Rekisterikiven polttimonvaihto-nolosti kävi

liikaa voimaa

tokkopa olen ainut joka ryssi polttimon vaihdon eli tein ihan ohjekirjan mukaan vm 2010 eli "meisselilla" käänsin reunasta "kupua" irti niin taisin hajottaa koko kiinnityksen...olisi varmaan pitänyt purkaa takaluukun kannen verhoilu ja mennä sen kautta käsiksi polttimoon.....?...älyttömästi tehty kun ei ole ruuveilla kiinni...onko kellään kokemusta paljonko tollainen pidike kustantaa?

24

14987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua apua

      Parin kympin luokkaa. Kannattaisiko katsoa ohjekirjasta ennenkuin alkaa vääntelemään?

      • Rekisterikilven valo

        Ohjekirjassa neuvotaan juuri niin, kuten ketjun aloittanut kertookin.
        Itse purin takaluukun kannen verhoilun ja irroitin koko rekisterinvalon systeemin kantoineen päivineen ja sen jälkeen oli helppo kammeta kupu irti ja vaihtaa poltin.


      • aloittajan kommentti
        Rekisterikilven valo kirjoitti:

        Ohjekirjassa neuvotaan juuri niin, kuten ketjun aloittanut kertookin.
        Itse purin takaluukun kannen verhoilun ja irroitin koko rekisterinvalon systeemin kantoineen päivineen ja sen jälkeen oli helppo kammeta kupu irti ja vaihtaa poltin.

        Jep juuri tein sitten itsekkin eli purin verhouksen ja korjasin katkaisemani "klipsun"...eli ohjekirjan neuvo on mielestäni täysin väärä...noh loppu hyvin kaikki hyvin.
        Täytyy muuten vielä mainita että oli eka polttimo mikä on palanut kyseisestä autosta vm. 2010 ja 75tkm takana ja täysin tyytyväinen olen muutenkin autoon,mut toi ihmetyttää miksei noi polttimon vaihto juttu voisi olla varmempi eli kiinnitys ruuveilla niin ois helpompi vaihtaa ettei mitään hajoa.


    • mitähän seuraavaksi?

      Mitä wattua, onko Toyota heikentänyt jo muovinsakkin?

      • toyota no:1

        en siitä tiedä ,mutta ohjeet voisi olla paremmat tai sitten käyttäjät pitäisi olla niitä insinööri tikkusormia kuin vagina tuotteissa ettei voimasta ole tietoakaan.
        tietty voisi kait palauttaa muovin siihen japsilaatuun ...mitä lie euro skeidamuovia.


      • voi teitä reppanoita
        toyota no:1 kirjoitti:

        en siitä tiedä ,mutta ohjeet voisi olla paremmat tai sitten käyttäjät pitäisi olla niitä insinööri tikkusormia kuin vagina tuotteissa ettei voimasta ole tietoakaan.
        tietty voisi kait palauttaa muovin siihen japsilaatuun ...mitä lie euro skeidamuovia.

        Olette te Terot uskomattomia, tehän pelkäätte tosissaan kilpailjoiden ajavan ohi.


      • samaa paskaa

        Heh. Kokemus vm. -82 toilootasta. Aiheena rek. kilven valon vaihto

        - irrota noin 30 muoviklipsiä, joista puolet hajoaa käsiin, jotta takaluukun verhoilun saa irti
        - irrota rek. kilven valojen kiinnitysmutterit
        - irrota rek. kilven valot, jotka pääsee sen jälkeen purkamaan atomeiksi lampun vaihtoa varten
        - pistä kaikki takaisin läjään (pl. ne 15 rikkoontunutta verhoilun kiinnikettä)

        Tästä(kin) näkee, että toilootat on tehty käytettäväksi sen 6 vuotta, minkä jälkeen autot menevät Japanissa paaliin tai ne myydään johonkin kehitysmaahan.

        Nyk. autoni a) ajotietokone kertoo rikkoutuneista polttimoista ja b) rek. kilven valon vaihto onnistuu ilman työkaluja. Mutta minulla onkin ollut yksi toiloota. Ensimmäinen ja viimeinen.


      • NASSE SETÄ

        TOJOTAT JOUTAA PAALAAMOON.


      • rekariv

        Ohjekirjan ohjeden mukaan minäkin aikoinaan tein ja sama juttu,korvake toiselta puolelta poikki.Liimamassalla me korjaamme sen.Samoin kävi 2004vm Aven ajovalopolttimon vaihdon kanssa.Täysin ohjeen mukaan ja polttimon kiinnityspaikka irtosi kokonaan umpiosta.No näihin autoihinhan vaihdettiin kaikki ajovaloumpiot.Valmistusvirhe


      • Anonyymi
        voi teitä reppanoita kirjoitti:

        Olette te Terot uskomattomia, tehän pelkäätte tosissaan kilpailjoiden ajavan ohi.

        Nehän ovat edellä jo olleet aina. Toyota sinnittelee perässä, mutta aina pari sukupolvea jäljessä.


    • yritäpäsitsekorjata

      Eihän Hojotasta koskaan ikinä mene mitään rikki, ei edes polttimoita tarvitse koskaan vaihtaa...

      • Että tällasta

        Ei ne ruuvikiinnitteiset rekisterikilvenvalon lasit ( muovia) tee vaihtoa autuaaksi.

        Vm. 2010 VW-Transportterin takarekisterikilvenvalojen polttimot olivat simahtaneet. Ajan ko. autolla sillontällöin töissä.

