulle ainakin muut ovat oikeasti sanoneet suoraan päin naamaa että olen ruma heidän mielestään. Pukeudun oman tyylisiin vaatteisiin, niin kuin monet muutkin pukeutuvat mieleisiinsä vaatteisiin, silti eräs ihminen kehtas sanoa mun vaatteita rytkyiksi. Mäkään en hänen vaatteista ja pukeutumistyylistä pitänyt, mutta eipä tullut mieleeni sanoa ett hällä on karseet kuteet myös. Käyn päivittäin pesulla, pukeudun vaatteisiin jotka ei purista eikä ahdista, hiukset olen leikkauttanut sellaisiksi kuin itse ne haluan. Ennen yritin muka nähdä enempi vaivaa, silti tuli arvostelua vaatteista, meikkaamisesta ja hiuksistakin. Jos muut saavat pukeutua omaan tyyliin ja laittaa hiuksensa haluamallaan tavalla ja meikata niin kuin haluavat, niin miksen sitten minäkin saisi olla just sellanen kuin olen. En voi naamaani meikeillä kauniiksi muuttaa, en vartaloani vaatteilla kaunistaa, niin eikö silloin se ja sama mitä teen tai olen tekemättä. Olen nimittäin huomannut sen että mitä vähemmän yritän laittautua, sitä varmemmin muut antavat rumiluksen olla rauhassa. Tuskin ne ihmiset pelkkää ilkeyttään tulevat toista rumaksi sanomaan päin naamaa, joten sen täytyy olla totta. Mä olen jo hyväksynyt etten ikinä kelvannut tai tule kelpaamaan muille ihmisille ja sen takia yritän pysyä muista mahdollisimman paljon erillään etten turhan takia ärsytä muita pelkällä läsnäololla. Olen huomannut ett jotkut oikeasti hermostuvat, jos joutuvat olemaan ruman kans tekemisissä ja saattavat ärsyyntyessään ruveta nimittelemään rumastikin. Joten en enää edes katso paljon toisia ihmisiä silmiin, toimin kuten eläimet eli olen alistunut, niin eipähän kenenkään tarvi näyttää rumalle ämmälle paikkaa jossakin pimeässä nurkassa poissa ihmisten silmistä.

• rumin ämmmmä

Niin jos vain olisikin pelkkää vilkaisua, mutta se on tuijotusta jopa minuutti tolkulla. Ulkonäköni siis hätkähdyttää ja erotun ihmisten parissa kuin neonvalo asfalttiviidakossa.

Naurua ja suoranaisia haukkuja lähes lapsesta saakka joten eipä se mitään kuvittelua ainakaan ole ollut.

• hhmhfrtuiliu

Ihmiset on julmia..

• Sinulle

Jokainen ihminen on Jumalan luomus...Hänen silmissään olet kaunis, niin kaunis. Hän, itse Jumala on sinut luonut. Olet Hänelle rakas ja Hän iloitsee Sinusta! Hän ikinä unohda, ei ikinä jätä Sinua...omaa unelmaansa!

• ööå

Mitä sillä on merkitystä kun on ihminen ja asuu ihmisten parissa? Jumala on eri statosfääreissä ja me ihmiset täällä keskenämme.

• Sinulle!
        ööå kirjoitti:

Mitä sillä on merkitystä kun on ihminen ja asuu ihmisten parissa? Jumala on eri statosfääreissä ja me ihmiset täällä keskenämme.

Sinä pääset jo täälä maailmassa Jumalan yhteyteen, jos sitä vilpittömästi haluat ja pyydät! Niin minäkin ja monet muukin ovat päässeet! Voin henkilökohtaisesta kokemuksesta sanoa, että sitten elämä on tuntunut vasta elämisen arvoiselta!

