Olen 25-vuotias nainen ja harkinnassa aloittaa taekwondo tai mahdollisesti jokin muu kamppailulaji, tähtäimessä ihan nousujohteinen kehitys ja kenties kilpaileminenkin.
Olen koko elämäni urheillut ja viime vuodetkin joukkuepalloillut ihan korkealla tasolla. Nyt palloilu kuitenkin jää, ja haluaisin kokeilla jotakin uutta.
Fyysisiltä ominaisuuksiltani olen vahva ja nopea. Olen myös naiseksi melko pitkä, enkä rakenteeltani mikään ihan siroimmasta päästä. Uskon, että minulle sopisi laji, jossa vaaditaan räjähtäviä suorituksia ja voimaa. Taekwondo on aina kiinnostanut. Olisiko se laji, jossa minun ikäiseni voisi vielä kehittyä ihan kilpatasolle asti? Vai suosittelisitteko te tietävämmät kenties jotakin muuta kamppailulajia?
Syksyllä on tarkoitus aloittaa alkeiskurssista.
Taekwondo vai joku muu laji kilpamielessä?
3
75
Vastaukset
- 0398475
Taekwondojuttu selviää kun menee lattialle venyttelemään jalat levällään. Se on laji kumi-ihmisille. Räjähtävä voima on tarpeen myös judossa, jossa pääsee nauttimaa täyskontaktilajin fyysisyydestä ja siitä että kaikki tekniikat toimivat myös otteluissa.
- entinen judoka
Taekwondo ei edellytä mitään kumi-ihmisyyttä, etenkään harrastuksen alkuvaiheessa. Venyvyys lisääntyy harjoittelun myötä ja rautakangestakin voi kehittyä kelpo taekwondoka.
Mitä tarkoitat sillä, että kaikki judotekniikat toimii myös otteluissa? Judoonhan kuuluu myös lyöntejä ja potkuja, joita harjoitellaan katoissa, vaikka ne on kielletty judo-otteluissa.
- Oliskosevaiekö
Venyvyys ei pitäisi olla mikään ongelma. Spagaatti menee kyllä, ei tosin juuri nyt, mutta korkeintaan parin viikon treenillä saisin sen taas pohjaan asti tarvittaessa.
Enkä kyllä usko, että notkeus edes olisi taekwondossa se tärkein juttu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3313449Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun192298Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151900Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141615Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4171532Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361414Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2611364- 171274
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631086Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin201010