        Kätevänä miehenä otin ristipäämeisselin ja ruuvasin ekan ruuvin vaikeuksitta auki. Toinempa ruuvi oli jumahtanut tiukempaan, joten painoin meisseliä hiukan voimakkaammin ruuvin kantaan ettei kärki riveäisi. Seurauksella, että meisseli upposi rasahtaen valon uumeniin. Hölmistykseltäni selvittyäni, katselin varovasti tuhon suuruutta. Lopputulos oli karu. Lampun lasin ruuvien muovinen vastakappale oli pirstaleina ja korjauskelvoton.
        Ajelimpa sitten Laakkosen "pikahuoltoon". Kävi ilmi, että takaoveen täytyy uusia koko puolimetrinen musta muoviosa, johon kilpivalojen kiinnikkeet on valettu kiinni. Ei siinä mitään, osa löytyi,- mutta sitten vasta ongelmat alkoivatkin.
        Kyseinen erityisvarusteltu Transportterin takaovi on varustettu ylimääräisellä/ jälkiasenteisella "vaneroinnilla", joka on kiinni tsiljoonalla torksiruuvilla ja pop-niitillä. Ei riittänyt aika eikä mielenkiinto pikahuollossa.
        Varattiin sitten varsinainen aika seuraavalle viikolle.
        Muutama päivä huoltoajan jälkeen, auton töissä käyttööni ottaessa, huomasin kyseysen kilpivalon olevan edelleen korjaamatta. Liekö jäänyt auto huollossa käyttämättä vai oliko tullut muita ongelmia huollossa eteen. Täytyypä selvittää asiaa tällä viikolla.

        Varminta lie tulevaisuudessa vaihdattaa ko.polttimot Laakkosella, niin saavat huollossa kokeilla saako ruuvit auki valoa särkemättä!? Kenties akkuruuvarilla varovasti aukaisten.


      • sinäKurjaReppana

        et siis ymmärrä ettei muoviosien kanssa saa käyttää voimaa, vaan oikeita ja sopivia meisseleitä. Ei ole valmistajan vika jos et osaa.
        Vai Volkkarimies tulisi haukkumaan autoaan Toyota-palstalle, eiköhän ongelmat puhuta oman merkin alla, hehee mikä rölli.


    • Liimanäppi

      Niinpä tein minäkin ohjeen mukaan, mutta poikki se pieni klipsu meni. Liimasin plastic baddingilla kuvun takaisin. Oli muuten eka palanut polttimo v. 2011 Toyotasta

      • Anonyymi

        Hihii, H7:ja olet vaihtanut taatusti 4-6 kk välein. Tyyppivika joka on ollut vuosia kun on halvat sähköt ja virtapiikit tappaa ajovaloja urakalla.


    • rihkamaLaatuaEdelleen

      Toyota tehdään kaikkein halvimmalla tavalla ja silloin säästetään myös ruuvien määrässä jos vaan voidaan ja japanilainenhan pystyy kusemaan silmään ihan tunteettomasti.

    • Jkk579

      Taivuta meisselin kärki 90 asteen kulmaan sentin matkalta niin on oikea työkalu etkä riko mitään.

    • Ei_ole_uutta

      Toyotan käyttämät muovit hapertuu muutamassa vuodessa haperoiksi ja pitää olla taitoa ja lisäksi hyvää onnea jos nuo saa irrotettua ilman vahinkoja.

    • Anonyymi

      Eipä tarvinnut edes voimaa. Ihan oikeaoppinen pieni kierto ja lukituksen vapautus: korvake poikki :)

    • Anonyymi

      Kun Tojosta palaa rekisterivalo, niin koko auto on paalikypsä.

      • Anonyymi

        Liioittelua. Kyllä se huonosti kiinnitettynäkin asiansa ajaa.

        Mutta kunhan Suomen kurakausi alkaa oikein kunnolla, niin tuo hapettuu ja sähköjärjestelmä menee sekaisin. Aina se jostain alkaa....


    • Anonyymi

      Tuo liittyy Toyotien yleiseen ja suunniteltuun vanhenemisnopeuteen. Toyotan ei tarvitse kestää kuin 5 vuotta, koska siinä iässä kotimaassaan suurin osa autoista poistuu liikenteestä romuttamon tai köyhempiin maihin viennin kautta. Sama valmistusfilosofia pätee kaikkialla muuallakin kuin japanissa valmistettuihin Toyotiin.
      Toyotat ränsistyy huippuvauhtia. Toki tuoreemmilla osilla saadaan jääjäämätöntä täällä siirrettyä, mutta Japanissa se ei toimi. Siellä ei ole taloudellisesti kannattavaa yrittää pitää liikenteessä yli 5-vuotiasta autoa. Siitä pitää huolen sikäläinen katsastusjärjestelmä.

      • Anonyymi

        Kyllä. Japanilaiset toimitetaan Suomen liikenteeseen ilman kunnollista ruostesuojausta, sinkkipellistä puhumattakaan..


    • Anonyymi

      Toyota on ehkä käyttöautona hyvinkin kestävä mutta voi jesusauta näitä kiinnikkeitä. Kaikki on tehty muovista! 2005 Avensiksen konepellin alla kaikista suojapäällysteitä on kiinnitysruuvit joko poikki tai kierteet ovat kadonneet. Tehty muovista. Muutamana talvena koko p*ska jäätynyt pystyyn ja jos ei tiivisteet irtoa, niin kahvat jäävät käteen. Takaluukun kahvakin vain muutamalla muovitapilla kiinni, joten vanhemmassa mallissa saa senkin paikalla jos jonkinnäköisellä teipillä, ruuveilla ja liimalla ettei jää käteen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8652
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2328
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1371
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe