Jos kiskasen turbon golffini kiinne pienille ahdoille.
Päästöt kasvaa, ja laitonhan siitä tulee.
Mutta kuinka helppoa on sitten ottaa turbo pois leiman ajaksi ja heittää sitten takasin.
Jotain nopeita kikkoja siihen?
Ja mitä kaikkea tarvii että ahtaa mk3 GTI 8v kolvin johonkin 0,6-0,9 paineisiin mitä nuo koneet kestää vakiona?
Vittuilijat ja pätemisen pakkomielteen omistajat älkää vaivautuko.
Turbo
9
228
Vastaukset
- 1.8L/535hp
kysymysten asettelusta päätellen et tarvitse muuta kun riittävästi rahaa että voit teettää kyseisen homman jossakin alan liikkeessä.turbon irroituksen helppous riippuu siitä kuinka helposti sen kiinnitys pultteihin pääsee käsiksi ja siihen kuinka helposti niihin pultteihin pääsee käsiksi taas vaikuttaa esim. millainen turbo on kyseessä,millainen pakosarja,ym.
golffin moottorin ahtamiseen tarvitaan ahdin,ahtoputket,pakosarja,pari öljyletkua,mielellään myös välijäähdytin,laitteisto jolla saadaan ruiskutettua lisää polttoainetta esim. uusi säädettävä moottorinohjaus laite.
tuollainen 2 litranen vakio moottori kestää oikein säädettynä reilun kilon ahtoa,jolloin koneesta saadaan noin 240-260 heppaa. - projektimielessä.
Onko tuo laitteisto millä saa lisää menovettä koneeseen pakollinen jos ei ahda kun jonkun 0.6-0.8?
Eli jos haluaa turbon leimalle pois niin pitää repii pakosarjat ja muut roippeet hiiteen sen ajaksi ja iskeä vakio palikat paikalleen.- 1.8L/535hp
on aivan sama onko ahtoa 0.6 tai 0.2 niin jollakin keinolla sitä polttoainetta on lisää pystyttävä antamaan.teho kun ei tule pelkästä ilmasta.pelkän ilman lisäämisellä ei saa muuta aikaiseksi kun sulaneet männät.
- kuneitiedä
ja helpoin keino siihen on ?
- >>TurboOn<<
Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.
Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.
Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta! - >>TurbotOn<<
>>TurboOn<< kirjoitti:
Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.
Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.
Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!Siis tuolta ===>> http://www.proboost.fi/EN/injector_driver.html löytyy se lisäruisku.
- -
>>TurboOn<< kirjoitti:
Tuolta löytyy lisäruisku jota moottoripyörissäkin moni käyttää. Sopii myös autoihin. Kyseinen rikastusboksi ja lisäsuuttimet kiinni imusarjaan. Kuulostaa ehkä helpolta mutta jos tietoa ei ole mitään kyseisistä osista ja niiden asentamisesta kannattaa homma jättää sellaiselle kuka osaa.
Tietämättä minkävuotinen Golffisi on en osaa sanoa minkälaisten päästöarvoihin se pitää saada mutta JOS kyseessä on vaikka -98mallinen sen saa muutoskatsastettua melko helposti. Eikä se turbo automaattisesti mitään päästöjä laittomaksi tee. Hyvin toimiva turbo ei juuri päästöjä lisää.
Sen verran vielä vanhan auton turbottamisesta että paljon HALVEMMALLA ja HELPOMMALLA pääset kun ostat valmiin turboauton joka on jo valmiiksi laillinen. Pari,kolme tonnia menee VÄHINTÄÄN ihan alkeellisimmankin turbovirvilän rakentamiseen. Myyt siis vanhan Goffisi ja laitat muutaman tonnin lisää ja ostat orkkisturboauton niin se on huomattavasti kannattavampaa kuin alkaa vaparia turbottamaan. Itse tehtynä se ei koskaan ole luotettava,täysin toimiva tai muuten turvallinen. Valmiin turbon tuunaaminen ja virittäminen on paljon parempi lähtökohta!Aivan samaa mieltä. Vapaastihengittävän turbottamista voi perustella ainoastaan harrastuneisuudella, jolloin esim. rahan meno on toissijainen asia. Selvästi eniten 'hyötyä' investoinnille saa ostamalla suoraan turboauton ja halutessaan virittämällä sitä pidemmälle.
- kuneitiedä.
Juu kyllä nuo kaikki sanovat että osta valmiiksi turbotettu ja viritä sitä.
Mut pehana kun tuo -94 GTI kolopallo on mun rakkaus, ja niin hyvässä kuosissa ja kaikilla mahd varusteilla mitä siihen saa. Aika harvassa alkavat semmoset olemaan.
Olis aika makiaa kun koneestakin löytyisi vähän potkua.
Sattun vaan silmään tossa kun nettiä selailin niin valmiita turbo asennus sarjoja, tyyli BOLT ON turbo kit. Ei mitää soveltamista vaan osat asettuu helposti kohilleen.
Siitä sainkin idean että jos hieman ahtaisi tuota vaparin luuskaa.
Kun nuita löytyy alle tonnilla missä kaikki tarvitta (KAI)
Kun ei tuohon kattilaan muulla oikein kiukkua saa kun ahtaamalla tai kone swapilla mutta swappi tulee olee hankalampi ja varmaan kalliimpikin kun joutuu koneen mukana vaihtaa vaikka ja mitä muuta palaa, ja soveltaa se sinne pellin alle.
Voin olla väärässäkin mutta urakka kuullostaa paljon työläämmältä niin.- -
Kyllä siinä moottoria turbottaessa voi joutua vaihtamaan vaikka mitä varsinaisten turboon itseensä liittyvien osien lisäksi, esim. bensapumppu, suuttimet, moottorinohjaus, ilmanotto,... kasvaneen väännön myötä mahdollisesti voimansiirron osia sekä katsastusta varten jarrut.
Joku bolt-on-sarja ei varmaan kovin paljon lisätehoa tuo, vapaastihengittävää konetta kun ei ole tehty turbon kanssa käytettäväksi niin vähän siellä sun täällä voi alkaa imu- ja/tai pakopuolella ahdistaa ja rasituksen alaiset osat ovat suuremmassa vaarassa rikkoontua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta802015Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181763- 161634
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin211430Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu601337hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo181298Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61282En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121264Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101221- 691216