• etteka ole

Siis oletteko nyt ihan tosissanne? Eihan nyt noin montaa idioottia ihmista VOI olla olemassa etta aikuisena sanoo tollasia juttuja ja tuijottaa "rumia" ihmisia jne. Voiskohan nyt olla etta jostain muusta syysta kattoovat? Mutta jos ihmiset OIKEESTI on noin teille sanoneet niin onpa vaikea kommentoida siihen muuta kuin etta alkaa vaan viettako aikaa niiden kanssa ja alkaa missaan nimessa uskoko! Ne on vissiin niita real life trolleja sitten, koska hullujahan aina loytyy.

• rumin ämmmä

Ihan jopa vanhat papat ja mummot katsoo inhoten ja joku jopa antaa kommenttia rumuudesta, vaikka ei luulisi enää vanhusten olevan niin ullkonäkökekskeisiä, mutta ovathan he silti "normaalin" näköisiä vanhuksia toisin kuin minä joka en ole normaalin näköinen missään iässä. Rypyt ja vanheneminen ym. on normaalia ei epänormaali rumuus. Oma rumuuteni johtuu pääasiassa liian miesmäisestä ulkonäöstä mm. suuret luut, miehen kasvot varsinki leuka ja vartalo todella epänaisellinen.

Eihän sellainen joka itse ei ole ruma vaan normaalin näköinen voi käsittää mitä elää tämän näköisenä.

• yks tosiruma
        rumin ämmmä kirjoitti:

Ihan jopa vanhat papat ja mummot katsoo inhoten ja joku jopa antaa kommenttia rumuudesta, vaikka ei luulisi enää vanhusten olevan niin ullkonäkökekskeisiä, mutta ovathan he silti "normaalin" näköisiä vanhuksia toisin kuin minä joka en ole normaalin näköinen missään iässä. Rypyt ja vanheneminen ym. on normaalia ei epänormaali rumuus. Oma rumuuteni johtuu pääasiassa liian miesmäisestä ulkonäöstä mm. suuret luut, miehen kasvot varsinki leuka ja vartalo todella epänaisellinen.

Eihän sellainen joka itse ei ole ruma vaan normaalin näköinen voi käsittää mitä elää tämän näköisenä.

Tiedän miltä susta tuntuu, olen itse myös ruma. Mullakin on miesmäinen vartalo, olen suuriluinen ja kasvotkin ovat miesmäiset eli ei ihme että jotkut ovat mua lesboksikin luulleet. Vanhat ihmiset ovat aika kärkkäitä sanomaan ja osoittamaan kaikki virheet ulkonäössä. Yks sukulais"täti"(olin hänellä töissä avustajana) varsinkin melkein päivittäin puhui mun ulkonäöstä, ei mitään kehunut vaan kommentoi vikojani. Joten ei jäänyt epäselväksi, että olin hänen mielestään ruma ja muutenkin epäkelpo ihminen. Yhdessä toisessa työpaikassa vanhusten hoivatalossa, jouduin kuuntelemaan vierestä, kun pari mummua isoon ääneen kommentoi mun ulkonäköä, eikä nekään mitään kehuja olleet. Myös pikkukaupassa kassana ollessani, muutamat mummut sanoivat monestikin aika pahastikin ulkonäöstä, mutta piti vaan olla kuin se ei olisi tuntunut missään. Joten eipä ole mullekaan mun rumuus jäänyt missään vaiheessa epäselväksi. Se on jännä juttu, että toiset ihmiset jollain tavalla kuvittelevat mielessään ettei ruma ihminen tajua omaa rumuuttaan vaan että se pitää kertoa sille ihmiselle useitakin kertoja. Ei se rumuus tarkoita sitä että olisi käsityskyvyssä jotain häikkää, kyllä mä ainakin olen jo pienestä lapsesta asti tiennyt olevani ruma ilman toisten sanomisiakin. Rumuuden takiahan mulla ei koulussa ollessa ollut yhtään ystäviä ja jouduin kiusatuksi. Rumuuden takia olen jäänyt yksinäiseksi, ei kukaan mies näin rumasta huolinut, kun maailma on täynnä kauniita naisia. Jos en olisi ollut ruma, niin silloinhan mullakin olisi ollut ystäviä ja se mieskin löytynyt. Rumuuden takia, jopa työn saantikin on ollut vaikeampaa, kuka työnantaja tämän näkösen töihin olisi ottanut, kun nätimpiäkin on ollut töihin tarjolla.

