Turbo

Projektimielessä

Jos kiskasen turbon golffini kiinne pienille ahdoille.
Päästöt kasvaa, ja laitonhan siitä tulee.
Mutta kuinka helppoa on sitten ottaa turbo pois leiman ajaksi ja heittää sitten takasin.
Jotain nopeita kikkoja siihen?

Ja mitä kaikkea tarvii että ahtaa mk3 GTI 8v kolvin johonkin 0,6-0,9 paineisiin mitä nuo koneet kestää vakiona?

Vittuilijat ja pätemisen pakkomielteen omistajat älkää vaivautuko.

9

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.8L/535hp

      kysymysten asettelusta päätellen et tarvitse muuta kun riittävästi rahaa että voit teettää kyseisen homman jossakin alan liikkeessä.turbon irroituksen helppous riippuu siitä kuinka helposti sen kiinnitys pultteihin pääsee käsiksi ja siihen kuinka helposti niihin pultteihin pääsee käsiksi taas vaikuttaa esim. millainen turbo on kyseessä,millainen pakosarja,ym.
      golffin moottorin ahtamiseen tarvitaan ahdin,ahtoputket,pakosarja,pari öljyletkua,mielellään myös välijäähdytin,laitteisto jolla saadaan ruiskutettua lisää polttoainetta esim. uusi säädettävä moottorinohjaus laite.
      tuollainen 2 litranen vakio moottori kestää oikein säädettynä reilun kilon ahtoa,jolloin koneesta saadaan noin 240-260 heppaa.

    • projektimielessä.

      Onko tuo laitteisto millä saa lisää menovettä koneeseen pakollinen jos ei ahda kun jonkun 0.6-0.8?

      Eli jos haluaa turbon leimalle pois niin pitää repii pakosarjat ja muut roippeet hiiteen sen ajaksi ja iskeä vakio palikat paikalleen.

      • 1.8L/535hp

        on aivan sama onko ahtoa 0.6 tai 0.2 niin jollakin keinolla sitä polttoainetta on lisää pystyttävä antamaan.teho kun ei tule pelkästä ilmasta.pelkän ilman lisäämisellä ei saa muuta aikaiseksi kun sulaneet männät.


    • kuneitiedä

      ja helpoin keino siihen on ?

      • >>TurboOn<<

        Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.

        Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.

        Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!


      • >>TurbotOn<<
        >>TurboOn<< kirjoitti:

        Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.

        Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.

        Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!

        Siis tuolta ===>> http://www.proboost.fi/EN/injector_driver.html löytyy se lisäruisku.


      • -
        >>TurboOn<< kirjoitti:

        Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.

        Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.

        Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!

        Aivan samaa mieltä. Vapaastihengittävän turbottamista voi perustella ainoastaan harrastuneisuudella, jolloin esim. rahan meno on toissijainen asia. Selvästi eniten 'hyötyä' investoinnille saa ostamalla suoraan turboauton ja halutessaan virittämällä sitä pidemmälle.


    • kuneitiedä.

      Juu kyllä nuo kaikki sanovat että osta valmiiksi turbotettu ja viritä sitä.
      Mut pehana kun tuo -94 GTI kolopallo on mun rakkaus, ja niin hyvässä kuosissa ja kaikilla mahd varusteilla mitä siihen saa. Aika harvassa alkavat semmoset olemaan.
      Olis aika makiaa kun koneestakin löytyisi vähän potkua.
      Sattun vaan silmään tossa kun nettiä selailin niin valmiita turbo asennus sarjoja, tyyli BOLT ON turbo kit. Ei mitää soveltamista vaan osat asettuu helposti kohilleen.

      Siitä sainkin idean että jos hieman ahtaisi tuota vaparin luuskaa.
      Kun nuita löytyy alle tonnilla missä kaikki tarvitta (KAI)
      Kun ei tuohon kattilaan muulla oikein kiukkua saa kun ahtaamalla tai kone swapilla mutta swappi tulee olee hankalampi ja varmaan kalliimpikin kun joutuu koneen mukana vaihtaa vaikka ja mitä muuta palaa, ja soveltaa se sinne pellin alle.
      Voin olla väärässäkin mutta urakka kuullostaa paljon työläämmältä niin.

      • -

        Kyllä siinä moottoria turbottaessa voi joutua vaihtamaan vaikka mitä varsinaisten turboon itseensä liittyvien osien lisäksi, esim. bensapumppu, suuttimet, moottorinohjaus, ilmanotto,... kasvaneen väännön myötä mahdollisesti voimansiirron osia sekä katsastusta varten jarrut.

        Joku bolt-on-sarja ei varmaan kovin paljon lisätehoa tuo, vapaastihengittävää konetta kun ei ole tehty turbon kanssa käytettäväksi niin vähän siellä sun täällä voi alkaa imu- ja/tai pakopuolella ahdistaa ja rasituksen alaiset osat ovat suuremmassa vaarassa rikkoontua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      74
      1004
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe