Mulla on kaksi vanhaa Carinaa ja ongelmana kummassakin on ollut, ettei oikean takapyörän seisontajarrun tehot riitä katsastuksessa. Nyt keksin konstit, jotka ovat seuraavanlaiset. Ensin rumpu irti isolla 3-nokkaisella ulosvetäjällä. Jos nauhoissa vielä on pintaa ja ne ovat kuivat, puhalletaan pölyt pois asetelmasta paineilmalla.Samoin rummun sisäpinnalta, joka vielä lisäksi pyyhkäistään tenuisellä rätillä kitkapinnaltaan. Karhennetaan nauhat karkealla santapaperilla. Säädetään jarrukengät niin ulos, että rumpua ei saa takaisin ennen kuin ulkolaitaan syntynyt kaulus hiotaan pois Remelillä rummun reunasta. Vasta pyöränpulttien kiristys painaa rummun pohja-asentoonsa. Nyt jarru tietysti kuumenee ja hankaa ensimmäisillä kilometreillä, joidenka jälkeen käsijarrukahva voidaan säätää, jos se tulee liian ylös.
Carinan käsijarrun kunnostus.
ajetaan me Toyotalla
1
308
Vastaukset
- kaikki osaava
Hienoa, oman kurisioteettinsä tietysti tuo, jos sylinteri vuotaa ja nauhat ovat märät. Tällöin päälle tulee vielä uuden jarrusylinterin ja kenkienkin hankinta esim. Motonetista. Asennussarjakin voisi olla paikallaan, jos jouset ovat väsyneet. Koonnan jälkeen ilmausvaihekin odottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 646277
- 635659
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1294670- 603937
- 143835
- 323249
- 693031
- 592866
- 762657
- 471970