• rumin ämmmä
        yks tosiruma kirjoitti:

Tiedän miltä susta tuntuu, olen itse myös ruma. Mullakin on miesmäinen vartalo, olen suuriluinen ja kasvotkin ovat miesmäiset eli ei ihme että jotkut ovat mua lesboksikin luulleet. Vanhat ihmiset ovat aika kärkkäitä sanomaan ja osoittamaan kaikki virheet ulkonäössä. Yks sukulais"täti"(olin hänellä töissä avustajana) varsinkin melkein päivittäin puhui mun ulkonäöstä, ei mitään kehunut vaan kommentoi vikojani. Joten ei jäänyt epäselväksi, että olin hänen mielestään ruma ja muutenkin epäkelpo ihminen. Yhdessä toisessa työpaikassa vanhusten hoivatalossa, jouduin kuuntelemaan vierestä, kun pari mummua isoon ääneen kommentoi mun ulkonäköä, eikä nekään mitään kehuja olleet. Myös pikkukaupassa kassana ollessani, muutamat mummut sanoivat monestikin aika pahastikin ulkonäöstä, mutta piti vaan olla kuin se ei olisi tuntunut missään. Joten eipä ole mullekaan mun rumuus jäänyt missään vaiheessa epäselväksi. Se on jännä juttu, että toiset ihmiset jollain tavalla kuvittelevat mielessään ettei ruma ihminen tajua omaa rumuuttaan vaan että se pitää kertoa sille ihmiselle useitakin kertoja. Ei se rumuus tarkoita sitä että olisi käsityskyvyssä jotain häikkää, kyllä mä ainakin olen jo pienestä lapsesta asti tiennyt olevani ruma ilman toisten sanomisiakin. Rumuuden takiahan mulla ei koulussa ollessa ollut yhtään ystäviä ja jouduin kiusatuksi. Rumuuden takia olen jäänyt yksinäiseksi, ei kukaan mies näin rumasta huolinut, kun maailma on täynnä kauniita naisia. Jos en olisi ollut ruma, niin silloinhan mullakin olisi ollut ystäviä ja se mieskin löytynyt. Rumuuden takia, jopa työn saantikin on ollut vaikeampaa, kuka työnantaja tämän näkösen töihin olisi ottanut, kun nätimpiäkin on ollut töihin tarjolla.

Mulle olisi riittänyt ihan normaali tavallinenki ulkonäkö ja se olisi ollut paljon jo sekin koska sillä saa normaalin elämän, mutta kun rumaksi tuli niin mitäpä sitä paljoaa voi kun ei kykenen itsariikaan tekeen niin pakko kestää, tosin olen kiitollinen, että minulla on yksi läheinen sukulainen joka käy asioillani tai käyttää minua asioilla kun joskus on pakko käydä muutaman kerran vuodessa esim. lääkärissä muutoinhan en käy edes ulkona enkä ole jutellut muiden ihmisten kanssa vuosikausiin enkä kyllä sitä haluakaan kun on tämän näköinen.

Jotenkin rumaa pidetään myös automaattisesti vähä-älyisenä, ajattelevat, että kun ulkomuoto muodostui näin epänormaaliksi täytyy myös niiden aivojenki olla samalla lailla muodostuneet eli epänormaaliksi.

Koulussa kun syrjittiin rumuuden takia tottakai sitä masentui ja käpertyi itseensä joka vielä entisestään lisäsi syrjintää. Työelämässä kerkesi olla jonkin aikaa ennen kuin jäin eläkkeelle, mutta sielläkin syrjittiin, vaikka aluksi menin töihin iloisesti ja yritin olla sosiaalinen ja mukava kaikille niin se ei auttanut kun ulkonäkö vaikutti niin, että osa ei edes alkanut jutteleen vaan oli aivan kuin minua ei olisi paikalla lainkaan. Niin koulussa kuin töissäkin kukaan ei uskaltanut olla edes vieressäni ettei luultaisi, että oli minun kanssa ja olisi maine mennyt jo pelkästä vieressä seisomisestani koska monihan ihan melkeinpä luulee, että rumuus jotenki tarttuu hipaisustakin.

Olen vain sisällä piilossa ja toivon, että en olisi kovin pitkäikäinen koska eihän tällaista elämää kestä kukaan ihminen pitkään, jo nyt on liian pitkään elänyt/kitunut.

Oikeasti kaikki naiset ovat kauniita tai tavallisen näköisiä ja ainakin olivat nuorena sitä, mutta minä en ollut edes nuorena ja näin rumiahan maailmassa ei ole kuin ehkä muutama niissä miljardeissa naisissa, joten olenko sitten se yks harvinaisuus joka sai etuoikeuden olla se yks miljardien joukossa. Kiitos vaan vitusti kaikesta tästä kuka sitten loppujen lopuksi antoikin mulle syyn elää ja vieläpä tällaisena vitun harvinaisen näköisenä.

• tavis.. kai..

Kuinka rumia ne ihmiset ovat jotka toisen ulkonäköä haukkuvat ja nälvivät..En missään tapauksessa olisi missään tekemisissä tuommoisten ihmisten kanssa..Jos omassa kaveripiirissä huomaisin tuommoista,laittaisin välit kerta heitolla poikki..Kaikki me ollaan ihmisiä ja käytös eroittaa meidät eläimistä tai pitäisi eroittaa mut ikäväseni täytyy todeta että jotkut vaan pysyvät paviaanin tasolla ja yleensä ihmiset jotka haukkuvat peittävät itsestään jotain..

• 2+8

Tuota noin, ei tulisi mieleenikään sanoa ketään rumaksi, ainakaan päin naamaa, mutta kyllähän tällaisia ihmisiä on olemassa. Ei v*ttu, tästä lähtien puutun asiaan, kun joku haukkuu sellaisesta ominaisuudesta, johon ei itse voi edes vaikuttaa (esim. pituus, kasvonpiirteet, vartalonmuoto).

• Uskotaan niin

Minua on aina sanottu näyttäväksi ja hyvännäköiseksi naiseksi. Kuitenkin on minull a erittäin huono itsetunto ja loputkin siitä romuutti toinen nainen joka sai mieheni. Mies vannoi ensin että ei koskaan sortuisi tuohon kun on niin ruma ja läski. Itse en koskaan ole uskaltanut arvostella toisten naisten ulkonäköä huonon itsetuntoni vuoksi ja miehen arvostelutkin sai minut säälimään tuota naista. Miehen mielestä minä olin täysin toista luokkaa..... ja yks kaks hän menikin sen kans jota hukkui rumaksi.
      Minun tuntema sääli vaihtui vihaksi miestä kohtaan. Sillä hän todella veti maton altani. Jopa säälin tunteet tuota naista kohtaan tuntuivat idioottimaiselta tyhmyydeltä. Oman arvon tuntoni putosi pohjalle ja vielä huonommaksi muuttui
      tuon naisen lausunnoista joiden mukaan hän on paljon parempi nainen kuin minä kun en ole minkäännäkönenkään. Hänen milestään minua ei peräseinän tapetista erota. Ym. (nuo asiat oli kyllä ilmaistu eritilanteissa ja eri ihmisille mutta kuitnekin hänen suusta)
      Noin se menee, noin saadaan ihmisen itsetunto --- ja kunnioitus romuttumaan.
      Kaikki todellisuus katosi.
      Nainen toiselle on pahin arvostelija.
      Jokaisella ihmisellä on sisäinen kauneus joka aivanliian helposti piilotetaan karun ulkokuoren alle. Jokaisessa meissä on jotain kaunista, otetaan se esille ja ollaan nöyryydestä kauniita ja voimakkaita.
      Joku kirjoitti että olemme luojan luomia ja hyviä sellaisenaan. Luomiskertomuksessa sanotaan Jumalan luoneen ihmisen omaksi kuvakseen.

• Täällä kans RUMA

Minun vanhempiani sanottiin hyvännäköisiksi, mutta heidän yhteinen hedelmäsä (minä) tuli vain todella rumaksi eli olen vanhempieni kaikkien negatiivisten ja huonoimpien piirteiden summa. Miten onnistuikin luonto antamaan vanhemmiltani juuri ne huonoimmat piirteet minulle, melko outoa. Olen siis toooooosi oudon ja kummallisen näköinen nainen.

• jsadfdfsdfsdfs

Entäs jos vois olla ihan reilussti ruma ja jopa vähän ylpeä siitä! Eihän kaikki voi mitenkään olla kauniita, Jonkun on pakko olla tässä maailmassa vähemmän hyvännäköinen että toiset näyttäisivät heidän rinnallaan kauniilta. Sitä paitsi kuka sanoo, että on yleensäkin oltava kaunis? Media luo sellaista painetta, mutta paskat mediasta! Kuka haluaa olla sen orja? Ollaan reilusti rumia kuin rullatuolit! Ihan sama mitä muut ihmiset ajattelee. Antaa niiden kattoo. Tuijotetaan me takas kahta kauheemmin. Ei meistä kukaan itse valinnut tällaista kroppaa tai naamaa. Ei me olla siihen syypäitä. Ei meitä itseään voi siitä syyttää. Ihan niikun rumuudessa olis jotain pahaa...

• SL

Mielestäni ei ole olemassa rumaa ihmistä. Se on vain ilkeiden, sieluttomien ja omasta mielestään kauniiden ihmisten tyhjää löpinää.
      Jokaisessa ihmisessä on jotain kaunsita. Ajattelelva ihminen näkee sen.

• fagta

Naisen elämänlaatu on suoraan verrannollinen tämän ulkonäköön.

• ruma ruma ja ruma

Tuossa suurin pudottaja kisassa on lihavia ihmisiä, mutta kaikki ovat naamasta ihan normaalin näköisiä eikä kukaan kauhistele heidän kasvonjaan. Itse, vaikka olen hoikka olisin noiden pudottajien seurassa aivan hirvittävän epänormaalin näköinen, vaikka olenki normaalipainoinen, kaikki siis tuijottaisivat vain minua kauhuissaan jos olisin noiden joukossa.

• erilainen vaan

Vielä suomessa on kahta vaikeampaa olla eri näköinen kun suuri osa suomalais naisista on melko samantyyppisiä näöltään ja piirteiltään. Sitten kun joku on erilaisemman näköinen kuin suomalainen nainen niin se luokitellaan heti rumaksi.

• pirskåtti

Eikä jo lapsille pitäisi opettaa, että tuijottaminen on rumaa?

• Savonruminnainen

Yksi ruma täälläkin. Se onni minulla on etten sitä kunnolla tajunnut nuorena, vaan vasta yli kolmekymppisenä. Tai no välillä tuntuu että olisi ehkä ollut hyvä että olisin tajunnut rumuuteni jo nuorena, niin se kolaus ei olisi ollut niin kova.

Jo nuorena minusta sai vain epäonnistuneita kuvia, niin luulin, kun en tajunnut että niissä kuvissä se totuus näkyy. Usein kokoonnuttiin äidin puolen serkkujen kanssa, joissa on suurin osa naisia, joukossa todellisia kaunottaria, minä sitten "kuka-ei-kuulu-joukkoon"-tyyppinä mukana. Noista tapaamisista on kuvia, ja niitä ei voi katsoa tuntematta ahdistusta. Yhdellä serkuista oli häät, ja hänen polttareihinsa minua ei kutsuttu, vaikka kaikki muut naisserkut kutsuttiin (meitä on viisi). Muut serkut (siskoni joukossa) suunnittelivat esitykseksi laulun, ja tietysti minut haluttiin pois rumentamasta. Laulaa osaan ihan yhtä hyvin kuin muut.

Kummasti kouluaikoina minua ei haukuttu rumaksi, vaikka kiusattiin ja jätettiin yksin. Ehkä minussa oli niin paljon muuta kiusaamisen aihetta, että rumuuteeni se ei ulottunut. Lihava en ollut, nyt olen lisäksi lihava, joten kuvottuneita katseita saan tuplamäärin osakseni, kun ikä on veltostuttanut kasvotkin.

On minulla mies ja lapsiakin. Lapset ovat onneksi vähintäänkin normaalin näköisiä, jopa kauniita, mutta tokihan olen puolueellinen sitä arvostelemaan. Mies oli laiska etsimään naista itselleen ja ehkä aika arkakin, pettynyt muutamiin naisiin, siksi helppo saalis tällaiselle rumemmallekin. Mutta hänkin on ilmaissut, vaikkei suoraan, että olen ruma. "Ei kaikki voi olla nättejä" ym. Ei mielellään liiku kanssani ainakaan sellaisissa paikoissa, joissa työpaikan ihmisiä saattaisi tulla vastaan, ei halunnut hääkuvaa, ei halua minusta ottaa kuvia, ei halua yhteiskuvaan kanssani, ja jos joskus joutuukin, nojaa poispäin. Tiedän että rakastaa minua muuten, mutta kyllä tuo naista syö. Ei minua haittaisi niin kovasti, jos vaikka koko maailma oksentaisi minut nähdessään, kunhan oma mies edes pitäisi ulkonäöstäni. Välillä on sellainen olo että kunpa en olisi tavannut tuota miestä enkä saanut lapsia, olisin lopettanut elämäni. "Miten se voi olla noin ruman kanssa" , oli miehen yksi naispuolinen ystävä sanonut, kuulin yhteiseltä ystävältämme. Seksihalukkuuttakin tietoisuus rumuudestani syö. Sitä on, mutta joskus itseinho vie halut.

Minut vielä kasvatettiin olemaan ylpeä itsestäni, isäni kehui ulkonäköäni. Joku kauempaa sanoi hyvännäköiseksi, kai vartaloni oli nuorena kaukaa katsottuna ihan ok, mutta naama sitten sai sanomaan ettei sittenkään. Tuo muuten olikin se ainoa kerta, jolloin minua on nuorena haukuttu rumaksi. Jotenkin en vain tajunnut, että kyllähän oikeasti näteille naisille tulee runsaasti ihastuksen osoituksia, ei vain joka viides vuosi jos sitäkään, ja tulee vihellyksiä, merkitseviä katseita, kuulee ihastelua...

Kyllä minuunkin suhtaudutaan joka paikassa nirsosti. Vien ja haen lapsia kerhoista - yritän hymyillä ystävällisesti, ja sekä miehet että naiset katsovat niin nenänvartta pitkin kuin olla ja voi "vttuako mulle virnistät, älä katso tännepäin" oikein kuuluu ajatuksistansa.

Välillä yritän suhtautua elämääni positiivisesti, pitkiäkin aikoja unohdan tuon että se suhtautuminen johtuu ulkomuodostani. Mutta sitten se taas jotenkin lyö silmille, kun näen valokuvan itsestäni, katson peiliin muutakin kuin asukokonaisuutta tarkistaakseni tai sitä olenko lihonut tai laihtunut tai että en näytä ihan vastaheränneeltä. Se ruma naama siellä peilissä saa välillä niin maahan.

• Savonruminnainen

Ja se häpeäntunne. Se iskee pahiten, kun on hetken aikaa taas saanut itsetunnon kohdilleen ja käyttäytynyt hymyilevästi ja ystävällisesti ja saanut vastineeksi tympeää käytöstä, tervehdyksiin vastaamattomuutta. Tänäänkin tutut ihmiset katsoivat minua syrjäkarein ja vain vaivoin vastasivat tervehdykseeni, kun taas perässäni tullutta ihmistä tervehtivät todella iloisesti ensin. Se tuntuu aina niin paskalta, varsinkin kun toistuu usein.

• räyhräyh
        Savonruminnainen kirjoitti:

Ja se häpeäntunne. Se iskee pahiten, kun on hetken aikaa taas saanut itsetunnon kohdilleen ja käyttäytynyt hymyilevästi ja ystävällisesti ja saanut vastineeksi tympeää käytöstä, tervehdyksiin vastaamattomuutta. Tänäänkin tutut ihmiset katsoivat minua syrjäkarein ja vain vaivoin vastasivat tervehdykseeni, kun taas perässäni tullutta ihmistä tervehtivät todella iloisesti ensin. Se tuntuu aina niin paskalta, varsinkin kun toistuu usein.

ongelma ei ole ulkonäkö vaan nöyristelevä kiltteys. pitää alkaa räksyttää takas ja mulkoileen aivan yhtä lailla.

• ei jaksa tapella
        räyhräyh kirjoitti:

ongelma ei ole ulkonäkö vaan nöyristelevä kiltteys. pitää alkaa räksyttää takas ja mulkoileen aivan yhtä lailla.

Sekin menis aika rankaksi, koska jatkuvasti pitäis pitää omia puoliaan ja rätkyttää toisille takas. Kuka jaksaa huutaa kilpaa jatkuvalla syötöllä. yksin muita vastaan. Yleensä ne haukkujat, kun eivät ole yksin vaan heitä saattaa olla useamman hengen ryhmä. Kyllä se menee niin että ruma häviää aina vaikka kuinka yrittäis pitää puoliaan. Ei riitä että leimataan rumaksi, niin sitten sut leimataan hankalaksi ja vaikealuontoiseksi tapaukseksi, joka ei ymmärrä, että toiset pelkkää hyvää hyvyyttään sanoo niitä kommentteja ulkonäöstä. Monestihan jotkut nimittäin kuvittelevat ettei se ruma tiedä itse olevansa ruma vaan se pitää kertoa sille ihmiselle useamman kerrankin että varmasti menee tieto perille ruman ihmisen aivoihin.

• kato tuota!

Ei voi olla totta että en olekaan ainoa joka on poikkeavan ulkonäön takia eristetty muista ihmisistä. Pitäisi muuttaa köyhään maahan asumaan jotta saisi olla rauhassa. Siellä ihmisillä on raha ja jokapäiväinen ruoka päällimmäisenä mielessä, ei ulkonäkö. Mutta täällä "parempiosaisten maissa" on erit arvot.

• eees

Totta, ihmisyys on unohdettu jo kauan sitten länsimaissa. Ei välitetä aidosti toisista, suomalaiset tässä asiassa pahimpia

• n-93

ihmiset ovat niin s**tanan ilkeitä ja typeriä. Pönkitetään omaa huonoa itsetuntoa ilkkumalla toisia. Tulee itselleen niin hyvä mieli kun löytää toisisista ihmisistä virheitä.
      Nostan hattua niille, jotka kestää toisten piikitteleviä kommentteja ja tuijotusta. He ovat oikeasti vahvoja.

• .

Tuo on totta mitä kirjoitat. Itsekin olen liian herkkä ottamaan kaikki mulle sanotut ilkeydet itseeni, en osaa antaa mennä toisesta korvasta ulos. Ehkä vaan saanut liikaa kuulla niitä rumia sanoja ja liian vähän hyviä sanoja. Hitto, kun osaiskin kasvattaa vahvempaa kuorta itseni ympärille ja antaa yhtä pahasti muille takas, samalla mitalla. Kunpa edes kerran olis ollut joku ystävä joka olis puolustanut mua, eikä vaan sivusta seurannut, kun mua haukuttiin. Itsellä on paha tapa mennä apuun jos huomaan toisen joutuvan jonkun hampaisiin, kiusankohteeksi, ehkä pitäis oppia kääntämään selkäni toisten pahalle ololle ja olemaan kuin muutkin, välinpitämättömiä, tunteettomia ihmisiä.

• www.brandsokay.com

welcome to the www.brandsokay.com shopping

• Ihmiset näyttävät

kauttasi oman pienuutensa. Jaksamista.

• I ront biliiv juu

Pikkasen laitat varmaan "Lapin lisää"? Eikä vanhemmissasi ole muuten mitään vikaa. Ruoki sydäntäsi hyvilllä asiolla niin, että mielesi iloisuus alkaa näkyä kasvoiltasi. Sellainenkin käsite kuin ruman kaunis on totta. Sellaiset ihmiset juuri esteettiseti ovatkin kiinnostavia.Osallistuva aivotoiminta lopulta kruunaa kaiken.

http://www.youtube.com/watch?v=o5qPbi5aZ1I&feature=plcp

• tuijottelua muualle

Hanki silikonit :D

• käsittämätöntä

Ihan mielenkiinnosta lueskeskelin tätä ketjua ja täytyy sanoa, että on paikoin melkoisen järkyttävää tekstiä. Ihan vihaksi pistää nuo kertomukset, joissa AIKUISET ihmiset ovat tuijottaneet ja vieläpä kehdanneet kommentoida toisen rumaa ulkonäköä. Todella alhaista käytöstä, sillä eihän sille mitään mahda miltä näyttää. Tuollaiset ihmiset saisivat hävetä silmät päästään.

• rumarumaruma

Täällä kohtalotoveri.
      Rankkaa luettavaa ja niin tuttua.
      Olen kyllä päässyt asian yli, mutta kauheaa on ollut.
      Ehkä tämä onkin ainoa syy, miksi olen toisen suvun mustalammas,
      eikä ole mitä tehdä, koska ulkonäölleni en voi mitään.
      Nyt tekisi mieli itkeä.
      Mietin parhaillani nimenvaihtoa ja muuttoa eri paikkakunnalle, jotta
      suku ei enää ikinä pääsisi jäjilleni.

Muiden ihmisten henkisestä väkivallasta rumuuteni tähden en jaksa edes kertoa.

Olen hyvin yksinäinen, onneksi minulla on koira; ainoa ,maailman paras ystäväni. Mihinkään lähimmäisenrakkauteen en usko-sitä ei ole olemassakaan ,se on pelkkä typerää saatanan paskamaista kusetusta, satua. Se se ei ulotu rumiin. Olen varsin tyytyväinen kyllä siihen että nykyään koen olevani näkymätön, olematon, enkä enää häpeä itseäni. En usko, että kukaan edes onneksi huomaa minua. Olen hirveän kiitollinen, jos joku hymyilee tai tervehtii. Olen riippumaton luonne. Mutta yksi asia on kyllä fakta kohdallani: kaipaan juttuseuraa.
      Ystävyyttä ei ole olemassakaan, huomasin, että sekin on kusetusta, teeskentelyä ja hyväksikäyttöä. Siis henkistä hyväksikäyttöä, huijausta, paskaa.
      Mua ei enää huijata. En luota yhteenkään ihmiseen vähääkään. Mulle riittää se, että olisi edes yksi ihminen, jonka kanssa voisi joskus jutella, jostain muustakin kuin arkipäivän asioista. Ruman ihmisen elämä on kaiken kaikkiaan hyvin paljon hankalampaa kuin normaalien. Kaikki myötätuntoni on teidän kaikkien puolella, myös minun itseni puolella. Ei anneta periksi. Taistellaan! Jokin tarkoitus tässä täytyy olla. Mulla on tuntuma, ettei välttämättä ihan tämä ole toivoton ja tarkoitukseton risti ja kärsimys. Olen oppinut paljon ainakin.

• Vientiä ollu

Minusta on vapauttavaa olla ruma läskipää. Erottuvathan jyvät akanoista, itekään en ikimaailmassa solmis suhdetta ulkonäön perusteella.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 516
      7733
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      231
      2682
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2581
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      161
      1940
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1788
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      5
      1502
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1203
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1178
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe